Posts by Avanar

    Ok, also rund bauen ist tatsächlich eine Kunst für sich. An sich nicht schwer aber man muss erstmal den "Bogen" (haha) rausbekommen :)


    Wichtig ist das du verstehst, dass man mit Planks und Beams, also Bretten und Balken, arbeiten muss - nicht mit Blöcken. Planks und Beams kannst du in den Holztexturen über die Sägebank bekommen (ich glaub unter "Bauelemente"). Besser aber noch du nutzt das Plugin "Planks and Beams" - damit kannst du über eine grafische Benutzeroberfläche jegliche Textur als Plank, Beam, Rundbalken (log), Dreieck oder Fensterrahmen spawnen. Die meisten Server haben das auch installiert. Kommst du über die Chatzeile rein, wenn du /pnb eingibst


    Diese Planks und Beams kannst du mit Shift+Pfeil bzw. PgUp/Dn in der Größe und Dicke anpassen. mit Strg-rechts+Pfeil /PgUp bzw. Dn dann auch in der Rotation, bzw. Höhe und mit Strg-rechts einmal klicken fixierst du das Bauelement an der Position an der es gerade ist. Du musst dann also nicht mehr die Maustaste gedrückt halten.



    Diese Planks und Beams kann man auch ineinander verschieben. Was die Frau in dem Video gemacht hat war, sie hat dünne Balken fixiert und diese dann auf der Stelle rotieren lassen um so einen perfekten Kreis hinzubekommen. Dann hat sie den oberen Bereich verlängert und damit den Radius des Bogens vergrößert (mit "Enter" kann man die Schnittstellen von Balken, bzw. Brettern einfach wie einen Magneten zusammenheften).


    Dann hat sie Balken in der gewünschten Textur genommen und, wieder mit aktivierter Enter-Taste, auf die kleineren Hilfsbalken einrasten lassen. Somit haben sich die großen Balken an den kleinen orientiert und du bekommst einen recht anständigen Bogen.
    Ich persönlich meine sie hat für den eigentlichen Bogen zu große Balken genommen, da diese die benötigten Hilfsbalken zu sehr verdeckt haben. Aber das muss man einfach ausprobieren.



    Ich selber mache meine Bögen so nicht. Ich nutze eher die "sets" (Skalierungsschritte einstellen), "setp" (Positionsgenauigkeit beim BEwegen der PnB einstellen) "setr" (rotationswinkel einstellen) und bastle die Balken manuell an Ort und stelle. Ist auch nicht immer perfekt aber meistens klappt es ganz gut :)



    Einfach etwas ausprobieren. Wenn es auf dem Server zu schwierig ist, weil du immer wieder Ressourcen abbauen musst, dann spiele erstmal im Kreativ auf einer Einzelspielerkarte und experimentiere etwas.

    I just like to use double doors and it's a bit weird when they open in different directions. Also doors of course were just an example. There are very few objects that would get effected but sometimes a smoker or gramophone fit better the other way.
    And thanks for the clue with the blueprint, I will try that eventually.


    You can create double doors

    Mirroring doors.... You can use arrow keys to rotate doors.


    A marking on the ground will show the position of the door when opened /closed.


    If you blueprint a door you can even rotate the door to a i. E. 45 degree position and use it for a bunker or basement.

    1 Block always uses the full space of 1x1x1,no matter which shape it has.


    You can avoid this using planks and beams.


    In the future an update will change all blocks into objects, like planks and beams. But this will take some time.


    In order to place kitchen furniture on your half blocks, place them somewhere else, do a blueprint and use the blueprint to place on the half block.
    That should work

    Don't get offended, we are just discussing different points of view.


    Red51 will release several new things that will or could break worlds as one big update rather than several.


    Rising world is currently living from its builder community. They would run away if their great servers would need to be wiped several times.


    Currently survival is getting expanded. So there is the additional content.


    Just have patience. It's an ea game done by one dev. Good things need their time

    There isa Roadmap. Check steam, there its easy to find.


    Also in rw chunks stay once generated. No idea what's your critic here.


    In mc chunks get unloaded from ram once you are far away enough. Same in rw.


    Mc isn't a good reference though. It's a done and aged game with the financial background of Microsoft and a huge community.
    Aside that it's looking awfully blocky and not appealing.
    Though I like the mechanics. Redstone is unnecessary complicated but i love the world generation.
    Crafting and building in rw is so much better though.


    Just have patience. Once the game is complete you can compare better

    Magic isn't a part of the original game idea. But it was often requested and the dev is considering to add it in some way.
    A fantasy biome is considered as well.


    But don't expect it soon :)

    Come on. The crafting will be reworked in the future. That's already stated.


    It doesn't make sense to optimize stuff and add crafting tables for each bit when new stuff will be added several times. First get everything in, then sort it.


    It's ea. Don't expect each step to be equal to a final release


    I don't get the point with terrain generation. Once you visited the chunk it won't be completely generated again. But your RAM won't be enough to store everything all the time. So chunks have to get unloaded and later loaded again.


    I truly hope though red51 will improve the view distance in the future. My buildings are... Big. And it annoys me that i can't see from one end to the other

    Did you try to check your firewall and Antivirus?


    It's a voxel game, which means the cpu is doing a tough job. Did you maybe alter a huge amount of territory? Built a lot with planks and beams or used a big blueprint?