Posts by red51

    Well, actually the GuiPanel is just intended for a simple box with no special functions, so it will not be modal or something like that ;) It's basically the same as the current panel in the Lua API, so it can be mainly used for text backgrounds etc.


    About modal stuff, there will be two options probably: On the one hand it will be possible to enable/disable the mouse cursor via API manually. On the other hand there will be special window elements (like a dialog box) which require any user input (they will be modal by default).


    But about the original topic: Being able to add certain gui elements as childs to a parent element is definitely planned^^

    mich würde mal interessieren ob es dann möglich ist, beim Start eines MP Servers Bilder oder und Texte mit einzubinden

    Sowas ist tatsächlich geplant, aber unabhängig von der API. Ich denke zumindestens Texte können wir kurzfristig anbieten ;)

    WAs mir bei deiner Idee grade einfällt, wie wäre es mit Toottips ? Also sowas in der Art wie ein Guide für den Server, wo eine Dialogbox schwebend auf den Bildschirm liegt und in dieser halt die Texte.

    Also die API ermöglicht es zumindestens, Texte und Panels (also Boxen) auf der GUI anzuzeigen. Damit ist von Spielerseite zwar (noch) keine Interaktion möglich, du kannst aber damit prinzipiell anzeigen was du willst. Quasi dasselbe wie bei der jetzigen Lua API.
    Abgesehen davon gibts natürlich auch die Möglichkeit, 3D Texte in der Spielwelt zu platzieren (auch wie bei der jetzigen Lua API) ^^

    Was für einen Monitor verwendest du (Monitor oder TV) bzw. auf welche Bildwiederholungsfrequenz ist dieser eingestellt? Also der einfachste Weg ist, wenn du den Vollbildmodus deaktivierst, die Auflösung auf deine Desktopauflösung anpasst und ein Häkchen bei "Rahmenlos" setzt (wichtig ist aber wirklich, dass Vollbild deaktiviert ist). Das bietet einen alternativen Vollbildmodus, der auf jeden Fall funktionieren sollte ;)

    Die Ports sind auch freigegeben, es kommen ja Pakete an, allerdings sind alle Pakete beschädigt. Wie gesagt, meistens durch Firewall und/oder Antivirenprogramm verursacht. Was für eine Firewall bzw. Antivirenprogramm verwendest du auf deinem Computer? Und wo läuft der Server, handelt es sich um einen Rootserver, oder einen gemieteten Gameserver, oder läuft der Server zuhause auf deinem Computer?

    Das tritt auf, wenn der Server fehlerhafte Pakete enthält (in dem Fall die Pakete, die über den UDP Port gesendet werden). Häufigste Ursache für sowas ist eine Firewall oder ein Antivirenprogramm, stelle sicher, dass das Spiel auf der Ausnahmeliste steht (sowie die "java.exe", bei Steam im Verzeichnis unter steam/steamapps/common/rising world/java/bin). Es kann aber auch durch ein falsch konfiguriertes Netzwerk auftreten (vor allem auf Serverseite).
    Hast du den Server gemietet, oder hostest du ihn auf deinem eigenen Computer?

    Yeah, sort of, but it's a pulsating text ;) You can actually try it in singleplayer by typing "yell <your text>" into console.


    Both the chat and console use relative coordinates for the size. Right now it's unfortunately not possible to change their position, although it wouldn't be a problem for the chat, but it's a little bit more complicated for the console, since it would be necessary to change the "move-in animation" as well (would be no big deal to move it to the bottom of the screen, however, the "design" of the console [input field at the bottom etc] would still be the same).

    The "World3DModel" class will get a new method to set a collision shape (the collision shape prevents the player from walking "through" the object, and is also relevant for physical objects) for the model. This can either be a primitive box or sphere shape (limited, but very fast in terms of performance, and in most cases definitely sufficient), or a mesh accurate collision shape (i.e. the object geometry will be used as collision shape).
    However, the actual hit box (detection when hitting it with a pickaxe, for example) will always be mesh accurate (i.e. the object geometry).

    So if I just click open in lan my friend can just join my ip?

    If both of you are in the same household (i.e. you are in the same local network): Yes. But if you want to play over internet, a few additional steps are necessary.


    The open for lan button is red and does not change when clicked, is this normal?

    You have to select a world in the list first, then you can press the red LAN button in order to host the LAN session. If you haven't created any worlds yet, you have to do that first ;)

    If a message begins with / , it is always considered as a command (i.e. the "PlayerCommand" event will be triggered). It does not show up in chat (unless a script/plugin creates an output).
    Whispering to another player is already implemented. You can type "@playername text" into chat to send a private message to another player. Nobody else can read this message (even server admins can't see it), and the target player hears a small notification sound and the message is highlighted ;)


    About text and yell messages: Text messages are regular chat message, yell messages, on the other hand, will be displayed very visibly in the center of the screen for a few seconds.

    Yes, basically that should work ;) The amount of memory is a little bit limited, but it may be sufficient when running a small server.
    It's just important that you have a recent Java version installed on your Raspberry. If you run a 64 bit OS, make sure you install the 64 bit Version of Java.

    Ich habe den Beitrag in einen separaten Thread verschoben, da er nichts mit dem ursprünglichen Thread zutun hat ;)


    Bei deinem Fehler handelt es sich leider um einen Bug, der sporadisch auftreten kann. Am besten einfach nochmal probieren. Falls es noch nicht funktioniert, können testweise auf "Lichtbrechungen" in den Grafikeinstellungen deaktiviert werden.
    Dieser Fehler wird aber mit dem nächsten Update behoben :)

    However, I'm still facing the problem in which when I double click the "server.jar" file (which I now know runs in the background, thank you red51!), then open Rising World, click on the world and click "Open To LAN", the game crashes

    When you execute the "server.jar", it runs in the background, and it uses (by default) the server port "4255". When pressing the "Open to LAN" button, you start a second server, which tries to bind to the 4255 port as well (but that doesn't work, since it's already in use by the "server.jar") ;)
    Why do you want to run two servers simultaneously? If you just want to join the server, you have to go to multiplayer -> connect to ip

    Another updated version of the API is available now. It provides access to custom SQLite and MySQL databases now, and also introduces some other new features (e.g. ability to play sound effects etc).
    The server will be updated very soon (so you can finally load and test your plugins), so probably there will be no more API updates until then.


    The download link has been updated, as well as the javadoc ;)


    Btw: We are still working on the game of course (although the preparation of the API is quite time consuming), a regular update will be available very soon. After this update, you can finally expect the Dungeons.

    Ein weiteres Update für die API ist nun verfügbar. Es bietet nun Zugriff auf eigene SQLite und MySQL Datenbanken, und führt ebenfalls ein paar andere neue Features ein (z.B. die Möglichkeit, Soundeffekte abzuspielen etc).


    Der Server wird bald geupdated (sodass die Plugins endlich geladen und getestet werden können), wahrscheinlich werden in der Zwischenzeit keine weiteren API Updates mehr erscheinen.


    Der Download Link wurde geupdated, ebenso die Dokumentation ;)


    Übrigens: Wir arbeiten natürlich auch weiterhin noch am Spiel (obwohl die Vorbereitung der API durchaus zeitintensiv ist), ein reguläres Update wird in Kürze verfügbar sein. Nach diesem Update kann endlich mit den Dungeons gerechnet werden.

    @zfoxfire: Oh, no no, don't get me wrong, the client will never be able to disable a server-side plugin. Otherwise this could completely break gameplay (as you mentioned, basically like "cheating", but even worse) and may have other unforeseen effects. In a nutshell: It would be the ultimate worst case scenario :S
    With a plugin manager, only the server admin can enable/disable plugins on his server (not sure if we even implement a remote tool, might be worth to consider [maybe something for the RCON tool], but originally I was only thinking about a local tool), and the client will only be able to enable/disable plugins for singleplayer (every plugin out there can be used in singleplayer by putting it in the "plugins" folder in the game directory, but of course they will be ignored when joining a multiplayer server) ;)

    @zfoxfire: We can provide a list of all sound effects :) Some of these sound effects can't be used though, for example some ambience sounds, since this would interfere with the existing sounds. But things like water sounds (streams, ocean waves) or wind should work without any problems. And of course all kind of "one-shot" sounds (notification sounds, animal sounds, object sounds, or even the piano sounds) ^^


    I've updated the API and the Javadoc btw, the Player has now some various playSound() methods and a stopSound() method (only useful if you want to stop a loop sound, for example)

    A plugin manager is definitely a nice idea. Especially being able to enable/disable plugins without uninstalling them would be quite useful. This way people can also verify if the plugin was "installed" correctly ;)
    Having something like this in the main menu is also a comfortable for users who want to use plugins in singleplayer.


    Being able to enable/disable plugins while the game or the server is running is more complicated, but we will keep it in mind. But at least the ability to reload a plugin (without having to restart the server) is on our list^^