Я смотрел обзор на версию unity и у меня появился вопрос о том как будет происходить масштабирование строительных объектов в дальнейшем с появлением режима выживания? Для многих игроков по моему очень важно чтобы в таком режиме он встречался с сложностями и процесс был относительно реалистичным, то масштабирование объектов которое я увидел в творческом режиме практически убирает ограничения для творчества, но будет ли оно подходящим для режима выживания, возможность увеличивать объекты до огромных размеров очень снижает потребность в добыче ресурсов. Будет ли изменён режим масштабирования для режима выживания, или может для увеличения объектов нужно будет использовать больше добытых ресурсов?
масштабирование объектов в режиме выживания
- viago_raifer
- Thread is marked as Resolved.
A new update is now available, introducing seasons and more!
Latest hotfix: 0.8.0.1 (2024-12-20)
Latest hotfix: 0.8.0.1 (2024-12-20)
-
-
As I know Construction Elements will be possible transform up to 5x5x5 units, and other objects like furniture are in range ~0.8-1.5. In creative their size can be between 0.01 and 32
-
понятно, но по моему было бы правильно если бы увеличение строительного объекта увеличивало и затраты на материал для него, хотя не знаю возможно ли это реализовать в игре
-
We've been thinking about that in the past. It's true that it's basically possible to get an advantage by using larger construction elements (and therefore require less resources)^^
On the other hand, it may feel a bit less intuitive if resizing depends on the number of blocks you have in your inventory... for example, when resizing the block to 5 x 0.05 x 5, it would still require ~ 1 block, but if the player only has a single block in his inventory, he couldn't make the block thicker in this case (unless he reduces the length or width).
It is also a bit restricting when building with large elements in general, so probably it would still be reasonable to use smaller blocks, even if that's a bit more "expensive". Unless it's a rare material (iron, gold etc), it probably doesn't matter that much (considering it's easy to get stone or wood)
But once the world gen update is ready, the survival part may play a bigger role in general. We will keep a close eye on this, and if it turns out that the currently resource handling is indeed too unbalanced, we will definitely change that
-
Спасибо, для меня очень важна сложность в выживании, думаю что для многих игроков это тоже важно. Приятно знать что вы будете следить за этим и корректировать в ходе разработки игры. Уверен у вас всё прекрасно получится
Participate now!
Don’t have an account yet? Create a new account now and be part of our community!