Posts by WickedSchnitzel

    It often happens without turning or getting pushed back. You try to move forward and it teleports you back. Also trying to move in any other direction. There sometimes is no way out of an endless teleport loop. Its random. Thats why i suggested the cooldown.

    I am using Pterodactyl on a Bare Metal server. Do i have to create a MySQL/MariaDB database or something? I do not have too much experience with databases.

    "useallvehicles": false, (in default.json)


    also does not work. Players are still able to use each others mount (tested with horse).


    ok, just noticed the ridemounts entry - for the first time. No clue why i have missed that all the time. But this will prevent all players to use mounts, even their own. There needs to be a rideallmounts entry as well.

    Ich spiele das Spiel seit ca zwei Tagen erstmals so richtig (vorher immer nur kurz reingeschaut, wenn ein Update raus kam).

    Folgendes würde ich persönlich verbessern:

    -Kampfsystem | Fühlt sich einfach nicht gut an, schlechtes Trefferfeedback, Gegnerreichweite teils unrealistisch (z.B. Kühe - nicken mit dem Kopf, man ist 2 Meter entfernt und trotzdem treffen sie einen), Gegnerstärke unausgeglichen (Skelette nach einem Treffer weg).
    -Yarn | Da braucht es ein Massenproduktionsgerät. Ständig an der Spindel stehen zu müssen ist ätzend (vielleicht gibt es das schon, nur habe ich es noch nicht freigeschaltet)

    -Gegner | Schleichen sich praktisch immer in der Dunkelheit an, die sollten irgendwelche Warngeräusche von sich geben. Den Herzschlag hört man nicht immer und dann wird man einfach von hinten niedergeknüppelt.

    -Fackeln | Reichweite / Helligkeit wenigstens etwas erhöhen. Es sieht blöd aus, wenn man 1000 Fackeln aufstellen muss um ein wenig Licht zu haben.

    -Eine Option um Items welche an den Charakter gebunden sind (Map, Kompass etc.) beim Tod nicht fallen zu lassen (nur Hauptinventar). Bringt mir nix, wenn man den Todespunkt auf der Map sehen kann, ich aber die Map nicht mehr habe.

    -Holzfällsystem ist ok. Aber schaut euch mal das von "Sons of the Forest" an. Würde auch gut rein passen.

    -Das Schiffssegel durchsichtig gestalten. Man sieht halt nicht, was vor einem ist.

    -Man sollte die Map/ Kompass/Lichtquellen auch auf Mounts benutzen können.

    -Optionaler Surface-Ore respawn. Wäre wichtig für Multiplayer-Server (mit einstellbarer Rate).


    Wenn mir mehr einfällt, wird's hier notiert.

    Just stopping with


    Code
    ArgumentOutOfRangeException: Value must be positive and below the buffer width.
    Parameter name: left
    at System.TermInfoDriver.SetCursorPosition (System.Int32 left, System.Int32 top) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0
    at RisingWorld.Common.Terminal.ConsoleInput.Update () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0
    at RisingWorld.Server.Main.OnUpdate (System.Single tpf, System.Single unscaledTpf) [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0
    at RisingWorld.Common.JIWApplication.Update () [0x00000] in <00000000000000000000000000000000>:0
    ExceptionExtensions:PrintStackTrace(Exception)
    RisingWorld.Server.Main:OnUpdate(Single, Single)
    RisingWorld.Common.JIWApplication:Update()

    discord.message.delete.mode=always

    What's that and what options do we have (the readme does not tell me anything about it)


    Is there an option to not show when someone like the admin executes a command (like /hideadmin)?

    How does
    - Automatic Invites - Send Discord invites to new players automatically
    - Role Assignments - Create special invite links that automatically assign Discord roles

    function exactly? What do we have to edit?


    I have also noticed that the "Player x joined/left the server" notifications will get deleted from Discord after a while. Why is that?

    Always getting an error in the console when connecting to my server:


    Code
    [19:55:19] [Java] java.io.FileNotFoundException: /home/container/Plugins/OnlineMarket/Assets/NoteBackGround.jpg
    [19:55:19] [Java] at net.risingworld.api.assets.Asset.loadFromFile(Asset.java:237)
    [19:55:19] [Java] at net.risingworld.api.assets.Asset.loadFromFile(Asset.java:163)
    [19:55:19] [Java] at net.risingworld.api.assets.TextureAsset.loadFromFile(TextureAsset.java:44)
    [19:55:19] [Java] at PLUGIN_CLASS_LOADER//onlinemarket.CreateMenu.Menu(CreateMenu.java:33)
    [19:55:19] [Java] at PLUGIN_CLASS_LOADER//onlinemarket.OnlineMarket.onPlayerConnect(OnlineMarket.java:68)
    [19:55:19] [Java] at java.base/jdk.internal.reflect.DirectMethodHandleAccessor.invoke(DirectMethodHandleAccessor.java:104)
    [19:55:20] [Java] at java.base/java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:578)
    [19:55:20] [Java] at net.jiw.unity.runtime.PluginEventHandler.triggerEvent(PluginEventHandler.java:138)