Posts by red51

A new update is now available, introducing seasons and more!
Latest hotfix: 0.8.0.2 (2024-12-30)

    I didn't even know you could play them till this video lol


    Yeah I guess most people don't know that the piano is playable :D


    I'll have to try it out in a video soon tho I can't play that good lol, this is what I should have played in high school...


    I'm very excited to listen to it!


    Can we get a trumpet in here! Just kidding lol


    More instruments would be really cool and are also planned! But I'm afraid it's complicated to find a good way to control a trumpet ingame :D

    That's looking pretty cool! :) Well done! Those jack o'lanterns are a good idea, perhaps they keep the monsters away in the future :D


    Jetcutter: I've send a PM to you concerning the issue you have ;)

    Achso! Wir überlegen uns das mal mit der Walze. Problem: Die "verdichtet" ja eher als dass sie wirklich bspw. nen Haufen Erde oder Sand verteilt. Die Harke ist zwar auch nicht gerade optimal, aber vermutlich etwas passender (im Reallife würde ich nen kleinen Hügel Erde mit einer Harke verteilen können, ist zwar etwas Arbeit, aber es geht, wohingegen die Walze den Haufen eher etwas komprimiert, aber nicht wirklich verteilt)?

    Und meinst du die Walze als Ersatz für die Harke? Oder soll die Funktion der Walze etwas anders aussehen?


    Alles klar, wenns Schwierigkeiten mit dem MP geben sollte, sag Bescheid ;)

    Es ist tatsächlich nur eine Verlinkung auf die Ankündigungen im engl. Forum. Ist leider momentan immer ein großer Aufwand, die einzelnen Ankündigungen etc. mehrsprachig anzubieten, was sich leider nur schwerlich in die stressigen Releasephasen der Updates unterbringen lässt :S
    Wir werden für die Zukunft aber bestimmt eine Lösung finden ;)


    PS: Hab das mal in die Vorschläge-Sektion verschoben^^

    Hi,


    erstmal vielen Dank für dein Lob sowie die vielen Vorschläge! :)


    Zu 1: Da wird noch ne Menge kommen in Zukunft. Verschiedene Erze, Ton, Marmor, biomabhängig natürlich auch Sand, Sandstein, Schnee etc. ;)


    Zu 2: Das mit den Dinosaurierknochen ist echt ne klasse Idee, steht ab sofort auf unserer Liste! :thumbup:


    Zu 3: Sowas wie Zugbrücken sind geplant, das werden wir zusammen mit weiteren Türen (Doppeltüren, Scheunentore etc.) einbauen. Eine Seilbahn wäre auch eine interessante Idee, wir behalten das mal im Hinterkopf, wird aber wohl noch ein kleines bisschen dauern bis das drin ist. Wie genau das mit Wasserrädern, Windrädern etc. aussieht, können wir leider noch nicht so genau sagen.


    Zu 4: Wir wollten diese Funktion eigentlich eher in Form einer Karte als Item integrieren ^^


    Zu 5: Das wäre auf jeden Fall sinnvoll! Aber auch das dauert leider noch ein wenig...


    Zu 6: Also prinzipiell kann ein anderer Spieler deinem Spiel beitreten. Er muss nur deine IP kennen (findest du zB unter http://www.wieistmeineip.de), und kann dann unter Multiplayer->Connect To IP direkt connecten. Allerdings müssen - wenn du über Internet spielen willst - die notwendigen Ports freigegeben worden sein (4254-4258 TCP und UDP). Wenn das nicht möglich ist, könnt ihr auf direktem Wege nur über LAN bzw. zB. Hamachi spielen.
    Das alles ist auch in diesem Thread nochmal beschrieben (leider nur auf englisch): Hosting a multiplayer game


    Zu 7: Auf jeden Fall! :)


    Zu 8: Das wird alles noch kommen, dauert nur alles ein kleines bisschen...


    Zu 9: Also Monster sind eigentlich schon fest eingeplant. Allerdings wird es die Möglichkeit geben, Monster und Tiere getrennt voneinander ein- und auszuschalten ;)


    Zu 10: Wie meinst du das genau? Zum Glätten von Erde haben wir ja kürzlich die Harke eingebaut, um Stein zu glätten wird wahrscheinlich noch sowas wie ein Vorschlaghammer o.ä. kommen. Oder meinst du eine Walze als Fahrzeug?


    Zu 11: Das ist leider nicht so einfach in das jetzige Blocksystem integrierbar. Wir hatten vorgesehen, dass man für alle Feinarbeiten oder speziellen Sachen das erweiterte Bausystem (also bspw. die Holzplanken, die frei platziert und rotiert/skaliert werden können) verwendet. Wir werden dieses demnächst noch um weitere Bauelemente erweitern (Holzbalken, Steinplatten etc.).

    Uhr bzw. Kompass müssen sich in deinem Inventar in den Equipment-Slots befinden, damit du sie per Hotkey aufrufen kannst. :)


    Ansonsten musst du O und K gedrückt halten, um Uhr/Kompass anzuzeigen. Wenn das nicht funktioniert, kann es sein, dass du versehentlich die Steuerung in den Settings->Controls umgestellt hast (Clock und Compass)?

    I have all settings on highest now as you will see in like part 6 for sure I believe when I post it mid next week and you can see the whole thing at once I believe (its not all done), I changed the settings before but I forgot to hit "save settings" after lol :Z


    Sounds great, I'm excited to see it on max view distance, it makes the game look much nicer (at least if the computer can handle it) :)

    Thanks for the cool suggestions! :)


    Rake: So if I got you right, you want that the rake behaves the same when using left click, and when using right click it should raise the terrain a little bit (still smoothing) instead of lowering it? To tell you the truth, that's already implemented but not available in the release version. We will enable that feature again for the next release.


    Watering can: That's a good idea! We already realized that it's an issue that you cannot turn dirt into grass. In the future, grass will regrow automatically, but the watering can could be useful to increase the speed.


    Tool rack: That's planned in the future ;)


    Bucket and half barrel: Good idea, we will implement that (at least the half barrel will be a placeable object, not sure about the bucket, currently it's only planned as an item)


    Fences/Fence Gates/Chicken wire: That's planned. We will implement that as soon as we have some time for it

    So you connected via multiplayer (connect to localhost)? It's an interesting situation ^^ Technically, you just connected to your own "server". Only thing that messes your inventory is the fact, that you're still the same user. We should implement a restriction, that a client cannot connect multiple times to the same server (in this case it's funny, but on big multiplayer servers that could be a serious issue) ;)

    Quote from DrohtinDev

    Arround minute 24:11 you can see some issue with the map. Is this a known bug or something new?


    That bug sometimes occuers, but only on some systems. Unfortunately not fixed yet


    Quote from DrohtinDev

    So when you "zoom out" the building becomes partly invisible (I assum this is some kind of LOD). Are you planning to make a step between (between full model and nothing)? For sure such big objects are a problem.


    Indeed, that's not going to be easy. But we will work on that in the future. Only solution at the moment is to increase the "detail distance" in the settings.

    A small bugfix is available! :)


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    Changelog Bugfix 2014-11-12:

    • [Change] Slightly reduced speed of rake
    • [Change] You can no longer break certain elements in "creative mode" (by command), for example a scythe no longer breaks blocks etc.
    • [Bugfix] Fixed an error when using the rake on blocks (in creative mode by command), which messed up the block data
    • [Bugfix] Fixed bug that gaves you dirt when cutting grass with scythe or sickle

    Awesome thank you!!! Just what I was looking for. Was just going to start a cobble stone path but was going to take forever now I just need the rake to finish my path


    Glad to hear that! :) Please let us know how this tool can be improved. Perhaps we also change the behaviour, that you can determine if the rake should turn the ground into dirt or something else (like sand, or gravel)...


    Also any news of Stairs being introduced anytime soon?


    What do you mean exactly? Stairs (as blocktype) are already in the game. Or do mean corner elements for stairs?