Posts by Avanar

    Als Option finde ich diese Insel mit nichts außen rum gar nicht verkeht. Gemeinsam bebaut man den Berg und die nähere Umgebung und schafft so einen interessanten Startpunkt. Weiter entfernt gibt es dann massig Möglichkeiten sich auszutoben ohne erst das Gelände bearbeiten zu müssen. Sicher gibts da sehr viele die ganze Städte hinstellen. Und mit den Blueprints die ja auch noch vor der Weltgeneration kommen, kann man dann noch etwas mehr Abwechslung in die Welt bringen.


    Spannend wirds wenn die aktuelle Map schön bebaut ist und dann die Weltgeneration kommt. Alles neu? Blaupausen? Oder fangen viele erst gar nicht an zu spielen um genau das zu vermeiden?


    Bin gespannt


    Ich werd bestimmt wieder etwas mehr Zeit in das Spiel stecken und gerne auch mit anderen zusammen etwas aufbauen. Freu mich drauf

    I didn't answer to your other points, also in other threads because i have nothing to say about it. I'm absolutely not into manga or anime. so i don't think my input would be helpful.

    Would you rather be german and always considered the bad guys? I´d change the image with you immediately if it would be possible

    The rotation isn't a certain command. If you get a plank or beam from the saw bench you can use arrow keys, pgup/dn and shift / rctrl to rotate and resize.
    That's explained in the journal though and if you press F1


    The other textures you can get via command or more easy, and survival fit, via the planks and beams plugin


    Example :


    item beam (texture id) (amount required)


    Item beam 202 1


    Will give you 1 beam with texture 202

    Falsche Rubrik aber an sich ne gute idee. Gibt für Java ein plugin womit man das machen kann. Als Standard für Unity fände ich das sehr gut

    Blaupausen... definitiv Blaupausen. Viele meiner Projekte kann/will ich nicht weiter verfolgen da es bedeuten würde zig-mal das selbe zu bauen. Säulen, Durchgänge, Dekorationen, Tische, Stühle, etc. Das kann man einmal machen, evtl ein paar Mal aber irgendwann finde ich es nur noch müßig. Dann warte ich lieber.


    Mehr Türen - bin ich voll dabei. Eine Holz/Glas-Tür passt einfach nicht als Tor zu einer Schatzkammer oder einem mittelalterlichen Haus. Ein echter Stilbruch :)


    Lichter - verschiedene Farben, Formen, etc


    mehr Terraforming-optionen, sowie Vegetation


    its nothing to "fix" as its not broken ;)

    in java there won´t be any update anymore. for unity flowing water is planned but it will be quite some time until it will arrive. until then we will probably get the same static water as in java.


    the problem with water is simply that real flowing water would require each single drop to be calculated over and over again. size, precision, movment, etc. red51 has mentioned something with millions of single drops for just a small pond.

    that would be too much for any current hardware.


    therefore for the moment we have to live with that jelly-water. the flowing water that we will get will be a compromise solution i assume. take minecraft-water as example. i have no deeper knowledge about this but thats how i imagine it for rising world as well.

    I don’t know how many of you have heard

    of and/or play The Blockheads app, but the players in the game can meditate to speed up time without sleeping. Would be nice to have that feature in Rising World new version! PS: I heard there was a separate forum section for the new version, but can’t find it…

    1. it will be difficult to to this meditation thing in RW. in singleplayer it might work but multiplayer? you would need to get all players to "meditate" at the same time.


    2. its the first sub forum on the site, called "new version" :nerd: