Posts by red51

A new update is now available, introducing fishing, climbing gear, clothes and more!
Latest hotfix: 0.8.5.2 (2025-05-01)

    Definitely nice ideas! :) But there is one factor we have to consider when it comes to clothes and armor: We are planning to fully rework the current playermodel, mainly to get the ability to implement a real clothing system (which enables you to individually exchange shirts, pants, footwear etc.). As soon as we have a new model, we can start working on different clothes and armors. And animals take an essential part in crafting them (fur cloaks, leather, wool). But also stuff like a bone armor is pretty cool!

    Google Translator ftw! :D
    @Daisy: Dass einzelne Elemente manchmal nicht entfernt werden können ist derzeit noch ein Bug. Oft hilft es, von verschiedenen Blickrichtungen auf das Element zu schlagen, oder auch verschiedene Punkte anzuvisieren. Dann klappts meistens. Wenn nicht, gibts leider aktuell noch keinen Workaround =/

    Vieles klingt gut! Weihnachtsbaum und -deko kommt noch passend für ein Weihnachtsupdate ins Spiel :D Im Bereich Lampen wollen wir ebenfalls noch vieles machen, und Gardinen sind auch in Vorbereitung. Obstschale macht Sinn, aber erst, sobald es Obst gibt (wollen ja schließlich kein billiges Plastik-Obst da drin haben) ^^
    Glasobjekte sind noch nicht so einfach zu implementieren, da wir bei unserem bisherigen System Glasobjekte bislang nur für Constructions vorgesehen haben (und das Construction-System sich ja grundsätzlich anders verhält als das Objekt-Systme), kommen aber definitiv noch.
    Kühlschränke und -truhen sind auch in der Mache, darf ja schließlich in keiner Küche fehlen.
    Übrigens: Was immer hilfreich ist, wenn du ein paar Bilder davon hast, wie du dir bestimmte Objekte vorstellst. ZB irgendein Lampendesign, oder das Aussehen eines Tisches.

    Great video!! :thumbup:
    One question: When using the rake, did you use primary or secondary action? I'm wondering why it does not work well when you tried to smooth out the ground. Only when using secondary action (right mouse key) it should has the propensity to build up instead of lowering the terrain. Or was there a hill at that location previously which you have removed (in this case smoothing may not yet work very well sometimes)?
    About the statue, do you have any suggestion of what it should look like? :D

    Sounds interesting, especially with the aspect with special loot and special monsters (big foot ftw) :D Perhaps we add a biome which consists of one giant mountain, with a large summit area.

    Normalerweise sollte der Link direkt erkannt und zum Video gemacht werden wenn du ihn reinkopierst. Ansonsten sollte es klappen, wenn du den Link mit [i]link[/i] umklammerst. Ich war aber mal so frei und hab den Videolink in deinem ersten Post angepasst :)

    Oh yes, seasons would be pretty cool. But that'll take a long time until it's in the game (because when we implement it, it should ofc also include spring, summer, autumn). Perhaps we add it to our "official feature list" on the homepage.

    Gute Arbeit, sieht richtig klasse aus! :thumbup:
    Jetzt fehlt nur noch ein Video in welchem du die Orgel bzw. besser gesagt das Klavier bedienst :D

    First of all, that would be pretty cool :thumbup: Snow and everything related to it is planned anyway.
    But since something like snow is more complicated than in a pure block game, I don't think we can implement it in such a short timeframe. Especially since we put all our time into the animals, and after the Steam release (containing the first animals), we want to add more animals and also monsters.


    But we will keep it in mind, and let us see how far we get ;)

    Sind wir noch nicht sicher. Besonders bei Holz ist es fraglich, was zurückkommen soll.. ein ganzes Baumstammstück ist ja eindeutig zu viel. Wir bereden das nochmal, wie wir das genauestens machen, und ob das bis ins nächste Update noch reinkommt ;)