Posts by Funmichi

A big new update is now available, introducing biomes, caves and much more!
Latest hotfix: 0.7.0.3 (2024-02-21)

This would make the game more fun because it is a more detailed survival aspect in the survival mode.

Also water sources like rivers, springs, lakes and ponts with its own plants and animals would make the game so much more interesting and beautiful.

i also share my blueprints (some of them) here on the forum for others. but it is a totally different matter if someone is using them in a commercial way,

See it a different way: It is a joy for you, me and other players if user created structures are in the game. The possibilities and varity is endless and make the exploring really interesting.

As example if one or two of your structures are in the game beside many others from other users, there is always something to discover because there are more than enough people who want to implement their structures in a game. The quality would be high because I know many structures from players and the varity also, because Red couldnt create so many different structures because it is very much work.

It is only a win win situation, for the creators, the players and the developers. Especially the new players would like the varity of the points of interest to discover. If the game gets bigger, it is also better for the developer and this is better for us, the players.

Also it is very motivating to build good buildings that the votes in the forum gets high. Maybe every two weeks new structures are implemented with the best voting or just Reds opinion. Not size matters, it only should create a varity. As example only some pillars and bricks could make the difference. Or an small artifical cave. Or a small abandonend camp with a fire pit and some food you can find there. Or a old ruin, parts of a stone wall, some megaliths. a.s.o. But also a huge manson and fortress can be interesting to find and explore.

There are quite some legal questions to be considered, don´t underestimate that.

No, only buildings, ruins and other structures which are posted by one's own choise to implement it for free in the game.

Wouldn´t it be more than fair to give a payment to the one who made it?

No, there are people who build for their own and are just happy that their buildings get visible to other players to spark joy and interest in exploring.

These players who want money for what they do are not adressed with this suggestion.

As example I know many users who show their buildings and these users are also happy if their buildings are in the game. Otherwise these structures would be only on their disc for no one else, which is a pity.

Funmichi

Do you think of something like that?

Some of your stones are not in the game yet

This is exactly the stuff I mean. It looks nice and it increases the pleasure of discovering the world

Your screenshot is exactly one ruin I imagined when I think about what could be in the world.

If these ruins pillars, megalithic bricks and stone walls and old buildings are very rare but many different ones, this could be really interesting.

There could be beautiful unique nature sights like:

-ponts with brown/greenish water, water lilies, reed at the shore and frogs&dragonflies. (dont drink it before boiling)

in every biom should be water sources with its own unique characteristicas:

in the savana brown water holes, (if you drink it, it makes you sick.)

In the desert oases with palm trees and bushes

In the tundra and other snowy areas frozen lakes

So these water sources are there to drink from it directly or after boiling it on fire to make it consumable.

Water from he ocean is salty and even increases the thirst.

Beside these water ponts&lakes with reed should be also rivers, which start at a spring and flows into the ocean. Inside the rivers are round stones different sizes called riverbed. You can also drink from rivers.

Nur ein Vorschlag, weil vielleicht wollt ihr ja alles selbst machen was ich auch verstehen würde:

Red holt euch doch wenigstens bei den Gebäudestrukturen, den Dungeons und Points of interest etwas Hilfe bei der Community. Es gibt so einen schönen Creative Editor in Kombination mit einer kreativen Community. Was man da alles auf Steam zu sehen bekommt an tollen Bauten, Landschaften und anderen Dingen die gebaut wurden. Wäre doch schade, wenn einige davon nicht zugänglich für alle ins Spiel kommen würden...

In the java version was also shacks, ruins and also pyramids which were buildings, so I see no problem to add buildings which the community created and liked the most. It would be a great varity, quanity and quality. If the community like these buildings, the new players will also like them.

Thx for the update!:thumbup:

Also many improvements I hoped for!

I have one question and one thing I realized:

I realized that in the savanna is also one kind of very wet looking soil in some places which is common in the taiga or temperate forest. Maybe it should be more dry looking? (more into a grey pale not that much color tone). Variation is nice but it looks too wet for a savanna biom.

Will it it be like in the Java Version where certain resources will be in different depths below the earth? This was nice because you need to dig or find a deep cave to get special materials and not at the surface accesable at the beginning of the game. So you need to make progress before getting certain materials.

if we could build our own (insert evil setting) and have a feature to spawn and leash our own npc`s to that area

The suggestion was made to make a request for Rising World players to post their ruins, dungeons, pillars, stone structures and smaller buildings and megalithic remains. In a thread some very promising screenshots where posted. Many players do know what most of the people like and want to have in the world.

Nothing speaks against it to add the best voted structures in the game. So you would have a huge varity, the best you can get and no addional work for Red. And players have fun and incitement to do their best.

Maybe this kind of implementation can be made also with other stuff like nature areas, cave systems and items.

It creates content and quality.

Leider gibts bisher noch keinen Weg, die Java Version komplett zu entfernen :/ Du kannst die Daten der Java Version zwar manuell löschen, aber Steam wird sie bei Gelegenheit vmtl. wieder herunterladen...

Die Java Version wird man erst los, wenn die neue Version die offizielle Hauptversion wird. Mit diesem Update sind wir leider noch nicht ganz an dem Punkt, aber nach einem langen, steinigen Weg nähern wir uns dem endlich - eines der kommenden Updates wird diesen Schritt endlich vollziehen ;) Das werden wir dann auf jeden Fall deutlich kommunizieren ^^

Der Upload dauert irgendwie recht lange... ist größer geworden als gedacht (knapp 40 GB für alle Plattformen) :saint: Ist aber gleich fertig. Sollte in den nächsten 30 Min verfügbar sein

Eine Zwischenfrage: Wird die Java Version bei Release der Unity Version bestehen bleiben? Wäre doch schade um die Entwicklungsaufwand, den ihr da reingesteckt habt. Halt als Option zum Installieren irgendwo unaufdringlich versteckt.

Richtig, es ist ein komplett neues Spiel, alles musste von Grund auf neu entwickelt werden. Ich kenne unzählige Entwickler die die Entwicklung abgebrochen hätten oder ein unfertiges Spiel rausgebracht hätten, anstatt auf eine neue Engine umzusteigen.

Desmagu hat es völlig richtig erkannt (Danke!): Es ging mir nur um die Möglichkeit, einzelne Tier- bzw Insektenarten ausblenden zu können. Für alle anderen würden sie immer noch angezeigt, nur für mich nicht. Dein Wunsch nach erlebter Lebendigkeit würde daher nach wie vor voll in Erfüllung gehen.

Sind gewisse Insekten fix in einem Spiel integriert, spiele ich das Spiel nicht mehr. Es gab ein anderes Spiel, in dem alles in supertoller Grafik und absoluter Detailfülle bei der Wildnis dargestellt war. Habe ich nach einem Tag vom Rechner gelöscht, weil ich nachts dann mit Alpträumen, Flashbacks und Panik aufgewacht bin. Das ist kein noch so tolles Spiel der Welt für mich wert. Ich wünsche niemandem, solche Dinge wie ich in der Vergangenheit zu erleben, lieber erlebe ich, dass mich jemand nicht verstehen kann ;) ;)

red51 hatte in der Java-Version die Möglichkeit implementiert, die in den tiefen Tunneln lebenden Spinnen wahlweise auszublenden und es damit auch Spinnenphobikern ermöglicht, das Spiel kaufen und trotz Phobie genießen zu können. Diese Einnahmen wären sonst nicht vorhanden gewesen. Red ermöglicht es, dass das Große Ganze für mehr Spieler erhalten bleibt. Dafür bin ich ihm sehr sehr dankbar.

Wenn man einzelne Tiere wie in der Java Version ausstellen kann, dann wäre das ja ok, aber halt keine Tiere komplett aus dem Spiel rauslassen.

Aber lassen wir mal die Spinnen weg, es gibt doch so viele schöne Kleintiere die man einbauen könnte, Vögel, Frösche und Libellen zum Beispiel wären ja schon ein guter Anfang (neben den schon vorhandenen Würmern)

Wie schon jemand geschrieben hat, würde ich es eher so halten, dass das Trinken von Meerwasser den Durst steigert. Und hey, auch Fließgewässer können lebensbedrohliche Keime enthalten;-)

Noch besser. Und wenn man sich durch unsicheres Wasser den Magen verdirbt, könnte die Ausdauer stark reduziert sein, außer man trinkt zum Beispiel einen Kamillentee (oder andere Kräuter, die den Magen beruhigen) oder isst getrocknete Kamillenblüten, die man neben andern Kräutern in der Welt finden kann.

dass man selbst mehr damit beschäftigt ist, entsprechende Lebensmittel zu suchen

Dann würde das Anbauen von Gemüse, Getreide und Früchte und vor allem das Kochen endlich mal Sinn machen. Weil wenn man etwas kocht, kombiniert man den unterschiedlichen Bedarf miteinander und hat so eine vollwertige Mahlzeit. Und ich denke Jemand der viel und groß baut, kümmert sich auch ausgiebig ums Farmen und Kochen ;)

Ich habe keine gute Internetverbindung und kann das sehr gut spielen. Das musst du so sehen: Die ganze Rechnerei wird ja auf einem Server gemacht und das einzige was übertragen wird ist der stream zu dir und die steuerung zum server. und es gibt auch keine spürbare verzögerung, was auch lange skeptisch aber es gehen auch sehr schnelle spiele.

Ich bewundere die Leute, die noch an ein Update glauben!

Es glauben die leute an ein Update die den bisherigen Updateverlauf kennen und die Zuverlässigkeit des Entwicklers. Auch ist es ein sehr kleines Team, das an einem großen Spiel arbeitet mit mehr Optionen beim Bauen zumindest als Minecraft.

collecting plants like herbs and mushrooms from common to rare which grow in specific areas like beside a pont, where it is more wet or where no gras is aso would be also nice. If you could grow these herbs would be nice and if you can use them for specific effects, creating potions and add it for cooking recepies.

i would really like to interact with them tho TuT the idea of catching butterflies and displaying them in jars makes me so happy. (specifically in a videogame where they can just happily flutter in one place in the jar and not die or anything...)

collecting different stuff from common to rare and to unique would be nice: animals, antique relics, old gold coins with different coinages which you can find below the earth with the metal detector, old ruins and stone blocks where it is more common to find old stuff aso. Unique is just possible if the world is not without borders and a planet.

Alles was es schon gab, wird es wieder geben, so habe ich es zumindest verstanden.

Everything which is in the Java Version is transfered into the Unity Version, thi is how I understand it.