Posts by red51

A new update is now available, introducing "Points of interest" and many more changes!

    Just wanting to know the "what if's" here that if copyright music is used, what happens?

    Well, basically it's a "copyright infringement". It's more or less the same as if you upload music (which is protected by copyright) on your server and let your friends (or any other people) download it. In the worst case, if the rightholder finds out that you're using his music on your server, you may get into trouble... =O



    It wouldn't be a big deal if you're just running a private server or if you use the music in singleplayer (in this case, the game could be considered as a music player^^)


    can we add music to the record?

    What do you mean exactly? Do you want to "link" custom music to a record / disc?

    The way it wants me to upload is wonky that I gain a "?" icon

    This indicates that the model could not be loaded (downloaded)... maybe the server interrupts the download for some reason? Or maybe the model/texture files gets deleted automatically? Make sure there is an "assets" subfolder in your plugin folder containing a "potatocannon.dds", "potatocannon_icon.png" and a "potatocannon.obj" file :)


    Apparently the model which belongs to the StaticModelLoader was loaded properly in your case. For this plugin, the model file is packed into the jar file. The PotatoCannon plugin, on the other hand, uses separate asset files (in the asset subfolder), so it's likely that the server cannot access these files for some reason?


    So, it's singleplayer only?

    In general every plugin works in both single- and multiplayer^^

    Ich hab das Plugin runtergeladen, mir ein kostenloses 3D-Modell runtergeladen, die Datei entpackt in ein extra Verzeichnis und dann im Spiel den "Bauplan" gecraftet. Dann wollte ich das Modell platzieren. Es wurde auch kurz angezeigt aber dann ist das Spiel abgestürzt

    Hmm... scheinbar fehlen die "Normalen" des Modells. Diese sind für die korrekte Beleuchtung des Modells zuständig. Der StaticModelLoader geht generell davon aus, dass die Modelle, die platziert werden, von Licht beeinflusst werden sollen... ich werde eine kleine Änderung am Spiel vornehmen, sodass es in dem Fall zumindest keinen Absturz mehr zur Folge hat ^^ Allerdings werden diese Modelle mit fehlenden Normalen dann eine fehlerhafte Beleuchtung haben :/


    Ich habe mir einige kostenlose 3d Objekte runtergeladen, bei einigen kam es zu abstürzen ( siehe error Log )

    Das ist dasselbe Problem wie bei @Avanar: Bei diesem Modell fehlten scheinbar ebenfalls die Normalen. Wie @dagoline schon sagt, leider sind viele Modelle, die frei erhältlich sind, fehlerhaft oder unvollständig. In Kürze werden wir ein Mini-Update rausbringen womit solche Abstürze zumindest verhindert werden, allerdings ist der beste Weg tatsächlich, die Modelle vorher in einem Modell-Programm zu öffnen und von dort sauber zu exportieren ;)


    Was jetzt aber wohl nicht sein sollte ist, nachdem ich ein 3D Objekt gesetzt habe ( geht nicht im Raster ), hat das Objekt auch kollision und man kann es mit Spitzhacke oder so wegschlagen.

    Dass das Objekt Kollision hat und weggeschlagen werden kann ist tatsächlich gewollt^^


    Nach dem ich von der Map im SP runter bin und dann wieder drauf, hatten die Objekte KEINE kollision mehr und
    liesen sich auch nicht mehr weg schlagen.

    Das ist eigenartig... ich habe das Plugin nochmal geringfügig verändert und den Download oben ausgetauscht, probiere bitte, ob damit dieses Problem weiterhin auftritt 8|


    How to set the size of the model?

    You can use the + and - keys on your keyboard to resize the model :)


    Also, I wish this plugin could handle folders with textures in them, or even read from the singular file itself

    Unfortunately the internal World3DModel class requires a single texture per object atm :( Although you could create your own class which handles multiple "World3DModel" instances (one per texture) automatically.


    I'd be amazed if it reads Unity extensions because that's where my hang up is, and that's where the Japanese are with their models. That's where VRchat and a few other VR games are at.

    Basically that's possible, but we have to write our own extractor for Unity packages (in order to extract the models and textures from these container files). The other games you're referring to are probably made with Unity, so it's obvious that they can easily read Unity packages ^^ However, there are two big issues with Unity extensions when it comes to RW: On the one hand, Unity uses its own materials and shaders, which cannot be used in RW. You could use the textures though, but it's getting tricky if the material contains further information (or if it's a procedural material, or if the model just uses a plain color instead of a texture). On the other hand, Unity packages are sometimes pretty big (in terms of file size), especially if they contain lots of additional data which isn't used by RW at all (although this wouldn't be an issue if you create your own Unity packages)...

    Jetzt würde ich gerne hingehen und den Text automatisch verkürzen (z.B. abc...xyz), dafür müsste ich aber herausbekommen wie breit der Text (in % oder px) ist, wenn Font und Size angewendet wird

    Das stimmt, das ist leider wirklich etwas problematisch... das Problem ist, dass die GUI serverseitig nicht vorhanden ist, d.h. der Server "weiß" effektiv nicht wirklich, wie groß das GUI Element bei relativen Koordinaten tatsächlich ist. Diese Informationen hat nur der Client...


    Mein Vorschlag wäre, dass du versuchst, deine GUI an eine Auflösung von 1920x1080 (also FullHD) anzupassen, da diese Auflösung mit Abstand am weitesten verbreitet ist. Wenn du diese Auflösung bei dir einstellst, kannst du ich an den jeweiligen Größen und Positionen der GUI Elemente orientieren, dann wird das hinterher normalerweise bei anderen Spielern mit derselben Auflösung genauso aussehen.


    Ist leider keine ganz so zufriedenstellende Lösung, aber ich fürchte, dass das momentan die einzige Möglichkeit ist :|


    Hilfreich wehre, auch wenn ich die % und px umrechnen könnte, leider fehlt mir dafür der überblick.

    Hier könntest du ggf. die "Player.getScreenResolutionX()" und "Player.getScreenResolutionY()" Funktionen verwenden (diese liefern die aktuelle Auflösung [Breite/Höhe] des Clients zurück). Wenn du bspw. ein GUI Element mit relativen Größenangaben hast, könntest du diese so umrechnen:

    Java
    GuiElement element = ...;
    float absWidth = element.getWidth() * player.getScreenResolutionX();
    float absHeight = element.getHeight() * player.getScreenResolutionY();

    Bei Labels wird das leider nicht funktionieren, da diese keine expliziten Größenangaben haben (sondern die Größe wird erst clientseitig abhängig vom Font und der Fontgröße bestimmt) :/

    Hmm... do you mean the white area in front of you? This is just the horizon, it looks like the world didn't generate any new chunks. This can have various reasons... when playing multiplayer, this could happen if the "host client" (i.e. the one who started the P2P session) did not send any new chunks, or maybe the packets got lost or blocked (e.g. by a firewall or an antivirus program).


    There is also another issue, according to the report file: Currently the game only uses the integrated Intel HD graphics adapter, while there is also a secondary, dedicated graphics card available. Usually this happens if no proper drivers are installed for the main graphics card. In order to update the AMD graphics card, go to this page, download the driver and install it :) https://www.amd.com/en/support…eon-500-series/radeon-530

    Basically it's true, group permissions inherit from the default.permissions. However, if you're an actual "admin" on the server (i.e. if you put your UID in the server.properties, next to the "admins" key), your current permission group will be ignored. To change this behaviour, you can set settings_admins_all_permissions (in the server.properties) to false ;)


    Your permissions files look fine to me, although it's difficult to find any errors in there due to the broken indenting (when using a [spoiler] tag in our forum, all leading spaces will be removed unfortunately)... maybe you can send me the actual permission files, either via PM, or alternatively via email to support@jiw-games.net :)

    Wird es irgendwann auch Eis geben?

    Sowas wäre an sich nicht schlecht ;) Es gibt eine vage Idee davon, dass man künftig in Schnee Biomen möglicherweise vereiste Höhlen findet, also Höhlen, bei denen sich über dem Stein noch eine dünne, halbtransparente Eisschicht befindet. Ich kann noch nicht einschätzen, inwieweit wir das so umsetzen können, aber es wäre ja auf jeden Fall wünschenswert. Auch ist noch ungeklärt, wie es sich mit Wasser in Schneebiomen verhalten soll.
    Ich gehe also stark davon aus, dass es künftig auch Eis geben wird, kann aber leider noch nicht all zu viel dazu sagen...

    We just released another hotfix (0.9.5.6). It fixes a few bugs and introduces a few new block textures :saint: It's necessary to update multiplayer servers for this update accordingly.


    Changelog 2019-04-04 (0.9.5.6):

    • [New] Snow, coal and hellstone is now available as block texture
    • [New] Added setting to config file to disable "grain" on block textures
    • [Change] "Grain" is disabled automatically for natural block textures (dirt, sand etc)
    • [Bugfix] Fixed inventory not being saved properly if it contained too many items
    • [Bugfix] Players no longer spawn up in the sky when respawning after quitting the game

    Ein weiterer kleiner Hotfix (0.9.5.6) ist jetzt verfügbar. Es behebt einige Bugs und bringt ein paar neue Block-Texturen ins Spiel :saint: Für dieses Update ist es nötig, dass Multiplayer-Server ebenfalls aktualisiert werden.


    Changelog 04.04.2019 (0.9.5.6):

    • [Neu] Schnee, Kohle und Höllenstein sind nun als Block-Texturen verfügbar
    • [Neu] Einstellung zur config Datei hinzugefügt, um "Körnung" auf Block-Texturen zu deaktivieren
    • [Geändert] "Körnung" ist nun nicht mehr sichtbar auf natürlichen Block-Texturen (Erde, Sand usw)
    • [Behoben] Behoben, dass Inventare manchmal nicht korrekt gespeichert wurden
    • [Behoben] Spieler spawnen nicht mehr in der Luft, wenn sie das Spiel beenden ohne zu respawnen

    Das Problem sollte nun behoben sein ;) Ggf. muss der Steam-Client neugestartet werden damit das Update erkannt wird. Ist nur ein winziges Client-Update, d.h. Server müssen nicht geupdated werden^^

    Ja, das stimmt, das Problem kann ich reproduzieren =O Tatsächlich hat die Beleuchtung zuvor auch nicht korrekt funktioniert, aber in dem Fall ist es wohl wesentlich schlimmer geworden... ich werde das schleunigst beheben!

    Generell könntest du dafür im entsprechenden Welt-Ordner den Ordner "worldParts" und "customImages" löschen, und die <weltname>.db Datei mit einem SQL-Editor öffnen. Darin müsstest du dann alle Tabellen löschen bis auf "Player" (das enthält alle Spielerdaten) und "Inventory" (das enthält alle Inventare). Am besten in dem Zuge auch einmal den "cache" Ordner im Hauptverzeichnis löschen.


    Danach sollte die Welt wieder neu generiert werden, die alten Spielerdaten bleiben aber bestehen (möglicherweise spawnt ein Spieler nun aber in der Luft, oder unter der Erde - je nachdem, wo er zuletzt offline gegangen ist) ;)

    Difficulty: Easy


    This plugin creates a new custom item: A backpack! Basically a backpack acts like a regular chest, with the exception that the backpack is stored in your inventory. There are a few colors available and the backpacks are craftable at the workbench.


    Hopefully nobody tries to store a backpack containing a backpack in a backpack :saint:

    Difficulty: Advanced


    This plugin allows you to select and upload a 3D model from your hard drive and place it in the world. The model is then saved automatically in a separate database file (so it will be loaded again after restarting the server).


    In order to upload the 3D model, this plugin creates a new custom item which is craftable at the workbench (workbench -> miscellaneous). This item is only craftable by admins, although they can still give this item to regular players.


    Be careful when uploading too many models with too many polygons, since this could have a major impact on the performance!

    Difficulty: Intermediate


    This plugin enables you to create new custom items (tools or melee weapons) easily. Just place all relevant item files (as well as a "ItemDefinition.txt" file) into a separate folder in the "Items" subfolder. This plugin contains a "baseball bat" example item.