Posts by red51

A new update is now available, introducing "Points of interest" and many more changes!
Latest hotfix: 0.9 (2025-10-31)

    After Quezax brought up the difference between dropping and item and placing an item my "pumpkin disappearance" made much more sense. However, would it be possible in the future to place some harvested items? I am thinking of logical places where we would expect to find them. One example would be to harvest flowers out in the outdoor environment and then place them in one of the decorative vases. I have several vases that would look much more decorative if they were not empty.


    Yes, this is planned :) For plants as well as for other items (put your tools in a rack etc.)

    An update is available, finally introducing Linux support (for Steam, standalone already supported Linux) as well as a new feature: A serverbrowser, which helps you to find a multiplayer server (only dedicated servers are listed). Please not that this is a work-in-progress feature and will be further improved the next time.


    Apart from that this update also contains a few smaller changes, for example favorite blocks are now saved, and you can also specify start parameters for the game.


    Last but not least a few bugs have been fixed, especially a nasty multiplayer bug causing "Connection Errors".


    Feel free to give us feedback in the forums, and please report any bugs you find.


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    Full changelog:

    • [New] Linux support
    • [New] New feature: Multiplayer serverbrowser (work-in-progress)
    • [New] Added option to invert mouse
    • [New] New startparameters accepted: +debug and +memory DIRECT HEAP (Steam only)
    • [Change] Favorite blocks are now saved on your harddrive
    • [Change] Increased max length of wooden beams
    • [Change] Improved aiming on dead animals
    • [Bugfix] Fixed assignment of controls
    • [Bugfix] Fixed a bug in multiplayer, causing "Connection error" when another player kills an animal
    • [Bugfix] Fixed some wrong labels in main menu
    • [Bugfix] Hopefully fixed bug with gametime, causing sudden nights etc.

    I requested previously, and the devs have stated they are on the list.
    Mirrored doors, double doors, half doors, larger doors, trap doors, angled/slanted doors.
    I requested the whole lot of them and got affirmatives that they are all in the works.


    Exactly! :)

    Blöcke sind leider weitgehend eingeschränkt ;) Halbe Blöcke sind aber geplant.
    Wenn du uneingeschränkt skalieren möchtest, müsstest du mit Planken, Balken etc. arbeiten (da kommen in Zukunft auch noch weitere Elemente hinzu)

    Wenn ich Java -version ins CMD eingebe kommt auch nur kurz ein Konsolenfenster was sich sofort wieder schließt..
    Und im Programm Ordner sind keine Log's etc..


    // Minecraft funktioniert.. denke nicht das es an Java liegt.. habs grad noch mal getestet


    In das kleine Eingabefeld musst du "cmd" (ohne Anführungszeichen) eingeben, dann öffnet sich eine Eingabeaufforderung, dort wiederum musst du java -version eingeben.

    @Quezax is right if you're talking about items (my brain automatically replaced pumpkin with jackolantern) ;) Items despawn after a given amount of time (duration can be changed in multiplayer). Currently we have no plans to change this behaviour, but we want to add special objects you can attach items to ;)

    hab fast das gleiche problem nur mit dem unterschied das ich es noch garnicht gestartet bekommen habe und leider diese config.properties datei auch nicht finden kann hat noch jemand eine weitere lösung ps benutze win 7 und neuistallation hab ich schon versucht


    Wo bleibt das Spiel denn hängen? Kommst du zum Ladebildschirm, oder stürzt es beim Laden der Welt ab, oder startet das Spiel gar nicht erst? Ist im Spielverzeichnis ein errorlog oder eine hs_err_pid Datei vorhanden?

    Zum Wegwerfen der Axt: Das passiert standardmäßig mit Q ;) Es besteht eine kleine Gefahr, dass Items beim Wegwerfen durch den Boden fallen, möglicherweise war das bei dir der Fall.
    Dass das Laden nicht richtig funktionierte ist mir ein Rätsel... Ist denn ein errorlog oder eine hs_err_pid Datei im Spielverzeichnis (Steam: Steam/SteamApps/commons/RisingWorld) vorhanden?


    Der Creative Modus ist noch nicht vorhanden ;) Deshalb ist er auch noch mit einem kleinen Sternchen gekennzeichnet. Du kannst quasi eine Art "Semi-Creative Modus" aktivieren, indem du die Console öffnest (^ oder `) und "setgametype 1" eingibst (ohne Anführungszeichen).
    Der richtige Creative Modus wird hinterher noch stärker den Charakter eines richtigen Ingame Editors annehmen.

    Auch wenn meine Antwort zu spät kommt: Wir bemühen uns, sowohl Steam als auch die Standalone Version gleichermaßen aktuell zu halten (beim Steam Release hat das zwar nicht ganz geklappt, aber das war auch eher die Ausnahme) ^^


    Ansonsten spielt es keine große Rolle, ob Standalone oder Steam Version. Bei der Standalone werden Updates über unsere Server geladen, bei der Steam Version über die Steam Server. Den "Komfort" des automatischen Updatens haben wir auch in die Standalone eingebaut.


    Vielen Dank übrigens für deine netten Worte! :)

    Thanks for so many suggestions! :)


    Blocks: Sounds good, we will add horizontal cylinders. But I don't know exactly what type of 3/4 ramp corner you mean?


    Tools: Good idea about the pickaxe, need to check it how well it works ingame. Chalk line is a nice idea, we're planning something similar to setup some borders for your construction side ;)


    Objects: Definitely coming.


    Wooden poles: Good idea!


    Stone/wooden arches: Nice idea. We will think about that, but probably that would be really helpful.


    Wires: Yes, as soon as the power system is in the game, we will also add free hanging wires :)


    Boulders/stones: We will do it.


    Shrubbery: Not sure yet how we will do that exactly.


    Individual bricks/flagstones: Also not sure yet ^^

    Positions should be relative size. Perhaps it helps to change the pivot position, currently the pivot of the label is bottom left by default. When placing it on the top right of the screen, you should set the labels pivot to top right. Use
    [lua]label:setPivot(3);
    -- Pivot positions:
    -- 0 == bottom left
    -- 1 == bottom right
    -- 2 == top left
    -- 3 == top right
    -- 4 == center[/lua]