Posts by red51

A new update is now available, introducing "Points of interest" and many more changes!
Latest hotfix: 0.9 (2025-11-05)

    nicht durch alle Scheiben ist regen sichtbar! Ich lade gleich noch ein Bild hoch um es dir zu zeigen!

    Das ist merkwürdig 8| Ich muss dort noch etwas genauer auf Fehlersuche gehen. Ist der Fehler immer reproduzierbar, oder nur bei diesem einen Haus (sonst wäre ggf. ein Bauplan hilfreich)?


    dieser Punkt ist nicht im Changelog aufgeführt - sollte somit auch nicht durch den aktuellen Hotfix behoben sein, korrekt?

    Das Problem ist, dass ich keinen direkten Fehler finden kann. Es scheint also eher ein Treiberproblem zu sein, welches eine Shaderfunktion anders intepretiert, als es sollte. Ich habe trotzdem einige Änderungen vorgenommen und ein paar Stellen, die für diesen Fehler verantwortlich sein könnten, geändert. Da es aber nur nach dem Prinzip "Trial & Error" geht, konnte ich natürlich nichts in den Changelog aufnehmen ;) Ich würde dich bitten, es nochmal zu testen und zu schauen, ob der Fehler weiterhin besteht. Falls ja, müssten wir genauer auf Fehlersuche gehen (ich würde dir ggf. ein paar Dateien zum Austauschen senden - habe selber leider keine Geforce 200, mit der ich es bei mir testen könnte :( )

    A new hotfix is now available, which finally solves all spawn issues with underground dungeons, and also fixes some technical issues. It's necessary to update your multiplayer servers for this update.


    If you're still having issues with the game, please let us know :)


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    Changelog 0.8.0.2:

    • [New] Added setting for color vibrance ("View adjustment")
    • [New] Added setting to the config file to disable grass (only works in singleplayer)
    • [New] Added new animals to world creation dialog
    • [New] Added multiplayer server option to disable weather (settings_weather_enabled)
    • [Change] Increased transparency of rain
    • [Change] Changed loot spawn for dungeons
    • [Change] Adjusted some sound effects
    • [Change] Slightly increased spawn chance of abandoned shacks
    • [Change] Adjusted spawn position of abandoned shacks (previously shacks sometimes spawned half sunken into the ground)
    • [Change] Umlauts are now allowed in blueprint names
    • [Bugfix] Underground dungeons spawn properly now
    • [Bugfix] Rain/snow is now visible through glass panes
    • [Bugfix] Screen should no longer turn red for no apparent reason (need feedback)
    • [Bugfix] Fixed slow loading of custom images (posters)
    • [Bugfix] Lightglare can now be disabled in the settings properly
    • [Bugfix] Smoke is no longer visible through walls when logarithmic depth buffer is disabled
    • [Bugfix] Fixed bug which enabled Lightscattering automatically
    • [Bugfix] Fixed wrong rotation of horizontal ramp blocks after rotating a blueprint
    • [Bugfix] Fixed rare crash when converting an old world
    • [Bugfix] Fixed spinning meat when trying to place it on a grill

    Ein neuer Hotfix ist nun verfügbar, welcher endlich die Spawnprobleme mit unterirdischen Dungeons beheben sollte, aber ebenso alle technischen Probleme. Serveradmins müssen für dieses Update ihre Server ebenfalls updaten.


    Sollten weiterhin Probleme bestehen, lasst es uns bitte wissen :)


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    Changelog 0.8.0.2:

    • [Neu] Einstellungsmöglichkeit für Farbdynamik hinzugefügt (unter "Sichtfeldanpassung")
    • [Neu] Einstellung zur Config-Datei hinzugefügt, um Gras auszuschalten (funktioniert nur im Singleplayer)
    • [Neu] Neue Tiere zum Welterstellungs-Fenster hinzugefügt
    • [Neu] Multiplayer Server Option hinzugefügt, um Wetter zu deaktivieren (settings_weather_enabled)
    • [Geändert] Transparenz des Regens erhöht
    • [Geändert] Loot für Dungeons geändert
    • [Geändert] Einige Soundeffekte angepasst
    • [Geändert] Spawn Chance von verlassenen Hütten leicht angehoben
    • [Geändert] Spawnposition von verlassenen Hütten angepasst (vorher spawnten sie manchmal halb im Boden versunken)
    • [Geändert] Bauplannamen können nun Umlaute enthalten
    • [Behoben] Unterirdische Dungeons spawnen nun korrekt
    • [Behoben] Regen/Schnee ist nun durch Glasscheiben hindurch sichtbar
    • [Behoben] Bildschirm sollte sich nun nicht mehr rot färben (Feedback benötigt)
    • [Behoben] Langsames Laden von Bildern (Poster) behoben
    • [Behoben] Lightglare kann in den Einstellungen nun korrekt deaktiviert werden
    • [Behoben] Rauch ist nicht länger durch Wände hindurch sichtbar, wenn der logarithmische Tiefenbuffer deaktiviert ist
    • [Behoben] Problem behoben, wodurch Lightscattering automatisch aktiviert wurde
    • [Behoben] Falsche Rotation von horizontalen Rampenblöcken nach dem Drehen von Bauplänen behoben
    • [Behoben] Seltenen Crash beim Konvertieren einer alten Welt behoben
    • [Behoben] Sich im Kreis drehendes Fleisch beim Platzieren auf einem Grill behoben

    It appears you can somehow access other players images?

    Well, basically all images need to be transferred to the client. RW uses a custom extension for image files (and every image contains some additional meta data, like creation date, uploader etc), but apparently there are some programs out there which are able to open these images...
    We could encrypt the images, but I'm not sure if this is really necessary (and encryption/decryption would take some additional time when loading an image)


    its an bug, when you click very fast trough the poster preview you can get access to other players poster.

    Really? I wasn't aware of such a bug =O Did someone experience the same issue?

    Wie @lenko schon sagt, das Problem sollte gleich behoben sein :)


    Das ist schon vor dem Wetter mit dem Wasser so gewesen, dass du es durch Scheiben nicht sehen konntest

    Das war in den ersten Wasser-Releases tatsächlich so (durch das Wasser mussten wir bei transparenten Objekten mit der Rendering-Reihenfolge etwas tricksen, diese Änderungen sind prinzipiell auch dafür verantwortlich, warum derzeit kein Regen durch Glas sichtbar ist^^), aber besteht das Problem mit dem Wasser denn weiterhin? ?(

    so bald ich streamen möchte fällt mir das game auf 3fps.

    Schwer zu sagen, woran das liegt. Was für eine Software verwendest du fürs Streaming? Manche Programme haben mit OpenGL generell ihre Schwierigkeiten...


    hast du nen tipp für optemierung?

    Also um mehr Performance zu erhalten, kannst du in den Grafikeinstellungen "Light Scattering", "Ambient Occlusion", "Refraktionen" und "Wasser Spiegelungen" ausschalten, ebenso evtl. die Detail Sichtweite etwas reduzieren.
    Für einen weiteren kleinen Leistungsschub kannst du im Spielverzeichnis die "config.properties" Datei mit einem Texteditor öffnen und "graphic_logarithmic_depth_buffer" auf false setzen (anschließend die Datei speichern, und das Spiel starten).


    Hallo @red51 in meinem letzten Film kannst Du sehen wo das Problem auftaucht mit dem roten Bildschirm

    Das mit dem roten Bildschirm sollte mit dem nächsten Hotfix der Vergangenheit angehören :)

    The bug is there on intel hd 4400 and also the average fps has dropped from 25 to an average of 8, the game is now unplayable on these cards.

    You can try to disable the logarithmic depth buffer, this will give some extra fps ;) To do that, go to your game directory, open the "config.properties" file with a texteditor, and set graphic_logarithmic_depth_buffer to false. Then save the file, and run the game again


    Well I wouldn't know either, maybe something inside some new line of code is conflicting with something within the drivers code...(I know nothing about programming unfortunately, so I can only guess and hope it can give any sort of idea or something in the process)

    Well, actually the old Intel drivers as well as the old AMD drivers (which are mainly based on the ATI drivers) are a mess when it comes to OpenGL :S The old Intel drivers didn't even support some basic OpenGL features (some features they have to support according to the specification), but AMD/ATI also had trouble with certain features...


    But since this issue also occurs with newer Intel drivers apparently, we will try to find a workaround for this issue (once the upcoming hotfix is ready) ;)

    Alt+tab while the game runs in fullscreen is still awkward in certain situations :S I'd recommend to try this: Go to your graphics settings, disable fullscreen (!), adapt the resolution to your desktop resolution and check the "Undecorated" box, then save the changes. This provides an alternative fullscreen mode, which works much better :)

    Hmm... that's a strange issue =O Maybe try this: Go to your game directory (rightclick on rw in steam -> properties -> local files -> browse local files) and create a new folder called cache. Then try to load the old world again (I know it sounds like a stupid solution :D )

    I have an i7 2630QM

    The i7 2630QM has an integrated Intel HD Graphics 3000 adapter. These adapters suffered from this issue from the beginning :( But the newer adapters (4000 and newer) worked fine, so I'm wondering what has changed...


    Radeon 6490M video card (which is what I tried running the game on) and had the same issue

    Thanks for the DxDiag :) Unfortunately the old AMD drivers are also known to have severe issues with OpenGL (there are even more severe issues like occasional driver crashes etc). But I guess the water issue will be solved by installing the latest AMD driver: http://support.amd.com/en-us/d…legacy3&os=Windows+7+-+64


    I have installed new drivers. And the problem is still exist. I have Intel HD 4000

    That's really strange, we will check out what's going on with these Intel adapters ;)

    Actually there is a bug since the latest update which occurs sporadically (especially when accessing the crafting menu), but it usually it comes with a different error message. Your error would usually indicate that there is a driver incompatibility, but in this case it might be caused by the same bug. Does the game always crash when accessing the crafting menu? What graphics card do you have exactly? Maybe wait for the next hotfix (it will be available within the next days), and if the crash still occurs after the update, please let us know ;)

    Old bug on Intel HD videocards

    I'm curious if this happens with all Intel cards now. The game was supposed to work fine on Intel HD 4000, 4400 and 5000 adapters, so I guess a recent Intel driver might be responsible for this trouble =O
    However, you can fix this issue by setting "graphic_water_postprocessing" to false in the "config.properties" file in your game directory (but unfortunately this disables all post-processing effects for water)

    I guess having the various bark textures available at the block bench would be a nice addition :) We will put that on our list.
    Btw. soon any block shape will be available as "construction element", i.e. you will be able to place, rotate and scale it without any restrictions. This allows you to rescale the current cylinder block (in combination with a bark texture, it would be very suitable as a wood log)