Dann bitte einmal +debug als Startparameter eintragen (Rechtsklick auf Rising World in deiner Steam Bibliothek -> Eigenschaften -> Start Optionen festlegen), dann das Spiel starten und nach dem Crash ins Spielverzeichnis wechseln. Wirf dort bitte einmal einen Blick auf die "info" Datei (mit einem Texteditor öffnen) und poste hier den Inhalt.
Posts by red51
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daher bin ich mir nicht sicher, ob es genau das ist,
Ob es schon erhältlich ist, weiß ich derzeit nicht (obwohl netürlich schon etliche Stunden vergangen sind).
Ja, dummerweise etwas verzögertAber die Rede ist tatsächlich davon, dass das AreaProtection Skript (welches in der LUA Sektion zu finden ist) generalüberholt werden soll (sodass auch Objekte/Constructions/Türen/Kisten geschützt sind).
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Is the latest JDK installed? You can find it (currently "jdk-8u25-macosx-x64.dmg") here: http://www.oracle.com/technetw…k8-downloads-2133151.html
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Ist denn ein errorlog oder eine hs_err_pid Datei im Spielverzeichnis vorhanden?
Ansonsten kannst du das Spiel auch explizit deiner NVIDIA zuweisen (neben den globalen Einstellungen). Alternativ funktioniert meist auch ein Rechtsklick auf die .exe -> "Mit Grafikprozessor ausführen" -> "NVIDIA Hochleistungsprozessor"
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Möglicherweise wird die Intel HD deiner CPU vom Spiel verwendet, und diese hat ggf. einen alten Treiber installiert. Versuche mal, die GTX 670 manuell dem Spiel zuzuweisen (das kannst du in der NVIDIA Systemsteuerung machen)
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ich habe ein problem bei rising world es ist so dass es funktioniert hat (risingworld) aber dann wollte ich den vollbild modus einstellen und dann schmierte es ab und wenn ich es starten will dann öffnet es nicht es kommt eine melden spiel wird gestartet Dann steht
Um das Spiel wieder starten zu können bitte die config.properties Datei im Spielverzeichnis (steam/steamapps/commons/risingworld) löschen. Der Fullscreenmode scheint unter Linux/Mac wohl noch Probleme zu bereiten... -
Nevermind! Very sorry for the noise.
Turns out to be the error message is misleading.
I had a typo in the function name to the addEvent call. Once that was fixed the event was added correctly.
Found out exactly the same right nowWe changed the error message, it will now give proper information if eventname is not a string or if the function is nil (this was happening in this case)
Thanks for pointing that out! -
Since the latest update to 0.5.1.4 i am able to start a singleplayer session, thank you
Awesome, glad to hear that! -
It is not a bug, it is intended behaviour (for technical reasons) to not being able to add events during runtime
In your particular case, it should work to move the ModManager:list() out of the onEnable() body?
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Did you change any graphical settings? Maybe a setting has been reset after the update?
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"German rights" does not contain a refund in any way. You can only get a refund if you can fully return the article you got, but this is simply not possible with a download (it's the same as when you buy a music cd: You can't get your money back once you've opened and used it). The files of the game are still on your computer, even if your account is "locked".
Have a look at our terms of use and eula, both are available in German.We cannot give refunds for Steam versions ourselves by the way, we have no influence on that.
You should rather tell us the errors, then we can help you about it.
Please watch your language for your further posts.
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Normalerweise wandeln wir Standalone Versionen nur dann in eine Steam Version um, wenn der Kauf vor dem Steam Release (also 3. Dezember) stattgefunden hat. Aber auch für solche Kunden gibt es nur ein entweder-oder, d.h. entweder Steam Version, oder Standalone Version.
Seit dem letzten Update sollte die Standalone nun auch auf Deutsch sein
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Liebe admins bitte fixt eure server Jar. \Steam\SteamApps\common\RisingWorld\data\risingworld-core.jar\bundles\ den ordner bitte ab in die server Jar und das ganze läuft.
Das wird zwar die Fehlermeldung im Log beheben, diese ist aber nicht Ursache für das Problem. Genau genommen kann sie ignoriert werden, zwar werden serverseitig dann keine lokalisierten Monatsnamen angezeigt, allerdings werden diese ohnehin nicht verwendet
Wenn du das Problem auf dem Wege beheben konntest dann ist das Zufall. Dir Ursache liegt woanders (wie gesagt, der ursprüngliche Fehler deutet darauf hin, dass der Server bspw. bereits läuft. Wenn nicht, ist das ggf. ein Fall für den Zap-Support).Das war nicht schlecht reden, das war einfach nur eine Feststellung. Eine Comm besteht aus gegenseitiger Hilfe. Und nicht aus. sieh doch zu wie du es hinbekommst. unser server läuft ätsch.
Naja das ist zwar richtig, und grundsätzlich ist es schön, wenn sich alle gegenseitig helfenAllerdings ist auch niemand dazu verpflichtet, und wenn jemand nicht hilfsbereit ist, dann ist zwar zwar schade, aber seine Sache...
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wäre schön wenn man die bretter auch seidlich legen könnte
Drück am besten F1 für eine Funktionsübersicht. Du kannst Bretter mit den Pfeiltasten und Bildauf/Bildab um sämtliche Achsen drehen, alternativ kannst du auch die Numpadtasten verwendenAber wie gesagt, F1 bietet dazu eine Übersicht.
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In some cases it may happen when returning to main menu from a running game, and then load a world again (somehow the integrated server does not always shut down properly).
It may also happen when an instance of the game is still running in the background. -
Use semicolon (";") as separator
admins=leftoverjay;woodster71;Phreewillie -
I'm not able to fetch the new server files. Downloading from rising-world.net still gives me the files for 0.5.1.3.
Hmm.. checked it again but it is 0.5.1.4 for me -
First of all: HAPPY NEW YEAR TO ALL USERS!
A new update is available, which does not bring very much content, but a lot of important changes!
First of all, an important change concerning Steam is done: The game is delivered with an own JVM now. This means that it does not matter anymore which Java version is installed on your computer. Even if no Java is installed at all, that should be no problem.
Please not that this change only affects Windows, on MacOS, you simply need to install the JDK.
We will add this for the standalone at a later time.Apart from that, we added new LUA objects and events, for example events when players interact with chests. Effectively you can now restrict players to steal items from other players chests now via LUA scripts.
We are also updating our basic area protection script right now (so that objects, constructions and chests are now also protected),
it will be available within the next hours(unfortunately, the release of the area protection script is delayed. It can't take very long until it is ready, please be patient).
This is another important step forward to prevent griefing.Last but not least this update contains several smaller changes and some important bugfixes. See the full changelog below.
Changelog:
- [New] Standalone now also supports german language (based on your system language) (Standalone only)
- [New] Game uses own JVM now, so it does not matter anymore what Java version is installed on your system or if Java is installed at all (in other words: No more Java problems!) (Steam only)
- [New] New LUA objects: Vector2f, Vector2i, Vector3f, Vector3i
- [New] New LUA events: ChestItemDrop, ChestToInventory, InventoryToChest, PlayerChestPlace, PlayerChestDestroy, PlayerChestRemove, PlayerGrassRemove, PlayerObjectPickup, PlayerVegetationDestroy, PlayerVegetationPickup
- [Change] Console no longer opens when chat is active
- [Change] Added new server information to the http server
- [Change] Blockfavorites and serverfavorites are now synced with Steam Cloud (Steam only)
- [Bugfix] Fixed a bug that caused servers to not save the world in some cases (it's still recommended to restart the servers daily)
- [Bugfix] Fixed a bug causing the game to crash when placing objects while other objects in the same chunk are still in move (e.g. doors)
- [Bugfix] Eventually fixed the fullscreen bug, please check it out, need feedback
- [Bugfix] Fixed multiplayer issues under Windows 8 (Steam only)
- [Bugfix] Fixed problems with wrong username, no longer uses computer name as fallback (Steam only)
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Erstmal vielen Dank für dein Lob!
Bitte probiere mal das neueste Update aus, das hat dahingehend etwas geändert, vielleicht ist das Problem dadurch behoben.