Posts by red51

A new update is now available, introducing "Points of interest" and many more changes!
Latest hotfix: 0.9 (2025-10-31)

    Hi, mein Vorschlag wäre ,ob man bei Kisten , Truhen, Satteltaschen, Inventar durch eine einzige Taste (z.b. R) die komplette Seite des Aufbewahrungsverzeichnisses nehmen kann, wäre einfacher..

    Meinst du damit, dass über diese Taste der komplette Inhalt der Kiste ins Inventar übertragen werden soll? Das Problem wäre, dass man möglicherweise versehentlich mal die Taste drückt 8| Wir werden aber noch mehr "Werkzeuge" für die Kisten hinzufügen, wie zB eine Sortiermöglichkeit. Ggf. auch eine Möglichkeit, mehrere Items oder alle auf einmal zu übertragen, man müsste nur mal schauen, wie man das am besten umsetzt (ohne, dass es zu ungewollten Unfällen kommt) ^^


    Und 2. evlt. Türen anders oder noch welche dazu machen kann. Super wäre natürlich Glastüren, für Terrassen oder ähnliches.

    Mehr Türen sind geplant, einschl. Glastüren ;)

    A minor hotfix was just released which fixes the blueprint and poster issues. There is no need to update servers. Sorry for the inconvenience!


    I thought furnaces were fixed last update?

    What do you mean exactly with "fixed"? Previously furnaces were not considered as "heat source" by the game...


    can we increase and decrease bandit population lvls? The skeletons seem to be fine but I am finding the bandits to be a little sparse. Can we have a way to control the population lvls please?

    Currently there is no way to change the bandit population, but we'll give more control about these things in the near future ;)


    One new problem: all my (large) posters are resized to small ones .....

    I'm sorry about that, this was a bug, but it should be fixed now!


    I wondered if I planted a forest would that spawn bandits?

    Unfortunately that doesn't work :( Bandits will not spawn in modified chunks... but we will add something like "monster spawners" in the future ;)


    It narrates every action in the game from a cow that moos to the block you place or break

    Hmm... implementing something like that requires a lot of work. Probably it makes more sense to implement it once the game is in late beta or final state (otherwise we have to spend a lot of time to keep all information up-to-date when a new update arrives)...


    I disabled the rats because you can't kill them for some reason, they breed like rabbits and are a nightmare on your FPS

    The FPS issues should be fixed now, but we're still looking into the hitbox issue ;)


    Whenever I "hide the body" I hear the sound of stone breaking

    Hmm... unfortunately I wasn't able to reproduce this issue 8| Where does the "stone breaking sound" come from exactly? From the dead body? Did it happen in singleplayer or multiplayer?


    They all agree they do want all the new features on & want them to be aggressive, however, they do want the animals to stay on peaceful. Is there a way to accomplish that?

    Yes, just open the "server.properties" file with a text editor and set "settings_peacefulmode_enabled" to true, then save the file, and start the server. This enables the peaceful mode, i.e. npcs will not attack you (unless you attack them) ;)

    Wäre es vielleicht möglich das Löschen der Npcs auf ein bestimmtes Gebiet zu begrenzen?

    Prinzipiell ja. Ich muss mal gucken, ob ich kurzfristig dem Command noch mehr Parameter hinzufügen kann...


    Ich gehe davon aus, Npc und Animal ist die gleiche Kategorie?

    Ja genau, wenn ich von NPC rede, dann meine ich alles, was kein menschl. Spieler ist - also sowohl Banditen, Skelette, Dummys als auch Tiere ;)

    Danke nochmal für die screenshot API, die habe ich jetzt als erstes in mein GI Plugin eingebaut (noch nicht finished für nen release aber morgen denke ich) hier ein Teaser:

    Sieht gut aus, freut mich, dass das funktioniert :)


    @red51 Muss ich jetzt damit alle Npc's löschen, um keine Probleme mehr zu haben? ;( Es bedeutet sehr viel Arbeit, diese neu an die gewünschte Position zu stellen und auch wieder neu anzukleiden und zu maskieren. Bitte nicht so. ;(

    Das hat doch keiner gesagt. Ich habe hier eine Antwort zu den NPCs geschrieben: Hilfe, komme nicht mehr auf den Server


    Betrifft das Löschen der Npcs auch die neuen Banditen und Skelette oder nur die selbst erstellten?

    Das Löschen betrifft alle NPCs.

    Der neueste Hotfix (0.9.5.3) sollte die Performanceprobleme im Zusammenhang mit NPCs jetzt eigentlich beheben ;) Natürlich haben NPCs weiterhin einen Einfluss auf die Performance (wenn also irgendwo 100 NPCs sind ist die Performance spürbar schlechter als wenn niemand da ist), aber zuvor waren die Performanceprobleme ja teilweise sehr massiv - tatsächlich bis in Richtung 0 FPS. Das sollte jetzt eigentlich nicht mehr der Fall sein. Falls es doch Probleme gibt, lasst es mich bitte wissen :)


    Zusätzlich gibts nun übrigens auch den Befehl deleteallnpcs, womit sämtliche NPCs gelöscht werden können. Auf manchen sehr alten Welten tummeln sich manchmal extrem viele Tiere, teilweise stecken diese im Boden, fliegen in der Luft oder leben irgendwo tief unter der Erde (weil sie damals mal irgendwann durch den Boden fielen). Wenn man eine sehr alte Welt hat und auf die bestehenden NPCs verzichten kann, könnte man mit dem Befehl etwas den Client (und Server im MP) entlasten. Durch die Respawn-Mechanik sollte sich die Tierpopulation dann wieder von alleine erholen ^^

    A small hotfix (0.9.5.3) is now available which hopefully fixes most of the issues out there :) It's necessary to update multiplayer servers.


    Changelog 2019-03-14 (0.9.5.3):

    • [New] New item: Club, which is craftable from the very beginning
    • [New] Added command "deleteallnpc" to remove all npcs from the world
    • [Change] Furnaces now provide warmth to the player if he is nearby
    • [Change] Changed mining drill sounds
    • [Bugfix] Fixed performance issues related to npcs (need feedback)

    Ein Hotfix (0.9.5.3) ist nun verfügbar, welcher hoffentlich die meisten Probleme beiseite schafft :) Es ist nötig, für dieses Update auch die Multiplayer-Server zu aktualisieren.


    Changelog 14.03.2019 (0.9.5.3):

    • [Neu] Neue Waffe: Keule, welche von Anfang an hergestellt werden kann
    • [Neu] Befehl "deleteallnpcs" hinzugefügt, um alle NPCs in der Welt zu löschen
    • [Geändert] Schmelzöfen wärmen nun den Spieler, sofern dieser in der Nähe ist
    • [Geändert] Sounds vom Minenbohrer geändert
    • [Behoben] Performanceprobleme im Zusammenhang mit NPCs behoben (Feedback benötigt)

    Wie bitte kann ich auf einer Map alle Tiere und NPS töten ?

    Ich baue im nächsten Hotfix einen Command dafür ein :) Alternativ kann in der Welt-Datenbank die Tabelle "Npc" manuell gelöscht werden (der Server sollte dafür aber nicht laufen). //edit: Da war dagoline wohl schneller als ich :D

    Wenn man Äpfel z.B. pflücken möchte, muss man 'sehr komisch' den Baum "anvisieren", um die Möglichkeit dazu zu bekommen.

    Hmm... ich schaue mir das mal genauer an ;)


    Der Sägetisch, würde es nicht Sinn machen dem als Bauvoraussetzung etwas Metall hinzu zu fügen?

    Ja, das stimmt eigentlich. Andererseits würde es dann aber auch noch länger dauern, bis man Zugriff darauf bekommt bzw. auch Construction Elemente (also Planken und Balken) herstellen kann 8|


    Oh, und der Schmelzofen wärmt nicht?

    Oh, das stimmt. Das wird mit dem nächsten Hotfix geändert ^^


    Gibt es schon ein Beispielplugin?

    Leider noch nicht, ich arbeite aber derzeit an mehreren Beispielplugins :) Sobald alle Bugs im Update behoben sind, kann ich mich voll und ganz darauf konzentrieren. Ich werde sie dann hier posten: Beispiel Plugins

    It would not be bad if you added SPC settlements with which you could trade (yes, as in minecraft)

    This is planned in the long run :)


    It would also be nice to show how to add your plugins / models to the game.

    I'm currently working on a few example plugins (including a "custom item loader" which allows you to create custom items without having to write any code), but first I need to get some remaining bugs in the game sorted out :saint:


    Don't know if it's the correct place to post this, but there's been a slight bug in the worldgen since a couple of last versions, or so I assume

    Yeah, it happens sometimes at the border of ocean biomes... unfortunately fixing it requires a world conversion (for old worlds) =O Since this issue is annoying though, but not a game breaker, we decided to wait until we have to update the world generator anyway ;)


    Hi. I noticed something weird with skeleton. they can pass throught blocs if too high placed

    Hmm... well, the height of skeletons (or other npcs) is indeed limited. If it is too big, there is a higher chance that the npc gets stucks or even warps to the roof, at least in rooms with low ceilings... I will try to tweak this a little


    Floating Desert Spawn on Random Spawn

    This was unfortunately an issue of the initial release of the update... this problem is fixed now, however, worlds which were created just after the update still suffer from this issue (since the wrong spawn position is already stored in the world data). To fix this, you can either create a new world, or alternatively type setspawn into console while standing on the ground, this updates the spawn position to your current position ;)


    hi,so i already found out why i have fps 0 i do that animals, the less i have so it is better

    There seems to be indeed an issue with npcs, especially if there are several building elements in proximity... I'm currently working on a solution for this, I hope the hotfix will be ready tonight, otherwise tomorrow at the latest :)


    I made my usual changelog video where I read it out loud and then introduce some gameplay into the video

    Thanks for sharing your video! :thumbup:


    So I ask of you, in the future could you consider adding more accessibility options such as a narrator?

    What do you mean exactly with "accessibility options / narrator"?

    @dagoline: Danke für die Tests und Infos! Das Problem scheint tatsächlich mit NPCs zusammenzuhängen, vor allem in Gegenden, in denen viel gebaut wurde. Das liegt wohl daran, dass das NPC Verhalten (sowie Kollisionserkennung etc) nun wesentlich komplexer ist als vor dem Update (daher gabs vorher keine Probleme in der Richtung)... ich arbeite an einer Lösung dafür, ich hoffe, sie wird heute Abend noch fertig sein, ansonsten spätestens morgen! :)

    What "Display mode" are you currently using (go to settings -> graphics)? If it's set to "Fullscreen", try "Fullscreen Windowed" instead. If that doesn't help, you could try to open the "config.properties" file in your game directory with a text editor and change the value of game_pause_on_lost_focus. If it's already set to false, change it to true, or vice-versa.

    Rats seem to hit FPS more than the other NPCs, even the new ones.

    Thanks for letting us know! I will check out what's going on there... as a workaround, you could disable rats. To do that, type "disablenpc rat" into console (but keep in mind that this also deletes all rats which are already spawned). However, it will still be possible to spawn rats via command.


    Would it be too much to ask to also have a book to "tame" the skeletons so they can be our buddies?

    What do you mean exactly? Do you just want them to not attack you anymore, or do you want them to actually help you fighting other hostiles etc? Currently we don't have a mechanism in place to have actual "buddy npcs", but that's definitely planned ;)


    I like the idea of spawning bandits in cabins. I wonder if that would be too much?

    I'm not sure if that works properly, since there isn't much room in the cabins... I'll have to do a little tinkering^^


    I have shot 7 arrows with the compound bow at a spider but it didn´t die.

    I will check out what's wrong with these spiders ^^


    i still don´t understand the thing with the water. Maybe i missunderstood but i thought that we are now able to "smooth" water. The same way as we can with the ground. F5-5 just allows me to place water. I can see no difference to before the patch.

    Oh, no unfortunately it's not possible to "smooth" water :/ Actually the water tool (F5-5) didn't change. We only added a water "material" to the other terrain tools (basically this only affects the paint tool [3] and the area tool [4])


    Part 2 - Immune Bandit:

    Hmm... that's strange oO Was this in singleplayer or multiplayer? A client log would be really helpful to find out what's going on there :) If this happened in multiplayer, a server log might also help

    Old Changelog (0.9.4)


    Key Features:

    • You can now create Custom Items (i.e. custom tools or weapons)
    • Full support for custom sounds
    • Ability to request screenshots and raw map tiles from the client
    • Access to custom images (posters)
    • Internals class which provides access to internal classes and methods


    ------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Changelog:

    • General

      • [New] CustomItem which allows you to create a custom item
      • [New] CustomRecipe which allows you to create a crafting recipe for a custom item
      • [New] CustomImage class which provides access to custom image information
      • [New] Definitions.HitDamageDefinition
      • [New] executeDelayed()
      • [New] Internals class, useful when using Reflection
      • [New] Added more CollisionTypes
      • [Bugfix] 2D custom sounds are now fully supported
      • [Bugfix] Raycast "getCollisionInfo()" (on storages) correctly returns storage ID
    • Events

      • [New] PlayerCustomImageUploadEvent
      • [New] PlayerCustomImageUploadRequestEvent
      • [New] PlayerCustomImageDeleteEvent
      • [New] PlayerTeleportEvent
      • [New] PlayerPlayerInteractionEvent
      • [New] PlayerIllegalStateEvent
      • [Bugfix] PlayerPickupItemEvent
    • ExplosionEvent

      • [New] getRelatedPlayer()
    • PlayerElementHitEvent

      • [New] getHitPosition()
      • [New] getHitNormal()
    • NpcSpawnEvent

      • [New] getNpc()
    • Server

      • [New] registerCustomItem()
      • [New] registerCustomRecipe()
      • [New] savePlayers()
      • [New] saveStorages()
      • [New] saveNpcs()
      • [New] findNearestPlayer()
      • [New] sendInputCommand()
      • [New] getCustomImage()
      • [New] removeCustomImage()
      • [New] getAllCustomImages()
    • Inventory

      • [New] insertNewCustomItem()
      • [Bugfix] insertNewClothingItem()
      • [Bugfix] insertNewObjectItem()
    • Storage

      • [New] insertNewCustomItem()
      • [Bugfix] Changing the storage size is now saved permanently
    • GuiElement

      • [New] setAlwaysOnTop()
      • [New] setAlwaysInBackground()
    • World

      • [New] spawnProjectile()
      • [New] triggerFirework()
      • [New] createNewStorage()
      • [New] spawnCustomItem()
      • [New] findNearestItem()
      • [New] findNearestNpc()
      • [New] getNextNpcGroupID()
      • [New] getWorldFolder()
      • [New] getWorldsFolder()
      • [New] isChunkModified()
    • Npc

      • [New] transform()
      • [New] getGroupID()
      • [New] setGroupID()
      • [New] getVectorToNearestPlayer()
    • Player

      • [New] createScreenshot()
      • [New] requestMapTileRaw()
      • [New] raycastFromWorldPosition()
      • [New] setSoundPosition()
      • [New] setSoundVolume()
      • [New] setSoundPitch()
      • [New] showContextMenu()
      • [New] showJournal()
      • [New] hideJournal()
      • [New] showInventory()
      • [New] hideInventory()
      • [New] showStorage()
      • [New] hideStorage()
      • [New] isSprinting()
      • [New] isWalking()
      • [New] isIndoor()
      • [New] isInCave()
      • [New] getIdleTime()




    ______________________________________________


    Latest Javadoc: https://javadoc.rising-world.net/
    Latest Download: https://download.rising-world.net/api/PluginAPI_0.9.5.4.zip

    @Neowolf1978: Vielen Dank für die netten Worte :)


    Warum steht in der Konsole vom Server WARNING: YOUR SERVER VERSION IS OUTDATED (0.9.5.2 vs. 0.9.5.1)

    Da war leider ein Fehler mit der Versionsdatei, ich konnte sie allerdings erst nicht updaten, da das Steamworks Backend zwischenzeitlich offline war (bzw. Steam kurzzeitig der Meinung war, RW würde gar nicht existieren) X/ Das Problem ist nur kosmetischer Natur, sollte nun aber behoben sein ;)