Thanks for the logs! The first log confirms that the worlddatabase is broken...
The second log seems to be fine, but there is a broken chest in your world (in other words, it contains invalid items). This may have several reasons, but it shouldn't be a problem. The rest of the world was loaded correctly. However, the error Cannot assign requested address: bind indicates that the server could not bind to the ip. This happens either when the port is already in use (maybe another instance of the rw server running on the same port?), or the provided IP address is invalid.
Is it intentional that the second log contains a different ip address (the server binds to) than the first one?
Posts by red51
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Eventually this may be caused by dpi scaling. Please try this: Go to your game directory (Steamversion: Rightclick on RW in Steam -> Properties -> Local files -> Browse local files), then rightclick on the Rising World executable (Steamversion: "risingworldx64.exe"), select "Properties", then go to the "Compatibility" tab and check the "Disable display scaling on high DPI settings" box. Confirm the changes, and start the game again. Does it work then?
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It looks like the world database is corrupted
If you have a backup, I'd recommend to use that.
Alternatively you can try to fix the database, depending on what's broken exactly. Here are some explanations about how to do that: http://froebe.net/blog/2015/05…ed-solved/comment-page-1/ and http://techblog.dorogin.com/20…tabase-disk-image-is.htmlI'm not sure if the "ITEMDEFINITION IS NULL" error is also related to this issue. A full serverlog would be helpful to see if there is maybe an additional problem.
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Hallo ich kann mit dem Terrain Tool keine winter pflanzen mehr setzen,also keine Schneebedeckten Bäume usw.
Also grundsätzlich werden Pflanzen automatisch zu ihrer schneebedeckten Variante, sobald sie im Schneebiom platziert werden. Das hängt also einzig davon ab.es sieht auch etwas anders aus oder besser gesagt durcheinander z.b. wenn ich I drücke um die Pflanzen zu sehen sind manche pflanzen doppelt z.b. rowan1 und 2 sind beide doppelt und fern 1 auch .
Hmm.. zumindestens rowan1 und 2 sehen identisch aus (ist ne lange Geschichte, wird sich aber in Zukunft noch ändern). Dass andere Pflanzen doppelt sind ist aber merkwürdigKannst du ggf. einen Screenshot davon posten? Bleibt das Problem bestehen, wenn du das Spiel neustartest?
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Auf der Webseite kannst du dich mit diesem Passwort aber einloggen? Falls du das Passwort aus der E-Mail kopierst, versuch mal, es stattdessen manuell einzutippen.
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New error again....
I am leaving IP blank, the only thing i edited in the properties was the name of the server.
Is it possible to join the server? Or are you still stuck in the loading screen?
Usually the API error indicates that the Http Port (to query the server) is blocked (it's the serverport-1, so by default 4254).Hosts is unedited
Ok, hostfile should be fine -
I did it and I had the error report that I send you in the first post
Oh sorry, I have misread that you already tried the BetaAlso I've launched the game in a terminal and it works, but I can't log in
Hmm... what Java version is installed on your system? Maybe you can try to replace the JRE of the game (in steam/steamapps/common/Rising World/java) with your System JRE and see if you can start the game then (perhaps it's indeed related to the Java version).
If that doesn't work, you can try to replace the "lwjgl.jar" in "steam/steamapps/common/Rising World/core" with this one: https://github.com/tfg13/lwjgl/releases/tag/test_lwjgl%23112 -
Auch mit dem zugeschickten Passwort kann ich nur den Zugang zum Forum ändern
Es handelt sich beim Forenaccount sowie dem Spiel-/Webseitenaccount um zwei verschiedene Accounts. Wenn du also das Passwort für das Forum änderst, betrifft dies ausschließlich den Zugang zum Forum
Du musst, um dich ins Spiel einzuloggen, die Logindaten verwenden, die du auf der Webseite (https://www.rising-world.net) verwendet hast. Falls das eingegebene Passwort nicht stimmt, kannst du auf der Webseite (nicht im Forum) ein neues anfordern. -
java.net.BindException: Cannot assign requested address: bind
This error indicates that the server could not bind to the IP/Port, either the port is already in use (maybe another RW server running on the same port?), or there is a misconfiguration in the Windows host file (Windows\System32\Drivers\etc\hosts), or the IP you put into the "server.properties" is invalid.does the game support 2012 r2?
Yes of courseNew error..
One thing that can be problematic is your current Java version. Only the 32 bit version is installed, if you use a 64 bit operating system, make sure you also install the 64 bit Java version.
What IP did you enter in the "server_ip" field? When running the server on your local machine, try to leave the "server_ip" field blank -
I definitely like this idea (lava tubes as well as basalt around the tubes as well as gems that can be found inside the tubes)
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Im Grunde besagt die Auflösung, die du im Spiel einstellst, ja im Fenstermodus nichts anderes als wie groß das Fenster sein soll.
Aber wir können für die nächste Version die Möglichkeit einbauen, das Fenster skalierbar zu machen. Erstmal testweise, also nur über die config.properties aktivierbar (der Wert wird dann "graphic_window_resizeable" heißen und muss auf true gesetzt werden), um zu sehen ob damit alles reibungslos klappt -
The draft feature seems to be only available for WBB 4.1 (as well as auto-saving, which is a real blessing). We're still using WBB 4.0, but will upgrade shortly
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Direktes Vergrößern oder Verkleinern des Fensters ist leider nicht möglich, aber du kannst in den Grafikeinstellungen die Auflösung ändern, damit kannst du die Fenstergröße anpassen (solange das Spiel nicht im Vollbildmodus läuft)
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Sounds crazy, but actually it is a bug that PgUp and PgDn does not work for blueprints
Originally the first blueprint releases only used Numpad + and - to raise/lower a blueprint, but we changed it at some point so it uses Numpad +/- as well as PgUp/Dn. Unfortunately the blueprint preview does not listen for the PgUp/Dn input, so only Numpad +/- can be used at the moment. This will be changed with the next update
Aside: Some of the short-cuts listed above can be customized, other cannot
Nearly all keybindings can be changed (with the exception of some very few hard coded keybindings, like the ESC key). But some keybindings can only be changed in the "config.properties" file in the game directory. What keybinding are you looking for exactly? -
Please try this: Rightclick on Rising World in your Steam Lib -> Properties -> Betas -> Select "linux - Lwjgl xrandr fix" (no code required), close the window and try to start the game again (once download finishes). Does it still crash?
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If it is intentional, by definition it is not a bug. This means there are reasons behind this, perhaps involving the balancing of the user experience or something like. Still it looks a bit strange to me: on an MP server, time looks to me like an "external resource" which should not suffer alterations.
The reason is that we wanted to give the ability to skip the night (some people prefer to play only during daytime). If just a single player on the server could skip the night by sleeping in his bed, it would be a bit unfair to other players (for those who actually want to play during night), so basically every player has to "agree" to skip the night (and they "agree" by sleeping in their beds, too). So only if all players on the server sleep in their beds, the night will be skipped. Of course this will rarely happen on big multiplayer servers, but for example when playing with your friends, you could just tell them to go to bed to skip the nightBtw, we want to avoid to sync ingame time across all servers. We want to give full control over that to admins, so it's up to them to have a daytime-only or a night-only server. Admins can even define the duration of a day (this would not be possible if time would be synced across all servers), or change the current time via command
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Und wie kriege ich raus, was ich da eintragen muss ? Wollte da AltGru + ^ eintragen
Tastenkombinationen sind leider nicht möglich, da können nur einzelne Tasten eingetragen werden -
Wie sieht das Starterscript denn aus? Wird auf das richtige Verzeichnis zugegriffen?
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This issue will be fixed with the next update, thanks to @SilverSatin for the instructions on how to reproduce it
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Die Fps Anzahl ist nach der Ankunft auf dem Server höher, sinkt dann aber wieder und pendelt sich dann bei mir zwischen 30 und 50 Fps ein, evtl. auch etwas mehr.
Sie wecheselt nach Standort und auch wie viele Spieler sich an dieser Position befinden.
Generell kommt die allgemeine Framerate stark darauf an, wieviel in der Umgebung gebaut wurde. Besonders wenn sehr detailreich gebaut wurde geht das sehr zu Lasten der Performance (je besser jedoch die Grafikkarte, desto weniger Probleme treten hier auf - doch jede Karte wird man duch extremen Detailreichtum beim Bauen an ihre Grenzen bringen können). Wichtig ist natürlich, dass CPU und Arbeitsspeicher auch ausreichend sind, und nicht zum Flaschenhals werdenDas Problem in diesem Fall war aber - wenn ich das richtig verstanden habe - dass die Framerate mit der Zeit massiv in den Keller geht und sich auch nicht mehr erholt, sondern lediglich ein Neustart hilft. Ist das so korrekt @CyrusVirus? Die Framerate bleibt aber dann auch konstant auf niedrigem Niveau, oder kommt es eher zu einzelnen Hängern?
Und hier der report
Danke für den Report (auch danke @lenko für deinen Report). An sich erstmal nichts ungewöhnliches festzustellen, ich hatte ja gehofft, dass es bei diesem unerklärlichen Framedrop irgendeinen gemeinsamen Nenner gäbe, dem ist aber offenbar nicht so... ich kann so direkt erstmal leider nicht sagen, woran das liegtVielleicht können wir dem Fehler ja nach dem Wasserupdate auf die Schliche kommen.