Some Ideas

  • Heyas, i have some possiblities for your game :)


    1. Static block damage. Currently blocks seem to have the same block damage situation like in minecraft. Like you deal a block damage and see the cracks in the block. After you stop those cracks disappear. Means the block has magically full life again. What about a static damage model which means the block keeps the dealt damage.


    2. Landclaims: What about the possibility to implement (maybe later ;)) a kind of a claim. Possibilities are either a landclaim deed buyable from a (maybe playermade) kingdom or a kind of old landclaim where you set "claimstones" to the corners of you land. Possbile action are that you can enter who is allowed to "use" stuff on your claim, who can pick up items, and who can destroy stuff. maybe you could work with a friendsystem here where the player can choose diffferent group and rights. Also it could be possible to highlight the claim by rightclick or "use" the claimstone to see how big the claim is.


    3. Playermade maps : Would be cool if player could "map" the world either by skill or by material. Like paper, ink, compass etc. The used map could be expanded and merged with other player maps to a big map. That way, cartography would be a recommended profession in the game and an advantage for every kingdom. Also its easier for people ot find each other ;)

  • Hi Marxell,


    thanks for your suggestions! :)


    1. Yeah, that would be a nice feature, but brings a few difficulities concerning the way we have to store those information (which block is damaged, what amount of damage etc.). We're planning to add this feature for objects, with different "damage stages": For example when hitting a door, it will break up more and more.
    We'll have a look if we can also implement this feature for blocks ;)


    2. This is already possible with custom lua scripts. You can control who is allowed to build or destroy something within defined areas. You can also create something like factions or groups, and define which group may place a block, or pick up an item etc. depending on the current location of the player. It's even possible to add new elements to the GUI, e.g. a small label in the bottom of your screen showing the name of the area or it's owner or something like that.
    We will offer more scripts "out of the box" in the future, so that they can be used without any programming knowledge. Futhermore, we are working on a wiki and more tutorials, to bring light into the darkness ;)
    Or do you think that "claiming lands" should be a "core feature" of the game?


    3. Sounds good! There is already a map in the game, but it's quite useless, so it can't be crafted at the workbench ^^ Your idea is a good approach I think, I like the cartography aspect :) But it will still take a bit of time until this feature is implemented.

  • 1. Ich denke dass es schwer umzusetzen ist ;) Ist aber auch kein Kernelement^^
    2. Ich denke es würde einen guten Anreiz für Spieler schaffen etwas Großartiges zu bauen :) Handel wäre sicherer. Ich denke wenn es als core feature reingeht werden spieler es zu schätzen wissen ;)
    3. Cooel^^

  • German:
    1. Ich denke das auch eine coole sache und wäre vill. nicht einmal so schwer beim singleplayer. Beim multiplayer könnte das abbauen dann server seitig statt finden z.b. ?
    2. Also meint ihr so etwas wie z.b. Villages bei minecraft?


    English:
    1. I think that this feature would be great and also easier to implement in the singleplayer. With the multiplayer it might be able if you change that the Hitting is server sided instead of client sided.
    2. Do you mean something like villages in minecraft?

  • Ich kenne die Villages in Minecraft leider nicht ;) Aber ich denke z.b. an verschiedene arten. So könnte es verschiedene "claims" geben. Grundbesitzer könnten mit Grenzsteinen "ihren" grund abstecken. Zum Beispiel


    Dabie ist das lilane der Player Claim und das Rote der Stadt Claim. Jetzt könnte man sagen, Spieler haben die möglichkeit diese "Grenzsteine" entweder zu craften, zu finden oder zu "kaufen". Jetzt kann der Spieler die Steine selber herstellen um sein Land zu sichern. Um dabei nicht zu Groß zu werden, kann man sagen, dass alle "X"- Tiles ein neuer Stein gesetzt werden muss um eine verbindung zu dem initialstein zu schaffen. Solange keine Verbindung besteht, welche ein gebiet einschließt, Sichert der Stein ein Feld von "Y"-breit und "Z" - lang. Sofern diese aber verbunden sind ist das was diese steine einschließen "sicher". Ähnlich beim stadtclaim, allerding wäre es da sinnvoller, wenn auf diesem nur mit "bürger"grenzsteinen das persönliche land abgesteckt werden kann. Diese können beim "Bürgermeister" oder ähnlichem gekauft werden.


    Nehmen wir mal an, jetzt wird von einem dieser Grundstücke geklaut. So könnte man skills einfügen um die Diebe zu jagen oder ähnliches.

  • German:
    Wir haben die Angelegenheit innerhalb des Teams besprochen, und wir denken, dass wir am Lua scripting System festhalten sollten, da dieses Feature ja auch nur im Multiplayer wirklich Sinn macht. Momentan ist nichts dergleichen geplant wie ein Bürgermeister, Städte oder Königreiche (natürlich abgesehen von durch Spieler geschaffene Städte oder Königreiche), aber all dies kann problemlos mithilfe von Lua umgesetzt werden.
    Aber wie gesagt, wir werden definitiv ein paar grundlegende Scripts erstellen, auch sowas wie du dir gewünscht hast, welche auch völlig ohne Programmierkenntnisse verwendet werden können :) Ingame wird man ohnehin keinen Unterschied feststellen ^^


    English:
    We discussed the matter in the team, and we think, that we should stick with the Lua scripting system, since this feature only makes sense in multiplayer. Currently there is nothing planned like a mayor, cities or kingdoms (of course apart from player-made cities or kingdoms), but everything can be easily done with Lua.
    But as mentioned, we will definitely create some basic scripts, also something like what you've requested, which can be used without any programming knowledge :) You won't see a difference ingame anyway ^^

Participate now!

Don’t have an account yet? Create a new account now and be part of our community!