Eventually try to add it to the exceptions. Some users had problems at least with Kaspersky still blocking the connection even though it has been disabled, only adding the .exe's to the exception list worked
Btw, what about the windows firewall? Is it active?
Posts by red51
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Splitte sie auf zwei Nachrichten oder sende sie per Mail an support@jiw-games.net
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Was für eine Grafikkarte hast du denn? Die Meldung beim Spielstart tritt nur auf, wenn nicht-unterstützte integrierte Grafikchips verwendet werden. Wenn es stark veraltete Chips sind (Intel Express, Intel GMA), kannst du das Spiel nur an laufen bringen, wenn du eine zweite Grafikkarte hast. Bei etwas moderneren integrierten Chips (Intel HD 3000 und höher) hast du alternativ auch eine Chance, wenn du den Intel Treiber aktualisierst.
Nichtsdestotrotz solltest du unbedingt deine zweite Grafikkarte dem Spiel zuweisen. Dies geschieht entweder in der Nvidia Systemsteuerung bzw. im AMD Catalyst Control Center. Es ist wichtig, dass die Grafikkarte sowohl der risingworld.exe also auch der java.exe (Steamversion: steam/steamapps/common/risingworld/java/bin/java.exe) zugewiesen wird. Wenn dies nicht funktioniert, probiere mal, deinen Nvidia/AMD Treiber zu aktualisieren. Ansonsten kann auch eine globale Zuweisung helfen. -
Wir werden sowas wie Schlösser für Türen und Kisten einbauen
Wirkliche Sicherheit hast du im Multiplayer aber nur, wenn ein Protection Skript aktiv ist (ansonsten könnte ich mich ja auch einfach durch die Wand neben der verschlossenen Tür graben)
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Unfortunately not
In multiplayer you need to restart the server to reload the scripts. When using scripts in singleplayer, it's sufficient to return to the main menu.
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AVG is known to cause trouble, but it is strange that the problem only occurs after the last update
Only thing we've changed was the address of the HIVE (userhive.rising-world.net) and the port (6001).
Did you put the "risingworldx64.exe" (steam/steamapps/common/risingworld/risingworldx64.exe) and the "java.exe" (steam/steamapps/common/risingworld/java/bin/java.exe) on the exception list of AVG? -
java.net.ConnectException: Connection timed out: connect
That's the problem... Something seems to be blocking the connection, what antivirus program do you use exactly (especially Kaspersky is known to cause trouble)? Is there maybe another firewall active? -
Hmm everything is alright there
Is there nothing else that may block the connection?
Eventually you could try to open the config.properties file in your game directory and set "game_debug_console" to true. Then start the game, and once you've reached the main menu, copy the content of the white debug console window and paste it here (or at pastebin). -
Es ist momentan tatsächlich so, dass gefällte Bäume durch den Boden fallen können, wenn man sich zu weit von ihnen entfernt. Das wird noch geändert
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Thanks for the log! The checksum is fine, so you already have the latest files.
Maybe try to open the command prompt ([windowskey]+R, type cmd) and type "ping userhive.rising-world.net" (without quot. marks), and paste the output here -
Da wir für das nächste Update die Spielerdatenbank eh etwas umstrukturieren müssen können wir so ein Feature gerne einführen, das wäre kein Problem
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Bitte gehe in dein Spielverzeichnis (steam/steamapps/common/risingworld), in den Unterordner _CommonRedist -> vcredist -> 2013 und führe die entsprechende .exe aus (x64 bei einem 64 bit Betriebssystem). Wähle im nachfolgenden Dialog "Repair" aus und probiere dann erneut, das Spiel zu starten.
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In the night between Thuesday and Friday there was a problem with the Steam version. But we released a small bugfix that fixed the problem. Did your Steam client download the update?
Otherwise, please type "report" in your console, then open the file and either send the full text here, or tell me the checksum of the commons.jar file (this line, depends on your path: D:/Steam/steamapps/common/RisingWorld/data/commons.jar (743e49eb30288b028b4fbe38cb15d21a)).What antivirus software do you use by the way? Maybe it received an update and now blocks the connection?
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I'm afraid you can only try to reduce your settings. I would have expected better frames on that system, but to tell you the truth, haven't checked that configuration previously.
Things like "light scattering", "ambient occlusion", "refractions" and "detail distance" have the highest impact on performance. I would first try to reduce the detail distance a little bit and see if you get acceptable framerates then -
It seems that some of the ports are blocked or already in use. Please make sure the ports 4254-4259 TCP and UDP (default configuration) are not blocked by a firewall or antivirus program.
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Ich habe eine Vermutung woher das kommen kann, werden wir (hoffentlich) im nächsten Update beheben
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Hast du versucht, die Radeon dem Spiel zuzuweisen? Das kannst du im Catalyst Control Center machen, dort die Radeon der risingworldx64.exe (steam/steamapps/common/risingworld/risingworldx64.exe) sowie der java.exe (steam/steamapps/common/risingworld/java/bin/java.exe) zuweisen
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Is there another errorlog available? Or a file called hs_err_pid?
Could you please post the full content of the file?