Yes, that's possible with Lua You could create a timer which changes the position of the player every few seconds. Although I highly recommend to use the new Plugin API instead (which is more powerful and faster in terms of performance), since the Lua API will be discarded very soon (so it will be no longer supported).
Posts by red51
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I've activated your account manually
You can change your mail address now by going to your account settings: https://forum.rising-world.net/index.php/AccountManagement/
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Das liegt daran, dass mit dem Update der logaritmische Tiefenbuffer standardmäßig deaktiviert wurde (weil der Einfluss auf die Performance auf manchen Systemen zu groß war). Er kann in der "config.properties" Datei wieder eingeschaltet werden (graphic_logarithmic_depthbuffer auf true setzen), allerdings würde ich empfehlen damit bis nach dem heutigen Hotfix zu warten, denn der Hotfix wird das Flackern auch trotz ausgeschaltetem log. Tiefenbuffer reduzieren. Falls die Reduzierung noch nicht ausreicht, oder man vor allem auch weit abseits des Nullpunkts baut, ist es hingegen sinnvoll, den Buffer wieder einzuschalten
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- The most requested feature by my daughters: character gender and clothing! Any ETA?
That will be the next big update
There will be a small hotfix in a few hours, and eventually another hotfix (if it's necessary) in the next days. The next update will be the playermodels then (featuring a male and female model) which will be customizable (i.e. you can change clothes etc)
water / fluids that actually flow I'm sure it can be done much better than Minecraft. How are you planning to implement it? how would it behave? would rain affect -say- ponds levels? I would love to build dams that can actually fill with rain and get lower levels on dry times
Unfortunately I have no ETA for that yet. And I can't say much about how it will behave exactly... it's our intention to have a realistic behaviour, but we also have to make sure to not kill the performance (especially on multiplayer servers). I'm afraid rain will not affect water at all, flooding the whole terrain will be definitely problematic in terms of performance
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Mit einem Rechtsklick (1x drücken, die Maus dabei nicht bewegen) können beliebig viele Marker auf der Karte gesetzt werden
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Hope my wording didn't throw you off
No need to worry
I'm amazed with how much one simple coding changed everything
Yeah terrain generation is very sensitive. Like the seed: changing one letter or number leads to a completely different world.
ANy more updates now, or are we going straight to the player models & animation update now?
There will be a hotfix tomorrow, eventually another hotfix (if it's necessary) in the next days, but the next real update will be player models
I just raided a large one and I ended up with 8 full stacks of gold, 4 stacks of silver, and 10 stone chests
That's quite a lot, we will reduce the loot in those chests
We really need those primitive tools and bandages that do not require crafting stations
Originally we had a grass bandage in mind, it was even implemented, but then we removed it right before the "bandage update" was released (wasn't sure about it, I guess in reallife a bandage made out of grass would be useless^^). Maybe a combination of grass and cotton makes more sense
Started new game, there are no lakes again
Yeah unfortunately there is a bug in the current release which prevents the game from generating lakes. There will be a hotfix tomorrow which is going to fix this issue
Also, can we please enable (or re-enable) that feature where your compass can point you back to your bed and tent separately?
Hmm... there was never such a feature before
I will put it on our list, maybe it will be implemented in the future
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Hallo ich habe festgestellt das wenn ich die Map vom Server in den Ordner Map von Steam (Single Player) reinkopiere nicht mehr funktioniert,sprich sie ist nicht zu sehen, was vor dem Update noch funktionierte.
Das ist merkwürdig, eigentlich sollte das Problemlos funktionieren. Verwendet der Server SQLite oder MySQL?
Dann habe ich noch eine frage vor dem Update habe ich ein Backup der Map gemacht da war sie 135 MB groß nach dem Update waren es auf einmal 285 MB woran liegt das?
Das ist leider der Weltkonvertierung geschuldet. Grundsätzlich sind Rising World Welten verhältnismäßig klein (hinsichtlich des Speicherbedarfs), die Größe nimmt jedoch schlagartig zu, sobald irgendein Update die Weltgenerierung ändert und die Welt konvertiert werden muss.
momentan scheint es auch so zu sein, dass eine SP Map nicht auf einem Server (Linux) läuft
Wenn auf der Welt Tiere, Dungeons oder Wasserquellen deaktiviert sind, dann funktioniert sie auf dem Server leider nicht korrekt. Das ist derzeit ein Bug, welcher mit dem morgigen Hotfix behoben wird
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Ich habe 4 GB RAM.
In dem Fall würde eine andere exe leider nichts bringen, bzw. das Spiel könnte nicht mehr als knapp 3GB reservieren, da der Rest vom Betriebssystem und sonstigen Hintergrundprogrammen benötigt wird. Folgendes kannst du tun, um den Speicherbedarf und damit die Ruckler zu reduzieren:
- Reduziere in den Grafikeinstellungen die Sichtweite, vor allem die "Detail Sichtweite"
- Gehe ins Spielverzeichnis und öffne die "config.properties" Datei, dort kannst du "graphic_texture_quality" auf 0 stellen (anschließend die Datei speichern, und das Spiel erneut starten)
- Als letzte Maßnahme kann in der "config.properties" Datei der Wert "graphic_grass" auf false gesetzt werden. Damit wird das Gras deaktiviert (nur Singleplayer), dafür gibt das einen spürbaren Leistungsschub -
This error indicates that another program prevented Steam from updating the game files. Usually this is caused by antivirus programs, especially Avast is lately causing these issues. You can solve this issue by adding Rising World to the exception list of your antivirus program. Alternatively you can also disable your antivirus program temporarily until all game files were updated
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Sorry for my late response! It looks like some server files are outdated, at least it can't find the new definitions (or more precisely, it's using the old world definitions). Make sure you replace all files in your server directory, especially those files in the "lib" subfolder (or it's better to delete the lib folder and put the new lib folder from the new server version there).
In some cases a file access restriction can cause some weird behaviour of SQLite (or more precisely, the JDBC driver). So if updating the server does not help, try to move the server to a new directory and see if the issue persists. Also make sure to delete the "cache" folder in your server directory. -
I've notied that sometimes the pickaxe sound on stone or dirt sometimes doesn't play but the sound of the chunk breaking apart does play.
True
We will check out what's going on there.
Wow.... The changes to the world generation using the 'ArcticuValley' seed sure changed a hell of a lot
Actually this wasn't intended... that's why I'm always afraid of world conversions
If I could suggest something is to make the pyramid sit properly with the terrain that it should probably go lower with those edges
The pyramids seem to be buggy... they're supposed to align to the terrain properly, I think they need more attention
Was a bit disappointed that it's only gold & silver. Could use more bones & bandages.
Yeah that's true, the dungeon loot is still boring and sometimes quite useless. I think we will get some new items for the dungeons with the playermodels update
And in the medium run, we also want to put some unique items in the dungeon chests^^
Another bug... the spinning wheel does not animate when making thread. I do get a progress meter that goes to 100 and a thread reel.
Yes it seems the spinning wheel stops working in some situations. Still have to find out what's going on there...
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bei der map. kann man, und wenn ja welche dateien, die map zwischen zwei leuten abgleichen ?
also einfach die dateien in den map-ordnern abgleichen ?Im Grunde können die Dateien im "Map" Ordner einfach ausgetauscht werden
Jede Welt hat einen eigenen Unterordner.
Wäre schön, wenn jemand die Befehle für die neuen Pflanzen ergänzen könnte. Bin noch nicht zum Ausprobieren gekommen.
saplingcorn für Mais, saplingchili für Chili, und saplingsugarbeet für die Zuckerrübe
Bärenklau und Brennessel können nicht angebaut werden (sind allerdings mit dem Creative Pflanzen Tool [F6->1] platzierbar)
Vor längerer Zeit bekam ich eine Datei "Rising World 3GB.exe", da sich das Spiel beim Laufen immer aufgehangen oder gestockt hat.
Nun passiert das immerwieder. Ist das möglich eine aktuelle Datei zu erstellen?Wieviel RAM hast du?
Tolles Update echt gelungen die Papierpresse ist genial habe aber bin ein bischen Übereifrig das Wasser danebengeschüttet jetzt gehts nicht mehr weg hab auch den See zuviel gefüllt wie bekommt man das Wasser wieder weg
Leider kann man derzeit das Wasser nicht mit dem Eimer aufheben, allerdings kannst du einfach Erde oder Stein dort platzieren (keine Blöcke), dann wird das Wasser entfernt (natürlich kann der Creativemodus aber auch verwendet werden)
Nach Landung in einiger Entfernung dann pro "Quadrant", erscheint jedes untere, linke Viertel schwarz.
Folgende zwei Bilder sollen das wiedergeben.Das ist merkwürdig
Trat das Problem denn zwischenzeitlich nochmal auf (abgesehen von den Maptiles, die bereits vom schwarzen Quadrat betroffen sind)? Verwendest du die Steamversion, oder die Standalone?
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Oh, danke für den Hinweis! Das wird behoben. Ich nehme an die Gebäude haben die maximale Bauhöhe (zumindest > 256)?
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3) Maps has a labeling issues that anything you placed on it simply stays. You can't click on an old icon to 'Del' it. Do note the blue two houses to the left, the at the top where the red dot is marking ore, and some odd ones in places. (view below image).
So the label still stays active if you move your mouse over the label and press your DEL key?
Game probably trolling me.
I did not enable the "troll-mode" purposely
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Hmm... is there maybe a file called "hs_err_pid" in your game directory? If there is such a file, please upload it here
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Wo ist bitte der Unterschied, Danke
Bei "Sonnig" bleibt das wetter länger sonnig und die Schlechtwetterphasen sind deutlich kürzer (d.h. wenn es regnet ist es eher eine kleine Regenschauer), "Standard" bietet quasi das normale Standardverhalten des Wetters, unter "Wechselhaft" sind die Sonnenphasen kürzer und die Schlechtwetterphasen länger.
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Thanks for letting us know, will be fixed with the next hotfix (will be available in the next days)
@zfoxfire: Yeah, the hogweed and nettles can't be harvested (as @Minotorious said, they're like ferns or sea plants, more or less decoration atm)^^
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This should be solved with the latest hotfix
Although one user reported he still ran into a similar issue(edit: was apparently a misunderstanding, so the issue should be solved indeed now) -
This issue should be solved now with the latest hotfix