Posts by red51

    --> Neue Welt, Flugmodus, Grenze überflogen, Aktionen wie Baumfällen und/oder Melone einsammeln geht nicht beim jeweils ersten Objekt, ab dem Zweiten geht es dann.


    Wenn das Spiel noch mit der Weltgenerierung zugange ist (gerade wenn man fliegt), kann es unter Umständen dauern, bis der "Aufheben" oder "Baumfällen" Befehl verarbeitet wurde. Da können je nach Rechenleistung im schlimmsten Fall ein paar Sekunden vergehen ;)


    Etwas anderes; eine Frage zu den Lampen; ist es so gewollt, dass sie durch die Wände, geschlossenen Türen etc. leuchten?


    Das ist nicht gewollt, aber leider bekannt. Das Lichtsystem müssen wir irgendwann mal von Grund auf überarbeiten^^


    Wenn ich mehr als ein Item (z.B. Steine) auf einmal herstellen will kommt das kein Platz im Inventar ist, stell ich die Item einzeln her ist es kein Problem, auch wird dann gestapelt.


    Dazu kam vorhin ein kleiner Bugfix raus, der sollte das Problem beheben ^^

    It seems that the client cannot establish an UDP connection to the server. Is the server running on a dedicated server? Can other clients connect to that server?
    It could be either an issue with the server (but then nobody should be able to connect), or with your client (a firewall/antivirus program might be blocking the connection).

    Am besten bitte genau beschreiben, was passiert :) Leider bietet "kann nichts abbauen" sehr viel Interpretationsspielraum: @s3mt3x hat bspw. das Problem, dass das Item in der Hand auf keinen Input mehr reagiert, als würden die Mausklicks gar nicht ins Spiel gelangen. Andererseits gibts aber noch die Möglichkeit, dass die Axt sich zwar bewegt, aber man nichts treffen kann. Eine letzte Variation ist, dass die Axt an ihrer Position eingefroren bleibt, sich also nicht mehr mit dem Spieler mitbewegt.

    Roherze können mit dem Befehl "item ore 64 variation" gespawnt werden (als Variation stehen momentan -101 [Eisen] bis -107 [Kobalt] zur Verfügung [Mithril kann noch nicht gespawnt werden]).
    Wiki ist noch nicht ganz fertig, dafür steht aber zumindestens (auch wenn er damit nix zutun hat) der Bugtracker vor der Tür :)


    Es gab übrigens nen winzigen Bugfix (benötigt aber ein Serverupdate), es wurden ein paar Rezepte korrigiert und das "Inventar ist voll" Problem behoben ;)

    Erstmal sorry für die späte Antwort!
    Zu den Scheiben: Zieht du mehrere Rahmen direkt in einer Reihe (also mit gedrückter Maustaste), oder platzierst du jeden Rahmen einzeln? Beim Ziehen in einer Reihe tritt das Problem mit den Fensterscheiben nämlich soweit ich weiß noch auf. Wenn du die Fenster einzeln platzierst sollte das aber nicht der Fall sein.
    Wegen dem Flugmodus: Hört sich auf jeden Fall merkwürdig an! Eventuell könntest du einmal die Debugconsole aktivieren (config.properties Datei im Spielverzeichnis [bei Steamversion: steam/steamapps/common/risingworld] mit einem Texteditor öffnen und den Flag 'game_debug_console' auf true ändern), dann sollte beim Spielstart ein weißes Konsolenfenster mit auftauchen. Sobald der Fehler nun auftritt (du also der Meinung bist, die Welt speichert nicht mehr, bzw. du kannst auch zur Kontrolle einmal ins Hauptmenü wechseln und dann wieder die Welt laden [hauptsache das Spiel wird nicht beendet]) kannst du einmal den Inhalt des Fensters kopieren und am besten auf http://pastebin.com posten (und den Link hier einstellen) :)

    Please have a look if there is a file called "errorlog" or "hs_err_pid" in your game directory (steamversion: steam/steamapps/common/risingworld). If there is such a file, please post its content here or on http://pastebin.com (and provide the link here) ;)

    Aluminium ist aber schwer zu finden bzw gar nicht oder wurde da was geändert?


    Aluminium ist tatsächlich noch recht schwer zu finden, es spawnt aber übrigens ausschließlich in der Nähe der Oberfläche. Zum Beispiel in Bergen, aber auch bis knapp unter der Tiefe, ab wo sich quasi alles ein wenig in "Dunkelheit" hüllt ^^


    Update ist ganz gut gelungen bis auf: wenn ich die Bretter drehen will um die eine Achse dann funktioniert das auch mit der feinen Grad Einteilung will ich aber das Brett um die andere Achse drehen passiert das in der normalen Grad Einteilung! Hmm.... mach ich was verkehrt? Oder ist das so gewollt!


    Das ist tatsächlich nicht gewollt, danke für den Hinweis! Ein Mini-Bugfix ist draußen, der das eigentlich beheben sollte ;) Bei Steam wird das Update autom. heruntergeladen, bei der Standalone müsstest du eine beliebige Datei im data Ordner löschen um das Update zu triggern ^^

    @Machine Medic: That's true, but we wanted to keep those processes as simple as possible (since it's just a game) ^^ Actually you can find native aluminium and cobalt in the world, but they are very rare. Tungsten hasn't been found yet (but that does not mean that native tungsten does not exist^^).
    Eventually we will change it in the future, depends on how much we will go into detail about those processes ;)

    Here is another update! It introduces a new modern workbench. At the same time we moved some recipes to this new workbench. Expect more crafting stations (especially a "modern version" of the blockbench and sawbench) in the near future ;)


    We also added new items, e.g. a wooden torch holder, and many new basic resources (e.g. lightbulb for lamps).


    Apart from that, this update brings several tweaks: First of all, you can now move items to chests directly by a doubleclick on them. Of course this also works the other way around.
    Now you also find a "MIN" and "MAX" button in the crafting menu. When hitting the "MAX" button, the count is automatically set to the maximum (note: it only sets the amount that is still craftable, i.e. if you can craft 24 items, the count is only set to 24 then).


    Another change concerns the construction elements: We changed the minimum and maximum size of these items, allowing you to build with even higher precision. You can now also change the rotation precision (currently only via console command: 'setconstructionrotation [value]').


    Last but not least this update contains a lot of bugfixes. Among others the "falling through ground" bug should now occur less often.


    Have fun! :)


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    Changelog:

    • [New] New item: wooden torchholder (made out of sticks instead of iron)
    • [New] New items: lightbulb, fluorescent lamp (needed to craft lamps)
    • [New] New items: copperplate, copperrod, aluminiumplate, aluminiumrod, silverplate, silverrod, goldplate, goldrod, tungstenplate, tungstenrod
    • [New] New craftingstation: Modern workbench
    • [New] When using a chest, double click on an item to move it directly into the chest (and vice versa)
    • [New] Added MIN and MAX buttons to the crafting menu
    • [New] New global Lua functions: 'httpRequest(string)' to send a Http POST or GET (result is returned as string), and 'getVersion()' which returns the current game version (as string)
    • [New] Consolecommand to change rotation precision for construction elements: 'setconstructionrotation value' (low, default, high, veryhigh).
    • [Change] Reduced occurrence of the "falling-through-ground" bug
    • [Change] Changed minimum size of woodplanks and woodbeams
    • [Change] Slightly increased max length of woodplanks to match with woodbeams
    • [Change] Changed some recipes
    • [Change] You can no longer craft items if there is no more room in your inventory
    • [Change] Added smoke effect for fireplaces
    • [Change] Lua Vector library is now accessible to create Vector2f,2i,3f,3i,4f,Quaternion (usage example: local vector3f = Vector:createVector3f(0.0, 1.0, 0.0))
    • [Bugfix] Fixed problem causing the fireplace grill not to cook meat
    • [Bugfix] Fixed bug with smelting furnace light
    • [Bugfix] Fixed tiling issues with silver- and tungsten ore texture
    • [Bugfix] It is no longer possible to pick up the same object or plant multiple time (item duping)
    • [Bugfix] Fixed issue with disappearing tree when cutting it into pieces too fast (using creativemode command)
    • [Bugfix] Fixed minor typos
    • [Bugfix] Fixed rotation of lamp when placing


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    Bugfix 2015-06-02 (0.5.7.4):

    • [Bugfix] Fixed some recipes (items required "ore" instead of stone)
    • [Bugfix] Fixed "inventory is full" issue when crafting placeable objects

    Unfortunately that's not possible at the moment, but we will add this feature in the near future :) Also the ability to save custom sizes to a clipboard sounds like a valuable addition, we will put it on our list!

    It seems that wrong audio libraries are used. Is Creative Labs OpenAL installed on your machine? You can check it when you go to your Control Panel -> Add or Remove Programs and search for an entry "OpenAL" or "Creative Labs OpenAL". Please remove these entries, and restart your computer.

    Its not that hard to check which gfx are installed on the client, then run a test which card live up to the game demands and change the setting so the game will run using this. Its the gfx test most game run when they start up the first time.


    That's not entirely true: The graphics card assignment is done by Windows and your graphics driver. If Windows (due to energy saving options) or your graphics driver thinks, that this application does not need full graphics performance, only your integrated graphics adapter is used (even though the game requests the primary graphics adapter). This issue concerns several games, if you have a look for this issue on Google, you find plenty of information about that.

    Danke für den neuen Log! :) Im Grunde läuft das aber leider auf die selbe Ursache hinaus :/ Ist es denn jetzt dauerhaft dieser "neue" Fehler? Seit wann tritt der "neue" Fehler auf?

    Illegal states occur when the server receives implausible messages from the client - it's not automatically cheating, but can also occur due to bugs. You can increase the limit without any problems, it's not less safe (since the implausible actions still won't be processed) ;)