So it looks like boimes aren't coming before Christmas, are they? Or do they come as a Christmas gift?
I would suggest, waiting and hoping. ![]()
So it looks like boimes aren't coming before Christmas, are they? Or do they come as a Christmas gift?
I would suggest, waiting and hoping. ![]()
Excellent.
Superbe. J'aime ton chevel et âne. ![]()
Danke schön, ich bin keine Berlinerin aber vll baut das ja ein anderer dann. ![]()
Deirdre, thanks again for the info. I made a few blueprints from wood and they all rotated but none of the blocks would
rotate, even the ones that claim to be wooden blocks and wooden planks in the blockbench. Is this in the making to be fixed?
Dankeschoen
Akeel
Normal stoneblocks can't be rotated till now, I think this will be implemented eventually.
Und bitteschön ![]()
We plan on Sunday, 12/20/2015, at 5 p.m.
a Server load test with so many players as possible .
The empirical data on the server behavior will also be passend to the developers.
The server for the test will be announced at short notice .
We would be delighted to receive your participation . ![]()
We have started our event
HS = Hessenstrolche Testserver
93.186.197.154:4265
Your all welcome
Super Idee, top ![]()
Also, wenn ich mal ein wenig Kritik üben darf zu deinem Brandenburger Tor.
Erstmal hätte ich grundlegend eine andere Textur genommen für das Brandenburger Tor, das ist viel zu hell und entspricht nicht wirklich dem Original. Die Kreise zwischen den Säulen fehlen und die Schrägen hoch zur Quadriga hast du auch vergessen. Ich hoffe, du denkst auch noch an die Nebenhäuser
Aber dafür, dass du das scheinbar komplett aus Planken und Balken gebaut hast, ist es schon nicht schlecht.
Wir haben auf unserem Server auch ein Brandenburger Tor stehen, dem Original schon verdammt ähnlich, gebaut aus Steinblöcken und Säulen. Kannst Du Dir gerne mal ansehen.
Habs ein wenig abgeändert. Ganz fertig ist es noch nicht, sagen wir der Zahn der Zeit hat ein wenig daran genagt.
Vielen Dank für dein Feedback.
Ich habe mir das Brandenburger Tor auf eurem Server angeschaut.
Ich finde es richtig niedlich, aber noch ausbaufähig. ![]()
I placed a metal chest last night when I bought the game, but I can not open it. None of my buttons or keys open it. So how do I interact with it?
Chest opening is only working by standing in front or on the side of the chest.
It is not working by standing behind or over the object.
Maybe this solves your problem. ![]()
Up until a few days ago, I was able to rotate a blueprint generated object by using the right shift key and the right and
left directional arrow keys. This no longer works for me. After locking the object, however, all controls except rotation,
work as intended. Can anyone help to resolve this issue or shed some light on what I need to do to fix it?
After further testing I found that some objects do indeed allow me to rotate, seems the larger objects are giving me problems, like houses and
buildings is there a .cfg file that may be out of whack? Hello red51 where are you my friend?
Can someone help please?
Sure would appreciate it!
Rotation is still working by using left- or right- shift and +/- on num pad.
Rotation is only working with wooden houses (until now), and objects can be placed more exactly by using
"setr and setp commands" in the console.
I'm using blueprints as before, and have found no change instead of more precision. The rotation of large
objects may take a little longer. I remove the setp and setr commands for more moving speed.
Nah, dass sieht ja super aus. Ist das 1 zu 1 gebaut?
Dank und nein, das ist nicht so meine Art zu bauen, ich wollte, dass es an eine ausgesuchte Stelle passt. ![]()
Habs ein wenig abgeändert. Ganz fertig ist es noch nicht, sagen wir der Zahn der Zeit hat ein wenig daran
genagt. ![]()
Der Hessenserver hat ein neues Wahrzeichen bekommen. ![]()
(Mehr Bilder im Bilder Forum).
Die Stadt hat jetzt ein ein Monument zur Auswahl. ![]()
Now the town has a new monument. ![]()
Habs ein wenig geändert, es fehlen aber noch ein paar Feinheiten. ![]()
@Akeel Glad it helps ab bit. ![]()
Is there a cross-reference to which numbered DDS texture in E:\SteamLibrary\steamapps\common\RisingWorld\data\assets\textures refers to the actual item number in the game?
At the moment no. The only way is trial by error or maybe by using another texture pack to see which id's are
used there.
You must change in config properties normal texturepack in "your texturepack name xy whatever^^". ![]()
Seit neuestem können Balken/Bretter nicht mehr rotiert werden, ohne dass beim Anwenden von "setr" sofort
das Brett an die eingegebene Stellung/Gradzahl hüpft. Es ist fast unmöglich, bzw. erfordert etliche Versuche, falls es überhaupt
funktioniert, das Brett in die waagrechte Nullstellung zu bewegen.
Das war vorher nicht so, dürfte aber mindestens 2 Updates her sein. Gradeinstellung ja, aber bitte erst nachdem man manuell
eine Taste benutzt hat. ![]()
@Milliway
Wir haben sogar 3 Server laufen, die Ip des normalen Servers ist:
IP: 93.186.197.154:4255
TS3: 93.186.197.154:9987
Versuchs einfach wieder. Wenns nicht klappt, kannst du auch über die IP joinen.
Also mein Hahn, hat ein Problem mit seiner inneren Uhr oder ist nachtaktiv
Meiner kräht, wann er will, und habe ich mich endlich daran gewöhnt und streikt er. ![]()
Can we please get an English translation of the filenames please
3xRundbogen_1449002630.blueprint = arc
Buecherregal_1448998046.blueprint = bookshelf
Esstisch_1448998117.blueprint = dining table
turm_1449002579.blueprint = tower
Schreibtisch_1448999473.blueprint = work desk
Schrank_1448997045.blueprint = cupboard
schrank_1448996390.blueprint = cupboard
Minibar_1449001361.blueprint = minibar