Posts by Avanar
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Good, 2-3 parts of car already good. But i would like to at least assemble from 5 parts or opportunity to tuning, for example car color or decor such as racecar wing. With last no problem with animations?
Red didn´t mention that it will be just 2-3 parts. I don´t think there are too much detailled plans yet that he would reveal. Best is to sit back and wait some until more infos come up. I am sure that vehicles will be a separate update to come
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Vehicles will be with modular premade parts and leave room to individualization.
Creating them with blocks would be great but animating them would be tough
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Could you wait with your suggestions for improvment until the biomes you talk about are actually implemented?
But to give you a more direct feedback:the world is not pre-generated and its (in theory) endless. Therefore there is no equator. And as far as i understood from Red the world will be one huge ocean with islands in it. The islands will be approx 8k x 8k blocks wide but vary in size and shape. On each island will be 1 major biome with several connected sub-biomes (i.e. ice-biome including snowy forest, tundra, mountains and ice)
So don´t worry anymore about desert aside icelands
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Avanar ist schon klar. Ich bin leider eher der Mensch der meistens Beweise sucht. q.e.d..
Aber, wir freuen uns auf das kommende Update, Halloween, Laternenumzug an St Martin, abends brennende Kerzen auf dem Tisch, Türchenöffnen in der Adventszeit, Geschenke unter dem Weihnachtsbaum, Silvester. Ach, das Leben ist schön.
Du willst Beweise für eine fiktive höllendimension? Da hängst du die latte aber sehr hoch.
Soweit es irgend geht finde ich die Herangehensweise aus dem link logisch und nachvollziehbar
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Dann müsste sie sich auf einem anderen Planeten befinden. Auf unserer Erde soll es wärmer werden je weiter man zum Erdkern kommt. Aber bis dahin ist noch niemand vorgedrungen, also
wissen wir es nicht. Ich schätze mal heiß. Ohne die Hitze aus dem Erdinneren würde das Leben auf der Oberfläche völlig anders aussehen - wenn es überhaupt Leben gäbe.
Wenn man davon ausgeht, dass die Hölle endotherm ist und sich mit Aufnahme zusätzlicher Seelen schneller ausdehnt als sie sich füllt dann friert sie schon zu. Lies mal den Artikel den ich verlinkt habe. Natürlich nur mit einem augenzwinkern
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Also den Gesetzen der Physik folgend müsste es in der Hölle eisig kalt sein.
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Hallo red51
Die Bilder auf Trello sind ja unglaublich! Kein Wunder das ihr so intensiv mit der Weltgeneration beschäftigt wart. Wirklich beeindruckend!
Vor allem hat mich das hier umgeworfen:
https://trello.com/1/cards/5d3…ed9/download/cave-ice.jpgDiese Eishöhle ist der Hammer!!
Auch wenn noch nicht alle Biome in dem Update Einzug finden, werden Höhlen (wie die Eishöhle) dann schon dabei sein?
Danke für all euere Mühe! Es lohnt sich!!
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Currently you only get damage from fire, but since the fire in the smelter is basically out of reach, this isn't implemented for furnaces yet... but it's true that the exhaust gases would be extremely hot in reality, so it makes sense that the player gets damage if he stands right on top of a furnace. We will change that with the next update
I can already see the complaints of people getting burned while refilling the coal into the smelter
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Excellent! For a game that is pretty heavy on keyboard use it seems to make sense especially when crafted items will often need to be transferred immediately to the hotbar, it's just one less step.
if there is an empty space in the hotbar a crafted item will automatically be dropped in the hotbar. in crafting you double click the item you like (+the shape in case of building elements) and then its in your inventory. afaik there is no drag&drop. so even if you can open the inventory while in crafting menu you still can´t place a crafted item where you like and still have to go to the inventory to do that.
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Yep
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Yes but when you're in the crafting menu you can't press 'E' to go directly to inventory... can you?
No. But simply pressing esc solves the problem. Not a big deal imo
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In der Regel mach ich das auch so,
da die Treppe aber später frei in der Luft hängt,
wäre es doof, wenn der Teppich auch von unten zu sehen ist.
Und mit dem modularen andocken hab ich ja gearbeitet, mir geht es um die Ausrichtung im Anschluss.
Die Treppe dient nur als Beispiel, habe den Teppich eh bereits fertig verlegt.
Sorry, vermutlich bin ich zu doof aber ich versteh das Problem nicht und was du mit "Ausrichtung im Anschluss" meinst. Man kann doch einen Block z.B. auf 0.01 Dicke stellen und dann mit dem Andocken einfach ans vorherige Bauteil anknüpfen. Das geht super easy.
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Das kannst du aber nicht am runterladen erkennen. Ich finde sie ausnahmslos toll und sehr gut gebaut. Aber ich lade sie, noch, nicht runter weil ich im Moment noch keine Verwendung dafür habe.
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Bin nicht sicher ob ichs verstanden habe. Sowas mach ich immer mit dem modularen andocken.
Bzw mach ich verkleidungen eher selten und baue gleich mit dem Stein den ich will. Oder färbe es mit dem Roller ein
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It's true that the first release won't contain collision between water and construction elements... so for now water will only collide with terrain
However, this is definitely on our to-do-list A dedicated water update is planned for the future which will improve the water visuals (it will add 3d waves etc), but it will also introduce collisions with construction elements. It will have some limitations though (for instance, water would not collide with very small or thin construction elements), but an underwater base will be definitely possible then (actually in creative mode it will already be possible to create an underwater base after the world update, but it requires the usage of static water, which will only be placeable in creative mode)
And will the regular water collide with static water?
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Evtl könnte man jeder Blaupause tags zuordnen. Und dieser Blaupausen Container im inventar wäre dann ein extra Objekt das man herstellen müsste und dann auswählt welche Tags da rein kommen.
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red51 könnte man Blaupausen einem bestimmten Thema oder so zuordnen? Wenn dann mehr als eine bp eines Themas erstellt wird, werden diese automatisch zu einem "set" zusammengefügt und braucht sowohl im inventar als auch in der tool Bar nur einen slot.
Beim Erstellen könnte man dann das rad über c nutzen um die gewünschte bp auszuwählen