auto fahren in rising world

The next update will be available on Wednesday, December 18, in the early evening (GMT+1).

This update will not yet replace the Java version, instead it is the actual content update. We'll provide more information about the transition together with the update.
  • @red51 wenn es in ferner zukunft die mobilität via automobil geben wird . hat man da die chance auf ein autoradio was eigene mp 3 abspielen kann ?
    bzw wird es da überhaupt ein radio im automobil geben ?


    was dann natürlich zu der frage führt bekommen wir evtl ein transistor radio, boom box, um seine eigene playlist am avatar zu haben :) das gramophon haben wir ja sogar schon :)

  • Ich stelle mir vor, dass es ausgesprochen schwierig wird ein funktionstüchtiges Auto ins Spiel zu bringen, im Gegensatz scheint das vor einiger Zeit angesprochene "Schienenfördersystem" eher machbar. Die Schienen kann man als platzierbares Objekt in der Landschaft verteilen, und anschließend mit einer Lore, oder einem Triebwagen befahren. Natürlich gibt es auch da einige Hürden, Kurven und Steigungen zum Beispiel, aber diese Probleme kann man vergleichsweise einfach lösen. Wenn man die Schienen frei platzierbar macht, so wie Bretter oder Balken, dann kann man ganz einfach die Steigung je nach bedarf variieren. Um Kurven zu bauen könnte man einen Gleisabschnitt an einer Werkbank in einen Kurvenabschnitt mit einem einstellbaren Winkel umarbeiten.


    Sicher, mit einem Auto kann man ohne Infrastruktur durch die Landschaft fahren, aber vorher gibt es ausgesprochen viel zu bedenken.


    Aber ein Radio und eigene Musik im Spiel wäre toll.

    MfG


    Keiner-da




    CONCORDIA RES PARVAE CRESCVNT, DISCORDIA MAXIMAE DILABVNTVR.

  • blödsinn.
    man kann doch im grunde schon ein fahrzeug manuell durch die gegend bewegen, ob man jetzt auf einem gaul sitzt, oder in einem viereckigen kasten der räder hat, kommt am ende aufs selbe hinaus.
    nur das es nicht hüpft bei jedem schritt.
    die bahn die an eine feste route gebunden ist bzw an die gleise, dürfte derzeit die herausforderung sein

  • die gleise bzw das schienensystem wird vom spiel her kommen. ob man dann seine eigene schienenvariante drüberlegen kann oder ob es dann eine art fahrstreifen gibt den man in ein selbstgefertigtes schienenbett legen kann weis leider noch keiner derzeit.


    denke da wird red noch die beste variante spieltechnisch herausknobeln.
    ich presöhnlich vermute irgendwas modelbahn ähnliches, entweder feste steckbare schienen wie bei zb märklin und piko und wie die alle heissen, oder eben der magnetstreifen woran sich die bahn orientieren wird beim fahren .


    wäre nur schade wenn es eine vom spiel vorgegebene schiene geben wird, wir haben bei den hessenstrolchen x km schiene liegen mit und ohne oberleitung wenn die arbeit umsonst gewesen sein sollte.
    auch das strassensystem wird von red kommen, er hat das in der raodmap angekündigt, aber auch da wäre es schade wenn die spielerische freiheit und der ideenreichtum durch eine vorgabe beschnitten würde


    Roadmap (last updated 2018-09-26)
    Here is an overview of some major features planned for Rising World. This list is not complete and does not contain smaller features. And - of course - the list is not final, so as always your feedback is crucial. If you have any suggestions or questions, feel free to create a new topic in our forums about that.


    Survival

    • Food spoilage - stored food will rot over time, so it becomes inedible. There will be ways to preserve food
    • Crop failure - farming needs more attention. There will be a chance that plants get damaged or destroyed (caused by plant diseases, heavy rain etc)
    • Illness and Diseases - when not being careful enough, there is a risk to get wound infections (when not treating wounds properly), food poisoning (when consuming raw meat or rotten food) or other diseases. There will be treatments for most diseases
    • Human enemies - npc like bandits, pirates and other human enemies. They either spawn in camps or wandering around. Probably there will be a higher chance to face enemies during night
    • Monsters - it's planned that monsters only spawn in dungeons and hell. Having monsters spawning on the surface is not planned, but it's something we take into consideration (only if having human enemies and wild animals on the surface is not "sufficient"). Community feedback plays a crucial role when it comes to this feature


    Transportation

    • Trains - this includes small vehicles like minecarts, but also bigger trains (freight trains, passenger trains etc)
    • Cars - at least an offroad vehicle is planned. Just like trains, cars will be pre-made models, although they will be customizable (e.g. you can change the appearance, color, engine, transmission etc)
    • Boats - small boats (rowboat and inflatable boat) are already in the game, but we will definitely add some bigger ships
    • Air - currently we have no plans to add aircrafts, but maybe there will be other air vehicles like gliders and hot-air balloons, but we're not sure about this


    Building

    • Blocks - blocks will be treated like construction elements, i.e. you can resize them, rotate them and place them without restrictions. By resizing ramps, you can create different slopes
    • Roads - a tool to create curved roads is planned. A similar tool will be available to create rails
    • Electricity - this will play a big role. There will be an easy way of laying cables, but it also provides the opportunity to create complex circuits in a compact design, rounded off with a large range of available sensors and controllers


    Npcs

    • Traders - there will be randomly spawned traders in the world (and probably also wandering merchants). You can buy items from them or sell your stuff
    • Quest Npcs - probably the game will provide at least some basic quests. The according npcs can be found randomly in the world. For more complex quests, see the upcoming "Adventure mode" (below)
    • Factions - this is something we take into consideration, so it's not clear if or when this will be added. This feature provides various factions (e.g. bandits, knights, villagers etc) the player can interact with. Coupled with something like "respect", it's eventually up to the player if he decides to team up with them, or fight them


    Misc

    • Flowing water - the current static water is just a placeholder and will be replaced by dynamic water in the future
    • Cooking - baking and cooking is planned. Various utensils will be available for preparing different meals
    • More dungeons and biomes - several new dungeons and biomes (like swamps, jungles etc) are planned. Unfortunately when changing the world generation, there is always a chance that this breaks old worlds. Basically this prevents us from touching the world generation at the moment, but there will be anyway a major update in the future introducing new biomes, dungeons and improving the terrain generation. Maybe we find a better way to handle old worlds in the mean time, so we can add new terrain features easily
    • Adventure mode - this mode allows you to play user-created maps. The creative mode can be used to create these maps (e.g. a platformer map, or a story-driven map filled with quests) and share them with other players

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