Thanks for letting us know, and thanks for providing a workaround for this issue
Posts by red51
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1) - Canteens refuse to fully refill. (need to test this further, yet they wouldn't when I played last night).
Wasn't able to reproduce this issue yet, I will have a closer look at this issue
2) - Hemp plant doesn't grow as hemp. It turns into cotton that it it frustrated me that I now have to go back into bear & boar country to harvest more later tonight running the risk of it turning into cotton again.
Huh? This is strange
According to the game definitions hemp should provide a hemp sapling... I will have to check it out ingame
4) Map Marker sensitivity. To me, I feel there needs to be a dragging of the icons onto the map instead of placing it. Some kind of confirmation because you can easily screw up, struggling to delete the markers also
I have to admit that the marker placement is counter-intuitive... will be reworked in the future
Btw., you can delete a marker my moving your cursor to the marker and pressing the DEL key on your keyboard, as mentioned by @Deirdre
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Danke für das Feedback
Zwischenzeitlich ist ein kleiner Hotfix erschienen, welcher ein paar Probleme beheben sollte. Server müssen hierfür nicht geupdated werden. Vmtl. wird in in den kommenden Tagen ein weiterer Hotfix erscheinen.
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Hotfix 21.04.2017:- [Behoben] Flackern des Creativewerkzeuges behoben
- [Behoben] Der Chat sollte nun wieder funktionieren, während die Area-Erstellung aktiv ist
- [Behoben] Höhlen und Vegetation kann nun wieder korrekt deaktiviert werden beim Erstellen einer Welt
- [Behoben] Ein paar kleinere Soundprobleme behoben
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Hotfix 22.04.2017:- [Behoben] Befehl "undoblueprint" sollte nun korrekt funktionieren
- [Behoben] Problem behoben, dass in seltenen Fällen kein Wasser auf die Papierpresse gegeben werden konnte
- [Behoben] Fehlenden Text für Chilisetzling behoben
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Nachtrag: Wie gross darf denn das ScreenLogo denn sein ?
Die Größe ist egal. Jedoch muss man bedenken, dass je größer das Bild ist, je mehr Daten zum Client übertragen werden müssen (und umso länger für ihn der Ladevorgang dauert). Man sollte es also nicht übertreiben, muss aber auch nicht auf Piktogramm-Größe ausweichen
Wie oder wo stellt man denn die neuen Steintruhen her?
Die Steintruhen können nur in Pyramiden gefunden werden (oder alternativ via Command object stonechest1 gespawnt werden)
Mir ist aufgefallen, das Änderungen (entfernen von Flora oder neu gebaute Sachen) nicht angezeigt werden.
Ja, die Karte aktualisiert sich leider (noch) nicht. Das wird in Zukunft aber noch geändert.
Ich hab nun Papier erstellt ;D Aber wie wird nun die Map erstellt ?
Die Karte kann an der Werkbank hergestellt werden. Danach einfach die Karte in einen Ausrüstungsslot legen (also da wo auch Kompass und Uhr hingehören), anschließend kann sie mit M geöffnet werden (Taste kann in Einstellungen geändert werden)
Sich überschneidende Texturen flackern plötzlich wieder enorm.
Mit dem Update wurde erstmal der Logarithmische Tiefenbuffer ausgeschaltet. Um den Urzustand wiederherzustellen, kannst du in der config.properties Datei den Wert graphic_logarithmic_depthbuffer wieder auf true setzen. Unser Ziel ist jedoch, das Flackern der Texturen auch im Standardfall zu reduzieren (der Logarithmische Tiefenbuffer ist zwar super, hat auf manchen Grafikkarten aber einen verhältnismäßig hohen Einfluss auf die Leistung).
Und was mir schon seit dem letzten Update aufgefallen ist, dass Texture, mit denen man Items belegt hat, sich stellenweise
nicht mehr anständ verbinden. Das fällt besonders stark beim Bauen mit Pflaster- oder Ziegelsteintexuren ins Gewicht und
sieht äußerst unschön aus, wenn sich dadurch Nähte ergeben.Eigentlich sollte sich das eher gebessert haben
Einzige Ausnahme: Wenn Bauelemente gekippt werden. Also wenn bspw. die Ober- oder Unterseite eines Balkens als Wand dient, hier klappt das noch nicht so gut.
WorldEdit und AreaProtektion
Nach der Selektierung kann man den Chat nicht mehr öffnen.Das Problem sollte mit dem neuesten Hotfix behoben sein
Die Karte finde ich besonder Toll, aber wie bekommt man die Kreuze, Häuser oder Schrift wieder weg ? ( siehe Bilde )
Einfach mit der Maus über den Marker fahren und ENTF auf der Tastatur drücken
Was ist mit dem Raster passiert
Das ist nicht gewollt, das wird behoben
Wie lässt sich das umsetzen?
Einfach eine Bilddatei (jpg, png, gif) ins Serververzeichnis legen und in die server.properties Datei unter server_custom_logo den Bildnamen angeben (also zB server_custom_logo=meinBild.png)
Sowie ein kleines Beispiel wie das beim Journal mit den einbinden der Bilder geht.
Bilder verhalten sich ähnlich wie andere Elemente, bis auf dass sie keinen Body haben. D.h. um bspw. ein Bild einzufügen, kannst du folgendes in dein Journal einfügen:
Dies erstellt ein Bild (Bilddatei "meinBild.png" im Serververzeichnis) mit der Größe 256x256 auf der linken Seite im Journal direkt zentriert
Im Kreativmodus flackert jetzt auch der Brush.
Das sollte mit dem neuesten Hotfix behoben sein
Wie ist das jetzt wenn ich ein Haus baue oder lösche an einer stelle, wo ich schon lang gelaufen bin ? .
Leider aktualisiert sich die Karte (noch) nicht, aber das wird in Zukunft geändert
Eine nähere Erklärung wäre schick.
Einfach "rotation world", "rotation local" oder "rotation legacy" in die Konsole eingeben, während der Baumodus aktiv ist. Mit "world" wird das Weltkoordinatensystem benutzt, d.h. die Drehung geschieht immer um die Weltachsen (welche sich nicht mitdrehen). Mit "local" wird das lokale Objektkoordinatensystem benutzt, d.h. es dreht sich mit. Mit "legacy" kann das alte Rotationsverhalten (wie es vor dem Update war) wiederhergestellt werden
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Thanks for the feedback
A small hotfix is available btw which fixes a few issues of the latest update. It's only a clientside update, so no need to update the servers.
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Changelog Hotfix 2017-04-21:- [Bugfix] Fixed flickering of terrain edit brush (in creative mode)
- [Bugfix] Chat now works again when area selection mode is active
- [Bugfix] Disabling cave/vegetations when creating a new world should work properly now
- [Bugfix] Fixed some minor sound issues
Hotfix 2017-04-22:
- [Bugfix] Command "undoblueprint" should work properly now
- [Bugfix] Fixed issue with being unable to pour water on paper press in some rare cases
- [Bugfix] Fixed missing label for chili sapling
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But didn't the spinning wheel used to have some form of motion and sound to it? Now all I get is a progression to 100% and the ability to take the spool off.
Hmm... sounds like a bug! Some users reported a similar issues prior this update, but I wasn't able to reproduce it yet. I will check out again what's going on there.
I also noticed (although it might be a few versions old) that when you create cloth on the loom, you get the sound of hammering.
Yeah we will definitely improve some of the sound effects
Maybe we will also change the way how cloths will be created^^
How do you remove water dropped on the floor?
Unfortunately the only way to remove water atm is to place some dirt/stone there. This will change in the future and you will be able to collect water with the bucket again.
Also, when used with the printing press, the bucket never seems to empty itself.
Actually this is intended. You only pour some water on the press, not enough to empty the bucket. Maybe this will change in the near future
Good start, yet more polish. Surprised with the type of map it is. Desiring that we could zoom it all out, plus have a map that's revealing in a more 'widescreen' manner, not just a standard 'square' shape.
Fully agree
There are definitely much more plans about maps
I can't really tell, yet somewhat testing out if biome arrangement has been appropriately tweaked
I'm curious to get some feedback about this
Possibly they need some more tweaking
- Canteens won't fill up fully. They're stuck at 10% fullness
Hmm... wasn't able to reproduce it in singleplayer
I will take a closer look at this
You fixed the dungeons somehow that it removed the exposed dungeon top from my world
This wasn't intentional, not sure what happened in your case
I do have 1 comment . I would like to see the map update in real time as you fly around. A way to keep it on the screen. Same with the compass.
Yeah we were thinking about something like a minimap. I'm sure there will be something like this available in the future
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Thanks for the feedback
thanks @red51 you rock though a small suggestion/question for the maps: how do we remove/re-edit custom markers after placing them?
You can delete markers by pressing the DEL key on your keyboard while hovering with your cursor over the marker. To create a marker, rightclick (single click) on a spot on the map. By clicking on the marker (during creation), you can also change the marker type and the color
Also is there any other way to update the buildings in a map (e.g. if i removed a whole building) instead of deleting the map from the RW directory so that the game recreates the new map?
Unfortunately there is no way to update the map yet, but this will be added in the future.
Cool. Having problem with creating new map. I can not disable caves anymore
Hmm... I will check out what's going on there!
I cannot seem to find Stone Chests anywhere. I looked in the CHESTS and there's just the wooden ones and the crates
You can't craft the stone chests, you can only find them in pyramids and mazes (or alternatively you can spawn them via command object stonechest1)
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Hallo Leute!
Endlich ist ein neues Update verfügbar! Es hat länger gedauert als erwartet, aber es bringt dafür ein paar interessante neue Features!
Das wichtigste Feature ist vermutlich eine Karte. Diese sollte bei der Navigation durch die Welt helfen. Die Karte bietet eine detailreiche Abbildung der Welt, besitzt mehrere Zoomstufen und erlaubt außerdem, eigene Marker zu setzen.
Um eine Karte herzustellen, kommt man automatisch mit weiteren neuen Dingen in Berührung: Dieses Update führt eine Papierpresse ein, welche benutzt werden kann, um aus Stoff Hadern und aus Hadern Papier herzustellen. Um sie zu benutzen, muss zunächst etwas Stoff eingelegt und die Presse heruntergefahren werden (wodurch der Stoff zu Hadern verarbeitet wird). Anschließend muss etwas Wasser hinzugefügt (mittels eines Eimers) und die Presse erneut betätigt werden, um Papier zu erhalten.
Natürlich führt dieses Update auch weitere neue Dinge ein: Neue Dungeons (eine Wüstenpyramide sowie ein unterirdisches Labyrinth [welches - wenn es spawn - mit der Pyramide verbunden wird]), mehrere neue Pflanzen (Mais, Zuckerrübe, Chili etc), neue Optionen für Serveradmins, viele Änderungen bei der Plugin/Modding API (dazu wird ein separater Changelog in Kürze erhältlich sein) und vieles mehr. Und - wie immer - haben wir auch reichlich Bugs behoben, besonders einige Mac-bezogene Probleme. Anbei findet ihr den vollen Changelog.
Das nächste Update wird die neuen Spielerfiguren einführen, erwartet dazu eine Vorschau in nächster Zeit. Bleibt gespannt
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Changelog:- [Neu] Ingame Karte, welche mehrere Zoomstufen beinhaltet sowie das Setzen von Markern ermöglicht
- [Neu] Neue Dungeons: Wüstenpyramiden, unterirdische Wüstenlabyrinthe
- [Neu] Neue Items: Papier, Hadern, Maiskolben, Zuckerrübe, Chillischote
- [Neu] Neue anbaubare Pflanzen: Mais, Zuckerrübe, Chilipflanze
- [Neu] Neue Pflanzen: Bärenklau, Brennnesseln
- [Neu] Neue Craftingstation: Papierpresse, welche Stoff zu Hadern und Hadern zu Papier verarbeitet
- [Neu] Neues Objekt: Steintruhe
- [Neu] Bauvorschau anderer Spieler ist im Multiplayer nun synchronisiert (nur Objekte, Bauelemente und Pflanzen)
- [Neu] Befehl "undoblueprint" hinzugefügt, um den zuletzt platzierten Bauplan zu entfernen (innerhalb von 5 Minuten)
- [Neu] Befehl "rotation" hinzugefügt, um Rotationstyp für Bauelemente zu ändern (Welt, Lokal, Legacy)
- [Neu] Neue Spielmusik hinzugefügt
- [Neu] Server journal (anpassbare Journalseiten) unterstützt nun auch Bilder
- [Neu] Multiplayerserver können nun eigenes Logo zum Ladebildschirm hinzufügen (server_custom_logo)
- [Neu] Wetter kann nun in den Spieleinstellungen ein- und ausgeschaltet werden (nur Singleplayer)
- [Neu] Wettervoreinstellungen können in Spieleinstellungen gewählt werden (sonnig, Standard, wechselhaft), MP Einstellung auch verfügbar
- [Neu] Dungeons und Wasser können beim Erstellen einer neuen Welt nun deaktiviert werden
- [Neu] Spiel startet nun im Offline Modus, falls die Steam Authentifizierung fehlschlägt
- [Neu] Account Erstellung kann optional übersprungen werden
- [Geändert] Gras wird nicht mehr durch Elemente verdeckt, die unterhalb der Oberfläche platziert wurden
- [Geändert] Biomverteilung verbessert
- [Geändert] Npc Wegfindung in Höhlen und Dungeons verbessert (immernoch in Arbeit)
- [Geändert] Texturierung von Bauelementen weiter angepasst, sollte in den meisten Fällen nun angemessen sein
- [Geändert] Rotationsverhalten von Bauelementen geändert (Welt-/Lokale Rotation)
- [Geändert] "Risse" zwischen Bauelementen weiter reduziert (betrifft ggf. nur neu platzierte Elemente)
- [Geändert] Mehrere Soundeffekte überarbeitet
- [Geändert] Sichtweite von Bildern erhöht (abhängig von ihrer Größe), kann in config eingestellt werden
- [Geändert] Der Chat wird nicht länger aufgerufen beim Klavierspielen
- [Geändert] Spawnchance mancher Pflanzen angepasst
- [Geändert] "Aggro Radius" von Tieren angepasst
- [Geändert] Performance des Regeneffekts verbessert
- [Geändert] SSAO Effekt für dichten Nebel angepasst
- [Geändert] Wireframe Modus ist im Multiplayer nun nur noch für Admins verfügbar
- [Geändert] Sichtbarkeit von seichtem Wasser erhöht, wenn "Refraktionen" ausgeschaltet sind
- [Geändert] Einige Rezepte angepasst
- [Behoben] Behoben, dass Wasser bei integrierten Intel HD Grafikadaptern durch Wände sichtbar ist
- [Behoben] Grasverdeckungsprobleme unter MacOS behoben
- [Behoben] Tiere sollten nun nicht mehr durch den Boden fallen
- [Behoben] Problem behoben, dass Objekte oder Construction Elemente doppelt in Bauplänen gespeichert wurden (betraf nicht Platzierung)
- [Behoben] Fackellicht anderer Spieler ist im Multiplayer wieder sichtbar
- [Behoben] Regen sollte nicht länger in Gebäuden sichtbar sein unter MacOS (Feedback benötigt)
- [Behoben] Problem beim Laden von Plugin Assets in manchen Situationen behoben
- [Behoben] Setzlinge können nicht mehr dupliziert werden wenn sie mit einer Sichel geschnitten werden
- [Behoben] Chatfarben in Permissions werden nun korrekt erkannt
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Hotfix 21.04.2017:- [Behoben] Flackern des Creativewerkzeuges behoben
- [Behoben] Der Chat sollte nun wieder funktionieren, während die Area-Erstellung aktiv ist
- [Behoben] Höhlen und Vegetation kann nun wieder korrekt deaktiviert werden beim Erstellen einer Welt
- [Behoben] Ein paar kleinere Soundprobleme behoben
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Hotfix 22.04.2017:- [Behoben] Befehl "undoblueprint" sollte nun korrekt funktionieren
- [Behoben] Problem behoben, dass in seltenen Fällen kein Wasser auf die Papierpresse gegeben werden konnte
- [Behoben] Fehlenden Text für Chilisetzling behoben
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Hotfix (0.8.2.1) 24.04.2017:- [Geändert] Befehl "setr" betrifft nun auch Objekte (Möbel, Türen etc)
- [Geändert] Befehl "setr 0" setzt die Rotationsgenauigkeit nun auf 0.1°
- [Geändert] Flackern von Bauelementen reduziert, wenn logarithmischer Tiefenbuffer deaktivier ist
- [Geändert] Platzierdauer für Objekte im Creativemodus reduziert
- [Geändert] Positionierung von Pyramiden angepasst
- [Behoben] Generierung von Seen korrigiert
- [Behoben] Schwerwiegende Performanceprobleme nach längeren Reisen behoben
- [Behoben] Falsche Position der Schublade von Schreibtisch, Küchenzeile etc. korrigiert
- [Behoben] Problem behoben, dass auf Servern keine neuen Welten erstellt werden konnten
- [Behoben] Server funktionieren nun korrekt wenn Dungeons oder Wasserquellen deaktiviert sind
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Hotfix (0.8.2.2) 28.04.2017:- [Neu] Neue Variationen der Papierpresse hinzugefügt
- [Geändert] Pluginfehler werden nun korrekt im Chat angezeigt
- [Geändert] Bauelemente lassen sich nun "weich" drehen
- [Geändert] Globale Envioronmentvariablen (welche das Spiel hinderten, Memory zu reservieren) werden nun verworfen
- [Behoben] Fehler "returnchunk is still null" auf manchen alten Welten behoben
- [Behoben] Fehlerhafte Dungeons auf alten Welten behoben (betrifft nicht die Chunks, die bereits zwischendurch modifiziert wurden)
- [Behoben] Behoben, dass Rotation von Bauelementen überschrieben wurden
- [Behoben] Schatten (SSAO) sind nicht länger durch Kanaldeckel sichtbar
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Hotfix (0.8.2.3) 01.05.2017:- [Neu] Weiße Holztextur hinzugefügt
- [Neu] Neues Musikstück eingefügt
- [Geändert] Ausrichtung mancher Texturen geändert
- [Geändert] Einen Dungeonraum etwas vom Aussehen angepasst
- [Geändert] "Aggro"-Radius der Tiere angepasst
- [Geändert] Kaninchen, Füchse, Pinguine und Rehe flüchten nun wieder vorm Spieler
- [Geändert] Unnötige Debugausgaben entfernt
- [Geändert] Fehlerhafte Welten seit letztem Hotfix (0.8.2.2) korrigiert
- [Geändert] Befehl "undoblueprint" korrigiert, sollte nun alle Blöcke entfernen
- [Geändert] Renderingprobleme der Karte behoben (fehlenden Planken/Blöcke welche knapp oberhalb des Terrains platziert wurden)
- [Geändert] Renderingproblem mit Planken behoben (unsichtbarer kreisförmiger Bereich)
- [Geändert] Einige API Events korrigiert
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Hotfix (0.8.2.4) 03.05.2017:- [Neu] Befehl "constructioncollision" ("cc") hinzugefügt, um Kollision für Bauteile ein-/auszuschalten (experimentell)
- [Neu] API bezogene Funktionen hinzugefügt (siehe API Changelog)
- [Geändert] Weiße Holztextur ist nun auch für Planken und Balken verfügbar (Sägebank)
- [Geändert] Flackern von Postern reduziert
- [Behoben] Server Crash, der in manchen Fällen auftrat, behoben
- [Behoben] Renderingprobleme mit Blöcken in bestimmten Situationen behoben
- [Behoben] Hoffentlich Probleme mit der Karte (schwarze Stellen) behoben, Feedback benötigt
- [Behoben] NPC Desync in manchen Situationen behoben
- [Behoben] Fackeln sollten nun durch Glasscheiben hindurch sichtbar sein
- [Behoben] Problem beim Bannen von Spielern behoben (Bann wurde doppelt durchgeführt)
- [Behoben] API bezogene Events korrigiert (siehe API Changelog)
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Update 06.05.2017:- [Neu] Möglichkeit hinzugefügt, Bauelemente zu drehen während sie fixiert sind (STRG gedrückt halten)
- [Neu] Testweiser "id" Befehl um die Textur-ID des aktuellen Bauelements direkt zu ändern
- [Neu] Ein kleiner Hinweis erscheint nun beim Versuch, den Hochofen an der hinteren Klappe zu befüllen
- [Geändert] Karte (M) lädt nun schneller
- [Geändert] Enter zum Schließen des Chats hat nun keinen Einfluss mehr auf die Magnetfunktion beim Platzieren von Bauelementen
- [Behoben] Problem behoben, dass MP Server nicht betreten werden konnte, wenn Spielerrotation ungültig ist
- [Behoben] Hitbox von Baumstümpfen korrigiert
- [Behoben] Culling Probleme von Bäumen behoben
- [Behoben] Fehlende Polygone am Kirschbaum behoben
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Hi folks!
A new update is finally available! It took longer than expected, but introduces some interesting features.
Most important feature of this update is a map. This should help you to navigate through the world. The map provides a detailed representation of the world, has several levels of zoom and also allows you to place markers.
In order to create a map, you will get in touch with more new content: This update introduces a paper press, which can be used to turn cloths to rags, and rags to paper. To use it, first put some cloths on the press, push the press down to turn it into rags, then add some water to the rags (by using a bucket) and push the press down again.
Of course this update also introduces more things: new dungeons (a desert pyramid as well as a underground maze [if a maze spawns, it will be connected to pyramids]), several new plants (corn, sugarbeet, chili etc), new options for server admins, lots of changes to the plugin/modding API (we will release a separate changelog for this) and much more. And - as usual - we also fixed a lot of bugs, especially some Mac related issues. Find the full changelog attached.
The next update will be the new playermodels, expect a preview in the near future. Stay tuned
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Changelog:- [New] Ingame map, including several levels of zoom and allows you to place markers
- [New] New dungeons: desert pyramids, desert underground mazes
- [New] New items: paper, rags, corncob, sugarbeet, chili pepper
- [New] New cultivable plants: corn, sugarbeet, chili
- [New] New plants: hogweed, nettles
- [New] New crafting station: paper press, which turns cloths to rags and rags to paper
- [New] New object: stone chest
- [New] Buiding preview of other players is now synced in multiplayer (only objects, construction elements and plants)
- [New] Command "undoblueprint" to remove the last placed blueprint (only works within the first 5 minutes)
- [New] Added command "rotation" to change rotation type for construction elements (world, local, legacy)
- [New] Added new ingame music
- [New] Custom journal ("server notes") now also supports images
- [New] Multiplayer servers can now put their logo on the loading screen (server_custom_logo)
- [New] Weather can be enabled/disabled in the game settings now (Singleplayer only)
- [New] Weather preset (sunny, default, unsettled) can be selected in the game settings (Singleplayer only), MP setting also available
- [New] Added options to disable dungeons and water when creating a new world
- [New] Game runs in offline mode now if Steam authentication fails
- [New] Account creation can now be skipped optionally
- [Change] Grass no longer gets occluded by elements placed beneath the surface
- [Change] Improved biome arrangement
- [Change] Improved animal pathfinding in caves and dungeons (still WIP)
- [Change] Further adjustment of construction element textures, should be much more appropriate in most situations now
- [Change] Changed rotation behavior of construction elements (world/local rotations)
- [Change] Further reduced gaps/cracks between construction elements (only affects newly placed elements)
- [Change] Improved several sound effects
- [Change] Increased visible distance of images (depending on their size), can be adjusted in config file
- [Change] Chat no longer opens when playing piano
- [Change] Adjusted spawn chance of some plants
- [Change] Adjusted "aggro range" of animals
- [Change] Improved performance of rain effect
- [Change] Adjusted SSAO effect for dense fog
- [Change] Wireframe mode is only available for admins in multiplayer
- [Change] Increased visibility of shallow waters when "refractions" are disabled
- [Change] Changed some recipes
- [Bugfix] Fixed water being visible through walls on integrated Intel HD graphics adapters
- [Bugfix] Fixed grass occlusion issues on MacOS
- [Bugfix] Animals should no longer fall through the ground
- [Bugfix] Fixed issue of duplicate objects/constructions in blueprints (did not affect placement)
- [Bugfix] Torch light of other players is now visible in multiplayer
- [Bugfix] Rain is no longer visible in buildings on MacOS (need feedback)
- [Bugfix] Saplings can no longer be duplicated when cutting them with a sickle
- [Bugfix] Fixed issue when loading plugin assets in certain cases
- [Bugfix] Custom journal pages will be reset correctly when leaving a server now
- [Bugfix] Chatcolors in permissions are recognized correctly now
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Hotfix 2017-04-21:- [Bugfix] Fixed flickering of terrain edit brush (in creative mode)
- [Bugfix] Chat now works again when area selection mode is active
- [Bugfix] Disabling cave/vegetations when creating a new world should work properly now
- [Bugfix] Fixed some minor sound issues
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Hotfix 2017-04-22:- [Bugfix] Command "undoblueprint" should work properly now
- [Bugfix] Fixed issue with being unable to pour water on paper press in some rare cases
- [Bugfix] Fixed missing label for chili sapling
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Hotfix (0.8.2.1) 2017-04-24:- [Change] Command "setr" now also affects objects (furniture, doors etc)
- [Change] Command "setr 0" sets rotation precision to 0.1°
- [Change] Reduced flickering of construction elements when logarithmic depth buffer is disabled
- [Change] Reduced placement time for objects in creative mode
- [Change] Adjusted positions of pyramids
- [Bugfix] Fixed lake generation
- [Bugfix] Fixed heavy performance issues after long travels
- [Bugfix] Fixed wrong position of drawers on desks, kitchenette etc.
- [Bugfix] Fixed an issue with creating new worlds on a server
- [Bugfix] Servers work properly now when disabling dungeons or water sources
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Hotfix (0.8.2.2) 2017-04-28:- [New] Added some new variations of the paperpress
- [Change] Plugin errors will be shown properly in chat now
- [Change] Construction elements rotate smoothly now
- [Change] System environment variables (preventing the game from allocating memory) will be discarded if set
- [Bugfix] Fixed "returnchunk is still null" error on some old worlds
- [Bugfix] Fixed broken dungeons on old worlds (does not affect chunk which have been modified in the meantime)
- [Bugfix] Rotation of construction elements will be no longer overridden
- [Bugfix] Shadows (SSAO) are no longer visible through manhole covers
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Hotfix (0.8.2.3) 2017-05-01:- [New] Added white wood texture
- [New] Added new music track
- [Change] Adjusted alignment of some textures
- [Change] Slightly changed appearance of underground dungeon room
- [Change] Updated "aggro" range of some animals
- [Change] Rabbits, foxes, penguins and deers escape from the player again
- [Change] Removed some unnecessary debug output
- [Bugfix] Fixed messed up worlds since latest hotfix (0.8.2.2)
- [Bugfix] Fixed "undoblueprint" command not always removing all blocks
- [Bugfix] Fixed map rendering issue (missing blocks/planks which are placed slightly above terrain)
- [Bugfix] Fixed rendering issue of planks ("invisible circle")
- [Bugfix] Fixed some API events
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Hotfix (0.8.2.4) 2017-05-03:- [New] Added "constructioncollision" ("cc") command to toggle collisions for construction placement (experimental)
- [New] Added some API functions (see API changelog)
- [Change] White wood texture is now also available for planks and beams (sawbench)
- [Change] Reduced flickering of posters
- [Bugfix] Fixed a server crash in certain situations
- [Bugfix] Fixed rendering issue of blocks in some cases
- [Bugfix] Hopefully fixed map issue (rendering black patches), need feedback
- [Bugfix] Fixed NPC desync in certain situations
- [Bugfix] Torches should be visible through glass now
- [Bugfix] Fixed issue with banning players (ban executed twice)
- [Bugfix] Fixed some API related events (see API changelog)
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Update 2017-05-06:- [New] Added ability to rotate construction elements while they're locked (hold CTRL)
- [New] Experimental "id" command to change the texture id of the current construction element on the fly
- [New] Now a small notification will show up if you try to refuel the smelting furnace at the back door
- [Change] Map loads faster now
- [Change] Pressing return to close the chat no longer toggles modular snapping when placing construction elements
- [Bugfix] Fixed issue of being unable to join a mp server when player rotation is invalid
- [Bugfix] Fixed hitbox of tree stumps
- [Bugfix] Fixed culling issues with trees
- [Bugfix] Fixed missing polygons on cherry tree
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Hmm... that's not intended
Please try this: Quit the game, then go to your game directory and delete the "Map" folder. Now restart the Steam client in order to get the latest update (there was a hotfix in the meantime). Once the update is downloaded, run the game again. Do you still run into the same issue?
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Does this only happen if you try to join a specific server, or can't you join any servers? What happens exactly when joining a server? Do you get an error message? Or do you get stuck in the loading menu (in this case, what does the loading bar say)?
If you can't join any servers, it's most likely caused by a firewall or an antivirus program. Sometimes it's not sufficient to disable the antivirus scanners, you have to put the game explicitly on the exception list.
Eventually you can provide a log file, to do that, go to your game directory, open the "config.properties" file with a texteditor and set "game_debug_console" to true, then save the file, and run the game again. Try to join a server and wait at least 1 minute, then quit the game, and go to the "Logs" folder in your game directory. There should be a new log file now, please upload this file here -
Das Problem sollte mit dem kommenden Update behoben sein
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I took the Pepsi challenge from one of your recent change logs on 400?x fly mode, using the native system JDK (Steam java is bogus on Linux, FYI.. I know the Ubuntu 2001 edition er 12.04 runtime and all...) and a few JVM tweaks for GC management to see if I could get screen tear or stutter
Oh, could you provide more information about that? Which JRE/JDK did you use exactly? Eventually we may replace the current JRE which is delivered with the Steam Linux version
wait wouldn't it be wiser to use the inbuilt method buffer.getShort() (i.e. blocks = buffer.getShort() ) instead of reinventing the wheel with bit shifting?
So true
When writing my response I was originally working with a byte array instead of a buffer, so I wanted to avoid to wrap the array into a buffer
But of course, if a buffer object is already available (like in this case), it d e f i n i t e l y makes sense to use the inbuilt buffer.getShort() method instead of messing around with bit shifting
I created two test cases one with a single ramp texture 21 and one with a single stair1 again texture 21 to test the block data structure.The values I get from the blueprint file are:
Now it's getting tricky: Currently the game uses a short buffer to store the block information, both the texture and the block shape are encoded into a single short value. Basically every shape has an individual "offset" (at least an offset of 300, to keep enough room for textures). In this case, 9900 is the block shape id, while 21 is the texture.
However, having both information encoded into a single value is crap. That's why we want to change it in the medium run (probably instead of using a single short array, we will use two byte arrays [one holding the texture id, the other one holding the shape id]). -
Moment, vielleicht habe ich das falsch verstanden: Geht es darum, dass man keine Erde ins Inventar bekommt, oder ist der Boden unzerstörbar?
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Es gibt tatsächlich mit manchen Mailanbietern Probleme, diese sollten bald behoben sein. Ich habe deinen Account aber zwischenzeitlich manuell freigeschaltet
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What is the alternative faster method?
You could read from the byte buffer directly and use bit shifting to convert the bytes to short values. This is the fastest method, however, using a ByteBuffer instead is more convenient
JavaI haven't had a chance to dive in yet, but I'd venture to guess we're talking ms at the most here.
That's true. I think we're even talking about ns here (or more precisely, it isn't possible to measure the difference at all). It really doesn't matter, especially if you're not using a performance-critical application (e.g. if you have to execute this code 10000 times per second, it makes sense to use the faster method)
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The issue is gone now, at least Rising World starts fine for me now. I'm sorry for the inconvenience... Actually the next update finally introduces a real offline mode, so there shouldn't be anymore issues like this (you may still see the message, but if the game does not get a response within ~10 seconds, it just runs in offline mode)
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Das sollte mit dem nächsten Update behoben sein
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Ich konnte das Problem leider nicht reproduzieren
Worum handelt es sich genau? Gras, oder diese Sand-ähnliche Erde? Kannst du ggf. einen Screenshot davon posten?
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I wish there was in fact a real intention behind this
Unfortunately it's nothing but a bug, but thanks for letting me know! It's funny that I had the same suspicion this morning after dealing with some of my blueprints, but wasn't sure about that (and wasn't able to reproduce this issue, so I thought it was just my imagination)
However, it looks like this issue occurs only when the blueprint contains multiple chunks (vertically). Nevertheless, it will be fixed with the next update
Btw, this issue did not affect blueprint placement (since the game discards all duplicate objects/constructions anyway) -
The "content file locked" error indicates that another program prevented Steam from updating the game files. Especially Avast is lately causing these issues. To solve this issue, you can either put the Rising World directory (steam/steamapps/common/Rising World) to the exception list of your antivirus program, or alternatively disable your antivirus program temporarily until Steam has downloaded all files (then you can enable it again)
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Not a new router but I haven't connected to RW before with it.
What router model is it exactly?
I opened all 4 ports for UDP and TCP on the router (port forwarding) and still cannot connect :?
Usually port forwarding isn't necessary unless you want to host a server on your own machine. According to the log, the game is even able to establish a TCP connection, but apparently it can't establish a UDP connection. Possibly the ISP blocks UDP traffic (although this is just an assumption), at least Google provides some results of users suffering from this issue (not related to RW)