english:
Hi everyone.
I want to share my new window with you. Many of you build houses with an older look reaching back 'til middle ages. For those of you i created that window, as it may fit better in your buildings as the 3 we got ingame, which look kinda modern. I just converted a blocktexture into glass.
Installation:
If you use a texturepack:
- unzip my glass2.zip
- create a folder called "glass"
- put the 3 files in that folder
- move the same folder into your custom texturepack-zip.
If you dont have a texturepack do the following:
- unzip my glass2.zip
- create a folder called "glass"
- put the 3 files in it
- create a zip with that folder and name it as you like (if you open the zip after creation there should be only one folder called "glass", no subfolder!)
- move the zip into your "texturepacks"-folder (steam/steamapps/common/RisingWorld/Texturepacks), create it If you don't have one
- open the config.properties in the RisingWorld-folder with an editor/notepad and look for the line "custom_texturepack=", write your zip-name (f.e. blablabla.zip) here and save.
You are done! My window replaces the 3rd one ingame. If you want to replace another one change the "2" after glass in 0 (the normal window) or 1 (the striped one) at all 3 files. Don't know If you can use a number above them to create a new one. I'll try it somewhen or Red can tell us.
Hope you enjoy it!
Greetings PiXX
(writing this text on my phone took me more time than creating this mod )
deutsch:
Hi Leute,
Ich möchte mein neues Fenster mit euch teilen. Viele von euch bauen älter aussehende Häuser bishin zum Mittelalter. Für diejenigen hab ich das Fenster erstellt, da es dort meiner Meinung nach besser reinpasst als die 3, die wir derzeit ingame haben. Wirken ja eher modern. Als Basis diente mir eine Blocktextur.
Installation:
Wenn ihr ein Texturenpaket nutzt:
- entpackt die glass2.zip
- erstellt einen Ordner namens "glass"
- fügt die 3 entpackten Dateien dort ein.
- verschiebt den Ordner in euer Texturenpaket
Wenn ihr kein Texturenpaket habt, geht wie folgt vor:
- entpackt die glass2.zip
- erstellt einen Ordner namens "glass"
- fügt die 3 entpackten Dateien dort ein.
- erstellt mit dem Ordner eine ZIP-Datei und benennt sie wie ihr wollt. (Achtet darauf, dass beim öffnen der Zip nur 1 Ordner "glass" drin ist, kein Unterordner!)
- verschiebt die Zip in den "Texturepacks"-Ordner (Steam/steamapps/common/RisingWorld/Texturepacks), erstellt ihn, wenn ihr keinen habt
- öffnet die config.properties im RisingWorld-Ordner mit dem Editor/Notepad und sucht die Zeile "custom_texturepack=", trägt dort den Namen eurer Zip ein (zB. Blablabla.zip) und speichert.
Geschafft! Mein Fenster ersetzt das 3. im Spiel. Wenn ihr ein anderes nehmen wollt, ändert die "2" bei allen 3 Dateien in 0 (das normale Fenster) oder 1 (das gestreifte). Ich weiß nicht, ob man auch eine höhere Zahl nehmen kann um eine neue Variante zu erstellen. Probiere es irgendwann mal oder Red klärt uns auf.
mfG PiXX
(Das tippern des Textes auf meinem Handy hat nun länger gedauert, als das Erstellen des Mods. )