Posts by red51

    Yes, in theory we can add this functionality, i.e the ability to modify facial expressions :) I will put this on our list.


    However, unfortunately there is no support for phonemes atm... implementing this is a huge task, since there is (AFAIK) no out-of-the-box solution available that's compatible with our audio engine (FMOD). But the game performs some fake lip-movement for bandits when they talk, for example - it's not the greatest solution, but usually it's sufficient...

    You're probably asking for phonemes because of this? It looks awesome and very promsing btw! 8):thumbup: We could provide an API method to enable the "fake" lip movement if that helps?^^

    Was den RAM angeht, der Verbrauch kommt immer sehr darauf an, was auf dem Server gemacht wird... Plugins können durchaus viel RAM verbrauchen, vor allem wenn die Plugins eigene Assets o.ä mitbringen. Da haben wir leider keine Kontrolle drüber, sondern da kommt es auf den Ersteller der jeweiligen Plugins an.

    Wenn es ohne Plugins keinen Ärger macht, dann ist der Verdacht sehr naheliegend, dass eines der Plugins dafür verantwortlich ist...


    Wenn du merkst, dass der RAM voll wird, könntest du ggf. einmal den Konsolenbefehl serverinfo memory und danach serverinfo nativememory eingeben und mir danach einen Serverlog zusenden. Mit ersterem Befehl wird ausgegeben, wieviel Managed- und wieviel Native-Memory der Server verbraucht (der tatsächliche RAM-Verbrauch ist i.d.R. aber etwas höher).

    Mit letzterem Befehl gibt es eine Auflistung darüber, wohin der RAM geht. Da ist der jeweils linke Eintrag ausschlaggebend (rechts steht nur, wieviel Speicher hier jemals verbraucht wurde).

    Hey, sorry für die späte Antwort! Möglicherweise fehlen irgendwelche Dependencies, sodass die JVM nicht gestartet werden kann :thinking: Kannst du evtl. einen Serverlog senden? Oder verwendest du jetzt bereits Windows?

    Sorry for my late response! Did you just download the launcher? Or did you already download it in the past? There was an issue one year ago which couldn't be fixed by an automatic update unfortunately, so if you've downloaded the launcher back then, it's necessary to download it again :)


    However, if you've just downloaded the launcher and it still doesn't work, it could be a permission issue :thinking: If the launcher has no write permission, Mac launches it in a temporary folder instead, preventing the game from downloading any files.

    To fix this, you can try to create a new folder "Rising World" under "Applications" and put the launcher there, then try to launch it. Does the issue still occurs?

    Sorry für die späte Rückmeldung! Bei den Warnmeldungen handelt es sich leider um einen Bug :/ Wir haben mit dem letzten Update eine Überprüfung eingebaut, womit das Spiel prüft, ob ein Plugin-Event evtl. nicht mehr beendet wird (zB ein Plugin eine Endlosschleife triggert)... leider gibt es aber einen Bug, wodurch Events, die von Plugins nicht verwendet werden, genau diese Meldung auslösen (was gar nicht stimmt).


    Der Fehler fiel leider ursprünglich nicht auf, da die Prüfung standardmäßig deaktiviert ist. Sie wird durch die Einstellung Plugins_DebugEvents in der server.properties Datei kontrolliert. Öffne die Datei und setze den Wert auf False, um das Verhalten erstmal zu deaktivieren (zumindest bis zum nächsten Update, wenn der Bug behoben wird) :)

    Just to avoid confusion: you can change the language of course, but right now the game is only shipped with English and German localization - so if you want to change the language to Polish (just enter pl in the config.properties file), you will also have to add a Polish localization file to the "Data/StreamingAssetes/Languages" folder (called pt.json, which contains the localized words) :)

    Thanks for letting me know, I will change that with the next update :)


    It would also be interesting if there was a term that indicated when having PVP or not and having Mods or not, it would not make a difference in the search, without a term in the field it seems like an error or it could suggest that by default it is disabled.

    Good point, but I'm afraid a different term (e.g. "All" or "Ignore" etc) could also cause confusion =O Maybe a tooltip could help (indicating that a "blank" field basically means that this setting is ignored) :thinking:

    When you're an admin in the server.properties file, your permissions are automatically overridden - so even if you assign yourself to a permission group, this has no effect by default.

    The "admin.json" permission group is basically just a permission group that's called "admin", it's not related to admins in the server.properties file.


    To change this behaviour, you can open the server.properties file and set Permission_AdminsFullPermissions to False. Make sure to assign yourself to a proper permission group before doing that (e.g. the "admin" group) - then these permission will take effect :)

    Die Rezepte haben wir leider tatsächlich noch nicht angepasst, das kommt aber mit dem nächsten Update :) Gleichzeitig werden wir auch ermöglichen, dass Ziegelsteine ebenfalls mit Sandstein hergestellt werden können (also dass sowohl normaler Stein als auch Sandstein akzeptiert wird) ^^

    Good afternoon. I'm digging through the server side files and I can't figure out where the files responsible for the characteristics of objects in the game are. For example: where is the strength of objects prescribed, their purpose, the elements used in crafting, and so on?

    Does that mean you want to change these things? Unfortunately this is only possible to a limited degree: the game stores all game data in an SQLite database - it's located in the "definitions.db" file under "Data/StreamingAssets/". You will need an SQLite-Editor to view/modify this file (you can use DB Browser, for example, which is available for free).


    However, some things cannot be changed this way in multiplayer. If you modify the crafting recipes, for example, this will cause desync with clients: while crafting is ultimately handled serverside, clients still use their local copy of the definitions.db to display the ingredients in the crafting menu - so if you change this serverside, these changes will not be reflected in the crafting menu (causing confusion for players). You can only change things which are entirely handled serverside (e.g. biomes, object strength, npc health etc).

    Having said that, we want to sync the definitions.db between clients and servers automatically in the future, so serverside changes to this file will also be visible for clients (mainly relevant for crafting recipes) ;)

    Gibt's den auch im store auf der Website? Würde ihn lieber da kaufen

    Sorry, hat leider etwas gedauert, aber der Soundtrack ist jetzt auch auf der Webseite verfügbar :)


    Übrigens red51 - ich hätte die Info zum Soundtrack fast überlesen. Willst du das nicht irgendwo anpinnen? Wie ein blaues Banner oder so?

    Danke für den Hinweis, das macht Sinn, ich habe jetzt erstmal einen Banner hinzugefügt ^^

    Um die Textur zu übernehmen, musst du im Creative-Modus sein und die mittlere Maustate drücken, wie Kryssi_79 schon sagt - das fügt einen Block mit der anvisierten Textur deinem Inventar hinzu und rüstet ihn aus :) Anschließend kannst du mit EINFG dann noch die Größe kopieren, wie von Hans Alfson erwähnt.


    Die Textur kann im Survival-Modus allerdings nicht kopiert werden (da man ja sonst die Werkbank bzw. das Crafting umgehen könnte)... wenn du aber bereits einen Block mit der Zieltextur im Inventar hast, wird er beim Druck auf die mittlere Maustaste automatisch ausgerüstet^^

    if new music is added to the game (with new biomes or whatever for example), will this soundtrack also be updated for free? i already bought it and i don't mind either way, but i'm just curious.

    Thanks :) Yes, that will be mostly covered by volume 3 (which will be added for free) ^^