Posts by noci

    Vulkan detection: 0

    Das scheint die Fehlermeldung vom Spiel zu sein das es keine Karte gefunden hat.



    /build/vulkan-UL09PJ/vulkan-1.1.70+dfsg1/demos/vulkaninfo.c:2700: failed with VK_ERROR_INITIALIZATION_FAILED"

    Das scheint der Fehler zu sein, warum sie nicht Richtig Läuft.


    füttere die Suchmaschine Deiner Wahl einfach mal mit: failed with VK_ERROR_INITIALIZATION_FAILED

    Vieleicht kannst du zur Fehler anfrage noch hinzufügen das es sich um Mint 19.3 Betriebsystem handelt, das könnte die Suche fereinfachen.


    Ich bin mir bein Mint nicht sicher, aber ich würde als erstes soetwas wie:
    - apt update
    - apt upgrade
    machen und schauen ob er die Abhängigkeiten von selber lösen kann.

    Ansonste brauchst du eine Aktuelle anleitung für dine Graphikkarte unter Mint 19.3:thumbup:

    Mahlzeit ^^

    Ich habe noch eine "Defaut Config" Vorlage in die "Grundlegende Konfiguration" hinzugefügt:

    Also wenn du nach dieser Config, in Zeile 14 den Wert erhöst, bekommen die Admins/Einzelspieler, mehr Modelle zur Verfügung.


    :!:Es muss aber nach einer Änderung in dieser Datei, der Server/Einzelspiel neu gestartet werden:!:

    Da sie nur einmal beim Starten geladen werden.

    I want to know if only 28 models can be placed in the world.

    There are three groups that can set different numbers of models.

    This is done in the “Plugins\ModelLoader\assets\ModelLoaderConfig.json”.

    Where the details can be found in the first post under "Grundlegende Konfiguration".

    I don't know if I'm missing a file.

    You can send your log here or to me via PM.

    Then maybe I could help you with what your server/Game says^^

    If you have read the first post carefully to the end, the last part is the most important for the installation.
    For the “Model Loader” you definitely need the ToolsAPI plugin.
    And the “ToolsAPI” must be loaded before the model loader.
    At the moment you still have to worry about the correct sequence yourself, especially when the folders are sorted with leading "0", "1", "2" (as in the picture at the end of the description).

    With the next update of Red there will be an option to regulate this via the plugins:love:

    so if no world data is received within 15 seconds, it will abort (because it thinks something went wrong)


    We will implement a change with the next update: The game will no longer close the connection then if it is still receiving asset data.


    I was able to mitigate the problem a little by setting a timer of approx. 3 seconds when spawning in my published plugin where assets are loaded. I installed it in which the assets are then loaded. This means that loading the world can continue unhindered at first.


    However, if the loading process remains active until all assets have been loaded and then the player spawns when the assets are already ready, that seems to make the most sense to me.


    The disadvantage of the timer trick is that if you stand on an asset with Cooleider and log out and log in, you fall into the 3sec. first through the non-existent object


    Then the normal handling would be like this:

    Assets are loaded in the PlayerConect, which then holds the loading screen until everything is there

    And when you spawn these are already fully available

    Ja das wehre schön, wird aber noch etwas Dauern, diese Technik mit Nass und Schnee auch dafür zu Bauen, das ist nicht ganz so Simpel wie es aussieht ;)

    Die Chinesiche Laterne könnte auf jeden fall auch noch Schnee vertagen:D

    Was auch noch schön wehre wenn die Pflanzen Indoor und InCave auch ohne Schnee gemacht werden könnte:saint:
    Unterwasser hat das Terang auch noch Schnee:D


    Und dann diese Sonder Stelle:thinking:


    :love:ApfelBäume haben keine Früchte mehr
    Es sieht nur so aus

    Lassen sich aber noch Ernten8|



    Ansonsten ist die Winterlandschafft Volll Coool:wow::love:

    Hello first, that's a nice idea that we really need!


    However, I still have 1 or 2 suggestions that I would really like to see:thumbup:

    A player list to choose from and information that/when you have a new email, it wouldn't be a bad idea if you could add a read and then the entry is only faintly visible:saint:

    Because of the list, I know that there isn't one from Red yet, but I do have a variant that at least works, which could then appear as a pop-up when you click on the "to:".

    I also found a fairly simple option to display the offline players and even an admin check from the config file for offline players.

    When logging in, checking for new emails wouldn't be a problem. During the course of the game you could do a check using the downtimed "UpdateEvent".

    I had already toyed with the idea of doing it myself, but for me that would mean double the effort and it's enough if there's a good tool for it.:nerd:

    For this reason, I am offering you my cooperation in this project and I would be happy if we could make this a great email.

    Hai red51,

    ich wollte noch mal nach Fragen^^

    Kannst du den Eintrag API: Received raycast result unterbinden?
    Sind die API: einträge aus der Unitiy-API und lassen sich daher nicht abfangen?

    In der Zeit der Entwicklung, kann man diese Ausgebe Brauchen, allerdings gehe ich dann auch direckt an die stelle wo ich die Info brauche und lass sie mir ausgeben;)



    :saint:Für Hinten auf der Liste:
    Ich versuche mich noch an eigenen NPC's, da bin ich noch am Kern drann.


    Code
    HandleMainTask = new Timer(0.0416f, 0.50f, -1, () -> {
    ...
        getPlayer().raycastFromWorldPosition(getLocalPosition().add(0, 0.5f, 0), new Vector3f(0f, 90f, 0f), 50f, Layer.getBitmask(Layer.TERRAIN, Layer.CONSTRUCTION), false, (raycast) -> {
            ... Entscheiden Was und Wie gemacht wird ...
        });
    });

    Das fürt dann schon zu Brauchbaren Ergebnissten, nur kommen sehr Viele Log Einträge zustande.
    Im Allgemeinen würde ich behaupten das, jede Log ausgabe an der Leistung zieht, vorallem wenn sie ca. 24 mal Pro Secunde aufgerufen werden.


    Ich stückel mir gerade diese NPC-Klasse zusammen und mache mir gedanken über die Performans.

    Da Denke ich, würde eine C#-Funktion/Klasse die enger mit dem spiel Verbunden ist, besser sein.


    Speziell die Animator Steuerung in Verbindungt mit der moveToLocalPosition Funktion.
    Aktuell mache ich eine Entfernungsmessung zum Ziel Punkt um zu entscheiden wann ich vom walk zurück zum IDLE schalte. Teschnisch Laufen da zwei Schleifen Nebeneinander das gefällt mir Persönlich nicht so Recht und würde hier gerne enger mit dem Spiel zusammen Arbeiten:D


    Ich Probiere noch was die Besere Variante ist "in Java" ob ich eine Runnable oder interface in Vererbter Klasse nutzen sollte.
    Eventuell könnte die moveToLocalPosition noch zwei bis drei callbacks, für die (Start), AmLaufen und Stop Animator Steuerung haben.


    In der Unity Scripting API habe ich noch nicht genau nachgeschaut :saint:

    Where are you currently testing this?
    SP, MP, own server, WEB host?
    In general there is a "permissions.example" folder that doesn't suit the game, it has to be renamed to "permissions" then everything will be found correctly there too.
    Which "Permissions_DefaultNewPlayerPermissionGroup=" is entered in your "server.properties", do other groups exist?

    Ich Stufe das mal als "höhere Gewalt" ein :wacko:

    :wacko:Ja das kann mann erstmal so sehen:D
    Aber das hat Red schon auf der Liste, die Prioritäten/Abhängigkeiten von Plugins beim Laden zu Managen.
    Nur ist das warscheinlich in der hinterenmitte der Liste gelandet, ich denke in 3-4 Updates ist das dann dabei;)
    Plugin's hatten ja die Letzten beiden Updates "bestimmt"

    if I put some 3D models in my world using this plugin and play this, my world, online, via steam...Do I need to make some adjustments so that friends who join my game/world can see the 3d models uploaded with this plugin?

    In general, you don't have to worry about anything for the plugin to work for visitors to your server.
    The only thing you should pay attention to is that the models are not too big; it depends a bit on the internet connection and the performance (reading speed of the hard drive).
    If you use "Play with friends" it should work without any problems (even with larger files).


    With dedicated servers, it is even more important to use “small data”; deep down under the hood, Steam still has problems with a lot of data.
    I haven't figured out exactly why, some new visitors when logging in for the first time trigger a transmission error that causes the server to crash, and in the end it's a time out from Steam.

    It may have been a bit too detailed for your question, but these are the problems I know of in the network.


    If you encounter any problems not mentioned, please let me know here or as a PM.

    Dann scheint es noch "Schlimmer" zu Sein.
    Ich habe gesehen, das du die Numerierung Benutzt, aber die Lade Reienfolge bleibt Falsch.
    Es macht den Eindruck als würde die Verzeichnis Strucktur, sortiert nach Erstellungsdatum Absteigend ist, da iConomy das erste ist was geladen wird, danach ToolsAPI, ConfigManager und AktiveSign.
    Ich Vermute das ist die umgedrehte Reienfolge des (FTP)Uploads?

    Hast du dich an die Richtige Ordner Reienfolge gehalten?

    So wie abgebildet (von Oben nach Unten) müssen die Plugins geladen werden.

    Es gab auch schon mal das Phänomen, ich glaube das war ein Web Host, das es erst geklappt hatte nach dem er die Ordner Komplet Nummeriert hatte, das hängt das dann wohl mit der VM vom Hoster zusammen, die Reienfolge der Verzeichnisrückgabe ist da Komisch

    (euros suck)

    What makes you think that euros are shit?:lol:

    It's clear to you that Red51 has to exchange pounds or dollars for euros in the end in order to get something out of it.

    Yes, with a trampoline jumper coming from dodgeball, a children's book author and a disguised pirate, things won't get any better in the Euro country from an economic point of view.
    Which may also mean that there is less time for writing games because there is no PC without electricity.


    I had very high hopes this would be the game that would become number 1

    So I see no reason to give up hope. The potential has not changed and the building system is still uniquely unbeaten and still under construction.
    I even think that the move has increased its potential.
    But what does the frequency of updates have to do with potential or quality?


    I understand it is difficult to basically re-make a game on Unity.

    ...

    And we will all have to pee our knickers because "Hey we put Dolphins in the water now" "Hey you have Banana trees now"

    It seems that Red51 has not yet reached the relaxed part where it's about making new flowers and bins so that the player doesn't get bored.
    He's still busy with the basic components so that they work well together! So that a dolphin and bananas can be “simply” thrown in later.

    heyho...würde gerne wissen wie das beschriften der schilder geht...lieben dank schon mal

    Schaue ein Schild an, nicht zu weit weck (4-5Blöcke) und halte [F] gedrückt, dann kommt ein Kreismenü, dort kannst du es Aufheben oder Beschreiben:thumbup: