Posts by red51

A new update is now available, introducing "Points of interest" and many more changes!
Latest hotfix: 0.9 (2025-11-05)

    Plugins belong into the "plugins" folder in the server directory. If there is no such folder, just create it. Make sure every plugin has a separate subfolder in the "plugins" folder. E.g. if you have a plugin jar called "plugin.jar" (just an example), create a folder "MyPlugin" or something like that (the name doesn't really matter) in the plugins folder and put the jar into this folder. If the plugin download already contains a folder, it's recommendable to just extract this folder (since sometimes there are other files which also belong to the plugin).

    Code
    RW Server
    |____ plugins
    | |____ MyPlugin
    | | |____ plugin.jar
    | |
    | |____ AnotherPlugin
    | |____ anotherplugin.jar
    | |____ filethatbelongstoplugin
    | |____ etc

    Ich hab das mal in die deutschsprachige Forensektion verschoben ;)


    Der Disk write failure Fehler stammt von Steam und besagt, dass SteamCMD den Server nicht in das Verzeichnis installieren konnte. Typischerweise passiert das dann, wenn nicht genug Speicherplatz verfügbar ist, oder wenn im Zielverzeichnis bereits gleichnamige Dateien vorhanden sind die nicht gelöscht werden können, oder - unter Linux wahrscheinlicher - wenn keine Zugriffs-/Schreibrechte für das Zielverzeichnis gesetzt sind.

    Basically the permissions should also work for objects and clothing :huh: But you have to use the items keyword for them as well, e.g.:

    Code
    items:
    crafting:
    deny:
    - tux_jacket
    - tux_pants
    - tux_shoes

    Hmm... the log looks fine so far, nothing suspicious there... What sort of java errors do you get exactly? Can you maybe post the error message, or make a screenshot or something like that?


    Does the error only occur when shutting down the game?

    Oh yes this message is indeed from a plugin (looks like the animal breeding plugin) ;)


    What sort of java errors does she get exactly? If it's just a message in chat, this error is caused by a plugin (usually the responsible plugin is mentioned in the error message). In this case the server log contains the full error message.


    But if she encounters a crash (i.e. an error dialog pops up), it's caused by the game (either a bug, or something else on client side). In this case the best thing would be if she posts the error message in the forums, or sends it via email to support@jiw-games.net

    Es wäre besser, die vll erstmal noch aufzuheben. Zumindest die Player_old37 Tabelle. Nur für den Fall der Fälle. Wenigstens noch für 1-2 Updates ;)
    Diese enthält nämlich die alten Spielerdaten von vor dem Update. Falls wir irgendwo noch was bzgl. der Umstellung auf die UID übersehen haben, kann das mithilfe dieser Tabelle wieder halbwegs gerade gebogen werden.

    Hi Walter, unfortunately we didn't receive your mail yet. Did you send it to support@jiw-games.net? Was the size of the attachment maybe too big? Maybe send me the world via PM here in the forums, or alternatively upload if on somewhere (e.g. google drive, dropbox etc) and send me a link :)

    The minipig is a miniature version of the pig. It doesn't spawn naturally and is only available via command. What error does the player get exactly? Maybe this message comes from a plugin (e.g. the animal breeding plugin)?

    Ist die alphabetische Sortierung denn inkorrekt (also zB ein Server mit Anfangsbuchstaben M taucht vor A auf)? Die Serverabfrage über Steam läuft asynchron, d.h. die Server kommen in beliebiger Reihenfolge und werden erst danach sortiert. Das Phänomen ist im Steam-Browser (also im Steam Client) auch zu beobachen. Es kann also passieren, dass der Server, der an erster Stelle stehen soll, als letztes in die Liste eingefügt wird.


    Unsere damalige Serverliste hat die Sortierung bereits auf unserem Server vorgenommen, und der Client hat diese Liste dann bereits sortiert erhalten und dann der Reihe nach abgearbeitet. Somit wurde die Serverliste immer der Reihe nach befüllt (d.h. der Server, der an erste Stelle stehen soll, tauche auch als erstes auf etc). Das ist leider mit Steam nicht mehr möglich, denn dafür müsste erst gewartet werden, bis die Liste vollständig geladen worden ist (was ja durchaus auch bis zu 1 Minute dauern kann), dann dürfte sie erst angezeigt werden (bis dahin werden die meisten Leute den Serverbrowser wohl wieder verlassen haben, da sie denken, er funktioniere nicht)...

    Basically @zfoxfire already gave a good overview of the next features ;) However, we really need to rework our features-page. It's pretty outdated and doesn't reflect the current state of the game. We also need an overview about the upcoming changes. It's always difficult for us to give precise ETA's, but at least a rough estimation should be possible.


    But as @zfoxfire said, there will be one "regular" / "normal" update soon, then we will fully focus on mounts. Once mounts are in the game, we will work on trains, boats, NPCs and possibly cars.

    Welche Art der Sortierung ist denn eingestellt, wenn dieses Phänomen auftritt (Alphabetisch, Spieleranzahl, Ping)? Wann genau aktualisiert sich die Liste nochmal (normal sollte sie sich immer dann aktualisieren, wenn man entweder vom Hauptmenü ins Multiplayer Menü wechselt, oder wenn man die Filtereinstellungen ändert, oder wenn man den "Refresh" Button oben rechts drückt)?

    We have no ETA for the final release yet. We want to keep the game in Early Access for as long as necessary, this means that at least all planned features need to be implemented before leaving EA. Of course there is still room for more updates after the "final release" (this word is kinda misleading^^), but once the game leaves EA, the game is supposed to have enough content (not only when it comes to building) to be considered as a "complete game".


    Unfortunately 2017 wasn't a good year, so many factors slowed down the development of the game. It's a pity, but many interesting features are currently in the pipeline which will greatly improve the gameplay. I'm confident that the game will see some major changes this year ;) Maybe we will be able to move into Beta state this year.

    Man muss natürlich dazu sagen, dass der Fall - nämlich dass ein Spiel bereits eine ganze Weile existiert und vorher keine Steam Integration hatte (zumindest der Server hatte ja vor dem letzten Update nichts mit Steam am Hut), plötzlich eine radikale Änderung erfährt und komplett auf Steam wechselt - vermutlich eher selten vorkommt...


    Das Problem mit der Serverliste ist aber dennoch sehr ärgerlich. Insbesondere da es irgendwie nicht den Anschein hat, dass dieser Bug in Steam in absehbarer Zeit behoben wird X/


    Mit dem kommenden Update wird die Serverliste jedenfalls erstmal wieder über unsere Server laufen. Das ist zwar gerade das, was wir vermeiden wollten, aber das ist wohl die beste Lösung fürs Erste, zumindest bis entweder alle Hoster ihr Server umgestellt haben, oder bis Steam den Bug behebt (wenn unsere Server offline sind wird dann als "Fallback" weiterhin die Steam-Liste verwendet)

    Hmm... when did these blocks disappear exactly? Did you touch these buildings before it happened (e.g. added new blocks or removed the blocks)? Did you place these buildings via blueprint?

    Thanks for the blueprint :) Unfortunately this frame drop is caused by the physics engine, or more precisely, by too many small construction elements which are at the same location. It happens if the player collision shape collides with the construction elements (every construction element has its own collision shape).


    Unfortunately there isn't much we can do about it currently... the current physics engine isn't thread-safe, that's basically the culprit. We had intentions to change the physics engine though, but this requires a lot of work. Maybe this will happen at a later stage ;)

    You can change the default spawn by typing "setspawn" into the ingame console (you can open it by pressing ~ or `). This updates the default spawn position to your current location (make sure you have admin permissions to execute that command) ;)

    As @Minotorious mentioned, there are indeed two types of fog in the game: a "regular" or "normal" fog and a very dense fog (the one you probably experienced) ;) The dense fog only has a small chance to occur. However, if you want to get rid of the fog, you can use the weather command (e.g. "weather clear" for sunny weather, "weather fog" for the regular fog etc). If you put a "1" at the end of the command (e.g. "weather rain 1"), the weather will change instantly (otherwise there will be a smooth transition).

    Welchen Befehl gibst du denn in die Konsole ein (wodurch die Fixierung aufgehoben wird)? I.d.R. sollte die Fixierung eines Blueprints nur dann aufgehoben werden, wenn entweder der Spielmodus gewechselt wird (gm 0/1), das Item gewechselt (Taste 1-5 oder Mausrad) oder weggeworfen oder F4 - F7 gedrückt wird.