And what did you do in your spare time, Red?
Never heard that term before ![]()
I am very hopeful about this:
If there is still some annoying output (and there is probably still some unnecessary output left), please let me know ![]()
And what did you do in your spare time, Red?
Never heard that term before ![]()
I am very hopeful about this:
If there is still some annoying output (and there is probably still some unnecessary output left), please let me know ![]()
These extra bytes aren't in use at the moment (so you can ignore it)
We usually store a few additional bytes into these files (not only blueprint files, also worldparts etc), so we can add new features in the future easily (without having to convert old blueprints or check the version every time)^^
Apparently the 12 got lost somewhere in the past, I checked out some very old game files (out of curiosity), and it looks like the 12 is missing for a long time already (although it's not a problem for the game)
Thanks for letting me know!
@WalterDasTrevas: Thanks for the video! Seems to be related to some other issues (saloondoors etc), still looking into this issue, but I think this will only be fixed with the next regular update.
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A new hotfix is now available (0.8.2.3) which is supposed to finally fix the world generation issues. Server admins have to update their servers accordingly.
This hotfix also fixes some bugs and introduces some changes. If you still experience any issues, please let us know.
Changelog 2017-05-01:
@Bogus: Die Standalone wird in wenigen Minuten verfügbar sein Die Standalone ist nun auch geupdated ![]()
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Ein neuer Hotfix ist nun verfügbar (0.8.2.3), welcher hoffentlich alle Weltprobleme behebt. Serveradmins müssen ihre Server entsprechend aktualisieren.
Darüberhinaus behebt dieser Hotfix auch ein paar andere Bugs und führt einige Änderungen durch. Sollten weiterhin Probleme bestehen, lasst es uns bitte wissen.
Changelog (0.8.2.3) 01.05.2017:
Ja, 3rd Person Ansicht ist auf jeden Fall geplant
Aber erst nachdem wir die neuen Spielerfiguren eingebaut haben^^
PS: Wenn deiner Frau beim Spielen unwohl wird, kann es manchmal helfen, unter Sichtfeldeinstellungen den "FOV" etwas anzupassen. Ist natürlich kein Ersatz für eine 3rd Person View, aber kann Dinge wie Motion Sickness etc schon spürbar reduzieren.
Could just be that the world conversion is taking a long time. When started through TCAdmin, TCAdmin will shut down the server if it's not responding within 5 minutes (which it isn't since it hasn't been started properly). My guess would be that the issue here is the 5-minute-restart? I'd guess the conversion starts all over.
Oh yes, that's probably the reason why it doesn't work. During world conversion, the server isn't fully online yet (http server isn't running, nobody is able to connect etc), and if it's a larger world, the conversion may easily take longer than 5 minutes ![]()
Merkwürdig
Wurde in der server.properties Datei evtl. der Wert settings_npc_spawnrate auf einen höheren Wert als 1 gestellt? Das kann schnell dazu führen, dass deutlich mehr Tiere als sonst gespawnt werden.
@WalterDasTrevas: Ok I see what you mean
Actually this issue was supposed to be fixed, but I will check out what's going on there ![]()
Ich hoffe das größte Raster wird wieder in den Ursprungszustand versetzt. Ich kann so nicht mit Balken bauen, es macht mich wahnsinnig, da ich keine Blockunterscheidung mehr habe.
Das wird wahrscheinlich mit dem nächsten Hotfix angepasst ![]()
Es gibt Probleme mit "undoblueprint"
Das werde ich mir mal genauer ansehen.
Bei mir hat es meinen einziegen See erwischt. Da sind lauter Löcher statt Wasser und eine zweite löchrige Welt liegt oben drüber.
Dieses Problem hängt mit der Weltkonvertierung zusammen. Heute oder Morgen wird ein Hotfix kommen, mit welchem diese Probleme behoben sein sollten
Aber: Wie @lenko schon sagt, am besten nicht versuchen, diese Chunks von Hand zu reparieren. Denn jeder Chunk, der einmal bearbeitet wurde, wird dauerhaft in der Weltdatenbank gespeichert, d.h. dieser Chunk sieht auch nachdem die Welt durch den neuen Hotfix korrigiert wurde weiterhin so aus.
Ob auf einer SP Map einzelne Chunks überhaupt löschbar sind, ist fraglich.
Der Aufbau der Weltdaten ist im SP und MP identisch (es sei denn, es wird im MP MySQL verwendet, dieses ist im Singleplayer natürlich nicht möglich^^). Grundsätzlich kann also die Weltdatenbank auch bei SP Welten jederzeit bearbeitet und Chunks gelöscht werden (wenngleich dies natürlich sowohl im SP als auch MP ziemlich umständlich ist). Mittelfristig wäre hier ein Command o.ä. auf jeden Fall angebracht.
Just my own thought could it be it does not like something on the Linux machine?
This might be true if there are file access restrictions on Linux. For the world conversion, the game has to delete the "cache" folder in the game directory (if this fails this will already cause trouble with the world generation) and create/modify/delete files in the Worlds/<your-world>/worldParts folder.
Last but not least the jdbc driver needs access to the temp folder, but this isn't related to world conversions, that's always the case when running a RW dedicated server ![]()
The server is converting the world. This was necessary for the latest updates, unfortunately this can take some time. Depending on the size of the world, this may even take some hours. Only if the servers is running out of free space on the hdd, this might cause issues.
Hmm... sind die Tiere denn von alleine dort gespawnt, oder hat sie jemand per Command gespawnt?
Das sind schon extrem viele... insgesamt sind auf eurem Server über 47.000 Tiere am leben
Ich könnte mir vorstellen, dass mit der Weltdatenbank was nicht stimmt (wurde ggf. in der Vergangenheit eine Tabelle darin gelöscht?), insbesondere mit der "WorldChunks" Tabelle (und das Spiel deshalb ständig neue Tiere dort spawnt, wobei ich so einen Fehler noch nie gesehen habe).
Der Log ist weitestgehend in Ordnung, allerdings ist kurzzeitig ein Spieler connected (und direkt wieder disconnected) welcher die Tiere etwas durcheinandergebracht hat (wobei das eig nichts gravierendes sein sollte).
Sofern der Fehler erst nach einem der letzten Updates auftrat: Heute oder morgen wird ein Update kommen, mit welchem dieses Problem behoben werden sollte
Am besten in der Zwischenzeit diese kaputten Chunks nicht bearbeiten, denn sonst werden sie in der Weltdatenbank dauerhaft gespeichert.
@WalterDasTrevas: Thanks for the video
However, I'm still not sure what you mean exactly
Currently construction elements have a "bounding check", so if they intersect with a wall (while placing), the construction element will be pushed away from the wall (only the preview of course). Do you mean that?
The issue is basically fixed now, probably there will be an update available on Sunday or Monday (still have to get some minor issues sorted out)
This update is going to convert the servers and fix the broken parts of the world. Thanks @ArcticuKitsu and @zfoxfire for the feedback on this issue ![]()
The flickering of the plank element is gone, though now there are some seams visible when you look at them from different positions [...] The posters also are much improved. They don't flicker much only a few flickers when moving around but it's 95% better!
Thanks for the feedback!
We still have to adjust the rendering order, since the current behaviour apparently leads to situations where it acts strangely (planks hidden behind terrain etc). Probably there will be another hotfix tomorrow (or on Monday), please let me know if the situation either improves or worsens (since this adjustment requires a lot of finetuning to find the right balance between "reduce flickering" and "render correctly")^^
It's still happening in my game.
Hmm... so you still encounter the rotation issues?
Does it make a difference if you change the rotation mode (local, world, legacy)? Can you maybe post a screenshot or a video of this issue (that would be very helpful)?
denke dafür wird nachher noch ein Update erscheinen
Ich denke ich muss mein Aussage revidieren, da einige Server noch Schwierigkeiten mit kaputten Weltparts haben. Ich denke es wird wohl eher morgen (oder ggf. übermorgen) ein Update herauskommen, welches dann ebenfalls für den Server ist.
nun ist seit dem update dies nicht mehr möglich da der verdeckte teil in einer bestimmten höhe
wieder sichtbar wird. siehe foto
Also teilweise bereitet die Renderingreihenfolge der Bauelemente Probleme, sodass manchmal Elemente hinter anderen Elementen verschwinden, obwohl sie davor platziert sind. Sofern du das meinst. Hier ist noch etwas Feintuning nötig, was mit dem kommenden Update geschehen wird (wobei wir auch dann weiterhin auf Feedback angewiesen sind, denn den richtigen Mittelweg aus "Flackern von Bauelementen reduzieren" und "Elemente werden korrekt dargestellt und nicht falsch verdeckt" zu finden Bedarf etwas Experimentierung) ![]()
I will check out what's going on there. It's really strange, but another server had the same issue. Since you neither deleted anything nor skipped the world conversion, it's definitely not your fault, so most likely this is caused by the world conversion of the latest hotfix (the dungeon world conversion is really causing a headache to me now^^).
I'm confident that this issue is resolvable, I recommend to not touch the broken parts (or in other words, every chunk you modify now will be stored in the world database, so even if another update fixes this issue, the stored chunks will still be the same).
Maybe you can send me some world coordinates, this makes it easier for me to find the broken spots on the map ![]()
Hallo @red51 es handelt sich auf dem Bild um Blöcke.
Ich konnte das Problem tatsächlich reproduzieren, denke dafür wird nachher noch ein Update erscheinen (nur clientseitig, Server muss also nicht aktualisiert werden) ![]()