Search Results

Search results 1-10 of 10.

We've posted an important announcement regarding the current situation and the future of the game: Announcement

• Wird es eigentlich diesmal richtige Flüsse geben? Ich finde Flüsse machen wirklich sehr viel her, natürlich müssen sie nicht fließen, aber einfach als Terrain Feature.

• Blumen/Büsche/Gräser platzieren

Kassa - - Hilfe

Gibt es eine Möglichkeit im Survival Modus auch Büsche, Blumenbüschel (nicht nur einzelne Blumen) oder andere Gräser (gelbe Gräser usw) zu platzieren? Falls es nur über Konsole und mit Adminrechten geht, was muss ich da machen, damit ich die Sachen platzieren kann? Kann ich sie mir vielleicht ins Inventar cheaten?

• Wenn ich über ein Plugin eine Pflanze ins Spiel lade, dann habe ich ja bei der Pflanze als Model einfach nur Vierecke die dann mit einer Blatt-Textur belegt sind mit einem unsichtbaren Hintergrund. Ich habe dann Unsichtbarkeit aktiviert und es ging auch, aber wenn man sich das Blatt dann anschaut und hinter der Pflanze Gras ist, dann sieht man genau an der Stelle wo die Textur transparent ist das Gras nichtmehr. Ist das Problem bereits bekannt?

• The Future of Rising World

Kassa - - Rising World News

Quote from Redeye: “question is this the same platform RUST runs on? I left Rust because of all the hackers. Is this new platform going to open up RW to a bunch of hackers? ” Don't worry. Unity is an awesome engine. Just as with any other engine or programming language, it is not about the engine or language, it's about the developer. Unity is basically just a C# Framework with an Editor. It's all about the developer. And look at Empyrion Galactic Survival, RimWorld, The Forest. All these games …

• Quote from thueringerplayer1975: “Ich habe derzeit den Eindruck das Sandboxgames und Survivalgames derzeit wie Pilze aus dem Boden schießen. ” Kann ich ehrlich gesagt absolut garnicht bestätigen. Eher im Gegenteil. Ich habe das Gefühl das Sandbox-Spiele fast komplett aus dem Trend sind. Suche einfach mal bei Steam nach den Tags: Sandbox, Survival, Voxel - Und dann sortiere nach Release Date. Da findest du absolut garnichts. Das einzige war vielleicht noch Alchemists Awakening. Aber ansonsten gab…

• Was wird dann aus der Java Version, wird die vielleicht Open-Source nach Unity Release? Und meine Meinung ist dass du schon das richtige tust red51, ich hoffe dass die neue Engine viele Türen öffnet und dass du auch mehr finanziellen Erfolg haben wirst (hochverdient).

• [Plugin] Animal Farming by Kassa

Kassa - - Plugins

Update (1.0.1) - Feature: Corncobs will now be removed from both the inventory and quickslots instead of just the inventory. So it does not matter anymore where you have your corncobs placed. - Change: Animals now spawn directly inside of the other animal instead of 2 meters above. Doesn't really matter but it might otherwise cause issues when there are blocks above. - Bugfix: When you didn't have 8 corncobs in your hand the animal would not breed. Now the amount of corncobs in your hand does no…

• [Plugin] Animal Farming by Kassa

Kassa - - Plugins

Hi, This is my first complete plugin. Of course I'm open to suggestions and if you find any errors please let me know and I'll fix them. I will update the plugin whenever there is a good new idea or if I have to fix a bug. (But I'm pretty sure my plugin will work flawless). The plugin works both in Singleplayer and Multiplayer on Servers. The download link is in the attachment. Just unzip the folder into your plugins folder. Make sure the folder structure is "plugins/AnimalFarming/AnimalFarming.…

• Download & Install 1) Go to jetbrains.com/idea/download/#section=windows and download the free & open-source "Community" Edition of IntelliJ IDEA and install the software. 2) Go to oracle.com/technetwork/java/ja…k8-downloads-2133151.html and download & install the Java Software Development Kit 8 for Windows x64 (jdk-8u211-windows-x64.exe or newer). 3) Create a "Java Libraries" folder on your hard drive and create a new folder called "RisingWorldAPI" inside. 4) Go to Plugin Discussion and open th…

• Kassa's Plugin Snippets

Kassa - - Plugin Discussion

Hi, I don't have finished a complete Plugin yet, so I will use this thread to post some plugin snippets others might want to use for study or to use in their own plugins. I will update this thread whenever I have something interesting to post, instead of creating new threads. Please feel free to ask questions or share improvements or if you spot any errors in the code snippets. Tools / Software SQLite Viewer (can open .db files and show the contents of the database): sqlitebrowser.org/dl/ Attrib…