Posts by red51

A new update is now available, introducing seasons and more!
Latest hotfix: 0.8.0.2 (2024-12-30)

    yes, No Dirt, using the pick axe to break grassy portions of the terrain.
    I got a bunch when digging my quarry before the halloween update, but now I am not when I am digging just the top layer or two with my crude reduction in terrain height.


    Oh that's true! Spooky bug. We will fix that immediately! ;)


    Thanks for getting back so quickly, you guys are doing an excellent job. Can't wait for next updates.


    Thanks man! :)

    I have been hacking away at landscape and realized that I am not getting dirt when i do any more.
    I have a sizable store of it from when I started my quarry but it is annoying that I am taking off a small rise and keep having to go grab dirt from my supply to do the fill back[...]


    What do you mean exactly? You don't get dirt when digging?


    [...]Also is there a trick to removing construction boards? I put up some as scaffolding and not cannot get some of it to come down[...]


    That seems to be a bug. We will fix that as soon as possible!


    [...]Also any idea when we may be getting the shovel? landscaping is currently next to impossible.


    We will try to implement it shortly! But we don't have an appropriate animation for it yet, so the first implementation of the shovel won't be perfect (in terms of aesthetics)

    Hehe, ich bin gespannt mehr von dem Haus zu sehen! Und vielen Dank für dein Kompliment! :)


    Merkwürdig, dass F2 nicht funktioniert. Eigentlich sollte das momentan übergangsweise auch im Survivalmodus verfügbar sein. Funktionieren denn andere F-Tasten, zB F3 (sollte Debuganzeigen aufrufen)?
    Das sollte aber auf jeden Fall in den Griff zu kriegen sein. Dann kannst du zumindestens schonmal verhindern, dass du in den Tod stürzt und deine Items verlierst ;)

    Okay erstmal danke für die Screenshots und die Report-Dateien :)


    Erstmal vorweg, auch wenn es nichts mit dem Thema zutun hat: Tolles Haus! Vielleicht kannst du es ja wenn es fertig ist mal unter Media&Presentation vorstellen ;) Natürlich nur, wenn du willst.


    Zum Bug: Also du scheinst einfach durch den Boden zu fallen? Generell scheint das Problem damit zusammenzuhängen, dass der Rechner ganz allgemein mit der Weltgenerierung etwas überfordert ist. Laut deiner Report-Datei scheint deine CPU ganz ordentlich zu sein, aber die Grafikkarte ist eindeutig der Flaschenhals =/
    Hier dürfte es ggf. helfen, die Sichtweite noch etwas mehr zu reduzieren. Besonders ausschlaggebend ist hier die "Detail Distance".


    Warum funktioniert F2 in der Situation eigentlich nicht? Fällst du extrem schnell hinunter? Oder fällst du erneut, sobald du das Fliegen wieder deaktivierst?


    //Edit: Okay, also manchmal werden offenbar auch keine Chunks geladen wie deinem letzten Screenshot zu entnehmen ist. Wie gesagt, das hängt leider auch mit o.g. Problematik zusammen, aber wir werden mal schauen, ob wir dieses Problem dennoch reduzieren können. Bis dahin solltest du um diese Stellen vielleicht einen Bogen machen. Wenn du willst, dass sie neu generiert werden, musst du dich einmal davon entfernen und wieder zurückkehen. Ich weiß, leider alles nicht so ganz optimal =/

    Die Report-Datei sollte dann im Hauptverzeichnis des Spiels angelegt werden. Wäre super, wenn du sie hier hochladen kannst :)


    Hmm also leider fällt mir kein uns bekannter Fehler ein, der zu dieser Beschreibung passt... Wie gesagt, ein Screenshot von dem Phänomen wäre hier auch hilfreich. Du kannst ingame Screenshots machen, indem du die "Druck" oder "Drucken" Taste drückst (bei manchen Tastaturen auch "Print"). Kann in den Optionen unter Controls aber auch umgestellt werden. Dann wird ein Bild im .png-Format im Spielverzeichnis angelegt.

    Hi,


    wir hatten vorhin kurz Serverprobleme, kann sein, dass der Bugtracker deshalb nicht funktionierte.


    Es ist jedenfalls ein merkwürdiges Problem. Kannst du das schwarze Loch präziser beschreiben? Oder hast du vielleicht einen Screenshot parat?


    Was du auch mal prüfen kannst: Wurden im Spielverzeichnis vielleicht errorlogs angelegt? Falls nein, könntest du mal das Spiel starten, ins Hauptmenü gehen, F12 drücken und report eingeben. Dann wird eine report-Datei erzeugt, welche du vll hier hochladen könntest?

    I know im just so excited for this game!


    Hehe, glad to hear that :) Perhaps we can soon implement something like batteries for flashlights and penlights. You see when you're on low battery when the light becomes weaker and starts flickering. Not the same as the generator that runs out of fuel and affects all lights in your mine, but better than nothing :D

    Hi folks!


    Today we want to make a very important announcement, to be precise, several announcements. Let's begin:


    1. We are going to change the name of the game to "Rising World" :!:
    Some people already told us in the past to change the name, since "Concept" is difficult to find on Google or Youtube. Apart from that, the name "Concept" is also misleading, because some people think this game is just a concept. So the name will finally be changed within the next 2 weeks, the new name will be Rising World. All old domains will redirect you to the new domain http://www.rising-world.net



    2. Steam-Release :!:
    Yes, that's true: The game will be available on Steam within the next 2-4 weeks. We will inform you as soon as it is available there. Optionally you can still get the game via our homepage.
    Important: Everybody who already purchased the game can get a Steam key if desired! We will give you all instructions as soon as the game is available on Steam.



    3. New Website, new Launcher, Multilanguage-Support :!:
    We're completely reworking the current homepage, it will make a much fresher impression. The new homepage will be online when we "officially" change the name of the game.
    Apart from that, we're also reworking the current launcher of the game (also offering a signed launcher for MacOS). This also introduces Multilanguage-Support: For the beginning, you can switch between English (default language) and German. More languages will follow in the future.


    4. Next Update: Animals :!:
    This is probably one of the most demanded features: Animals. We're already working on them. We need 2-4 weeks until they're fully ready. The first animal update will contain those animals: Pig, Cow, Chicken, Sheep, Goat, Rabbit, Bear, Moose, Fox. As soon as more bioms will be implemented, we will add more animals.
    We're also working on different monsters, among others Mummies, Skeletons, Orcs, Trolls etc., but we can't say for sure if they will be ready in time with the animals, or shortly afterwards.


    Finally a few screenshots of some animals:









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    Additionally we also released a small update, containing some changes and bugfixes:

    • [Change] Tooltips in inventory are now enabled for all items
    • [Change] Updated tree falling physics, please give us feedback if it's better now
    • [Change] Improved grass cutting (grass no longer reappears at already cut spots)
    • [Change] Improved static light affection for items
    • [Bugfix] Fixed problem of crashing game when placing blocks on constructionelements (just in some cases)
    • [Bugfix] Fixed wrong static light calculation for objects
    • [Bugfix] Fixed issues with ingame screenshots