The Mac issues will be fixed shortly, sorry for the inconvenience!
@Rikuuh: Please try to repair the vcredist 2015 version in your _CommonRedist folder, does it work then?
The Mac issues will be fixed shortly, sorry for the inconvenience!
@Rikuuh: Please try to repair the vcredist 2015 version in your _CommonRedist folder, does it work then?
That's unfortunately caused by the latest update, will be fixed as soon as possible
I will check out what's going on there
Definitely wait for a patch Unfortunately the dungeons are broken currently, we're working on a hotfix for that.
But after the update, dungeons will only spawn in unexplored areas
Thanks for pointing that out! The Mac startscript will be fixed with the next update
Red: I've included attachments of the crash log that kept being created each time it crashed (all eight are the same), as well as a screen grab of the Debugging Console.
Thanks a lot for the errorlog! I found out what's wrong with the Mac version, I will fix it as soon as possible
splitted horizon after Update? Similar to main menu.... small difference if it's raining...
Hmm.. that's very strange oO Does it also happen with a new world?
Error occurred during application-update (25)
java.lang.ClassCastException
Do you still get this issue? Please try to enable full logging, to do that, go to your game directory, open the "config.properties" file with a texteditor and set "game_debug_console" to true. Now start the game, and once this crash occurs, shutdown the game, go to the "Logs" folder (in your game directory) and upload the latest logfile here
Thanks for providing the error log! That's very helpful, we will fix this Mac issue as soon as possible
Also es gibt leider einige Schwierigkeiten mit dem Update, wir arbeiten da momentan an einem Hotfix
Muß mich korrigieren, die Favoriten erscheinen nach längerem Warten irgendwann
Es kann ggf. sein, dass da noch irgendwelche alten Server in der Liste sind, die nicht mehr erreichbar sind? Probiere mal, im Spielverzeichnis die "server.favorites" zu löschen und anschließend die Server erneut zu den Favoriten hinzuzufügen. Besteht das Problem danach immernoch?
Auf einer neuen Welt gab es jede Menge einsturzgefährdeter Gebäude, sind aber eindeutig zu viele in einem Gebiet.
Jap, es sind eindeutig zu viele. Das ist auch ungewollt, wird behoben
Das Wetter sieht zwar sehr schön aus, allerdings regnet es alle paar Minuten erneut, eine Gebietssicherung ist unmöglich, da man ja überhaupt nichts mehr sieht.
Tatsächlich wechselt das Wetter noch viel zu häufig, auch das wird schleunigst geändert.
Die Intensität bei den Einstellungen sagt leider nicht aus, was man da einstellen kann. Ich vermute mal es hat mit den Fackeln und Lichtern zu tun.
Welche Intensität? In den Grafikeinstellungen betrifft die Intensität nur die "Tiefenunschärfe", also dem Unschärfe Effekt auf Entfernung. Eine reine Grafik Sache^^
Seit dem Update bin ich bis jetzt 2x rausgeflogen. Hier mal die Logs.
Das ist echt merkwürdig, zumal der eigentliche Fehlerpart fehlt oO Kurz nach dem Update kam ein kleiner Fix, besteht das Problem denn immernoch?
Mir ist noch aufgefallen, dass man den Regen nicht durch Glasscheiben hindurch sieht und das es zudem durch Glasscheiben (im Dach) durch regnet.
Der Sache gehen wir auf dem Grund
Es wäre schön wenn in den verlassenen Hütten etwas weniger Gras durch den Boden wachsen würde (bzw. nur durch die Lücken zwischen den Blöcken des Bodens), da man ansonsten von z.B. den tollen Knochen relativ wenig mitbekommt : )
Also wenn "Grasverdeckung" in den Grafikeinstellungen aktiviert ist sollte das Gras zumindest nicht durch Blöcke hindurch sichtbar sein.
Das mit dem Holz kann ich leider nur bestätigen.
In meiner Bibliothek fällt es extrem auf.
Hmm.. besteht das Problem auch, wenn du in der "config.properties" Datei den Wert "graphic_logarithmic_depth_buffer" auf false setzt (danach tritt aber wieder Geflackere auf)?
Ja, kann das nur bestätigen was LordHickory schrieb. Muss man zwangsläufig eine neue Welt erstellen um alle Neuerungen nutzen und sehen zu können? Oder kann man das auch in einer Welt die vor dem Update erstellt wurde?
Nein, eigentlich nicht, aber wie gesagt, momentan ist das Update leider etwas fehlerbehaftet, daher spawnt vieles nicht so, wie es soll. Das wird schleunigst behoben
Bei mir ist bei Regen erst mal nichts mehr zu machen da heisst es abwarten bis der regen weg ist
Es gibt einen Command, um das Wetter zu ändern, nämlich weather [type] [optional: 1]. Als "type" kann clear, default, overcast, rain, rainthunder, heavyrain, heavyrainthunder, storm, fog, densefog angegeben werden, die optionale 1 hinten dran sorgt dafür, dass sich das Wetter sofort ändert.
Auf Englisch kommt nen Changelog und auf deutsch nun nicht mehr?!
Das war einzig aus Zeitgründen so...
Auch aufgefallen: Kisten in verfallenen Gebäuden können nach entleeren ins Inventar genommen werden, verschwinden aber nicht aus dem Gebäude. Kann im Anfang eines neuen Spieles nützlich sein, weil man kein Holz für Kisten ausgeben muss....
Das ist ungewollt, das wird in Kürze behoben
Can we block what items can be spawned in dungeon chests? There was some concern yesterday about players on a server being able to get a hold of tnt. Does this fall under "pickup" ?
Unfortunately there is no way to change the spawn, but you can still forbid tnt for players when disabling the pickup - chests permission
A lot of Stuff is broken. Had it been released 1 step at a time this would not have happened
This is not true: Nearly all issues are caused by the dungeons, so if we didn't implement anything else, the situation would still be the same (it would be even worse, since nothing would work then). Apart from that, due to the impatience of some users, it's unfortunately not always favorable to have small updates with only a few new features (if an update doesn't provide enough content there are always some people ranting about that)
i mean API Commands , not Console Commands, LIke making A GUI that makes a "weather report"
Unfortunately there are no API methods for that available yet. That will be added shortly
Das ist ein merkwürdige Fehlermeldung (und irgendwie fehlt der relevante Fehlertext) Trat der Fehler denn erneut auf, oder ist das Problem mittlerweile behoben?
Sorry for locking the topic accidentally X/ I've moved all posts to this new topic!
There are quite some issues with the latest update, we're working on a solution for that, a fix will be available as soon as possible! This also includes the Mac issues, we will check out what's going on there.
@Harv: Are you able to play now? Unfortunately the Standalone had some issues when the update was released, but these issues should be fixed now.
We wish you a Happy new Year!
Hi folks!
Finally the long awaited update is available! It introduces dungeons, but also some other features like weather, new items, a gramophone (which can play music) and much more!
The dungeons include underground generated structures, abandoned cabins in the woods and underwater ruins. More dungeons will follow in the near future. Unfortunately there are no enemies in the dungeons yet, but once that changes, the dungeons will be much more interesting!
Apart from the dungeons, this update introduces weather, including rain, snow, fog, thunder etc. More effects (like sandstorms) are planned.
This update also introduces several new items, new animals (a deer, boar and a polar bear) and some new objects, including a working gramophone! You can find some records for the gramophone in abandoned forest cabins.
Last but not least we did a lot of changes under the hood, including a reworked rendering, and especially the implementation of a logarithmic depth buffer. This greatly improves the rendering precision, reducing z-fighting (i.e. the "flickering" of construction elements or posters) drastically. Unfortunately, the logarithmic depth buffer has an impact on performance - to improve your framerate, you can disable it in the config.properties file (set "graphic_logarithmic_depth_buffer" to false).
Have fun with this update and stay tuned for the next one!
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Changelog:
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Changelog 0.8.0.1:
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Changelog 0.8.0.2 (2017-01-10):
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Changelog 0.8.0.3 (2017-01-13):
Wir wünschen euch ein frohes neues Jahr!
Hallo Leute,
Endlich ist das lang erwartete Update verfügbar! Es führt Dungeons ein, aber auch einige andere Features wie Wetter, neue Items, ein Grammophon (welches Musik abspielen kann) und vieles mehr!
Die Dungeons beinhalten unterirdische Strukturen, verlassene Hütten in den Wäldern sowie Unterwasser Ruinen. Weitere Dungeons werden in naher Zukunft folgen. Leider gibt es derzeit noch keine Gegner in den Dungeons, aber sobald sich dies ändert, werden die Dungeons nochmal deutlich interessanter!
Abgesehen von Dungeons bringt dieses Update nun auch Wettereffekte ins Spiel, dies umfasst Regen, Schnee, Nebel, Gewitter etc. Weitere Effekte (zB Sandstürme) sind ebenfalls geplant.
Des Weiteren werden mehrere neue Items ins Spiel gebracht, sowie neue Tiere (ein Reh, Wildschwein und ein Polarbär) sowie neue Objekte, welche ein Grammohpon beinhalten. Passende Schallplatten können in den verlassenen Hütten zufällig gefunden werden.
Zu guter Letzt haben wir noch viele Änderungen auf der technischen Seite vorgenommen, dies umfasst einen überarbeiteten Renderer, und vor allem die Implementierung eines logarithmischen Tiefenbuffers. Dies verbessert die Renderinggenauigkeit spürbar, und Dinge wie "Z-Fighting" (also das Flackern von bspw. Postern, Planken etc) nimmt dadurch drastisch ab. Leider hat der neue Tiefenbuffer eine Auswirkung auf die Performance - um die Framerate zu verbessern, kann in der "config.properties" Datei der Wert "graphic_logarithmic_depth_buffer" auf false gesetzt werden.
Viel Spaß mit dem Update und bleibt gespannt auf das Nächste!
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Changelog:
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Changelog 0.8.0.1:
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Changelog 0.8.0.2 (10.01.2017):
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Changelog 0.8.0.3 (13.01.2017):
This error is indeed caused by an outdated graphics driver. The old Intel drivers had severe issues with OpenGL, in other words, OpenGL support was totally broken in these versions.
Your driver is dated on 2012, please go to the Intel homepage and download and install the latest driver for your graphics card, that should do the trick
PS: It's always preferable to post the full error message
Wir wünschen ebenfalls allen frohe Weihnachten!
Thanks, we also wish you all a Merry Christmas!
@zfoxfire: The win_startscript just grabs the memory parameter from the server.properties file and executes the server.jar with this argument. But the main reason to run the bat instead of the server.jar directly is to have a console available (many people just double click on the server.jar, which causes the server to run in the background - only way to close it would be to kill the process in the task manager).
We want to keep the start scripts as basic as possible, it's really just to cover the basic behaviour. I'm sure some people won't be happy if the server sets up new services in Windows^^
Hier sind die Ränge:
Beginner | 0 |
Student | 300 |
Intermediate | 900 |
Professional | 3000 |
Master | 9000 |
Enlightened | 15000 |
********* | ***** |
********* | ***** |
(die letzten beiden Ränge lasse ich mal weg, da diese noch niemand erreicht hat)
Are you connected to the HIVE server (is the connection icon in the top right corner in the main menu red or green)? When trying to join a server, what happens exactly? Does it get stuck at a certain progress (0%, 5%, 10% etc)? What ping do you have?
Does it work if you try to ping the server(s) manually (on Windows, press your Windowskey + R -> type "cmd" -> type "ping serverip" [replace "serverip" with the ip of the server]), do you get a response or a time out?