Posts by red51

    Okay ;) But I'm afraid that even two or three updates per week are difficult to achieve. Anyway, nightlies may be relevant when the game reaches its beta state, but until then, I guess we follow the current update interval of 1-2 weeks :)

    sounds good that's would be feature - so daily changes can be on nighties for testing


    No, please don't get it wrong: There won't be daily changes available in the nightlies. The expense would be too high for us... The current update frequency wouldn't be influenced if we offer nightlies.

    We have no influence on the second error message you got, since any error that occurs may have different reasons. Also, there are several possible errors that may occur when 32-Bit Java is installed on a 64-Bit OS: On some machines the game runs fine, on other machines the game crashes when loading a world, and on others it already crashes when starting the game. Furthermore, an errormessage is not always shown, that's the reason we give the hint when launching the game ;)


    This should be the first message you receive when launching the game and an incorrect java version is installed:


    Das wäre natürlich eine Möglichkeit ;) Müsste man dennoch spielseitig etwas einschränken, da - wenn die Bereichsfestlegung in den Händen der einzelnen Spieler liegt - es womöglich genug Schlaumeier geben wird, die grundsätzlich den größtmöglichen Bereich festlegen würden :D


    Aber wenn das Feature akuter wird, werden wir uns auch sowieso intensiver mit einer passenden Lösung auseinandersetzen ;)

    Da will ich nicht zu viel versprechen :D Wir haben die Sache mit Ingame Videos (also bspw. von YT gestreamed) schonmal diskutiert, finden das Thema auch durchaus interessant. Wir müssen mal gucken, inwieweit sich das umsetzen lässt und wie wir das genau im Multiplayer lösen wollen (wenn alle Spieler einen Fernseher haben und mehrere Fernseher auf kleinstem Raum stehen und alle ein anderes YT Video streamen, dann wird es performance- und vor allem aber bandbreitentechnisch sehr kritisch [davon ausgehend, dass nicht gerade wenige Leute nur eine schwache Internetleitung haben die gänzlich überfordert wäre mit mehreren YT-Videos gleichzeitig]). Im Singleplayer existiert dieses Problem natürlich nicht ^^


    Nichtsdestotrotz hat dieses Feature eher eine geringe Priorität ;)

    Hi,


    genau, das Spiel wird vorerst für 9,99€ angeboten, spätestens mit Erscheinen der Beta wird der Preis erhöht, die finale Version wird dann auch den finalen Preis haben. Also durchaus vergleichbar mit dem Preismodell bei Minecraft ;)


    Concept wird entgegen aller ursprünglichen Behauptungen und Vermutungen tatsächlich aller Voraussicht nach in Zukunft auf Steam angeboten. Wir werden aber jedem jetzigen Käufer auf jeden Fall die Möglichkeit bieten, sein Spiel gegen einen Steam-Key einzutauschen (falls jmd. das Spiel bereits gekauft hat, eine Steam-Version aber vorziehen würde) :!:


    Normal- und Parallax-Mapping ist auf jeden Fall bereits von unserer Seite geplant ;)

    Yes, the previous update was like bewitched. I like the idea of nightlies and stables, we will definitely think about taking that route. I'm not sure when we use that kind of update system, but at latest when we reach beta state.


    We also want to introduce the ability to downgrade the game to an older version. That's why there is the no-working "Options" button in the launcher.


    Currently if you don't want to risk any game-breaking updates, you should wait with updating. When starting the game, the launcher asks if you want to update, simply press "No" and wait a few days, so if there really was a (major) bug, we will fix it as soon as we get aware of it (on the other hand, all previous bugs only occured in special situations, and 4 of the 7 Bugfixes were more like "cosmetic problems").
    I mean, that's the reason the game is still in alpha ;)


    Dedicated servers require a manual update currently, but we also want to introduce an auto-update feature there.

    I'm sorry to hear that this problem occurs! :/When does the game crash exactly? Do you see the loadingscreen? Do you reach the main menu? Does the crash only occurs if you start loading a world?
    Is there an "errorlog" or "hs_err_pid" in the game directory after it crashes? If it is, it would be very helpful for us if you can upload it here.
    Do you have 64-Bit Java installed? You can see it when going to your system "control panel" -> "programs" and then having a look at "Java". If only 32-Bit is installed, it's labeled as "Java (32-Bit)".
    If you have 64-Bit Java, and no errorlog is created, you may try out the "concept-x86.exe". Usually, this one is for 32-Bit OS only, but should also work for 64-Bit OS.



    //Edit: Once again I was too slow ;) Good work that you found the reason on your own!


    Usually the launcher should display a warning dialog if only 32-Bit Java is installed on a 64-Bit OS. Was there no warning? 8|

    Hi,


    freut uns, dass das Spiel dein Interesse weckt :)


    Wir sind in der Tat noch sehr unbekannt, das hat natürlich die Ursache, dass dies unser erstes Spiel ist, welches wir auf den Markt gebracht haben ;) Wir sind aber sehr bemüht, das Spiel unbedingt weiterzuentwickeln, und werden dieses Ziel auch mit aller Kraft verfolgen. Wir werden definitiv kein zweites Spiel entwickeln, bevor das jetzige nicht die finale Version erreicht hat. Natürlich können wir für nichts eine Garantie geben, wenn bspw. niemand das jetzige Spiel kauft, werden die monatlichen Kosten irgendwann nicht mehr zu stemmen sein. Aber du kannst uns glauben, dass das ein Zustand ist, den wir um alles in der Welt vermeiden wollen ;)


    Zum Modsupport: Unser Spiel ist genauso modfreundlich wie Minecraft es im gleichen Stadium war, alleine schon bedingt durch die Tatsache, dass es auch in Java geschrieben ist. Das macht es "relativ einfach", Mods zu erstellen.
    Da das Erstellen von richtigen Mods aber natürlich diverses Wissen voraussetzt, haben wir uns entschlossen, zusätzlich LUA anzubieten, was einfach erlernbar ist und quasi als "Modding Light" betrachtet werden kann. Damit kann bereits weitreichend Einfluss auf das Spielgeschehen genommen werden. Das ist in etwa vergleichbar mit MTA, SA:MP oder Garrysmod. Der Vorteil von LUA ist, dass Spieler nichts zusätzlich herunterladen oder installiert haben müssen, wenn sie auf einen Server mit LUA Gamemodes connecten.
    Wir planen zukünftig, dass auch eigene Modelle ins Spiel eingebunden werden können, anschließend auch mit serverseitiger Unterstützung (d.h. der Server legt sie fest, und alle Clients laden sie sich herunter).
    Texturepacks sind momentan bereits möglich.


    Will man natürlich eher richtung "total Conversion" gehen, also das Spiel wirklich umkrempeln, bzw. Funktionen ins Spiel bringen, die nicht vorgesehen sind, muss man schon auf richtige Mods zurückgreifen. Selbiges gilt auch dafür, wenn man neue Items oder NPCs einbauen möchte, deren Verhalten nicht deckungsgleich mit bereits vorhandenen Items oder NPCs ist.
    Wir stehen Mods im Übrigen sehr aufgeschlossen gegenüber, und möchten an der Stelle Moddern unsere Hilfe anbieten so gut es geht ;)

    Another bugfix is available, bringing a few changes and some more bugfixes!


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    Changelog Bugfix 2014-09-10:

    • [Change] Most types of chests can now only be openend when you stand in front of it
    • [Bugfix] Fixed a nasty bug that caused the game to crash when placing a ceiling fan
    • [Bugfix] Fixed a bug on MacOS preventing the game to start (SSAO Problem is unfortunately still not fixed yet)
    • [Bugfix] Inventory now correctly updates when interacting with a trashcan

    Ich hab dir die Zugangsdaten per Mail gesendet ;)
    Ich bin den ganzen Abend dort noch erreichbar, falls ich dein Kommen nicht direkt bemerke, einfach kurz anstupsen (ich heiße im TS genau wie im Forum) ;)

    Das ist echt ein merkwürdiges Problem, habe ich in dieser Form noch nicht gesehen. Würde es dir was ausmachen, die Angelegenheit persönlich über Teamspeak oder Skype zu klären? Das würde die Fehlersuche jedenfalls deutlich beschleunigen ;)

    Es stellt sich die Frage, ob er möglicherweise Java 7 verwendet, und dies möglicherweise nur 32-Bit ist? 8|


    Sonst müssen wir einen Schritt weiter gehen: Im Spielverzeichnis sollte eine "config.properties" Datei sein. Diese kannst du mit einem Texteditor öffnen und den Wert "game_debug_console" auf true ändern. Anschließend einmal das Spiel starten und solange laufen lassen, bis es wieder abstürzt. Jetzt sollte eigentlich im Verzeichnis "Logs" im Spieleverzeichnis eine Log-Datei erzeugt worden sein (bestehend aus einem timestamp). Falls ja, wäre diese Datei sehr hilfreich für uns. Du kannst sie entweder im Forum hochladen, oder per Mail senden an support@jiw-games.net

    Kann es eventuell daran liegen das ich mit Java programmiere und vielleicht irgend was falsch eingestellt hatte ? (Path oder so)


    Hmm normalerweise nicht. Wenn die über die .exe startest sollte er grundsätzlich eigentlich damit zurechtkommen.


    Hast du ein 64-Bit Betriebssystem? Falls ja, kann es sein, dass du nur 32-Bit Java installiert hast? Normalerweise sollte der Launcher seit neustem eine Warnmeldung herausgeben, kann aber sein, dass das aus irgendwelchen Gründen nicht funktioniert. Die Kombi 64-Bit OS und 32-Bit Java führt nämlich beim Spiel zu massiven Problemen...
    Du erkennst übrigens ziemlich schnell, ob du nur 32-Bit Java hast, wenn du in der Systemsteuerung unter "Programme" nachsiehst, dort steht hinter "Java" dann "(32-Bit)". Fehlt die Angabe in Klammern, hast du höchstwahrscheinlich 64-Bit Java-


    Falls du auch ein 32-Bit Betriebssystem hast, musst du das Spiel über die concept-x86.exe starten.


    Ich hoffe damit kommen wir der Ursache auf die Schliche ;)

    Hallo Takki,


    das ist merkwürdig ?( Wird denn ein "errorlog" oder eine "hs_err_pid" Datei im Verzeichnis des Spiels erzeugt nachdem es abstürzt?


    Was für ein Betriebssystem benuzt du?

    A small bugfix has just been released, fixing a few bugs from the previous update, and also bringing a new, helpful (at least in multiplayer) function.


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    Changelog Bugfix 2014-09-09:

    • [New] Added a new console command (F12) "makeadmin PLAYERNAME" to give adminrights to another player (this player must be connected) and "revokeadmin PLAYERNAME" to revoke his rights
    • [Bugfix] Fixed a problem that caused an error when respawning after death (preventing you from respawn)
    • [Bugfix] Fixed erroneous chest status when chunk was modified while chest is open
    • [Bugfix] Fixed placement of grates/rails/vents
    • [Bugfix] Fixed a small bug that increased opening-/closing-speed of chests when clicking on them frequently

    Hey folks!


    It's about to happen again: A new update ist available! :)


    This update brings some new and quite important features! The most important feature is the ability to create chests, which serve as a storage for your items. There are currently several different chests available, some wooden chest, a metal chest and also a wooden barrel. Apart from that, some of the regular furniture also offer storage space, for example the sidetable, desk and some kitchenets. You can also use the "Gear" function of a camping tent now.


    Next, this update brings trashcans, which are used for the disposal of items, and also a new craftingstation, an anvil. In the same vein, we changed some of the recipes; for example, if you want to create a pickaxe now, you first need to forge the head of the pickaxe as a single component, and then combine it with a stick to get the final item.


    Last but not least, this update brings more new objects: For example a ceiling fan, different grates and rails, a new bed and a new chair.


    Apart from the new content, we fixed several bugs (e.g. the tent context menu works now again) and did some other minor changes.


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    Full changelog:

    • [New] New feature: Chests. Related objects: Chests, Barrel, Sidetable, Desk, Tent, Kitchenets (i.e. those objects are acutally a chest/storage unit)
    • [New] New craftingstation: Anvil, which is used to craft metal components
    • [New] New objects: Trashcans, which are used for the disposal of items
    • [New] New objects: Ceiling fan, Rails, Grates, Vents, Officechair, Bunk bed
    • [New] Added variations for lattice door, desk and small tables
    • [New] Added new metal items which serve as a basic component when crafting
    • [New] Added sounds when climbing ladders
    • [Change] Added a warning message when only 32-bit java is installed on a 64-bit OS (this combination causes the game to crash in most cases)
    • [Change] Moved assetloading to another threads, this speeds up the initial gamestart by 4-7 seconds, but can also be disabled in config file if it causes trouble
    • [Change] Moved integrated server (which is also responsible for singleplayer) to a separate thread, should make the game in SP or in MP when hosting run more smoothly
    • [Change] Did a small adjustment for falling leaves effect (increased particle count and lifetime)
    • [Change] Changed a few recipes and moved some items/objects to other craftingstations
    • [Change] Changed appearance of objects when they're in your inventory (removed labels and added a small construction icon)
    • [Change] Updated debug screen (F3) to show current CPU load of the game
    • [Bugfix] Made the context menu work again (scrolling was broken in previous versions, concerns tents and other players)
    • [Bugfix] Fixed wrong objectplacement on stairs
    • [Bugfix] Fixed wrong placement of torchmounts on cylinders
    • [Bugfix] Fixed missing tooltips for objects when they're in your inventory
    • [Bugfix] Fixed wrong lighting of keys when using a piano in some cases