Posts by red51

A new update is now available, introducing "Points of interest" and many more changes!
Latest hotfix: 0.9 (2025-11-05)

    To get the game running again, please delete the "config.properties" file in your game directory (steam/steamapps/common/risingworld). Fullscreen still causes problems on some very few systems, you can try to change the resolution first (select the same resolution you're also using on your desktop). If that does not help, please avoid fullscreenmode until it's fixed :)

    The MacOS problems should be fixed now :) You need to eventually restart Steam so that it can recognize the update.
    If you are using the Standalone, please redownload the game from the homepage again.


    Please let us know if the issue still persists.


    PS: You can't use the worlds you have created during the previous bug. You have to delete them, since they are corrupted now, and create a new one :)

    Das ist leider nicht so einfach möglich. Oder anders gesagt: Es bringt einige Schwierigkeiten mit, da eine Gif quasi aus mehreren Einzelbildern besteht. Jedes dieser Einzelbilder müsste man hierbei als eigenständiges Bild betrachten, und je mehr Bilder benutzt werden, desto mehr Performance wird verschlungen (und mit Gif's wäre das Limit sehr schnell erreicht). Besonders im Multiplayer wäre das problematisch =/

    I'd recommend to decrease the detail distance a little bit, the detail distance has a much greater impact on performance and memory usage than the view distance ;)
    The file size seems to be fine then, the more you explore, and the more you change in the world (i.e. digging, building, cutting trees, picking up flowers etc.), the more is going to be saved in the worldfile ^^

    Leide hats nicht geklappt,ich hab Kaspersky deaktiviert.Und ins Multiplayer kann ich auch nicht rein


    Abgesehen davon noch weitere Sicherheitssoftware vorhanden? Versuch auch einmal, die Windows Firewall zu deaktivieren. Wenn der Multiplayer nämlich auch nicht funktioniert, liegt es in den allermeisten Fällen tatsächlich an einer blockierten Verbindung ;)

    Das ist merkwürdig. Es scheint aus irgendeinem Grund, die gespeicherten Chunks zu verlieren und durch ursprüngliche Daten (also als die Welt noch unverändert war) zu ersetzen :huh: Kann es sein, dass ggf. zwei Serverinstanzen gleichzeitig laufen (sollte eigentlich nicht passieren, aber man weiß ja nie)?
    Gibt es denn irgendwelche Vorfälle, nach denen dieses Problem auftritt? Oder wirklich rein sporadisch?


    Bei dem 'goto #spawn' Befehl ist es durchaus möglich, dass die ursprünglichen Spawnkoordinaten verwendet werden. Prüfen wir mal nach :)

    Sorry für die fehlenden Informationen! Mit dem Befehl "saveall" wird die Welt abgespeichert, mit "shutdownserver" wird der Server heruntergefahren (allerdings mit sofortiger Wirkung, ohne nochmal zu speichern, deshalb saveall vorher eingeben) :)

    Thanks for that list! It's really a nice overview for other users, but I have to mention, that there are no guarantees on these things, and some of these aspects are only taken into consideration and will only be eventually added (for example npc villages) :)

    Oh, das tut mir Leid, dass ich dich mit den Mac Leuten über einen Kamm geschert habe :/
    Was für ein Antivirenprogramm benutzt du? Wird eine Welt tatsächlich angelegt, oder musst du jedes Mal eine neue Welt erstellen?

    Not all Macs have problems, because we had a player on our server today and he was on winddows OS, no diffrent problem that we all have but just had a hard time to figure
    out witch key to open the creative menu...(Witch he finally found on the forum!)


    So he also had these problems? When it happens under Windows, there might be another reason, but it always depends on the computer (mostly related to a blocking firewall/antivirus program, especially Kaspersky, Avast, McAfee etc.) or the network settings.
    But the MacOS problem seems to affect all Mac users who have the Steam version =O

    was war das jetzt gerade wieder fürn Patch ? ( 0.5.3.1 )


    Ein paar kleinere Änderungen, hier der dt. Changelog zu 0.5.3.1:
    [Änderung] Fleisch kann nur noch dann aus dem Smoker genommen werden, wenn dieser geöffnet ist
    [Änderung] Es dauert nun länger bis man hungrig/durstig wird
    [Änderung] Spawnrate von Wassermelonen erhöht
    [Änderung] Schweine haben nun 6x Bacon anstelle von 4x
    [Fix] Linux Probleme behoben
    [Fix] Lua Funktionen 'setPlayerHunger', '-Thirst' und '-Health' updaten nun auch den clientseitigen Spielerstatus
    [Fix] Behoben, dass falsche Lua events ausgeführt wurden wenn etw. gegessen wurde

    If you have assigned the game both to the risingworld.exe and java.exe, and it does not work yet, please try to globally specify your Nvidia card as your primary graphics adapter (instead of assigning it to single programs). If it still does not work, you may try to update your graphics driver.

    How much memory do you have and what are your graphic settings ingame (especially view distance and detail distance)?
    About the DB file size: Usually it should not grow very much when exploring the world. Generally the file size should be relatively small (only few MB). Only exception: When you use custom images ;)