Posts by red51

    I'd recommend to decrease the detail distance a little bit, the detail distance has a much greater impact on performance and memory usage than the view distance ;)
    The file size seems to be fine then, the more you explore, and the more you change in the world (i.e. digging, building, cutting trees, picking up flowers etc.), the more is going to be saved in the worldfile ^^

    Leide hats nicht geklappt,ich hab Kaspersky deaktiviert.Und ins Multiplayer kann ich auch nicht rein


    Abgesehen davon noch weitere Sicherheitssoftware vorhanden? Versuch auch einmal, die Windows Firewall zu deaktivieren. Wenn der Multiplayer nämlich auch nicht funktioniert, liegt es in den allermeisten Fällen tatsächlich an einer blockierten Verbindung ;)

    Das ist merkwürdig. Es scheint aus irgendeinem Grund, die gespeicherten Chunks zu verlieren und durch ursprüngliche Daten (also als die Welt noch unverändert war) zu ersetzen :huh: Kann es sein, dass ggf. zwei Serverinstanzen gleichzeitig laufen (sollte eigentlich nicht passieren, aber man weiß ja nie)?
    Gibt es denn irgendwelche Vorfälle, nach denen dieses Problem auftritt? Oder wirklich rein sporadisch?


    Bei dem 'goto #spawn' Befehl ist es durchaus möglich, dass die ursprünglichen Spawnkoordinaten verwendet werden. Prüfen wir mal nach :)

    Sorry für die fehlenden Informationen! Mit dem Befehl "saveall" wird die Welt abgespeichert, mit "shutdownserver" wird der Server heruntergefahren (allerdings mit sofortiger Wirkung, ohne nochmal zu speichern, deshalb saveall vorher eingeben) :)

    Thanks for that list! It's really a nice overview for other users, but I have to mention, that there are no guarantees on these things, and some of these aspects are only taken into consideration and will only be eventually added (for example npc villages) :)

    Oh, das tut mir Leid, dass ich dich mit den Mac Leuten über einen Kamm geschert habe :/
    Was für ein Antivirenprogramm benutzt du? Wird eine Welt tatsächlich angelegt, oder musst du jedes Mal eine neue Welt erstellen?

    Not all Macs have problems, because we had a player on our server today and he was on winddows OS, no diffrent problem that we all have but just had a hard time to figure
    out witch key to open the creative menu...(Witch he finally found on the forum!)


    So he also had these problems? When it happens under Windows, there might be another reason, but it always depends on the computer (mostly related to a blocking firewall/antivirus program, especially Kaspersky, Avast, McAfee etc.) or the network settings.
    But the MacOS problem seems to affect all Mac users who have the Steam version =O

    was war das jetzt gerade wieder fürn Patch ? ( 0.5.3.1 )


    Ein paar kleinere Änderungen, hier der dt. Changelog zu 0.5.3.1:
    [Änderung] Fleisch kann nur noch dann aus dem Smoker genommen werden, wenn dieser geöffnet ist
    [Änderung] Es dauert nun länger bis man hungrig/durstig wird
    [Änderung] Spawnrate von Wassermelonen erhöht
    [Änderung] Schweine haben nun 6x Bacon anstelle von 4x
    [Fix] Linux Probleme behoben
    [Fix] Lua Funktionen 'setPlayerHunger', '-Thirst' und '-Health' updaten nun auch den clientseitigen Spielerstatus
    [Fix] Behoben, dass falsche Lua events ausgeführt wurden wenn etw. gegessen wurde

    If you have assigned the game both to the risingworld.exe and java.exe, and it does not work yet, please try to globally specify your Nvidia card as your primary graphics adapter (instead of assigning it to single programs). If it still does not work, you may try to update your graphics driver.

    How much memory do you have and what are your graphic settings ingame (especially view distance and detail distance)?
    About the DB file size: Usually it should not grow very much when exploring the world. Generally the file size should be relatively small (only few MB). Only exception: When you use custom images ;)

    SO! wollte mich jetzt über den universal download normal einloggen was ich die letzten wochen auch so getan habe und nu geht gar nix mehr nach dem update. es läd nichts mehr .weder auf meinen server komme ich noch , noch kann ich einzelspieler starten. läd nix. mal ganz abgesehen davon das alle meine spiele verschwunden sind. nix mehr da!!! langsam nervt es wirklich.


    Hast du das neueste JDK installiert? Du musst "jdk-7u75-macosx-x64.dmg" herunterladen: http://www.oracle.com/technetw…k7-downloads-1880260.html
    Dass deine Spiele verschwunden sind liegt aber nicht an uns, Rising World hat nur Einfluss auf den Spieleordner selber (und auch da werden keine fremden Dateien gelöscht) =O

    bsp.:Speack vom Grill nehmen bleibt es trotzdem drauf und ich habe es im Inventar...das was aufem grill liegt verbrennt und ist erst nach relog weg. Aber auch beim Smoker der bug ist bisschen Blöd... da kann man sein Speck verdoppeln.


    Das sollte nicht passieren. Ist das Single- oder Multiplayer? Wird möglicherweise irgendwas blockiert (firewall)?


    Hat wer eigl schon die item bzw give befehle für die neuen sachen?
    fleisch und obst


    Wie gehabt mit "item NAME ANZAHL" :)
    Bacon: baconraw, baconcooked, baconburned
    Steak: beefsteakraw, beefsteakcooked, beefsteakburned
    Ribs: ribsraw, ribscooked, ribsburned
    Melone: watermelon
    Apfel: apple


    ich kann im singleplayer kein spiel erstellen bleibt beim laden bei 5% hängen.... und keine spielstände löschen oder laden ...seltsam


    Hast du im Singleplayer Lua Skripte installiert? Falls nein, wird das Spiel möglicherweise vom Antivirenprogramm blockiert? Die Steamversion erfuhr eine kleinere Änderung im Java Verzeichnis, besonders Programme wie Kaspersky, Avast und McAfee können darauf empfindlich reagieren (in dem Fall die java.exe erneut zu den Ausnahmen hinzufügen [auf das richtige Verzeichnis achten]).


    ist eh total komisch wieso jetzt ein grill kommt


    Es ging generell um das Essen. Tiere benötigen generell etwas Überarbeitung, erst müssen wir ihr Laufverhalten verbessern (und fliegende Tiere verhindern) bevor wir uns um Themen wie Tierzucht kümmern ;)

    Finally the next update is available, introducing hunger/thirst and food! This includes apples and watermelons, as well as different types of meat: bacon, steaks and ribs.
    You can get meat from animals, currently only from pigs (bacon and ribs) and cows (beefsteak), but more will follow.
    Watermelons are growing in the wild, and trees will sometimes drop apples when you cut them down. Please note that his is not a final solution, since we want to introduce appletrees in the near future.
    To cook meat, you can make a fireplace and put it on a cooking grate, or craft a grill or smoker. When placing meat on it, it takes a few minutes until it's ready, but you should keep an eye on it if you don't want to get burned meat ;)


    Thirst has also been enabled, you need to eat fruits to quench it. But eventually we will disable it again until water is implemented.


    Apart from that, we fixed the fullscreen problem for most systems (especially MacOS). The bug may still occur on some machines, please contact us in that case.


    Furthermore we added new Lua functions which give you the ability to modify the world via script (e.g. clear all objects inside an area, or fill an area with dirt etc.). We will update our example AreaProtection script shortly.


    It's now also possible to set a +connect=ip:port startparameter to skip the main menu and directly connect to a server. Important note for standalone users: You need to download a new launcher from our homepage to use this feature.


    Have fun!


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    Changelog:

    • [New] Hunger and thirst
    • [New] Animals now drop three different types of meat: bacon (pig), ribs (pig), beefsteak (cow)
    • [New] New objects: fireplace, cooking grate, grill, smoker
    • [New] Now you can grill meat at the fireplace or grill
    • [New] New fruits: apple, watermelonpiece
    • [New] New vegetation: Watermelon plant
    • [New] Ability to set launch parameter "+connect=IP:PORT" to skip main menu and directly connect to a server
    • [New] "LuaWorld" object, which offers several functions to edit the terrain (see updated AreaProtection script for examples)
    • [New] Images (posters) now automatically adjust their size to fit into windowframes
    • [New] Button to enable/disable automatic rotation of items in crafting menu (rightclick on the button also resets the rotation)
    • [New] Multiplayer commands to force the server to save the world immediately and to shutdown the server
    • [Change] Improved hit detection for construction elements
    • [Change] Changed "item" command so that you can no longer give yourself invalid items
    • [Change] Screenshots will now be saved in an own subfolder
    • [Change] Console now suppresses ^ or ´ or ` input when opening
    • [Change] Slightly increased size of saplings (makes it easier to find them in high grass)
    • [Bugfix] Fixed fullscreen related issues for most systems (may still occur on some machines, please let us know)
    • [Bugfix] Anisotropic filtering does now work
    • [Bugfix] Fixed repeating animation when opening a menu
    • [Bugfix] Fixed bug that prevented player from spawning when his position was out of world boundaries
    • [Bugfix] Changing the position of a player/npc via LUA now also updates the position clientside
    • [Bugfix] Fixed blocked HTTP port (when returning from serverbrowser) preventing you from starting a singleplayer game
    • [Bugfix] Fixed wrong position of some objects (e.g. tent) when placing on blocks or constructions
    • [Bugfix] Fixed various bugs that caused the game to crash randomly


    Bugfix 2015-02-08:

    • [Change] You can now only take items from the smoker when it is open
    • [Change] It now takes longer to become hungry/thirsty
    • [Change] Increased spawnrate of watermelons
    • [Change] Pigs now drop 6x bacon instead of 4x
    • [Bugfix] Fixed problems with Linux
    • [Bugfix] Lua functions 'setPlayerHunger', '-Thirst' and '-Health' now also update the player status clientside
    • [Bugfix] Fixed wrong Lua event triggered when eating