Posts by red51

A new update is now available, introducing "Points of interest" and many more changes!

    Auch wenn das Wasser leider noch das selbst gebaute ignoriert

    Ja, das kommt leider erst später in einem separaten Wasser-Update :)


    Das einzige, was ich an dem Weltengenerator zu bemengeln habe - So eine Stadt passt da nirgendswo hin, ohne, dass man vorher einige Gebirge oder das Meer bearbeit!

    Mehr Optionen für die Welt-Generierung (weniger Berge, mehr Flachland etc) sind auf jeden Fall auf unserer Liste ^^


    Ansonsten - Ich weiß jetzt nicht, ob ich es einfach noch nicht gesehen habe ... aber gibt es so was wie Küstenklippen?

    Prinzipiell ja, sowas in der Art kann theoretisch spawnen. Allerdings entstehen natürlicherweise leider keine Überhänge...


    Kann man bald mal mit gewissen Terrain-Texturen (Kiesel, Stein, Erde, Schlamm, Sand, plattes Gras, Schnee, Eis, etc.) auf Blöcken rechnen?

    Das ist geplant, ich kann leider noch nicht sagen, wann die genau kommen, ich denke aber, dass das nicht unendlich lange dauern wird^^


    Wird das irgendwann so sein, dass Gras wild wächst und man es auf verschiedene Höhen kürzen kann und es mit der Zeit aber wieder nachwächst?

    Dazu müssten wir uns mal Gedanken machen. Das könnte in größeren Gebieten natürlich zu viel Arbeit führen (regelmäßig den Rasen mähen :D )


    Und dazu noch eine Frage: Wird man zukünftig auch wieder Gras selbst anbauen können (also auch ohne Terrain-Tool)?

    Jap, das kommt definitiv noch ;)


    Nach Deiner Aussage habe ich das Phänomen noch mal genauer unter die Lupe genommen und konnte herausarbeiten, dass es tatsächlich nur in einer Ausrichtung der Sitzmöbel zu dem, von mir beschriebenen Bug kommt. Einfach mal die unten dargestellte Versuchsanordnung ausprobieren. Wenn es dann bei dir immer noch nicht reproduzierbar ist, dann muss ich wohl zu IKEA und mir neue Sitzmöbel kaufen :thinking:

    Oh, vielen Dank für den Hinweis! Ich konnte das tatsächlich jetzt reproduzieren :wat: Ich muss mal prüfen, wie das zustande kommt :thinking:


    Ich wurde wegen descTerrainwerkzeugs F5 2, also Begradigen angesprochen. Einen großen Bereich zu begradigen, dauert und dauert, für den Nutzer sehr unkomfortabel. Es gibt zwar die Möglichkeit sofort große Löcher ins Terrain zu schneiden und das Ganze wieder mit Terrain aufzufüllen, aber mit dem Smoothing-Tool wird die optisch schönere Variante erreicht.

    Es wird mittelfristig auf jeden Fall noch ein Tool geben, mit welchem das Terrain angehoben oder abgesenkt wird. Quasi eine Mischung aus der 1 und 2. Das könnte das Terraforming auf jeden Fall einfacher machen.

    Wenn ich also hier ein neues Konto erstellen, dann kann ich die Standalone für das Konto kaufen und gleich auch mit dem Konto weiter schenken.

    Ja, das würde auf jeden Fall funktionieren :)


    Ich frage much nur, wenn es so wenige Verkäufe gibt, wird überhaupt die Standalone Version weiter unterstützt?

    Naja, wir dachten es ist unfair den ursprünglichen Standalone-Käufern gegenüber, wenn sie zwangsläufig zu Steam wechseln müssen ^^ Manche haben damals explizit die Standalone gekauft, weil sie Steam meiden wollten. Wir möchten das eigentlich nicht unbedingt einstellen...


    Im laufenden Betrieb verursacht die Standalone aber auch nicht mehr viel Arbeit, da wir vieles bzgl. Updates automatisieren konnten, daher ist das kein großes Problem. Aber so Dinge wie den Store dafür anpassen o.ä. sind entsprechend wieder heikler :D

    First of all, I agree that the learning curve is very steep in RW (especially in the new version, at least when it comes to the building part). I'm also afraid that new players will probably have a lot of trouble when playing the game for the first time, as pointed out by lucyrocketdog ...


    For this reason, we definitely need a proper tutorial or ingame tooltips or something like that before replacing the Java version on the store page.


    One thing that's definitely planned is a small rework of the current building menu (C). Instead of showing the current advanced options (which can be quite overwhelming for a new player), it will by default only give access to basic things (toggle grid, enable manual placement etc), i.e. basically everything that's currently done via hotkeys. Advanced players can keep the current building menu (so they don't have to deal with these basic things).


    Rotating an element is probably one of the most important functions, although I'm not sure if it's sufficient to just show that. Players also need to know a way to reset the rotation, and resizing an element is basically also very important (imagine a player not knowing about resizing, but then he resizes the element by accident, not knowing how to reset it or how this even happened). So just showing how to rotate the element is probably not sufficient... but showing all functions (rotate, resize, manual positioning etc) could result in a bloated HUD...hard to tell which ones are really needed in this case :thinking:

    Sometimes game can crash if you will change pivot point type, report was already sent :)

    Thanks for the report! I couldn't reproduce it unfortunately, do you maybe know which action caused this? Apparently manual pivot mode was active, right? Did you change the shape, or the active pivot when this happened?


    Anyway, this issue should still be fixed with the next hotfix ^^ I'm just curious how this happened in the first place :thinking:


    I've been wondering for the longest while now if this is intentional, or if these objects need to learn how to be elevated above blocks.

    This happens when collisions are disabled, as mentioned by Desmagu ... this can be changed in the building menu (hold C).

    We have been thinking about removing this feature (or at least remove it from the building menu), as this is causing more harm than good lately :D


    Another small bug - if you will paint element, then remove paint from it and break it - it will be marked as painted and will be impossible to stack with other items

    Oh, thanks for letting me know! This is indeed unintentional, we will change that with the next hotfox ;)

    was mir hier noch so negativ auffällt, dass das Wetter auch im Untergrund großen Einfluss hat.

    Ist das so gewollt oder wird sich das noch ändern?

    Bis zu einem gewissen Grad lässt sich das leider nicht vermeiden... kommt ein wenig darauf an, wie tief du dort ca. warst (also von den Y Koordinaten)? ^^


    Hallo Red. Ab wann kann man gibt es die Erde oder Steine mit denen man "Löcher" wieder füllen kann?

    Das kann ich leider noch nicht sagen... wenn der nächste Hotfix abgeschlossen ist, haben wir vll etwas mehr Luft, um die Update-Planung etwas zu sortieren :D


    Hi Red, seit dem letzten Update fällt auf, dass man auf Sitzmöbeln immer nur in eine Richtung sitzt, egal, wie man sie ausrichtet

    Hmm... ich kann das leider nicht direkt reproduzieren :wat: Also man sitzt immer so herum, wie das Möbelstück ausgerichtet ist. Bei welchem Objekt ist dir das denn aufgefallen?


    Außerdem lassen sich Items im Kreativmodus nur noch einmalig platzieren. Man muss einmal den Slot wechseln

    Ja, das ist leider ein kleiner Bug, das kann aber auch gefixed werden, indem man einmal nach dem Platzieren die linke Maustaste kurz drückt ^^


    Wo genau soll "Maus begrenzen" stehen, hab es nicht in den Einstellungen gefunden

    Es ist in den Steuerungseinstellungen, also Einstellungen -> Steuerung -> dort ganz oben :)


    Boot am Strand aufbauen, dann komplett ausbauen und versuchen das Teil ins Wasser zu bekommen. Nicht einfach, etwas für Geduldige

    Wo genau ist denn das Problem? Die Mechanik ist im Grunde genau wie in der Java Version. Beim Schieben des Bootes ist es lediglich wichtig, nicht im Boot drin zu stehen.


    Third-Person-Perspektive würde das Rudern sicherlich vereinfachen

    Das ist langfristig geplant, war aber leider noch nicht für das Welt-Update vorgesehen :silenced:


    Die Steuerung ist dank der Ansicht schwierig, man setzt sich rein und hofft, dass man sich in die richtige Richtung bewegt

    Auch das ist eigentlich wie in der Java Version, tatsächlich ist die Rundumsicht vor allem beim Ruderboot in der neuen Version jetzt deutlich größer.


    Bleibt man dank mangelnder Sicht irgendwo hängen, muss man ins Wasser oder sonst irgendwie versuchen versuchen sein Boot zu richten. Spaß ist etwas anderes.

    Ich kann das leider nicht so direkt nachvollziehen :thinking: Mit dem Ruderboot kannst du, auch wenn du in einer Sackgasse steckst, i.d.R. immernoch lenken und damit die Fahrtrichtung ändern. Beim RIB gibt es hingegen auch einen Rückwärtsgang.


    Das Welten erkunden bzw. Terrain abfliegen, ist irgendwie langsamer geworden, trotz 400 % Speed

    Je schneller man fliegt, desto langsamer wird natürlich die Weltgenerierung (da mehr und mehr Chunks in kurzer Zeit nachgeneriert werden müssen).

    Und da nun wesentlich mehr generiert wird (wesentlich mehr Vegetation, Wasser usw), ist die Weltgenerierung leider unvermeidlicherweise ein kleines bisschen langsamer geworden...

    Leider können Standalones tatsächlich nicht verschenkt werden :/ Also man kann zwar theoretisch die Serial weitergeben (und andere Spieler können damit dann spielen), aber sie werden immer mit diesem Account verbunden sein...


    Das ist tatsächlich ungünstig, aber im jetzigen Shop-System ist das leider nicht so einfach umsetzbar... es finden aber auch so wenige Verkäufe der Standalone statt (meist 0-2 pro Monat), dass wir leider erstmal nicht viele Möglichkeiten haben, das zu überarbeiten...


    Wenn du die Standalone für jemand anderes kaufen möchtest, könntest du mir aber eine PN senden, dann kann ich dir einen 100% Gutschein ausstellen (der Beschenkte muss sich allerdings trotzdem einen Account anlegen [da das für die Standalone nötig ist], mit dem Gutschein könnte er dann aber das Spiel umsonst kaufen).


    Ansonsten könntest du aber auch einen Steam Key auf unserer Homepage kaufen :) Der Erlös geht auch wie bei der Standalone direkt an uns (lediglich beim Kauf über Steam geht 1/3 des Erlöses an Steam), und der Key kann natürlich ohne Probleme weiterverschenkt werden :D

    Looks like rain can appear underground. Probably the reason is that my mineshaft is vertical, but the rain has visual angle, so it is probably expected to not see the rain underground, at least coming from the wall :)

    This is basically a bug, we'll try to fix this with one of the next update^^


    How to kill your eyes with torch. Probably RW need some light curve changes :thinking: . This happens below zero height

    Oh, thanks for bringing this to my attention, we'll reduce the light intensity with the next update :)


    When I chop sand, I get stone. Red mentionned somewhere else that dirt/sand/snow/etc will come with one of the next updates.

    Yes, these terrain materials aren't available as items yet, but they will be indeed added with one of the next updates ^^

    This is indeed a bug, unfortunately it happens if you equip an item that is basically already equipped :D We'll provide a fix for this ASAP ;)

    and they will come with the "nearest" NPC update that arrives?! :thinking: :drooling: ^^

    Unfortunately I'm not sure if they will be part of the initial update ^^ Unlike the other animals, we want wolves to always work in packs, so that requires some special AI handling ;)


    I'm still curious if curious chest-hunting Raccoons are a thing. I hope it is. I'll even donate, if necessary, to make it happen. How much to make it happen? I'll give money.

    They're still on our to-do list, but unfortunately we have no ETA for them yet :/


    I'm assuming pirate camps on beaches are the same way? What about pirate ships on water, that also a thing or was that part of my imagination?

    Yes, this will probably work in the same way ^^ About pirate ships, is was indeed planned for the Java version back then, but now it certainly makes more sense to have something like that (considering we have huge ocean now, so it would be nice if you could randomly encounter enemies there) :D


    Also forgot to tell you about Character Edit, but I know it's planned as well ;) but please try to add the possibility to edit not only the face but also the entire body ^^

    Yeah, it's indeed coming :D Although the initial "customization update" will probably mostly just cover the things that were already editable in the Java version.

    Thanks a lot for the log! :thumbup: There is unfortunately a memory leak which causes the OOM error... we'll prepare a fix for this, it will be ready in the next couple of days ;)


    Actually the player count doesn't matter that much, it's more about how much of the world is explored during a session ^^


    Das hab ich die letzten 2 Tage beobachtet. (mir ließ es keine ruhe, warum der server immer abstürzt.)

    Es gibt leider einen Memory-Leak, wodurch beim Erkunden der Welt der Speicher immer voller wird und nicht mehr freigegeben wird :/ Wir werden dafür einen Fix vorbereiten, der in den nächsten Tagen verfügbar sein sollte ;)

    Bogus Vielen Dank für das Feedback und den Support! :)


    red51 Hab ein Bug gefunden und das unter Linux Mint 21. Da wird die Maus nicht umgeschaltet, wenn ich auf den Desktop wechsel, es wird die Maus vom Spiel genutzt und daher kann ich nichts in den anderen Anwendungen links anklicken bzw. komme auch nicht in den Menüs rein ;D

    Bitte schaue einmal in den Steuerungseinstellungen, ob evtl. "Maus begrenzen" aktiv ist - denn dann kann der Mauszeiger das Spielfenster nicht mehr verlassen.

    Ansonsten wenn das bereits deaktiviert ist kannst du versuchen, evtl. den "Displaymodus" in den Grafikeinstellungen zu ändern. Wenn es auf Vollbild ist, könntest du ggf. "Vollbild im Fenster" probieren ;)


    Ich habe festgestellt dass die Bäume nur einen Setzling droppen wenn ich auf der Welt spiele die ich am Tag des Updates erstellt habe. Wenn ich eine neue Welt erstelle droppen die Bäume 1-3 Setzlinge droppen wie nach einem der Hotfixes vorgesehen.

    Das ist wirklich rein zufällig :saint: Der Hotfix hat lediglich die Anzahl an Setzlingen bei Apfelbäumen geändert (denn nachdem Äpfel gepflückt wurden hat ein Apfelbaum immer nur noch 1 Setzling von sich gegeben). Das betrifft aber auch bereits existierende Apfelbäume. Die Spawnrate wurde bei anderen Bäumen nicht angepasst. Meist ist es ein zufälliger Wert zwischen 1-3, und es ist auch egal, wo die Bäume stehen oder wie lange sie schon dort stehen ^^


    Anpassen kann man den Wert leider bisher noch nicht direkt (außer man ändert natürlich die Definition in den Spieldateien) :|

    The presets have minus sizes if the element was flipped (basically the game flips elements by just negating the size) - but this indeed turns out to be an issue when loading them from presets :thinking: We will fix that! :)


    About the c key, we'll also prepare a fix for that :saint: About the radial menu behaviour, you can change that in the misc settings: If you don't want to hold down the key to keep the men open, you can turn "Radial-Menu Auto-Close" off.

    Basically the move direction depends on your view direction. If you're facing towards the ladder, you can climb the ladder up with the up key, and climb it down with the down key. If you're facing away from it, however, you will climb down by pressing up (i.e. "forward"), and up by press down (i.e. "backward") ^^


    Alternatively the jump key can always be used to climb the ladder up, and the crouch key to climb it down.


    However, ladder climbing gets a bit more difficult if ladders are tilted, for example. This is something that still needs some tweaks :D


    But if you're experiencing climbing issues in situations where the ladder is not tilted, maybe post a screenshot of that ladder ^^

    Basically the place times are already much lower than in the Java version (it's just 1 second for most objects - only few objects which have a longer duration) ^^


    Deconstructing objects has a fixed duration and takes 2 seconds (which is similar to the Java version, where it was 2.5 seconds).

    OK will do.... I wonder if this could somehow be related to the crash I reported in the other thread which I think happened in the inventory or crafting window?

    If this is related to the crash, this could be related to Unitys new input system :thinking: There are still lots of issues with Unitys new input system, and we have been thinking about switching back to their old input system (which is still used by the majority of games out there)... But it's unclear if the crash is really related to this issue^^

    Hehe, thank you very much for your kind words and your feedback! :) :thumbup:


    I take this opportunity to ask you, that when I select the tool to delete vegetation, all works fine selection, etc... but when I hit the button to delete the selected area... that just don't work, that does nothing... if I'm not wrong the right key is "delete" keyboard input?

    Hmm... DEL is indeed the correct key for the creative mode removal tools :thinking: Did it happen with trees, or with smaller plants (flowers etc)? When it comes to trees, make sure the roots are covered (or at least the tree stump).


    -Maybe in future adjustment terrain generation, have something more smooth/flat to construct and hills not that so abrupt/verticalish... the height is ok, with all the snow etc... but sometimes you have that impression that the hill in front of you is like a wall... too much vertical sometimes

    It's indeed our intention to add more options to determine the total amount of mountains that should spawn in the world, and also to determine how flat it should be in general ^^ But unfortunately we have no ETA for that yet...


    -and the second one, is the fact that when you smooth the terrain (in survival as well as in creative) you have not the possibility to do a small angle between the current smooth level and the next smooth level, that does like a little "stair" between both, that would be great if you have the possibility to choose/configure your smooth terrain level, to make it more linear (without this kind of terrain stairs...)

    Yeah, unfortunately the smoothing tool still works like in the Java version :/ The new version is capable of generating smoother terrain, but unfortunately you can't recreate it with the smoothing tools yet... but this is on our to-do list :)


    -starting with the notion of having a "realistic/natural" game... if I'm not wrong, I think in all the animals that you have implemented in Java edition, you don't have implemented wolfs... (don't know if they were planned though) but man, wolfs are a "must have", I imagine in this new generation world, when I walk through this "mixed" forest (not the "spruce forest", this one is lovely for bears... ^^) I cannot stop about seeing wolfs sniffing me lurking behind me etc... that would be very very amazing and scaring... this terrain smells too much their hunting-ground :thumbup:

    Hehe, wolfs were indeed planned for the Java version back then, but they never made it into the game unfortunately... but it's our intention to add them to the new version ;)


    I see in Java edition you have implemented some kind of demolished home 'structures' it is very good and hope can see it here as well, but this combined with bandits walking around (want them to travel the world just like as they does before), that would be very very cool if you can implement some kind of bandit camps...

    Bandit camps are on our to-do list :) The idea was that new bandits will keep spawning there over time (if bandit population in that area gets too low) unless you wipe out the camp ^^

    This will be an optional feature though, so people could disable bandit camps if they don't want to deal with them^^


    -And last one right quick, as well as wolfs, would be to have crocodiles... I thought I heard that the swamp biome was planned to Java version, hope (but, probably sur it will) this one will come to Unity also, and have crocos here, is a "must have" too... ;)

    Crocodiles are also planned :D


    PS: When can we (approximately), play with NPCs? <3

    It is our intention to get them ready this year, but unfortunately I can't guarentee that... it depends a bit on how long it will take to finalize the current world gen update (hotfixes etc) ^^