Posts by Deirdre

    Axel5616 In the past I've used small, square blocks and snapped wooden planks onto them. You have to rotate the small blocks by ca. 20 degrees each time until the desired height is reached. Since the wooden planks dock in the middle of the square block, the distance to the floor above must be taken into account. The small block sometimes needs to be rotated so that the snap mechanism works correctly and the steps are usable.

    Es wäre schön wenn es verschiedene Waagenmodelle geben würde.

    Mittelalterliche Apothekerwaagen Gemüsewaagen, etc.

    Moderne Wagen sind sicherlich auch interessant aber an die mittelalterlichen Modelle kommen die modernen Waagen leider nicht heran.


    It would be nice if there were different models of scales available. Medieval apothecary scales, vegetable scales, etc. Modern scales are certainly interesting too, but unfortunately, they don't compare to these medieval models.


    Falls es schon welche gibt, dann sind sie mir bisher nicht aufgefallen. ^^

    SG76 It's possible to apply decals to glass, but they're quite difficult to see. I'm talking about a wine glass.


    For a flat pane of glass, you don't need a decal, just a simple poster. Decals are meant for shapes and curved objects, not flat surfaces.


    I have complained about this in the past; it is possible to apply decals in glass surfaces, but they are almost invisible on glass.

    Ein selbstgebauter Kreis wird rund, ein Kreis aus Bauteilen nicht.

    Letztendlich kommt es darauf an was man möchte, einen exakten Kreis aus vielen vielen Teilen oder einen nicht so exakten mit viel weniger Baustücken und einer besseren Performance.

    Wasserfall hab ich letztes Jahr mal versucht einen zu bauen und habe festgestellt das dass nicht geht.

    Also das brauch ich UNBEDINGT noch 😅

    Wasserfall funktioniert aber zu bauen. Es dauert nur eine Zeit lang bis die Umgebung angepasst ist. Am besten mit statischem Wasser arbeiten, sonst fließt das Wasser weg. Da fehlt aber noch relativ viel technischeFeinarbeit im Spiel, damit der Wasserfall auch richtig natürlich aussieht.

    (Ein Wasserfall zu bauen war bereits in der Java Version möglich.)

    Keine Ahnung ob das technisch überhaupt möglich ist.

    Aber es wäre absolut mega fantastisch, wenn wir über den Befehl editnpc die Variante der Tiere ändern könnten. Einfach 2 Pfeile zum durch klicken & im Handumdrehen wird aus einer schwarzen Kuh eine gefleckte oder aus einem grauen Pferd ein Einhorn.

    Die Möglichkeit finde ich gut. Man kann zwar mit "spawnnpc cow 1-x oder spawnnpc horse 1-x", die gewünschte Kuh sofort an Ort und Stelle spawnen lassen, aber ich möchte mir die Farben nicht merken, geschweige denn eine Liste anlegen.

    (Ob der Spawn Befehl richtig ist, kann ich nicht sagen, da ich im Moment keinen PC angeschlossen habe.)

    Das Umwandeln zu dünnen Stoff-Scheiben funktioniert meines Erachtens nur über F8, indem man den Körper zu Scheibe ändert. Die Größe bleibt dabei klein, sodass diese manuell geändert werden muss.

    (Ich habe das zwar lange nicht mehr ausprobiert, aber die Größe der Scheibe ist in jedem Material durch das Spiel vorgegeben und bleibt immer gleich, wenn man sie nicht manuell verändert.)

    Du könntest einen Fensterrahmen verwenden und darin die Scheibe automatisch einrasten lassen. Den Rahmen danach weghauen.

    Falls die Scheibe beim Weghauen des Rahmens ebenfalls verschwindet und nicht separat stehen bleibt, wäre das ein Anlass das hier im Forum zu melden.


    Warum nicht gleich die Fensterscheibe um 90 Grad drehen?


    red51 Vielleicht ist dieser Beitrag hier ein Anlass, dass ein klein wenig nachgebessert wird. ^^

    I'm currently working on that but I have a small question: do you want the poster to always look towards the player, i.e around all axes? Or only follow it horizontally (without looking upwards/downwards)?


    Does it happen when the posters are overlapping? In this case, this is "z-fighting"... the game tries to avoid that for construction elements, for example, by adding a tiny offset for each element. Probably it would be a good idea if we do the same for posters, too ^^

    Yes, that would be fine. ^^

    If there were a setting to limit loot yield by xx%, that would be good for everyone. Not just for servers, but also for single-players.

    I'm always happy to get loot, the more the better, but not every player feels that way.

    We already had the poster secret doors in the Java version. It was so secret that the players didn't know they could walk through the poster. 😅

    When there weren't any suitable doors in Unity yet, I also used poster doors.

    I love these posters; you can do so much with them. I used decals for wine bottles, but in this case, it's not really worth it, even though it looks very nice. You need a lot of decals for a bar, and these stickers are relatively small.

    red51 I'm not sure if this is the right thread, but it's about posters, so...

    I often use PNGs to depict plants on walls. Hanging the posters a little further away from the wall creates a kind of 3D effect. If you use regular ivy plants, you can layer the ivy or the plant on top of each other. This also works with posters, but unfortunately, it creates a kind of flickering effect. Is there a way to reduce this effect so that posters can be layered without the glitches? With rectangular images, it doesn't matter because you can see the outline. With well-cut PNGs, however, you can't see it, and it shouldn't be visible. However, especially with plants, I often need to layer these posters to depict a continuous plant, and the resulting flickering and glitches are quite noticeable. Can you do anything about this?

    Right so your garden can be irrigated the way as it has been for thousands of years using canals (all is needed is a plant root distance check). For modern plumbing then it is wait for building blocks to be put in the same category as terrain as far as water flow goes. The problem is you cannot make a reservior - if it is connected to a drain it will empty. There needs to be a perpetual source of water. The start of that is rain barrels - but you need perpetual springs and rainfall filling reservoirs for it to work with terrain and built dams.

    That will certainly be implemented. The new bin is surely only intended as a preliminary step.

    Do posters support only .PNG - the browser did not show the .WEBP files - but it would be great if it did as they are 8x smaller without any .JPG compression artifacts.

    No, you can use JPEG as well, but the format in the game will be PNG.

    I don't know if it's possible to upload other regular image formats as well, give it a try. Afaik you can not download WEBP files, because of legal reasons.