Posts by beko

    We get a lot of flicker for planks on blocks since this update. Memory is foggy but I remember that there's some game properties setting that prevents this. Anyone knows by chance? My config was completly rewritten by this update so I don't know how it looked before.

    For screenshots you can disable the HUD by entering `hud` in the ingame console. And again to get it back. Just don't hit the chat-button while you don't have a HUD xD

    Uh.. keine Ahnung ob die 660er bereits sinnvolles liefert. Check mal nvidia-smi. Das liefert dir Auslastung zur Karte. Daran erkennt man auch ganz gut ob "GPU Starvation" vor liegt. Mit osd_cat oder ähnlichem kannst du das auch als Overlay "über alles" realisieren.


    2G sind allerdings verdammt wenig heute. Und RW ist "auch" gewachsen.


    Ich habe übrigens immer einen Micro-Ruckler wenn eine OSD Meldung über den Gnome Notify Service rein kommt.

    Proton bringt dir hier nichts. RW ist, wie die Engine auch, in Java geschrieben.


    Ich kenne mich mit den Stellschrauben der Engine auch nicht weiter aus (scheinbar haben die ne Doku aber auf der Webseite selbst liegt sie nicht rum *hmpf*). Deine systemweite Java Installation ist allerdings egal. RW liefert die Runtime mit aus und nutzt diese dann auch:


    Code
    RisingWorld/java/bin ./java -version
    java version "1.8.0_131"
    Java(TM) SE Runtime Environment (build 1.8.0_131-b11)
    Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (build 25.131-b11, mixed mode)


    Wichtig ist dass dein Grafikkartentreiber am Start ist und auch die Grafikkarte genutzt wird, und nicht etwa die integrierte der CPU. Ich meine 0.9.4 zeigt das in den Settings inzwischen an.


    Ich bin beeindruckt was hier aus Java raus geholt wird, aber so richtig performant wird das nie werden. Deine Ruckler kommen aber vermutlich woanders her. Da kann ich auch nur raten. Sowas geht von CPU Speed Stepping über Festplatten IO bis hin zu einfachen Swapping. Klappt es im "Rahmenlosen Fenstermodus" besser? Kann gut sein dass im Vollbild beim _Desktop_ hier irgendwo auf Pause liegt und dann mal kurz gesammelte ToDos runterklopft. Das ist aber alles Stochern im Nebel, ohne dass ich mir das direkt anschauen kann.


    Was hast du denn da genau am Start? Ich spiele seit über nem Dutzend Jahre exklusiv auf Linux und bin halt gewohnt schlechte Optimierung und/oder Emulation mit Leistung zu erschlagen :whistling:


    Code
    model name : Intel(R) Core(TM) i5-8600K CPU @ 3.60GHz
    01:00.0 VGA compatible controller: NVIDIA Corporation GM200 [GeForce GTX TITAN X] (rev a1)
    Mem: 15897

    Achso.. und im Moment Fedora Linux. Davor auch ein paar Jahre Mint. Das ist für RW allerdings relativ egal :rolleyes:

    ja aber was nützt dir die sonne wenn du im untergrund arbeitest ? dann weiste wieder nicht wohin bzw welche richtung man ackert

    So wie früher im echten Leben halt auch :) Latten, Kompass, WaWa :)

    tl;dr:

    • How can I force DVI-I-1 surviving a relaunch without disabling other displays prior?
    • How can I force resolution 1920x1200 surviving a relaunch without hacking and write protecting config.properties?
    • How can I force borderless fullscreen window and configure resolution surviving a relaunch without hacking and write protecting config.properties?


    I've some serious trouble with the behaivor of 0.9.4 and multiple displays.


    My setup has 3 displays. This is the xrandr output:


    (1) HDMI-1-1 connected 1680x1050+0+150 (normal left inverted right x axis y axis) 474mm x 296mm via iGPU
    (3) DVI-I-1 connected 1920x1200+1680+0 (normal left inverted right x axis y axis) 518mm x 324mm via dGPU
    (2) HDMI-0 connected primary 1680x1050+3600+150 (normal left inverted right x axis y axis) 478mm x 300mm via dGPU



    * I usually play on my DVI-I-1 with 1920x1200
    * RW does only detect 1680x1050 and starts on "some" screen
    * RW never saves what screen I want it to run when I "drag and drop" the game window to the screen I want
    * RW never adjusts possible resolutions after I moved the game window to another screen
    * I can not find a way to force a certain screen without disabling other screens first


    0.9.3 behaivor:
    * Would launch on non primary HDMI-1-1
    * Would launch on desired DVI-I-1 when HDMI-1-1 is disabled but only offers 1680x1050 and never the available 1920x1200
    * Could set resolution in game settings dropdown to 1680x1050 and set borderless fullscreen window via checkbox


    This was okay-ish for me. I could live without the 1st display and since it is connected to the iGPU and not the dGPU. I'm somewhat used to this kind of trouble for some games. The resolution was fixed by hacking config.properties and I was fine with this.


    0.9.4 behaivor
    * Would launch on non primary HDMI-1-1
    * Would launch on HDMI-0 now when HDMI-1-1 is disabled
    * Can only force it to launch on DVI-I-1 when both, HDMI-1-1 and HDMI-0 are disabled but also only offers 1680x1050 and never the available 1920x1200
    * Can only set resolution in game settings dropdown to 1680x1050 or choose fullscreen window mode - not both any more without editing config


    Also I want borderless "fullscreen window" because otherwhise Alt+TAB out of the game does not work [smooth or at all] otherwhise. This results in an unwanted overlay of the system task bar tho. One of the reasons why I want my HDMI-0 display connected so it is the primary screen housing the system task bar not disturbing the borderless "fullscreen window" on DVI-I-1. This is no longer possible with 0.9.4. so I get a cut game window now where the screen stops showing directly at the health bar since it's moved just below the system task bar (ingame screenshots via F12 are fine). Annoying but "just" playable.


    So to get the behaivor I want with 0.9.4 I have to
    * Disable HDMI-1-1 and HDMI-0 (most annoying)
    * Force resolution 1920x1200 via editing config.properties (annoying)
    * Write protect config.properties so RW won't overwrite my settings, since the dropdown does not offer my native display resolution and will happily write back 1680x1050 (very annoying, breaky any UI setup of course)
    * Live with the overlay of system task bar now (annoying but can probably be tweaked by system itself)



    Code
    graphic_resolution_x=1920
    graphic_resolution_y=1200
    game_force_desktop_displaymode=false
    graphic_displaymode=2


    And yes.. it's in the GERMAN HELP forum. Noticed this to late and don't feel lucky to copy & paste this. Mod may assist :)

    Läuft das inzwischen bei dir Bogus? Bei mir ist das alles fein. Ich haue allerdings meine native Auflösung von 1680x1050 manuell in die Properties, da ich diese im Spiel nicht zur Auswahl bekomme :D


    DirectX ist nicht involviert. Die JMonkeyEngine nutzt OpenGL.

    Make sure to check some quickstart tutorial as well. Wings3D is best hotkey driven (and once you get the idea it's really likeable - IMHO). I created most of the game assets (and even the sprite based animations) of maxr.org (opensource, non profit) with this without prior knowledge of 3D art. "Someone had to do it" so I did.

    You may as well give Wings3D a shot. I find it superior for speed modling where Blender is simply overwhelming especially for a beginner. It's probably enough for what you're going to achieve and even easy on the resources 8)

    Für mich ist das Werden und Entstehen das Wichtigere. Haben wollen ist für mich eher nebensächlich.


    Jedem Anfang liegt ein Zauber inne. (? Weiß nicht mehr wer es gesagt hat und wie genau.)

    Awww ^^


    Jedenfalls bin ich nun leicht panisch mit meinen letzten 3 Blueprints los und habe das wichtigste Zeug direkt mal geschossen :D