Posts by Machete

A new update is now available, introducing a lot of new content!
Latest hotfix: 0.7.5.1 (2024-09-02)

    New Version: V0.40:

    • notifications in chat can be turned off and on (/abm showchat off bzw. /abm showchat on)
    • name tags can be turned off and on (/abm showlabels off bzw. /abm showlabels on)
    • new animal variations (brown cow, black bear and white goat) are considered now



    Neue Version: V0.40:

    • Benachrichtigungen im Chat sind aus- und einschaltbar (/abm showchat off bzw. /abm showchat on)
    • die Namensetiketten sind aus- und einschaltbar (/abm showlabels off bzw. /abm showlabels on)
    • neue Tiervariationen (braune Kuh, Schwarzbär und weiße Ziege) werden nun berücksichtigt

    @Captian_Cornball


    How do you retrieve the reference for chest?
    Every chest id is really unique!


    I give you a simple example how you can test it yourself.
    The following code gets activated when you open chests and prints out the chest id. (it throws an exception if not a chest, you have to implement the guarding yourself if used in production :) )

    Guten Abend, liebe @Deirdre!


    Leider ist es nicht möglich. Bei einem Screenshot kann man höchstens darauf achten, nicht auf ein Tier zu zielen. Bei einem Video gestaltet sich dies schon schwieriger.


    Ich könnte mich evtl. dazu hinreißen lassen, dieses Feature einzubauen. :)
    Je mehr sich dieses Ein- bzw. Ausschalten der Tiernamen wünschen, umso leichter schlägt das Pendel Richtung "Ok, ich mach's!" ^^

    Hi!

    When the time of pregnancy was at 84 count, you could, supposedly speed it up by feeding the animals while they were pregnant. Not sure if that really worked then. or if it works now.

    I don't know if I understand it correctly. Do you want an acceleration in overall after feeding?
    How it now works is when you feed a pregnant animal it will add a fixed amount of percentage per food.
    Can you please try it out and tell me if this is a practical solution for you?



    thank you very much will check out the update and let you know what is going on :)


    YES! very nice work it is working like it should now from what I can see. Thank you very much from all on Rosalia server!

    I appreciate your feedback! Very glad to hear that it finally works now! :thumbsup:

    New Version: V0.30:

    • probably fixed the name tag "flickering" issue on multiplayer
    • duration of pregnancy increased from 84 to 100 minutes realtime
    • increased the bonus time for feeding a pregnant animal significantly!
      (from 100 to 300 seconds!)


    Neue Version: V0.30:

    • vermutlich das "Flackern" des Namensetiketts beseitigt
    • Trächtigkeitsdauer erhöht von 84 auf 100 Minuten Echtzeit
    • Bonuszeit für das Füttern eines trächtigen Tieres deutlich erhöht!
      (von 100 auf 300 Sekunden!)

    Hi!


    I cannot reproduce the number flashing (I play singleplayer only - for testing purpose I ran a dedicated server on my local machine).
    For myself I already have a chest full of leather! :D The crossbow works fine like a cattle gun - short and painless!


    @sharkbitefischer and @ArcticuKitsu:
    Do you have these issues in singleplayer mode also? Perhaps this is a latency related thing in multiplayer.


    Edit:
    Besides your feedback I think I found the culprit responsible for "flashing".
    Working on a solution, a new version is coming soon™



    Slogan: "Make Animal Breedmaster Great Again" :D

    Die neue Version läuft echt ziemlich cremig bei mir! :thumbsup:
    Auch die vielen Dinge, die unter der Haube vorgenommen wurden (und nicht im Changelog stehen), sind merklich spürbar!
    Großartige Arbeit @red51 und Team! Echt toll, was ihr da gewuppt habt!


    P.S.: Eben ist mir aufgefallen, dass 1-Block hohe Podeste (z.B. Holzplanke Id 70 ^^ ) nicht mehr automatisch "erstiegen" werden (man muss hüpfen). Dabei hatte ich folgenden Einfall: Jetzt, wo Animationen möglich sind, kann man ja einbauen, dass man hinplumpst und sich voll auf die Nase legt, wenn man gegen so ein Block stolpert! 8o:D

    Zur Armbrust ist mir noch folgendes auf- und eingefallen:

    • eine Munitionsanzeige fehlt (noch?), z.B. rechts oben neben dem Hotbaricon
    • hergestellte Pfeile werden ja automatisch in das Munitions-Inventar gelegt, aber nur in 4er-Stacks, die restlichen Pfeile landen im herkömmlichen Inventar mit bis zu 16er Stacks (man kann aber auf 16 aufstocken, indem man sie manuell in die Munitionsslots "rüberschiebt")
    • toll wäre es, wenn Munition automatisch vom Inventar in die Slots transferiert würden
    • ein vom Boden aufgehobener Pfeil landet im herkömmlichen Inventar

    While loading an old world:


    Windows 10 (x64) 10.0 Java: 1.8.0_131 amd64 0.9_37 -H:3072 -D:3072 (Steam)
    Intel(R) Core(TM) i5-4570 CPU @ 3.20GHz, Z87-G55 (MS-7821), 8136 MB (3186 MB Heap)
    NVIDIA GeForce GTX 660 20171027000000.000000-000 23.21.13.8813
    ______________________________________________________________________
    Error converting byte[] to ClientInventory/Chest (Item: hoe 34)
    java.lang.NullPointerException
    at content.util.ClientUtils$ConversionUtils.fillItemsIntoSlots(SourceFile:886)
    at content.util.ClientUtils$ConversionUtils.byteArrayToInventory(SourceFile:854)
    at aJ.o.a(SourceFile:541)
    at commons.JIWApplication.update(SourceFile:286)
    at com.jme3.system.lwjgl.LwjglAbstractDisplay.runLoop(LwjglAbstractDisplay.java:151)
    at com.jme3.system.lwjgl.LwjglDisplay.runLoop(LwjglDisplay.java:197)
    at com.jme3.system.lwjgl.LwjglAbstractDisplay.run(LwjglAbstractDisplay.java:232)
    at java.lang.Thread.run(Unknown Source)

    Dat ist schon okay so!
    Später, wenn es auch für Multiplayer laufen soll, musst dat noch für alle Players machen - also sowas denn:


    Java
    for(Player player : getServer().getAllPlayers())
    {
    player.raycast(...);
    }

    This makes me think that it is possible that the number of animals that stay enclosed is dependent on how happy they are in the space provided. crowed them and they leave.


    Sometimes it is crazy how animals can escape.
    I could observe that they seem to have problems with adjacent buildings and mountains.
    When the area around the enclosure is open, they also seem to be happy.
    But it is only a guess...


    All the animals on the following picture are happy where they are. They are still there today.