Posts by red51

A new update is now available, introducing "Points of interest" and many more changes!
Latest hotfix: 0.9 (2025-11-05)

    Es gibt keine Deadline, wobei generell die Frage ist, was "fertig" tatsächlich bedeutet ;) Früher oder später wird das Spiel natürlich die Early Access Phase verlassen, was aber nicht zwangsläufig bedeutet, dass keine Updates mehr kämen. Generell wollen wir das Spiel solange im EA behalten, bis alle ursprünglich geplanten Features umgesetzt und die gröbsten Bugs behoben sind :)

    You have to refresh the map manually by pressing the small refresh button in the top right corner. Pressing this button will refresh all currently visible map tiles upon exploration.
    Currently the map only shows the state of the world when the according world part was explored (while having a map equipped) for the first time ;)

    Are they going to be animal mounts such as horses/oxen, or will we have machines such as cars, trains, boats, etc.

    The next update will only cover animal mounts, but other things like trains, boats and cars are planned for future updates^^


    My client keeps getting a fatal error, been happening a lot tonight.

    Hmm... please upload the error log file (which can be found in the game directory) here. Maybe create a new topic about that :)


    Would it be possible to make it so that only the "Owner" of a dummy npc can kill it?

    Well, basically npc don't have an "owner" by design (with the exception of pets, which may be added in the future)... But this can be achieved with the API: the NpcSpawnEvent is triggered when a new npc spawns (either naturally or via command), so a plugin could store the name of the player (who spawned the npc), and handle the PlayerHitNpcEvent accordingly (i.e. cancel it if the npc gets hit by another player) ;)


    I would like rail track soon.Even the train station is ready

    Trains are in the pipeline. Once the mounts update is ready, we will focus on trains, cars, boats, more npc features and more survival features (although I can't say for sure which one of these things will be added first)^^

    Sorry for the late response! :( First of all, thanks for the log! Is that really the full log? 8| According to the log, the game didn't even reach the main menu =O
    Is your Windows version up-to-date? Do you use any beta updates (there have been some issues with certain Windows 10 beta updates in the past)?

    Könnten die Zahnräder für die NPC-Bearbeitung nicht eine Farbtabelle zum ändern öffnen? So muss jedesmal separat ein Farbcode gesucht werden und
    beim nächsten Mal weiß man ihn sowieso nicht mehr

    Schöner wäre das tatsächlich, leider haben wir mangels Notwendigkeit noch keine Farbtabelle (bzw. einen Color Picker) in unserer GUI implementiert ^^ Daher akzeptieren die Zahnräder momentan nur Farbcodes (genau wie bei den Profileinstellungen). Wir werden das aber auf jeden Fall nachholen und mittelfristig das Farbeingabefeld durch einen Color Picker ersetzen.

    Dass Gruppen dauerhaft bestehen bleiben ist tatsächlich erwägenswert (natürlich nur in Kombination mit der Möglichkeit, sie jederzeit verlassen zu können). Dann müsste es aber auf jeden Fall separat pro Server gespeichert werden. Ich packe das mal auf unsere Liste ;)


    Was die SpielerIDs angeht: Das ist seit tatsächlich seit dem Netzwerkupdate von Januar so. Es ist mehr oder weniger gewollt, denn besonders durch den Reconnect wollten wir auf Nummer sicher gehen, dass es unter keinen Umständen Überschneidungen mit den IDs gibt (sprich wenn ein Spieler die Verbindung verliert oder die Verbindung ggf. noch nicht ganz abgebaut ist und ein neuer Spieler connected und plötzlich die selbe ID erhält). Besonders da wir damals nicht viel Zeit zum Testen hatten. Erst durch einen Serverneustart fängt es wieder bei 1 an. Ich denke, wir können das jetzt aber ruhig ändern. Vermutlich wird die Änderung mit dem übernächsten Update kommen.

    Vermutlich ist PCI-Express gemeint, denn reine bzw. konventionelle PCI Grafikkarten sind heutzutage ja eh kein Thema mehr (und ich glaube die 9800 GTX gabs noch nichtmal mehr als AGP Version). Eine Geforce GT 730 ist auf jeden Fall mit PCI-E 2.0 kompatibel. Generell bietet PCIe aber volle Abwärtskompatibilität, d.h. auch eine PCI-E 3.0 Karte kann bspw. an einen PCI-E 2.0 Steckplatz angeschlossen werden.
    Eine GT 730 wird leistungstechnisch aber vermutlich gleichauf mit einer 9800 GTX liegen, vll könnte sie minimal schneller sein, von daher würde sich diese Investition nur lohnen, wenn du sie äußerst günstig erstehen kannst ;)

    It depends on where you want you want to do exactly ;) If you just want to play with some friends via Steam, I'd recommend to use the "Play with friends" option. If you want to host a public multiplayer server, it depends on where you want to host it exactly. If you want to host it on your local machine, you can find the server files in your Steam lib under "Tools" (see "Rising World Dedicated Server"). However, make sure to forward the required ports in your router (by default, ports 4254-4259 TCP and UDP).


    If you own a server and want to host the RW server there, it can be downloaded via SteamCMD.


    Alternatively you can rent a gameserver, there are quite some hosters out there who offer RW servers.


    Here you find more information about hosting a dedicated server: Dedicated Server Setup
    And here you find some general information about multiplayer: Multiplayer

    Mit der Standalone treten diese Probleme nicht auf? Probiere am besten mal folgendes: Kopiere die config.properties aus dem Standalone-Verzeichnis einfach mal in das Steam Verzeichnis des Spiels, und starte anschließend das Spiel :) Treten die Probleme weiterhin auf?

    Mit dem heutigen Update (0.9.2.7) sollte das Problem mit den schwarzen Armen/Beinen *hoffentlich* behoben sein :) Falls du nach dem Update weiterhin dieses Problem hast, sag bitte Bescheid.
    Was die Bretter und Balken angeht: Daran haben wir eigentlich nichts geändert, zumindest nicht mit diesem Update =O Standardmäßig kannst du die Drehung mit Backspace zurücksetzen, die Tastenbelegung kann in den Einstellungen aber auch geändert werden.

    I don't want to sound ungrateful when i say that, but is there a chance that new clothing will be released in an update?

    Actually lots of new clothes are planned for future updates (and some clothings are already in the works), unfortunately I have no ETA for that yet... but if everything goes according to plan, the next update (the mounts update) maybe introduces some new clothes :)


    I am wondering how far they will roam?

    Basically they could go anyway, but they tend to stay in your proximity


    Can animals attack them?

    Unfortunately animals can't attack them yet... but that's planned for a future update^^


    hope that we'll get some kind of "crafting" interface for making npcs (both human and animals) that will be like that we have for crafting objects.

    Well, there is at least the "editnpc" command which can be typed into console while looking at the npc. It gives a "crafting like" GUI which allows you to change the appearance, gender, skin color etc of the npc (and also assign a name to him) ;) More options are definitely planned


    Hoping we can also ask them to follow us, or to perform a simple task

    That's planned :) Right now they're really just "dummies" with limited behavior :D

    Well, there is at least a new NpcSpawnEvent in the Plugin API now. A plugin creator could override this event, change the resulting npc type id (e.g. if a bear is about to spawn, it could be replaced by a rabbit etc) or cancel the spawn event (preventing the animal from spawning at all). This way it would be possible to override the default spawn behavior and spawn animals based on other factors.


    This is probably not exactly what you're looking for, but maybe someone releases a plugin for that :)


    In the long run, we also want to provide more control over these things in the core game. What do you want to do exactly? Spawn more "aggressive" animals? In this case maybe a basic preset (which determines if you want mainly good, aggressive or mixed animals) would work

    Danke für den Fix, der Name wird vom Gruppenmitglied angezeig, wenn sich der Spieler bewegt muss man aber ganz schön lange suchen. Punktposition haut nicht mit Namenanzeige hin.

    Meinst du die Namensanzeige als Tooltip, also wenn man mit der Maus über den Punkt fährt? Der Tooltip ist eher so eine Nebensache, es ging eigentlich mehr um den Marker an sich (und davon ausgehend, dass i.d.R. meist nur wenige Spieler in der selben Gruppe sind). Wir könnten aber evtl. noch den Namen unterhalb des Markers anzeigen (wobei das ggf. die Sicht auf die Karte etwas versperren könnte).


    Und man bleibt ja nicht in der Gruppe, macht nicht so viel Sinn !!!

    Wie meinst du das genau? Wenn man den Server verlässt, ist die Gruppe wieder weg, tatsächlich ist es eher eine temporäre Sache (abgesehen davon sollte die Gruppe aber nicht verschwinden). Grundsätzlich ist die Gruppe lediglich dafür ausgelegt, sich mit einem oder mehreren Mitstreitern auf einem MP Server zurecht zu finden (und um PVP zwischen den Gruppenmitgliedern zu deaktivieren). Im Prinzip also wie das damalige Gruppensystem ^^ Vll ändern wir das aber mittelfristig. Es handelt sich momentan nur um ein rudimentäres Gruppensystem, wenn Gruppen also dauerhaft bestehen bleiben, müssten wir generell erst mehr Kontrollmöglichkeiten für Gruppen einführen (also die Möglichkeit, Gruppen jederzeit zu verlassen etc)

    Sorry Red, Still having a bug with the NPCs, they aern't pitch black (which is good), but certain clothing makes NPCs transparent, such as the leather vest.

    Thanks for the feedback, but that's a different issue: in order to prevent the player model to be visible through the clothes, certain parts of the body are masked. Currently we only have a programmatic solution for that (i.e. the game tries to determine which part of the body is covered), unfortunately it's not perfect. Actually the leather vest for the female character is by far the worst case, in other cases it's more or less acceptable ^^ The only solution for that is to set up the "mask information" manually for every piece of clothing. Probably this will be implemented with one of the next updates :)

    Mit dem letzten Update (0.9.2.7) wurde dieses Event eingeführt. Prüfe bitte einmal, ob alles funktioniert und ob alle gewünschten Funktionen vorhanden sind :)