Posts by red51

A new update is now available, introducing "Points of interest" and many more changes!
Latest hotfix: 0.9 (2025-11-05)

    A small hotfix is now available (0.9.3.1), unfortunately this also requires a server update. This update just fixed a minor crash issue and also added the missing binocular/telescope to the crafting menu :whistling:


    You do not seem to be able to access the map when mounted? Is this by design?

    This will probably change in the near future :) Right now "sitting on a horse" is handled like "sitting on a chair", which disables certain inputs...


    It tastes just like raisins.

    Hehe :thumbsup:


    I couldnt find binocular and telescope.

    They should be available now after the latest hotfix ;)

    Bitte noch die Spawnbefehle für die Neuerung hinzufügen.

    Die Tiere können mit dem Befehl "spawnnpc" gespawnt werden (Pferd, Esel und Kamel heißen entsprechend "horse", "donkey" und "camel"). Die Sättel sind normale Items (welche mit dem "item" Befehl gespawnt werden können), welche die Namen "saddlehorse", "saddledonkey" und "saddlecamel" haben, und die Satteltaschen heißen "saddlebaghorse", "saddlebagdonkey" und "saddlebagcamel" ;)


    Kann unter Linux Mint 18.3 Steamversion nicht starten, krieg nicht mal ne Fehlermeldung ..

    Wir haben soeben einen kleinen Hotfix veröffentlicht, bitte prüfe einmal, ob der Fehler damit weiterhin auftritt. Um das Update zu bekommen, am besten einmal Steam neustarten :)


    ich bin vom server sofort rausgeflogen hier ist mein log

    Das ist leider der selbe Fehler wie hier... leider konnte ich den Fehler bisher noch nicht reproduzieren, und es hatte sich noch niemand mit demselben Fehler gemeldet... das scheint wirklich ein äußerst spezifisches Problem zu sein ?(


    Mir ist gerade aufgefallen, dass sich das das Wasser in meinen Gebieten zum Schlechteren geändert hat.

    An der Weltgenerierung hat sich mit dem Update nichts geändert... das sieht auf den Bildern eher so aus, als hätte jemand das Wasser an der Stelle entfernt, entweder mit einem Eimer, oder mit einem Tool im Creative Modus :/


    wo finde ich die denn?

    Oh, leider fehlen die Rezepte noch =O Danke für den Hinweis, das wird in Kürze behoben! Bis dahin können die Items manuell gespawnt werden mit item binocular 1 und item telescope 1 ^^

    Finally the mounts update is available! It introduces two horses as well as a camel and a donkey. In order to ride on a mount, you have to craft a saddle first. There are optional satchels available which can be attached to the saddles to provide some additional storage space.


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    We also added a few new items, a binocular, a telescope and a steel sledgehammer, as well as a riding helmet. Apart from that, there are 8 new music tracks for underground dungeons, and various other changes: For example, posters support more levels of transparency now, which means you can place semi-transparent posters in your world. There are also some commands which are useful to edit existing construction elements (e.g. flip them, change the texture etc).
    Last but not least, you'll find some smaller additions in this update, e.g. changes to some weather effects.


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    It's our intention to improve the npc AI now, which will allow us to implement more hostile npcs, especially human enemies (e.g. bandits). Trains, cars and boats are also on our list, as well as some other features, so stay tuned for the next updates! :)



    Changelog 0.9.3:

    • [New] New animals: Horse (two variations), donkey and camel
    • [New] Ability to mount horses, donkeys and camels (as a method of transportation)
    • [New] You can craft saddles for mounts as well as optional satchels (which provide storage space)
    • [New] New items: binocular and telescope
    • [New] New tool: steel sledgehammer
    • [New] Added riding helmet (headgear)
    • [New] Added 8 new music tracks for underground dungeons
    • [New] Posters now support different levels of transparency (only works for PNG files)
    • [New] Added brightness setting to config (graphic_brightness)
    • [New] Added "editconstruction" (abbr. "editc") command to edit an existing construction element
    • [New] Added "flipimage" command to flip/mirror an existing image (poster) element
    • [New] Added "viewdistance" command to change the view distance on the fly
    • [New] Added "help <command>" console command to get information about a certain command
    • [New] Added permission "ridemount" ("general" section) to determine if a player is allowed to ride mounts
    • [New] Added visual effect for thunderstorms
    • [New] Player can now leave player groups/parties
    • [Change] Improved animations for some tools (pickaxe, axe, sickle etc), fixed wrong hand position
    • [Change] Updated recipes for steel tools, they no longer require mithril
    • [Change] Plants can now be placed in planters and on construction elements
    • [Change] Player light (L) is now brighter in creative mode
    • [Change] Player light (L) is no longer affected by item changes
    • [Change] Reduced default zoom (Z), for higher zoom levels, use binocular/telescope
    • [Change] View distance can now be changed without restarting the game
    • [Change] A bigger area on the map (M) gets explored now if detail view distance is high enough (>=15)
    • [Change] Horizontal or tilted doors (achieved by using blueprints) open correctly now
    • [Change] Reduced walk speed of character
    • [Change] Updated to latest FMOD version (hopefully this fixes some issues with certain audio devices)
    • [Bugfix] Mostly fixed issue of items falling through the ground (need feedback)
    • [Bugfix] Fixed some issues with groups/parties
    • [Bugfix] Fixed crash when debug console was active
    • [Bugfix] Game no longer freezes for a short amount of time when browsing the server list
    • [Bugfix] Fixed arrows/projectiles sometimes vanishing for no reason
    • [Bugfix] Fixed broken chest/barrier/door rotation in certain situations
    • [Bugfix] Fixed glitched combo boxes (gui)
    • [Bugfix] Fixed wrong position when placing objects on garden table


    Hotfix 2018-05-31 (0.9.3.2):

    • [Change] Map (M) and journal (J) are now also accesssible while riding on a mount
    • [Change] Dust now also becomes visible if other players ride a mount (multiplayer)
    • [Change] Added proper jump animation for other players mounts in multiplayer
    • [Change] Reduced volume of certain animal sounds (camel, horse)
    • [Change] Updated horse idle sounds
    • [Change] Increased audible range for mount footsteps in multiplayer
    • [Change] Added workaround to prevent rendering crash in very rare cases (need feedback)
    • [Bugfix] Fixed issues when using drawers, kitchen counters and other storage objects
    • [Bugfix] Fixed mounts sometimes being invisible (need feedback)
    • [Bugfix] Fixed missing saddles in multiplayer in some cases
    • [Bugfix] Fixed some elements not being rendered properly
    • [Bugfix] Fixed wrong texture id's being used for the "editc" command
    • [Bugfix] Fixed rare issue with map which caused the world to disappear


    Hotfix 2018-06-04 (0.9.3.3):

    • [New] Added setting to change crosshair ("view settings")
    • [Change] Head lamp (L) can now be turned on/off while riding on a mount
    • [Change] Reduced storage slots of barrels (number of slots was increased accidentally with last update)
    • [Change] Changed warhammer and miningdrill sound
    • [Change] Whitelist/blacklist for multiplayer servers now also support format "name:uuid"
    • [Bugfix] Fixed collision of doors (you can open/close them correctly now)
    • [Bugfix] Fixed signs not being saved correctly if the text was set by a plugin
    • [Bugfix] Fixed wrong zoom in first person view
    • [Bugfix] Fixed some missing sounds
    • [Bugfix] Fixed horse idle/hurt sound range

    Endlich ist nun das Reittier-Update verfügbar! Es beinhaltet zwei Pferde sowie ein Kamel und Esel. Um auf einem Tier reiten zu können, muss erst ein passender Sattel hergestellt werden. Es gibt auch optionale Taschen, welche am Sattel angebracht werden können und die zusätzlichen Stauraum bieten.


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    Wir haben auch ein paar neue Items hinzugefügt, ein Fernglas, Fernrohr sowie einen Stahlvorschlaghammer, sowie ein zu den Reittieren passender Reithelm. Abgesehen davon gibt es 8 neue Musikstücke für unterirdische Dungeons, sowie ein paar andere Änderungen: Zum Beispiel unterstützen Poster nun verschliedene Stufen an Transparenz, was bedeutet, dass nun auch halb-durchsichtige Poster platziert werden können. Es gibt auch ein paar Befehle, mit welchen bestehende Bauelemente bearbeitet werden können (zB drehen oder Textur ändern etc).
    Zu guter letzt gibt es in diesem Update noch ein paar kleinere Anpassungen, zB Änderungen an einigen Wettereffekten, sowie eine ganze Reihe an Bugfixes.


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    Unser nächstes Ziel ist nun, die NPC KI zu überarbeiten, was uns ermöglichen wird, mehr feindliche NPCs ins Spiel zu bringen, vor allem menschliche Gegner (zB Banditen). Züge, Autos und Boote sind auch auf unserer Liste, ebenso wie einige andere Features, also bleibt auf die nächsten Updates gespannt!



    Changelog 0.9.3:

    • [Neu] Neue Tiere: Pferd (zwei Variationen), Esel und Kamel
    • [Neu] Man kann Pferde, Esel und Kamele nun reiten
    • [Neu] Es können Sättel für Reittiere hergestellt werden sowie optionale Taschen, welche Stauraum bieten
    • [Neu] Neue Gegenstände: Fernglas und Fernrohr
    • [Neu] Neues Werkzeug: Stahl-Vorschlaghammer
    • [Neu] Reithelm hinzugefügt (Kopfbedeckung)
    • [Neu] Acht neue Musikstücke für unterirdische Dungeons hinzugefügt
    • [Neu] Spieler können nun aus Spielergruppen wieder austreten
    • [Neu] Poster unterstützen nun verschiedene Transparenzstufen (nur bei PNG Dateien)
    • [Neu] Einstellung für Helligkeit in config hinzugefügt (graphic_brightness)
    • [Neu] Konsolenbefehl "editconstruction" (Abk. "editc") zum Editieren von bestehenden Bauelementen hinzugefügt
    • [Neu] Konsolenbefehl "flipimage" zum Drehen/Spiegeln von bestehenden Bildern (Postern) hinzugefügt
    • [Neu] Konsolenbefehl "viewdistance" um die Sichtweite während des Spiels zu ändern
    • [Neu] Konsolenbefehl "help <command>" hinzugefügt, um Infos über bestimmten Befehl zu erhalten
    • [Neu] Permission "ridemount" (Rubrik "general") hinzugefügt, womit bestimmt werden kann, ob ein Spieler Reiten darf
    • [Neu] Visuellen Effekt für Gewitter hinzugefügt
    • [Geändert] Animationen mancher Tools verbessert (Spitzhacke, Axt, Sichel etc), falsche Handposition korrigiert
    • [Geändert] Rezepte für Stahlwerkzeuge angepasst, fortan benötigen sie kein Mithril mehr
    • [Geändert] Pflanzen können nun im Blumenkübel platziert werden sowie auf Bauelemente
    • [Geändert] Spielerlicht (L) ist im Creativemodus nun deutlich stärker
    • [Geändert] Spielerlicht (L) wird nicht mehr durch das Wechseln von Items beeinflusst
    • [Geändert] Standardzoom (Z) reduziert, für stärkeren Zoom muss Fernglas/Fernrohr verwendet werden
    • [Geändert] Die Sichtweite kann nun jederzeit geändert werden ohne das Spiel neustarten zu müssen
    • [Geändert] Auf der Karte (M) wird nun ein größerer Bereich aufgedeckt, wenn Detail-Sichtweite hoch genug ist (>=15)
    • [Geändert] Türen, welche via Blueprint gedreht oder gekippt wurden, öffnen sich nun korrekt
    • [Geändert] Laufgeschwindigkeit des Spielers reduziert
    • [Geändert] Auf neueste FMOD Version geupdated (hoffentlich behebt dies einige Probleme mit bestimmten Audiogeräten)
    • [Behoben] Problem, dass Gegenstände durch den Boden fallen, größtenteils behoben (Feedback benötigt)
    • [Behoben] Einige Probleme mit Gruppen/Parties behoben
    • [Behoben] Crash bei aktiver Debugkonsole behoben
    • [Behoben] Spiel friert nicht mehr kurzzeitig ein wenn der Serverbrowser aktiv ist
    • [Behoben] Behoben, dass Pfeile und Projektile manchmal grundlos verschwunden sind
    • [Behoben] Fehlerhafte Rotation von Kisten/Schranken/Türen in manchen Situationen behoben
    • [Behoben] Anzeigefehler bei Comboboxen (GUI) behoben
    • [Behoben] Falsche Position beim Platzieren von Objekten auf Gartentisch korrigiert


    Hotfix 31.05.2018 (0.9.3.2):

    • [Geändert] Karte (M) und Journal (J) sind nun auch während des Reitens aufrufbar
    • [Geändert] Staub wird nun aufgewirbelt, wenn andere Spieler im Multiplayer ein Reittier reiten
    • [Geändert] Sprung Animation für Reittiere anderer Spieler im Multiplayer hinzugefügt
    • [Geändert] Lautstärke mancher Tiere (Kamel, Pferd) reduziert
    • [Geändert] Idle-Sounds für Pferd angepasst
    • [Geändert] Hörbare Reichweite von Reitsounds im Multiplayer erhöht
    • [Geändert] Rendering-Crash, der nur in äußerst seltenen Fällen auftritt, wird nun umgangen (Feedback benötigt)
    • [Behoben] Probleme mit Beistelltisch, Küchenschrank und anderen Lagerobjekten behoben
    • [Behoben] Problem behoben, dass Reittiere manchmal unsichtbar waren (Feedback benötigt)
    • [Behoben] Gelegentlich fehlende Sättel im Multiplayer behoben
    • [Behoben] Behoben, dass einige Elemente nicht korrekt gerendert wurden
    • [Behoben] Behoben, dass die Textur-ID falsch eingelesen wurde beim "editc" Befehl
    • [Behoben] Seltenes Problem behoben, dass die Welt durch Benutzung der Karte verschwunden ist


    Hotfix 04.06.2018 (0.9.3.3):

    • [Neu] Einstellung zum Ändern des Fadenkreuzes hinzugefügt ("Sichteinstellungen")
    • [Geändert] Helmlampe (L) kann nun auch während des Reitens ein-/ausgeschaltet werden
    • [Geändert] Lagerplätze von Holzfässern reduziert (wurden versehentlich mit Update erhöht)
    • [Geändert] Sound für Kriegshammer und Minenbohrer angepasst
    • [Geändert] Einträge in Whitelist/Blacklist für Server unterstützt nun auch das Format "Name:UUID"
    • [Behoben] Kollision von Türen korrigiert (lassen sich nun korrekt öffnen/schließen)
    • [Behoben] Behoben, dass Schilder nicht korrekt gespeichert wurden, wenn der Text durch ein Plugin gesetzt wurde
    • [Behoben] Falscher Zoom in FirstPerson behoben
    • [Behoben] Einige fehlende Sounds behoben
    • [Behoben] Reichweite von Pferdesounds angepasst

    Tatsächlich werden, wie @Elfe1090 vermutet, Blöcke beim Platzieren überschrieben... der Befehl "undobp" invertiert prinzipiell nur die "Platzier-Befehle" des Bauplans, d.h. die platzierten Blöcke werden entsprechend gelöscht (bzw. durch "Luft" ersetzt). Anders hingegen bei Planken und Objekten, diese sollten davon nicht beeinflusst werden.


    Ggf. wird sich das in Zukunft ändern, sobald Blöcke genauso wie normale Construction Elemente behandelt werden ;)

    Sorry for the late response :|


    I'm glad to hear you solved the issue, however, basically you can stop the timer from within the runnable. If you need a reference to the timer object, you could create the runnable separately (initialize the timer with "null" runnable/task), for example:

    Timer handling should be thread-safe (so it's safe to call the kill() or start() method from another thread). Where did you get the ConcurrentModificationException exactly? =O


    Kill the timer only if you don't want to use it anymore (so all related resources will be released). If you just want to pause the timer temporarily, you can use the "pause()" method (however, unfortunately the pause() method doesn't work atm due to a bug, this will be fixed in the next update) :saint:

    Sorry for the late response! :/ About the black skins: this was a bug which has been fixed in the latest update (0.9.2.7). Prior to this update, npc's (and even the player) sometimes spawned with pitch black skins.
    The "invisible parts" when wearing certain pieces of clothing, however, are more or less a result of our attempt to prevent the body clipping through clothes. We only generated this data (i.e. the information which parts of the body should be masked by certain clothes) programmatically, unfortunately the results are not perfect (the leather shirt for female characters, as shown in your last screenshot, is actually the worst case^^). We have to update every piece of clothes manually in the future, it's on our list, but unfortunately we have no ETA for that yet...


    About the chunk loading issue: does it still happen after the latest update? Can you maybe post a report file here (or alternatively send it via PM to me)? To do that, open the ingame console and type "report", then a file called report shows up in your game directory ;)

    Went to the bottom and it looked like someone set pieces of plywood on the ocean floor some of the piece were like mirrors some show the land even though the land was far away and some I fell into a black abyss but alas no Lindsay/Mary

    Can you maybe post a screenshot of this? 8| The attached screenshot looks more or less "normal"... it seems to be the bottom of an ocean where the water was removed (since water is still static, this results in these "artifacts")...


    Are some of the logs are new? and I am not sure what they are but I can give an educated guess.

    The server logs are always stored in the "Logs" subfolder in your server directory. They just consist of a timestamp, i.e. just a long number (e.g. "1526884245.log"). The log files you've mentioned were not created by the RW server, maybe some plugins or the server hoster created these files...

    I know someone talked about implements like cultivators and discs but what about carts? You could carry more things and carry people obviously.

    Maybe we will get carts in the long run ;) They won't be available in the upcoming mounts update, although there will be special bags which can be attached to the saddle (providing storage space).


    Will we have white and black horses?

    Most likely yes. At least if the color handling is ready in time... In case we don't make it, additional colors will be available in the update after the next^^


    I hope that we get a horse breeding system that will allow us to mix the colors found in the wild

    This sounds like a great idea! Unfortunately we still have no ETA for a breeding system yet =/


    Has anybody asked if you can shoot a bow or swing your sword from a mount? I think that part would have be intuitively required but I am not sure if they tested it. Would be nice to have mounted archers or nights that fight.

    No, unfortunately the mounts will only serve as a "method of transportation" for the time being. However, being able to fight while riding a horse is on our todo list (although this will be restricted to certain items probably, at least bows and firearms), but I can't say much about that yet. If we implement it, it will be a separate update which mainly focuses on these things ;)


    Not to mention can a footman kill the mount? (I guess Pikes need to be put in next.)

    Yes, while riding a horse, the player and the mount are still vulnerable. So both can be killed by melee or ranged weapons. In the long run we will most likely add special weapons like pikes and halberds^^


    If you look into the npc texture file as of the last update there's deer, lions, baby pigs adorable (spawnnpc minipig), butterflies, rats snakes, spiders and even sharks for in the ocean!

    There are indeed some animals which are not in use yet (shark, lion) and some other animals which don't spawn naturally (rats, snakes, spiders). Unfortunately we have no ETA when these animals will be available ;) Especially spiders (which are supposed to spawn in caves and dungeons) require us to rework the animal AI first.


    @red51 if these are coming with the "mount update" please, please, please bring more baby animals to the game. They are so cute

    The mini pig is there just for fun :D It was requested some time ago. It's not supposed to be the "baby version" of the pig, it's just a "teacup pig": https://en.wikipedia.org/wiki/Miniature_pig
    However, real "baby animals" will be added eventually when we start working on breeding^^


    Hope we can Armor our mounts.. that would be nice .

    Actually we did prepare a full set of armor for the horse, but probably it will be part of the future "combat update" (as mentioned above) ;)

    Yeah, unfortunately hyperlinks are not supported atm... we're not sure if we're really going to add them, since a server owner could basically place a malicious link in the journal. Even if it's possible to see the full link, most users probably won't pay attention I guess :/

    Danke für den Screenshot, das wird im direkten Zusammenhang mit dem Crash stehen. Interessant wäre es, ob es eine bestimmte Tätigkeit gibt, bei der das Problem (entweder Crash oder Geflackere) auftritt bzw. einen Weg, das Problem zu reproduzieren.
    Du hast erwähnt, dass es unter anderem beim Benutzen von Blueprints auftritt: Eher beim Erstellen von Blueprints (wenn du also zB den Bereich markierst), oder eher beim Platzieren? Falls Letzteres, da eher beim Positionieren der Vorschau, oder beim tatsächlichen Platzieren des Gebäudes?

    Can you place an external link for a picture in the Journal? Any examples?

    Unfortunately you can't use external links for images, so you have to put all images (supported formats: jpg, png and gif) into your server directory. To use an image in the journal, you have to put a new <image> key into the xml file, for example:

    XML
    <image name="testimage.png" width="512" height="256" page="left" posx="0.5" posy="0.75" pivot="center"/>