Posts by red51

    Vielen Dank! :) Also demnächst werden wir schonmal anbieten, dass man Rampen auch seitlich platzieren kann. Dann kann man zumindestens diagonale Wände bauen. Ansonsten werden wir in Zukunft auch beim Constructionsystem neue Elemente hinzufügen, sicherlich auch was in diese Richtung, steht aber noch nicht so genau fest^^

    Vielen Dank für den Report! Ist die Intel HD 3000 die einzige Grafikkarte, die du hast? Oder hast du noch eine richtige, dedizierte Grafikkarte?
    Die HD 3000 ist generell etwas überfordert mit dem Spiel. Du könntest prüfen, ob es eine aktuellere Treiberversion dafür gibt


    und Stein???


    stone, rock etc geht nicht :huh:


    Um Stein zu erhalten, gib ein: item ore 64 3
    (64 ist die Menge, 3 ist die ID von Stein). Ich weiß, "ore" ist nicht gerade der passende Begriff dafür, aber die Befehle sind ohnehin eher mit Vorsicht zu genießen.


    Das Problem von @WoodCock ist übrigens geklärt, es lag an der fehlerhaften VariationID die angegeben wurde. Dies führte zu einem falschen Item im Inventar, was auch das Laden der Welt verhinderte. Die Lösung: Die Weltdatei (sqlite) mit einem Programm wie zB Navicat öffnen, zum Spielerinventar navigieren, und den Inhalt bei "Inventory" löschen.

    Was für ein Betriebssystem hast du? Und welche Auflösung war im Spiel gewählt?
    Wenn sich das Spiel durch den Vollbildmodus nicht mehr starten lässt, dann gehe mal in das Spielverzeichnis (...Steam/SteamApps/commons/RisingWorld/) und lösche die config.properties Datei. Anschließend dürfte das Spiel wieder im Fenstermodus starten.
    Eigentlich gibts ne Überprüfung drin, die sicherstellt, dass nur die Auflösungen angezeigt werden, die von deinem System unterstützt werden. Warum das in diesem Fall nicht funktioniert hat kann ich dir nicht sagen. Ansonsten stelle vorher sicher, dass du am besten die Auflösung einstellst, die du auch auf deinem Desktop verwendest :)

    Du bist nicht der einzige, der verwirrt ist :| Kannst du vielleicht mal, wenn du ingame bist, F12 drücken und "report" (ohne Anführungszeichen) eingeben? Dann wird im Spieleverzeichnis eine report-Datei angelegt (".../Steam/SteamApps/commons/RisingWorld/"). Wenn du diese hier posten oder per mail senden könntest wäre das eventuell hilfreich.

    There was an error with the Mac version. It should be fixed, otherwise, @lucien.schuenke will have a look at it (he is responsible for Mac).
    You are not the only one having this problem, there are a few other people in the Steam forums with the same issue. I understand that this issue is annoying, but please give us time to fix it. In Alpha/EarlyAccess, we cannot guarantee that everything works fine from the beginning, but we do our best to resolve all problems.

    suggestion: instead of making 1st person 'hand' models, i think it would be way better if the new player model had its body and head meshes separated, so when in 1st person, you could hide the head, and then the player would see his whole body. this also opens up a way to customization, since you would apply mesh modifying techniques only to the head mesh (be it bones, morph points or even sub models). a similar technique is used on the mount&blade series of games by taleworlds.


    Yes, we thought about this approach. Quite not sure if we do it this way, it has pros and cons, we will see, but thanks for pointing that out! :)


    question: is the current, realistic-ish art style final? from an artists point of view, i think the current artworks(not 100% of it but, lets say, 85%) are great and true to the overall theme, but it may turn out to be a trap further in the development, since making things look real is way harder than more stylized work.


    We generally want to keep getting the game realistic in most aspects. But of course, every future asset has to fit to the rest. Probably the new player will look like the animals, just with more details (i.e. not super realistic, but definitly not a comic character) ;)

    I think it would be wise to start with the original idea of PVE content and here and there work on designing and implementing the other NPC group over the course of the project.
    Or maybe work on tools to create a NPC group first (Models, Animations set, Audio set, Stats, equipment and behavior type), use this tool to create your original PVE content and then release the tools for mods/steam workshop once it is deemed decent for the community.


    Sounds like a very good approach! :) We will see in which way we manage this ;)

    I'm sorry to hear that! :/
    Perhaps try the following: Uninstall Java completely (make sure it is really gone), goto to the Java page, download the 64 bit version for Windows 7 and install it, then close your browser and restart Steam (or the best thing would be to reboot the computer), then try starting the game again.

    Da scheint ein Authentifizierungsproblem vorzuliegen. Wenn es nicht innerhalb weniger Sekunden weiterleitet, dann wird das auch nichts mehr =/
    Hast du versucht, das Spiel zu beenden und neuzustarten? Meistens funktioniert es nach dem zweiten Versuch wieder. Wenn nicht - heute Nachmittag können wir genauer nach dem Fehler schauen.

    Es liegt am Launcher, er verbindet sich nicht mehr korrekt zum HIVE. Wir wollten schon längst nen Update rausgebracht haben dafür, aber leider kamen ein paar Dinge dazwischen :S Wir versuchen, das Update nachher noch rauszubringen, allerspätestens jedoch morgen.
    Steam muss natürlich nicht verwendet werden, die alte Version bleibt - wie versprochen - weiterhin spielbar ;)

    We will upload a new dedicated server shortly (hopefully this evening)! The old one had a bug anyway unfortunately...
    There is a server.properties file (with the old one it only gets created when the server starts for the first time), there you can change the port, ip and servername :)

    Treppen gibt es bereits ;) Beim Craften kannst du neben der Blockvorschau die kleinen Pfeile links und rechts benutzen, um die Form zu ändern :) Analog dazu kannst du bei Objekten mithilfe der Pfeile die Textur verändern (also zB anderes Holz etc.).
    Ist zugegebenermaßen etwas unauffällig^^

    Did you purchase the game yourself? Or did you share the game with your family/friends? Sharing does not work for our game and resulting in Error 200.

    This is an awesome idea! I like it, really :thumbup:
    I'm afraid there is only one problem: It is - as you already expected - a lot to implement. It requires to have a lot of different assets (every theme should feature enough different Npc, otherwise it will not be interesting), and the individual behaviour of every different type of Npc will be time-consuming, too.
    I don't want to say "no" to this feature, since I really like it, but if we implement something like that, it will take a long time until we reach that point. First we have to work on so many other things that are missing or still not running perfectly ;)

    Sorry for the late answer, had been very busy due to the Steam release ^^


    Animations: Yes, we urgently need to rework them. We are also planning on reworking the character, so we will add new item animations (and, finally, including hands^^) at the same time ;) I'm pretty sure this will make the game looks more polished.
    Particles should already be visible when hitting trees/terrain/animals/players?


    Animals: We will introduce hostile animals (attacking you on sight) soon, as well as defensive animals (they only attack you if you attacked them first) :) Once we have different biomes in the game, there will be more animals (e.g. elephants in savanna etc.).


    Content: Yes, we wanted to give the ability to create potions out of different plants. I also like the idea of using them to "heal" your broken bones, we put that on our list ;)
    In the long term, diseases are also planned. Climate will come together with biomes. Not sure when we finally implemented weather, it's definitely planned, but only low priority right now

    Yes but these were the typical combinations causing the errors:


    1. 64 bit OS but only 32 bit Java installed
    2. 32 bit OS (there was a bug with the launcher of the game, this is fixed now)
    3. Multiple Java versions installed
    4. No Java installed at all


    Nearly every issue on the Steam forums related to this problem falls into one of those categories.


    You said you uninstalled java completely. Did you also deleted the related folders (if any were remaining) manually? Also tried rebooting?