What kind of "web hosting" are you referring to exactly?
The dedicated server files are available for free, you can basically install them everywhere you want You can even host it on your private machine (but in this case you have to forward your ports most likely).
Posts by red51
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Hmm.. what operating system do you have? Is there eventually a file called "errorlog" or "hs_err_pid" in your game directory (steam/steamapps/common/risingworld)?
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Gemüse kann richtig gefährlich wirken
Wird immernoch dasselbe Problem wie zuvor sein, ich konnte den Fehler leider noch nie reproduzieren
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Really spooky. So even setting 1920 and 1080 as values for "graphic_resolution_x/y" does not work?
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Unfortunately it requires several hits with the sickle to harvest the plant. That's unintended behavior and will be changed with the next hotfix
Alternatively you can enable creativemode by typing "setgametype 1" into console, then a single hit with the sickle is sufficient. -
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@sg-1: This will be fixed with the next hotfix (will be available at the latest in ~12 hours)
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Haut man einen gefällten Baum zum Baumstücke sind sie im hohen Gras nur sehr sehr schlecht zu sehen. O.o
Ja, in manchen Situationen scheint es so zu sein, dass das Gras nicht von Baumstammstücken verdeckt wird oOJa das mit dem Bäume war kein Bug, das hat man davon wenn man immer im Creativ spielt .. lol *gg
HeheAber was mir auffiel, das die Äpfel sehr gross sein, wenn man sie in der Hand hält.
Muss ich mal nachprüfen. Die Größe stimmt nicht 100% mit die der Bäume überein, dachte nicht dass es so extrem ausfällt^^Creativmodus: Ist das gewollt, das man mit der Spitzhacke bäume fällen kann ?
Ja, im Grunde wird im Creativemodus nur der Schaden erhöht, der beim Schlagen "ausgeteilt" wird. Da man mit einer Spitzhacke generell Bäume fällen kann (braucht aber deutlich mehr Schläge als eine Axt), ist es natürlich auch im Creative Modus möglich (dementsprechend dann mit einem Schlag) -
Auch wenn die Biome fehlen, finde ich schon eine grosse Verbesserung. Die Farben sind um einiges kräftiger geworden.
Danke für das FeedbackErsten Bug gefunden, kann keine Bäume im Singleplayer abholzen.
Es sind tatsächlich ein paar Bugs im Update, allerdings sollte das Abholzen von Bäumen nicht dazu gehören, zumindestens höre ich zum ersten Mal von dem ProblemTritt das denn überall auf? Vielleicht ist irgendein anderes Problem im Hintergrund dafür verantwortlich, dass sich die Weltgenerierung aufhängt (kannst du denn noch Stein usw abbauen?)
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über D-LAN, also über Stromkabel - vermute mal du kennst das
Es könnte unter Umständen am D-LAN liegen, ähnlich wie bei WLAN ist die Verbindungsqualität nicht immer gleichbleibend gut, und kurze Aussetzer können eventuell schon verantwortlich sein für einen Disconnect.So wir haben nun noch einen zweiten der das gleiche Problem hat...
Am Betriebssystem sollte das eigentlich nicht liegen. Interessanter wären allerdings die Umstände, unter denen der Disconnect auftritt (zB immer im 10 Minuten Intervall, welche Fehlermeldung etc). Auch die Frage, was für einen Internetanbieter die entsprechenden User haben (Kabelinternet oder DSL). -
editing the config.properties file manually to 1280 x 720 seems to have done the trick for now. Will experiment with slightly higher resolutions until I get the highest resolution the system can handle. Everything was fine Sunday, made no changes since then... Gremlins
Native windows resolution was 1920 x 1080... verified. Found at 1600 x 900 start losing the top again (in windowed mode). Will keep tweaking, at least I can play at lower res.
Thanks
Is 1920x1080 also set as your desktop resolution currently? I see there is a issue that the resolution does not get changed properly when selecting a resolution with the same width. In other words: eventually 1600x1200 was set previously (and the 1200 px are obviously greater than 1080 px), so changing it to 1600x900 does not change the windowsize (the resolution still stays at 1600x1200).
Please try this: If 1920x1080 is your current desktop resolution, try to set 1920 as "graphic_resolution_x" and 1080 as "graphic_resolution_y" in the config.properties file. Make sure fullscreen is still turned off. Now start the game, and if it works, you can try to check the "undecorated" checkbox in the settings (but keep fullscreen mode disabled), this enabled an alternative fullscreen mode that should work -
Hmm... Please try to disable fullscreen, then save the changes, then select a lower resolution. In windowed mode the screen should never be cut off, unless a resolution greater than your screen resolution is selected. If you can't adjust it ingame anymore, you can alternatively change the config.properties file in your game directory (steamversion: steam/steamapps/common/risingworld). Open it with a texteditor and change "graphic_resolution_x" and "graphic_resolution_y" to a lower resolution, e.g. 1280 and 720. Next, set "graphic_fullscreen" to false, save the changes, and try again. Alternatively you can just delete the file, that resets all settings.
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Unfortunately the plants are difficult to find in the dense grass... We will do some changes in the near future, like remove the grass around plants for example.
In case you don't find any plants, you can get a sapling via console, e.g. "item saplingpotato 1"
@no_bro: Hmm it's a memory issue, unfortunatly the 32 bit version can't allocate much memory, especially due to the higher resolution textures and models you run into trouble now (if the game ran fine before the update). You can eventually try to allocate more memory manually, rightclick on rw in steam -> properties -> launch options and type "+memory 2048 768". If that does not work, try to reduce the view distance and especially the detail distance.
We will also add an option to use lower quality textures (i.e. less memory consumption) soon -
Hallo Leute,
ein großes Update ist verfügbar! Dieses Update verbessert die Optik des Spiels enorm, besonders da alle Bäume und Pflanzen überarbeitet, und die meisten Texturen ersetzt wurden. Zusätzlich haben wir alle bestehenden Sounds verbessert und neue hinzugefügt, ebenso Ingame Musik! Diese Änderungen erzeugen eine noch dichtere Atmosphäre, und erhöhen die Immersion.
Das Update bietet auch viele neue Möglichkeiten hinsichtlich der Landwirtschaft: Es können nun weitere Feldfrüchte angebaut werden, unter anderem Kartoffel, Salat oder Brokkoli - Zeit für gesunde Ernährung
Eine weitere wichtige Änderung, man muss nicht länger im dichten Gras nach Äpfeln suchen nachdem ein Baum gefällt wurde: Jetzt können Äpfel direkt von Apfelbäumen gepflückt werden. Oder wie wäre es mit einer leckeren Zitrone, von einem Zitronenbaum?
Obwohl das Update viele Änderungen bringt, ein wichtiger Aspekt fehlt wider Erwarten: Biome. Sie brauchen leider noch etwas mehr Zeit, und da wir euch auch wirklich ansprechende Resultate bieten wollen ist es nötig, noch mehr Zeit darein zu stecken. Wir hoffen, dass ihr das versteht. Es sollte nicht all zu lange dauern, bis sie endlich verfügbar sind!
Noch etwas: Die Änderungen sind noch nicht endgültig. Erwartet ein weiteres Update in den nächsten Tagen. Wir freuen uns auf euer Feedback, lasst uns wissen, was ihr über das Update denkt
Changelog:
- [Neu] Neue Baumsorten: Fichte, Waldfichte, Birke, Trauerweide, Ahorn, Apfelbaum, Zitronenbaum, Vogelbeere
- [Neu] Neue Pflanzen (können angebaut werden und dienen als Nahrung): Erdbeere, Kartoffel, Salat, Brokkoli
- [Neu] Ingame Musik hinzugefügt
- [Neu] Jede Menge (!) neue Soundeffekte hinzugefügt
- [Neu] Hochauflösende Variaten für einige Texturen hinzugefügt (WIP)
- [Neu] Neue Objekte (inkl. versch. Variationen): Absperrung, Schranke, Leitkegel, Leitpfosten
- [Neu] Itemstacks können nun im Inventar aufgeteilt werden indem das Mausrad während des Ziehens benutzt wird
- [Neu] Schafe droppen nun Wolle (wird benutzt um Stoff herzustellen)
- [Neu] Support für Nvidia Optimus und AMD Dynamic Switchable Graphics hinzugefügt (nur Steam Version)
- [Neu] Steuerung fürs Platzieren von Objekten kann nun in den Einstellungen angepasst werden
- [Neu] Audioausgabegerät kann nun in den Einstellungen geändert werden
- [Neu] Optionen hinzugefügt, um Lautstärke einzelner Audiogruppen (z.B. Ambiente, Tiere, Laufgeräusche etc) einzeln anzupassen
- [Neu] Verschiedene Lichtfarben für die rote Lampe (lamp1) hinzugefügt
- [Neu] Neue Variationen für manche Lampen hinzugefügt
- [Neu] Blumen können wieder angepflanzt werden
- [Neu] Warnung beim Graben hinzugefügt, wenn Inventar voll ist
- [Neu] Neue Lua funktionen: "player:setCreativeModeEnabled(set)" um Creativemode zu aktivieren, "player:slap(damage)" um Spieler zu verletzen und "player:playSound(soundname, position)" um Sound für Spieler abzuspielen
- [Änderung] Wechsel zur FMOD Soundengine, OpenAL wird nicht länger verwendet
- [Änderung] Viele Soundeffekte verbessert (z.B. Ambientegeräusche)
- [Änderung] Modell der Tomatenpflanze und Wassermelone verbessert
- [Änderung] Spielstart geht nun schneller vonstatten
- [Änderung] Allgemeine Performanceverbesserungen
- [Änderung] Beim Ändern der Auflösung muss nun ein Popup innerhalb von 15 Sekunden bestätigt werden
- [Änderung] Spiel wechselt nun automatisch den Vollbildmodus, falls aktueller Modus nicht unterstützt wird
- [Änderung] Wenn ein Fehler auftritt, werden nun nützlichere Informationen angezeigt
- [Änderung] Einstellungsmenü verbessert, Hinweis bei Änderung sowie Zurücksetzen von Änderungen hinzugefügt
- [Änderung] Sichtbarkeit von Glasscheiben beim Platzieren erhöht
- [Änderung] Sichel und Sense können nicht länger Objekte zerstören
- [Änderung] Geringfügige Anpassungen am Hauptmenü vorgenommen
- [Änderung] Einige Rezepte benötigen nun Stoff als Rohstoff
- [Änderung] Ladebildschirm für bestimmte Auflösungen/Bildschirmverhältnisse angepasst
- [Änderung] Logo beim Spielstart geändert
- [Behoben] Gegenstände aus Kisten können nun nicht länger in falsche Inventarslots geschoben werden
- [Behoben] Zittern behoben, wenn Spieler ungünstig steht
- [Behoben] Problem behoben wenn zu viele Objekte in einem Chunk platziert wurden
- [Behoben] Falsche Nebelberechnung in LOD Chunks behoben
- [Behoben] Klaviertöne können nicht länger über sehr große Entfernungen gehört werden (Multiplayer)
- [Behoben] Problem behoben welches dazu führte, dass Multiplayerserver manchmal keine Lua Skripte laden konnten
- [Behoben] Spiel crasht nicht mehr wenn kein Audiogerät verbunden ist
- [Behoben] Fehler behoben, wenn ein WorldElement (z.B. 3DText) via Lua entfernt wurde
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@no_bro: A fix for your issue should be available. Eventually you have to restart Steam so it recognizes the update
In case you get still the same error: Please let us know
@MirMir: As no_bro mentioned, the animals were explicitly for the new biomes. Once the biomes are implemented, the animals will be added
Unfortunately I can't give an ETA for the biomes.
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The standalone should work now
Sorry for the inconvenience!
no_bro: Expect a fix for that in a few minutes
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@Brash: Hehe, that's true! Thanks for letting us know
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Hi folks,
A big update is available! This update greatly improves the visuals, especially since all trees and plants have been reworked, and most textures have been replaced. In addition, we did some major improvements to all existing sounds, and also added ingame music! Those changes create an even denser atmosphere, and increase the immersion factor.
This update also provides more possibilities when it comes to farming: You can cultivate more plants now, among others potaoes, salad or broccoli - time for a healthy diet
Another important change, you no longer have to search apples in dense grass after cutting down a tree: Just pick some from an appletree now. Or what about a tasty lemon, from a lemontree?
Even though this update brings so many changes, one important aspect is missing, contrary to expectations: Biomes. They still need more work, and since we want to provide you some great looking results, it's necessary to put more time in it. We hope you understand that. It shouldn't take too long until they're finally available!
Also note: The new changes are still work-in-progress. Expect another update within the next days. Feel free to leave some feedback and let us know what you think
Changelog:
- [New] New tree types: Spruce, forest spruce, birch, weeping willow, maple, appletree, lemontree, rowan
- [New] New plants (can be cultivated and provide food): Strawberry, potato, lettuce, broccoli
- [New] Added ingame music
- [New] Added loads (!) of new soundeffects
- [New] Added higher resolution variations for some textures (WIP)
- [New] New objects (incl. different variations): roadbarrier, boom barrier, cone, delineator
- [New] Itemstacks can now be splitted in your inventory by using your mousewheel while dragging
- [New] Sheeps drop wool now (used to craft cloths)
- [New] Added support for Nvidia Optimus and AMD Dynamic Switchable Graphics (Windows 64-bit Steam only)
- [New] Object placement keybindings can now be changed in the settings
- [New] Audio output device can now be changed in the settings
- [New] Added options to adjust volume of different audiogroups (e.g. ambience, animals, footsteps etc) individually
- [New] Added different light colors (green, blue, yellow, orange, white) for red lamp model (lamp1)
- [New] Added new variations for some lamps
- [New] Flowers can now be replanted
- [New] Added warning when your inventory is full while digging
- [New] New Lua functions: "player:setCreativeModeEnabled(set)" to enable creative mode, "player:slap(damage)" to hurt a player and "player:playSound(soundname, position)" to play a sound for a player
- [Change] Moved to FMOD soundengine, OpenAL is non longer used
- [Change] Improved many soundeffects (e.g. ambience sounds)
- [Change] Improved tomatoplant and watermelon model
- [Change] Game takes less time to start now
- [Change] General performance improvements
- [Change] When changing the resolution, you have to confirm a dialog within 15 seconds
- [Change] Game now automatically selects another fullscreenmode if current mode is not supported
- [Change] If an error occurs, the game provides more useful information now
- [Change] Improved settings menu, added reminder to save changes and appropriate option to revert changes
- [Change] Increased visibility of glasspanes when placing
- [Change] Sickle and scythe are no longer able to destroy objects
- [Change] Did minor adjustments to main menu
- [Change] Some recipes require cloths now as ingredient
- [Change] Adjusted loadingscreen for certain resolutions/aspect ratios
- [Change] Replaced logo on gamestart
- [Bugfix] It's no longer possible to put chest items into wrong inventory slots
- [Bugfix] Fixed issue when too many objects were placed in the same chunk
- [Bugfix] Fixed wrong fog calculation in LOD chunks
- [Bugfix] Piano sound is no longer audible over large distances (multiplayer)
- [Bugfix] Fixed issue that prevented a multiplayer server from loading Lua scripts in some cases
- [Bugfix] Game no longer crashes when no audio device is connected
- [Bugfix] Fixed error when removing a WorldElement (e.g. 3DText) via Lua
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This update should have broken this up into smaller steps. Releasing such a huge update at one time can introduce a myriad of issues in the code base.
Yes, that's partly true. We could have put some features into separate updatesBut on the other hand, some of those things were necessary, e.g. we had to implement new plants for the new biomes, and since they're looking completely different than the current ones (in terms of detail), we had to replace the existing ones too - otherwise it would result in an ugly mishmash
But having more time than usual was also a good opportunity to work on some smaller features and to make the game more user-friendly. During the regular update interval, we usually don't have enough time for these things... -
EN: The previous update changed the format of many textures. In most cases we use DDS Textures now. Due to this change, all old texturepacks are no longer compatible with the game, and need to be converted. Below you find information about all important game folders that contain DDS Textures, together with information about the used compression, and texturedimension (Note: In some cases there are two versions of a texture, a high and low resolution version).
There are several tools out there that can be used to create DDS Textures, for example the Nvidia Photoshop Plugin
Note: There will be more changes in the future, as long as the game is in alpha. Especially the textures in "Items" and "Player" folders will change once the new items and playermodel are ready.DE: Das vorherige Update hat das Format vieler Texturen verändert. In den meisten Fällen nutzen wir nun DDS Texturen. Aufgrund dieser Änderung sind alte Texturenpacks nicht länger kompatibel mit dem Spiel, und müssen Konvertiert werden. Unten finden sich Informationen über alle wichtigen Spielverzeichnisse, die DDS Texturen beinhalten, zusammen mit Informationen über die verwendete Kompression, und Texturauflösung (Hinweis: In manchen Fällen liegen zwei Varianten einer Textur vor, eine hoch und niedrig auflösende Version).
Es gibt mehrere Tools um DDS Texturen zu erstellen, z.B. das Nvidia Photoshop Plugin
Hinweis: Es wird in Zukunft noch weitere Änderungen an den Texturen geben solange das Spiel sich in der Alpha befindet. Besonders die Texturen in "Items" und "Player" werden sich ändern sobald die neuen Items und Spielerfigur fertig sind.Folder Compression Dimension Constructions DXT1 256x256 and 512x512 Fluids DXT1 512x512 Items*DXT1512x512Npc/Animals*DXT1 512x512 and 1024x1024Objects DXT1 512x512 Objects/Mask DXT3 512x512 Plants DXT3 512x512 Player*DXT1512x512Vegetations/Barks DXT1 512x1024 Vegetations/Fruits DXT3 512x512 Vegetations/Leaves DXT3 512x512 and 1024x1024 Vegetations/LOD DXT3 512x512 Vegetations/Plants DXT3 256x512 World* DXT1 1024x1024 World/Ores* DXT3 1024x1024