Posts by Deirdre

A new update is now available, introducing fishing, climbing gear, clothes and more!
Latest hotfix: 0.8.5.3 (2025-05-09)

    ich habe mir die Voransicht der Karte auf Trello angesehen. Ich muss allerdings sagen, mir gefällt sie in dieser Form überhaupt nicht, da mich keine Höhenzüge oder Topografie interessieren, sondern meine Gebäude. Die Karte in der Java Version war perfekt, bis auf die minimale Zoombarkeit. Gibt es bei dieser neuen Karte verschiedene Ansichten wie Satellitenbild oder ähnliches oder bleibt diese auf Kreuzchen und Kreise beschränkt? Das reicht mir persönlich nicht, was ich auch im Gespräch mit anderen Spielen erfahren habe.

    I have nearly 3000 blueprints in use. The loading time is the problem, the more blueprints the longer it takes to load, not the saving time, except terrain blueprints. Saving on a server could take longer.

    Rising World is installed on a SSD drive.

    The face of the wolves looks fine, the body the body still needs to be reworked.

    The female face looks masculine and the lips look injected.

    Let's wait and see what comes next.

    Ich packe das mal auf unsere Liste ;) Momentan wäre sonst aber als Workaround ggf. auch ein Poster verwendbar dafür, oder?

    ich habe es mit Postern versucht und selbstgebauten Scheiben. Richtige Scheiben wären sicherlich besser. ^^

    This one for example

    I used the glowing texture ID 800, which can be illuminated and colored as desired.

    The effect can be used in lamps as well.


    The picture of the Safari lodge shows the ingame sign before the door, the other picture on the window is a poster. I prefer

    poster because you can use the text with flattened edge for a spatial effect etc.

    Unfortunately you can't really see it in the picture.


    I almost always built the coffee machine and other decorations myself.

    Es wäre schön wenn es Butzenglasscheiben im Spiel gäbe.

    Selbst bauen kostet zu viele Bauteile und bei mehreren Fenstern summiert sich das Ganze.

    Bisher nicht, in einem der Theman hier wird angekündigt, dass außer der Karte noch ein paar Sachen dazu kommen, ohne genauere Erklärung , Die Roadmap ist meistens nicht aktuell, denn diese muss ergänzt werden und entwickelt werden soll dabei ja auch noch.

    Glenos I have no problems because I always use the grid. If the plank looks like on your screenshot, I push the wallpaper outwards a little bit. You can use the magnetfunction to connect the parts. My wallpapers are thin, really thin, not more than 0.02

    As you can see in my pictures, one of the wallpapers is too thin, it glitches into the wall, this doesn't happen with the thicker wallpaper.

    You can make your planks thinner, they should just be a little distance from the wall.

    Have fun trying it out. ^^

    This isn't a real glitch. Your walls are inaccurate, so that the interior walls are not completely covered by the wallpaper. In this case I make the planks a littlle thicker. Not much, about 0.01 or 0.02. You can use the size command for it.

    1. Scheiben können als Form und in jeder Textur hergestellt werden, allerdings bietet sich keine Möglichkeit diese Scheibe in irgendeiner Form zu skalieren. Die Scheibengröße ist standardmäßig 1 1 0.001.

    Die Dicke dieser Scheibe kann nicht weiter reduziert werden und in der vorgegebenen Form auch nicht kopiert werden.

    2. Edit Size bringt ermöglicht eine Dicke von 0.001. Das Kopieren ist auch möglich. Allerdings lässt sich diese die Größe nur bei einer Dicke von 0.01 verändern.

    Bei einer Größe/Dicke von 0.001 ist dies nicht möglich.

    3. Wird es Papier als skalierbares Objekt geben?


    1. Panes can be made as a shape and in every material but there is no way to scale this pane in any way. The default pane size is 1 1 0.001.

    The thickness of this pane cannot be reduced any further and cannot be copied in the specified form.

    2. Edit size allows a thickness of 0.001. Copying is also possible. However, this size can only be changed with a thickness of 0.01.
    This is not possible at a thickness of 0.001.

    3. Will paper be implemented as a scalable object?

    eah unfortunately I don't know German and I don't trust translation programs, etc. to always get it right so I can only do the thread in English.

    Google translator is good.

    As far as the can resize every material into a pane. Yes you can, but the dedicated panes for fabrics and papers would have the semi transparent material quality set to them (much like the milk glass, etc.) and that's something you can't achieve with the resize method.

    The thickness of a pane can be reduced but not smaller than 0.001. This is really thin.

    Problem is you cannot scale a pane for other building possibilities, so you have to edit it manually, every time.


    Scheiben / Panes  (new)


    RE: a few more VERY useful block shapes












    #4















    Actually we did already prepare some of these block shapes :) This is a rough overview of the upcoming block shapes:

    half sphere
    hollow half sphere
    quarter sphere
    hollow quarter sphere
    eighth sphere
    hollow eighth sphere
    alt. slope corner (slope corner type that was still missing)


    Probably we'll add them shortly after the npc update. We'll also increase the quality of the cylinders, hollow cylinders and the sphere (so they appear more rounded).


    We'll think about the inverted cylinder and the hollow cone / hollow half cone. What would be the use-case for these shapes? ^^

















    Danke 3


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    A Hollow cone. Wish since the unity version begins.

    There are other threads with missing shapes. Problem is that you have to write a thread in English and German, but sometimes this is not done.

    Btw you can resize every material into a pane and also use it with copy.

    ZebulonHH Du kannst den Block anschauen, in der Konsole "edit texture" eingeben, im Vorschaubild siehst du die verwendete Textur.

    Das Ganze funktioniert auch mit F8 1 oder 2, also auf Texturändern klicken. Leider stehen beide Möglichkeiten nur im Kreativmodus zur Verfügung.

    DIe ID-Angabe unten links, gefällt mir nicht, sodass ich das eigentlich nie nutze.


    Wenn die ID-Angabe dauerhaft im Bild eingeblendet würde, wäre das beim Bauen sehr störend. Man hat bereits seinen Mauszeiger im Bild, dazu noch eine ID-Angabe,

    ich weiß nicht, von meiner Seite möchte ich das nicht haben. ^^

    Blaupausen am besten im Raster setzen. Es ist darauf zu achten, dass der Boden bzw. Blockboden mit dem Blaupausenboden übereinstimmt, bzw. die Blöcke die als Untergrund dienen. Manchmal stimmt das nicht ganz und dann muss man manuell anpassen. Objekte wie Licht, Möbel werden nicht übernommen, da diese mit der Unity Version nicht kompatibel sind, Poster ebenfalls nicht oder dasTerrain und Pflanzen.