Posts by red51

    The last one is a different log, don't know the reason for that vm crash. The previous logs are all related to rendering, something your graphics card can't handle correctly ?( Maybe it helps to lower your graphical settings (especially detail distance)?

    Also Why would the game require 1.8 or higher anyway???? 1.7 should be fine.


    The game only requires Java 1.7 :)


    With some fiddling around I managed to get the game to use the right card. Basically I have a 2nd monitor and when it's plugged in my nvidia card becomes focused on running it. By setting that screen as my primary and launching the game, the game is forced to be run by the nvidia card. So while it's not ideal, it at least gets me a partial solution. If anyone has a suggestion on how to force the game to use the nvidia card without using my monitor then I'm all ears but at least I've got a workaround for now.
    Also epic game. Looks good from the 2 hours I've played so far.


    Sounds good, glad to hear it works now! :) In very rare cases a dual monitor configuration may cause trouble, unfortunately nothing we can do about that currently :/

    also @red51 when a server is saved to favorites,it doesn't refresh with current server info when logging back in to the game.


    We will have a look at this. But you can always refresh the favorites when clicking on the refresh button at the top right or when rightclicking and selecting "refresh" on the particular server :)

    Das liegt daran, dass du dir mit dem "item" Befehl ein ungültiges Item gegeben hast. Da dieses nun in deinem Inventar liegt, das Spiel es aber nicht laden kann, kommst nur du auf den Server nicht mehr drauf.
    Um das zu korrigieren musst du die Weltdatei einmal mit einem sqlite editor (bspw. Navicat) öffnen, zur Tabelle "Inventory" wechseln und dort bei deinem Spieler (die passende ID findest du in der Tabelle Player) die Spalte "Inventory" leeren.

    Ist ein errorlog oder eine hs_err_pid Datei im Spielverzeichnis (steam/steamapps/commons/risingworld) vorhanden?


    Falls nein, bitte in Steam einmal Rechtsklick auf Rising World -> Eigenschaften -> Startoptionen festlegen und "+debug" (ohne Anführungszeichen) eintragen. Jetzt das Spiel erneut starten, dann ins Spielverzeichnis gehen und die "info" Datei mit einem Texteditor öffnen und den Inhalt bitte einmal hier posten.

    Diese Angaben stammen aber nicht von unserem Spiel. Das hast du im Spielverzeichnis gefunden (steam/steamapps/commons/risingworld)? =O
    Die einzig relevanten Dateien dort sind eigentlich nur Dateien namens "errorlog", "hs_err_pid" und (sofern +Debug als Startparameter festgelegt wurde) die "info" Datei.

    In dem Fall wird der dedicated Server keine Verbindung zum Authentifizierungsserver herstellen können. Du kannst die HIVE Verifizierung deaktivieren indem du den flag "server_hive_verification" in der server.properties auf false setzt ;)

    EN: A small bugfix has been released, fixing a language problem with the german version and also introduces an important feature for serverowners: The ability to ban players :)


    DE: Ein kleiner Bugfix wurde veröffentlicht, welcher das Sprachproblem (Englische Sprache obwohl Deutsch gewählt ist) löst und gleichzeitig ein wichtiges Feature für Serverbesitzer einführt: Die Möglichkeit, Spieler vom Server zu bannen :)

    Das aktuelle AreaProtection Skript ist auch eher als Orientierung dafür gedacht, wenn man sich selber ans Skripten setzen möchte ;) Wir werden da - wenn wieder etwas Luft ist - nochmal ein umfangreicheres Skript bereitstellen. Alternativ wurden von anderen Usern ja auch schonmal auf dem ersten Blick sehr brauchbare Skripte vorgestellt.

    Dass das Spiel momentan auf Englisch startet ist ein Bug, welcher mit dem letzten Update leider ins Spiel geraten ist. Das Spiel ist auf Deutsch und Englisch erhältlich, und beide Sprachen werden auch immer verfügbar bleiben. Es kann halt immer mal sein, dass ggf. Übersetzungsfehler (bspw. dass einzelne Texte trotzdem auf Englisch sind) auftreten oder sich kleinere Bugs einschleichen wie in diesem Fall, wo das Spiel versehentlich nur auf Englisch startet. Bitte immer im Hinterkopf behalten, dass es eine Alpha ist die sich noch mitten in der Entwicklung befindet. Aber grundsätzlich werden solche Fehler von uns so schnell wie möglich behoben.

    We absolutely support modding, and we are willing to provide all required information to modders if they ask for them :) But indeed, as stated by @ZaCormyr and @Nova, you need to keep in mind that (at least bigger mods) will probably break when we release a new update, especially in this very early stage of development.

    The number of saplings you get is really random, between 0 and 2 sapling per tree. If we should change the counts (or regrow times), we are all ears ;)


    This approach (saplings spawning when tree is chopped into pieces) was easier than letting them automatically regrow at the stump. Perhaps we change that in the future, but for the beginning, we will stick to that :)

    quest mode


    I don't want to promise too much, but that is indeed planned: It's our intention to let you create custom quests in creative mode (which will be some kind of an "ingame editor"). We hope that the community will create a lot of different quests then (we really want to make the creative mode as easy as possible, but ofc also offer LUA scripting at that point [so that advanced users can do really crazy stuff^^]).


    But still a (very) long way to go, there are currently a lot of features on the todo-list with a higher priority ;)