Posts by VUVossi

The next update will be available on Wednesday, December 18, in the early evening (GMT+1).

This update will not yet replace the Java version, instead it is the actual content update. We'll provide more information about the transition together with the update.

    ja bin auch dafür !


    wir hatte zwar noch nicht solche Leute auf dem Server, aber würde solche SOFORT mir eintragen.


    Denn wir wollen Spass, und da braucht man gerade als Admin solche Leute nicht auf dem Server !!!!


    Wir müssten nur 2 bis drei Leute finden die eine Liste aktuell halten und als SQL script oder Namen liste bereitstellen.


    Vossi

    try this in your startup cmd
    sure that you have jave x64 ??????
    @Echo off
    java -Xmx4096m -jar server.jar


    or even more ram if you have free than 4096


    do you use World Edit ? is so you have to reboot after you do a big refill !!!!!


    cu
    Vossi

    HI,
    so it is an eraly access game ! When you host a server and have a look on the console you will see that there are after some time ( when players on your server) some errors will show up


    I am useing the LUA script World edit, if you do so and remove big parts of the world all players will have grafic errors.
    after a reboot all is fine


    so I reboot my server 2 to 5 times a day, depents when players have problems


    cu
    Vossi

    Hi all,


    i dont know there my mistake is, maybe some can help me
    ----------------------------------------------
    -- Create Portpoint only Admins
    elseif cmd[1] == "/ptnew" then
    local target;
    -- Checking if Admin :
    if not event.player:isAdmin() then return msgAccessDenied(event.player) end
    local name = cmd[2]
    local pos = event.player:getPlayerPosition()
    ptnew(event.player, pos, name)
    -------------------------------------------------
    function ptnew (admin, pos, name)
    local targetPos = admin:getPlayerPosition();
    local posx = targetPos.x;
    local posy = targetPos.y;
    local posz = targetPos.z;

    admin:sendTextMessage(posx);
    admin:sendTextMessage(posy);
    admin:sendTextMessage(posz);
    admin:sendTextMessage(name);

    database:queryupdate("INSERT INTO `port` (`name`, `posx`, `posy`, `posz`) VALUES ('".. name .."', '".. posx .."', ".. posy ..", '".. posz .."')")
    end
    ------------------------------------------------


    when i do /ptnew test 1


    it will not take the 1, so when i have a space the rest after the space will not in the name


    thx for you help


    Vossi

    Lua-Quellcode



    elseif cmd[1] == "/hunger" then
    local target;
    -- Checking if admin :
    if not event.player:isAdmin() then return msgAccessDenied(event.player) end
    -- Checking if there's an argument
    if not cmd[2] then return msgInvalidUsage(event.player) end
    -- Checking if targeted player exist
    if not server:findPlayerByID(cmd[2]) then return msgBadID(event.player) end
    local target = server:findPlayerByID(cmd[2]);
    hunger(event.player, target)

    can you please post your serverproperty file
    server.cfg


    thx
    Frank
    this is my cfg


    #Fri Mar 20 21:15:53 CET 2015
    admins=
    server_custom_logo=
    server_hive_verification=true
    server_ip=213.136.83.196
    server_list_visible=true
    server_memory=4096
    server_name=[DE] Vossi\u00B4s Architecti Ultima Divisione a *TLD Guild Project* | Protection
    server_password=
    server_port=4255
    server_screen_title=Vossi-Server PvE
    server_world_generatecaves=false
    server_world_generatevegetations=true
    server_world_name=VUVossi
    server_world_seed=m
    server_world_type=Normal
    settings_animals_enabled=true
    settings_create_worldbackup=true
    settings_custom_images_enabled=true
    settings_deadnpc_despawntime=150
    settings_deadplayers_creategrave=true
    settings_deadplayers_despawntime=600
    settings_default_gamemode=survival
    settings_fixed_spawnpoint=false
    settings_flymode_enabled=true
    settings_illegal_state_limit=25
    settings_item_despawntime=150
    settings_max_custom_image_dimension=512
    settings_max_npc=80
    settings_max_players=257
    settings_monsters_enabled=true
    settings_npc_spawnrate=1.0
    settings_number_of_custom_images_per_player=50
    settings_pvp_enabled=false
    settings_time_speed=1.75

    hm, auf was läuft dein server ? OS RAM server.cgf usw


    ich habe wirklich keine probs, wir hatten gleich nach dem update ein prob das die namen vertauscht worden sind und seit dem läuft alles super.


    habe auch lua laufen, und SEHR viele protections.


    Würde das gerne mal testen, ich stelle euch gerne einen testserver hin.
    einfach um auch den entwicklern zu helfen

    hm, das wundert mich jetzt !


    ich habe das auf windows server 2012R2 x64 laufen und habe keine probs !


    ich könnte euch anbieten mal eure world auf meinen server zu packen und da zu starten, ob ihr dann immer noch die probs habt !


    schreibt mit eine pm, und wir können das dann mal testen ob es an der server version liegt oder an eurer client version


    cu
    Vossi