@SilverSatin: Hehe, glad to hear you like it
I feel sorry that it actually took so long until this minor thing was finally implemented ![]()
Posts by red51
A new update is now available, introducing "Points of interest" and many more changes!
Latest hotfix: 0.9 (2025-11-05)
Latest hotfix: 0.9 (2025-11-05)
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Schön finde ich das nicht. Seltene Tiere usw. Spawnen die getöteten Tiere nach einer Zeit wieder? Darauf habe ich nie geachtet.
Ziel ist es, dass man später von sämtlichen Tieren irgendwelche Items erhalten kann (momentan ist es zumindest ein sehr häufiger Kritikpunkt, dass nicht alle Tiere etwas droppen). Wobei ich kaum glaube, dass nun besonders Jagd auf Tiger oder Jaguare gemacht wird (die Felle sind außerdem bei der Lederherstellung nicht so ergiebig wie bspw. Bärenfelle oder Elchfelle). Dadurch, dass diese Tierchen ohnehin aggressiv eingestellt wird, würden sie wohl von den meisten Spielern getötet werden.
Tiere spawnen allerdings nicht neu. Mal sehen ob wir da vielleicht eine bessere Lösung in Zukunft haben werden (wobei auch wenn eines Tages Tiere neu spawnen, so wird das vermutlich nur in Chunks passieren, die noch nicht bebaut wurden).ich liebe diese Rundhölzer, alles andere natürlich auch... aber diese Rundhölzer
Hehe, das freut mich zu hören

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This issue should be fixed now

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Is anyone else having issues actually getting the tanning rack, grinder, spinning wheel to do anything?
As @LiamOwenWolfe and @zfoxfire mentioned, just use the wool/cotton/hempfibers on the thread reel on the spinning wheel. Also keep in mind that it actually takes 2 items to get the reel ready (once it's ready, a small hand icon will appear and you will be able to pick it up).
To use the grinder, simply place some stone in it, and push the handle (by walking against it, counter-clockwise).Or do we need to start new games each update for things to work?
Of course these new objects also work in existing worlds

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und was soll ich sagen ich war so begeistert von dem was ich Sah
das ich mir gleich mal einen kleinen 4 Slot Server bei Nitrado für meine Frau und mich besorgt habe.Hehe, das freut mich zu hören

Frage 1: ist es bei euch auch so das man das Gestell und das Spinnrad bauen sowie aufstellen kann, aber man kein (Handmenü) bekommt um es nutzen zu können ?
Die neuen Craftingstationen sind komplett ohne GUI, also quasi wie der Schmelzofen. Um das Gerbgestell zu nutzen, musst du einfach eine Tierhaut bzw. ein Fell darüber spannen (welches du von Tieren erhälst), anschließend kannst du es mit dem Jagdmesser zu Leder verarbeiten (Maustaste gedrückt halten).
Um das Spinnrad zu nutzen, musst du Wolle, Baumwolle oder Hanffasern in der Hand halten, die Garnrolle anvisieren und die Maustaste gedrückt halten. Du benötigst jeweils 2 Items um die Rolle vollständig aufzuwickeln. Nach Abschluss kann die Garnrolle aufgenommen werden (ein Hand-Icon sollte dann erscheinen).
Das Mahlwerk hingegen funktioniert so, dass du Steine in die Kuhle platzieren kannst, und anschließend das Gerät antreibst indem du gegen den Griff läufst (gegen den Uhrzeigersinn)
Frage 2 die nichts mit dem aktuellen Patch zutun hat : Wie kann man Baumwolle (die man von der Pflanze pflückt) weiter verarbeiten ?
Seit dem letzten Update muss das am Spinnrad zu einer Garnrolle weiterverarbeitet werden (diese wiederum dient dann dazu, Stoff herzustellen).
Frage 3 die ebenfalls nichts mit dem Patch zutun hat : Gibt es bestimmte Stellen wo man Eisenadern bevorzugt finden kann ? Ich such seit 2 Tagen wie verrückt nach Eisen.
Wie @Bogus schon sagt, das spawnt zufällig verteilt. Am meisten Eisen sollte sich knapp unterhalb der Oberfläche befinden.
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@Bogus: Starte ggf. mal den Steam Client neu, vor einigen Minuten gabs noch einen kleinen Hotfix (MP Server müssen dafür nicht updaten) welcher dieses Problem mit dem unsichtbaren Terrain/Blöcken eigentlich beheben sollte
Ansonsten falls der Fehler weiterhin besteht, sag einfach Bescheid -
Wow, this is brutal. Everything I built on.........
Did you receive the latest hotfix (which was released around 15-20 minutes ago)? Eventually restart your Steam client in order to get the update. If the issue still persist, please let me know

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Awesome, thanks for letting me know, glad to hear that

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Red, it's 3am in Germany. Get some rest

That's exactly my plan, after squashing the "invsibile terrain/blocks" bug

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I've released another small hotfix, hopefully it fixes this issue (eventually you have to restart your Steam client to get the update). Does it work now?
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@Saloben: Did it work prior the hotfix (but after the 0.8.1 update a few hours ago)? Are you running on Linux?
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Does it help if you dig a hole maybe? Maybe try to load another world, does the issue still persist?
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Das ist merkwürdig, besteht das Problem weiterhin? Seit dem neuesten Update können Schilder mehrmals beschriftet werden (nachdem es beschriftet wurde, einfach 2x die Interaktionstaste [F] drücken um das Beschriftungsmenü zu öffnen)
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Der Fehler sollte nun behoben sein

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Thanks for the feedback

Hope to see some wheat for the grinder in the near future
You can bet on it!

Or a larger one for the slaves like in Conan
Hehe, would be nice to see a bunch of people in multiplayer pushing a huge grinder

But what de you mean by "reset" key?
That's the key which resets the rotation of an element (by default it's backspace, but can be changed in the settings). If you hold the shift-key (or more precisely, the resize key) while pressing the reset key (backspace), you can reset the size

Now how about a resizable arc? I thought you meant the block were resizable, but it's just the other elements. Anyway Thanks!
Oh that's definitely planned, in the future, all block shapes will be resizeable.
Not sure what ambient occlusion is. It's been awhile since I've uploaded any Rising World because the lag got so bad I threw in the towel
Ambient occlusion is responsible for these small shadows in corners or edges. Although it has a noticeable effect on the framerate, so if you have performance issues, you can disable it. To improve the performance you can also set "graphic_logarithmic_depth_buffer" to false in your config.properties file. If the framerate only drops when it rains, you could consider to disable weather effects (by setting "game_weather_enabled" in the config.properties to false).
I encountered an odd bug, but when I quit the game, I noticed a 7:50 p.m. (Eastern Time) update was downloading, and when I got back into the game, I couldn't replicate it
This bug should be fixed now

The Up/Down arrows are working in reverse when navigating all the bench menus. Up goes down and down goes up.
Hmm... I will check out what's going on there!
I also noticed the log was actually a hexadecagon (16 sides), and not a true circle
Well, actually there are never "true circles" (because video hardware renders triangles only), so the only thing one could do to smooth the cylinder is to increase the amount of faces/sides. But increasing the faces has an impact on the performance, so it's important to keep the max. amount of triangles as low as possible (especially when it comes to construction elements). 16 sides seem to be sufficient in most cases, although I have to admit that some additional sides/faces might be preferable when enlarging the element^^
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This issue should be fixed now, I just released a minor hotfix (eventually it's necessary to restart the Steam client to get the update). If this crash still occurs, please let me know

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A small hotfix is now available which should solve this issue
Eventually you have to restart your Steam client in order to get the update. If this crash still occurs, please let us know -
This error should be fixed now, sorry for the inconvenience, maybe it's necessary to restart your Steam client in order to get the hotfix

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Changelog 2017-02-14 (Rising World 0.8.1):
- Server
- [New] ban()
- [New] unban()
- [New] setWeather()
- [New] getCurrentWeather()
- [New] getNextWeather()
- [New] getWeatherTransition()
- [New] setWeatherEnabled()
- [New] isWeatherEnabled()
- [New] getGameTime()
- ModelInformation/ImageInformation
- [New] Load resource from jar
- [Change] No longer throws IOException*
- Player
- [New] PlayerSleepEvent
- [New] PlayerObjectInteractionEvent
- [New] isSleeping()
- [New] shake()
Latest Javadoc: https://javadoc.rising-world.net/
Latest Download: https://download.rising-world.net/api/PluginAPI.zip* The ModelInformation/ImageInformation constructor no longer throws an IOException, so it is not necessary to put it into a try-catch block

- Server