[Plugin] Animal Breed Master - Viehzuchtmeister V0.81.1

  • It appears that my animals will also wonder further than 10 blocks away even when I am logged on but go somewhere else in the world far from the "home" position. Is this expected?

    This is not expected. And go they further away then 20 blocks (=10m)? You can try the following: Hit a cow f.e. with your axe. The cow will run more than 10m away and look if it returns then.
    When I implement the list command I will investigate this issue. But I suspect an other issue with the server, because disappearing animals sounds very strange.


    With @Miwarre kind of "out of pocket", I'm not sure the errors can be resolved. I think it may be a conflict between the "rwgui" used by /pnb and the /abm plugin when naming animals since it also uses a "GUI" interface to enter the name.

    A main problem can be:
    Several plugins may interfere with each other under certain circumstances,
    because some API function calls for player or world interactions are changing states globally.
    This can explain why not all players experience this issue. But otherwise I am at a loss.

    The GUI implementation of the game is not mature yet. I suppose here we have an example of interfering plugins in changing global states.
    (Of course, the error can also be on my side, but I exclude this for now! :D )


    I wonder if it is possible to test the behaviour if:

    • only pnb activated
    • only abm activated
    • both activated but only using the gui of one plugin exclusively
  • Ich habe nach längerer Zeit versucht das Plugin zu installieren. Allerdings fehlen beim Entpacken 2 Dateien. Die pref.yml und noch eine, d.h. ich kann Version 4.0 oder 4.1 zwar entpacken, aber es fehlt etwas. Da ich das Plug-In vor längerer Zeit schon mal auf dem Server ohne Probleme laufen hatte, verstehe ich das jetzt nicht.
    Außer downloaden im Plugin-Ordner entpacken, wüsste ich jetzt nicht wo der Fehler liegt. Win-Zip anstatt Win-Rar zu nehmen; scheint nicht relevant zu sein.
    Glaub auch nicht, dass ich eine alte Version zum Testen habe. Natürlich ist im Plugin Ordner auch keine alte Version mehr enthalten.

  • Hallo @Deirdre!


    Wichtig nach dem Entpacken ist, die .zip-Datei wieder aus dem plugins-Ordner zu löschen.
    Und eine .jar-Datei darf nicht entpackt werden. Unter der Haube sind .zip und .jar ziemlich das Gleiche (bzw. dasselbe? :) ),
    da darf man nicht durcheinander kommen.


    Wenn es wie folgt aussieht, dann ist normal alles ok:


    Nach einer Neuinstallation fehlt nur die AnimalBreedMaster.prefs.xml, diese wird jedoch nach dem ersten Laden einer Welt bzw. Neustart des Servers automatisch erzeugt.
    Hilft es dir weiter?

  • Ja. Die Zip-Datei hatte ich gelöscht.
    Habe mir nur den Ordner angesehen und da hab ich pref.yml nicht gesehen. Was mich nach Neustart irritiert hatte, waren die fehlenden Tiernamen. Oder sind die jetzt standardmäßig ausgestellt?
    Ich werde das nochmal testen ^^

  • Nein, die Tiernamen sind beim Starten nicht ausgestellt. Das heißt dann, dass das Plugin nicht erkannt und nicht geladen wurde.
    Guck nochmal, ob irgendwo im gesamten plugins-Ordner irgendwas doppelt ist oder doppelt verschachtelte Ordner oder so.
    Eine pref.yml ist mir nicht bekannt (wird nicht mit diesem Plugin verwendet), wo liegt diese denn normalerweise?

  • Ich meinte prefs.xml und den Data-Ordner. Tippe auf dem Handy. ^^
    Jetzt weiß ich wieder. Dateie im Plugin-Ordner extrahiert, Zip-Datei gelöscht, Server neu gestartet. Die Tiernamen fehlten und die prefs.xml Datei auch. Da ich das alles schon mal reibungslos funktioniert hatte, frage ich mich halt wo der/mein Fehler liegen könnte.
    Der Plug-In Ordner beinhaltet nur 1 Plug-Ins außerdem.

  • Ach so! :)
    Hmm, gibt es denn im Konsolen-Fenster vom Server irgendwelche Fehlermeldungen? Irgendwas ungewöhnliches?
    Kann es sein, dass Schreibberechtigungen fehlen und deshalb die prefs.xml und der data-Ordner nicht geschrieben werden können?


    Oder, was auch sein kann:
    ein Anti-Virus-Programm blockt gerne mal sowas, wobei man den Rising World-Ordner denn zur Ausnahme hinzufügen kann.

  • Ok. Did some more testing.... It definitely appears that it is when attempting to name animals that the below error occurs and it appears to be a conflict between the animal breeder plugin and the rwgui plugin that is used by the pnb plugin (and gps plugin).


    Rising World - 0.9.1.5 - Dedicated Server
    Linux 4.4.26-nitradoV3-MC-1000-nH-dP-d-i Java 1.8.0_101 (amd64) Memory: 7635 MB
    2018/01/06 02:04 PM
    ____________________________________________________
    RW SERVER: Fatal error occurred!
    java.lang.NullPointerException
    at com.vistamaresoft.rwgui.GuiVerticalLayout.getItemId(GuiVerticalLayout.java:134)
    at com.vistamaresoft.rwgui.GuiModalWindow.onTextEntry(GuiModalWindow.java:155)
    at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
    at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(NativeMethodAccessorImpl.java:62)
    at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(DelegatingMethodAccessorImpl.java:43)
    at java.lang.reflect.Method.invoke(Method.java:498)
    at pluginapi.PluginEventHandler.triggerEvent(SourceFile:201)
    at G.c.a(SourceFile:2740)
    at G.c.messageReceived(SourceFile:182)
    at de.jiw.network.kernel.KernelAdapter.dispatch(KernelAdapter.java:188)
    at de.jiw.network.message.RawPacket.run(RawPacket.java:54)
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1142)
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:617)
    at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)


    Would it be possible to add the capability to "turn off" the ability to name animals until this apparent conflict can be resolved?

  • Would it be possible to add the capability to "turn off" the ability to name animals until this apparent conflict can be resolved?

    Oh, this is really annoying,
    I will add a switch in the prefs.xml together with the list command. Until then tell all players not to use paper on animals! :)
    Perhaps I'll find a solution to circumvent this issue. And thank you for your effort to investigate that! :thumbup:

  • @Machete When running the abm plugin by itself without @Miwarre's pnb or gps plugins, I do not see any issues or errors thrown when naming animals. There definitely appears to be some issue with the rwgui plugin that both pnb and gps plugins use. I get errors when running those plugins even without running the abm plugin.

  • @Machete When running the abm plugin by itself without @Miwarre's pnb or gps plugins, I do not see any issues or errors thrown when naming animals. There definitely appears to be some issue with the rwgui plugin that both pnb and gps plugins use. I get errors when running those plugins even without running the abm plugin.

    Hurray, not my fault! :D
    Ok, seriously: Thank you for your effort in investigating this!
    I think @red51 is aware of this (with global state changes, e.g. disableClientsideKeys). (aren't you? :) )


    But I just released a new version, hope that helps a little! :thumbup:

  • New Version: V0.50:

    • setting for turning the renaming action on/ off
      per entry in AnimalBreedMaster.prefs.xml:
      <entry key="rename_action_active">true|false</entry>
      or per chat command:
      /abm rename true|false
      /abm renaming true|false
    • command for counting animals:
      /abm count all (counts all or)
      /abm count TYPENAME (of specific type, e.g. /abm count pig)
    • command for listing animals with status (position, distance and name):
      /abm list all (lists all animals or)
      /abm list TYPENAME (of specific type, e.g. /abm list pig)


    Neue Version: V0.50:

    • Einstellung zum Ein-/ Ausschalten der Umbenennung
      per Eintrag in AnimalBreedMaster.prefs.xml:
      <entry key="rename_action_active">true|false</entry>
      oder per Chat Kommando:
      /abm rename true|false
      /abm renaming true|false
    • Kommando zum Zählen der Tiere:
      /abm count all (alle Tierarten aufzählen oder)
      /abm count TYPENAME (bestimmte Art aufzählen, z.B. /abm count pig)
    • Kommando zum Auflisten der Tiere mit Status (Position, Entfernung (distance) und Name):
      /abm list all (alle Tiere auflisten oder)
      /abm list TYPENAME (bestimmte Art auflisten, z.B. /abm list pig)
  • is the renaming function, on and off, an admin only command?



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