Posts by Avanar

The official Rising World Soundtrack is available!
You can also get the Soundtrack on Steam

    Currently you only get damage from fire, but since the fire in the smelter is basically out of reach, this isn't implemented for furnaces yet... but it's true that the exhaust gases would be extremely hot in reality, so it makes sense that the player gets damage if he stands right on top of a furnace. We will change that with the next update ;)

    I can already see the complaints of people getting burned while refilling the coal into the smelter :D

    Excellent! For a game that is pretty heavy on keyboard use it seems to make sense especially when crafted items will often need to be transferred immediately to the hotbar, it's just one less step.

    if there is an empty space in the hotbar a crafted item will automatically be dropped in the hotbar. in crafting you double click the item you like (+the shape in case of building elements) and then its in your inventory. afaik there is no drag&drop. so even if you can open the inventory while in crafting menu you still can´t place a crafted item where you like and still have to go to the inventory to do that.

    Sorry, vermutlich bin ich zu doof aber ich versteh das Problem nicht und was du mit "Ausrichtung im Anschluss" meinst. Man kann doch einen Block z.B. auf 0.01 Dicke stellen und dann mit dem Andocken einfach ans vorherige Bauteil anknüpfen. Das geht super easy.

    Das kannst du aber nicht am runterladen erkennen. Ich finde sie ausnahmslos toll und sehr gut gebaut. Aber ich lade sie, noch, nicht runter weil ich im Moment noch keine Verwendung dafür habe.

    Bin nicht sicher ob ichs verstanden habe. Sowas mach ich immer mit dem modularen andocken.


    Bzw mach ich verkleidungen eher selten und baue gleich mit dem Stein den ich will. Oder färbe es mit dem Roller ein

    It's true that the first release won't contain collision between water and construction elements... so for now water will only collide with terrain :/


    However, this is definitely on our to-do-list ;) A dedicated water update is planned for the future which will improve the water visuals (it will add 3d waves etc), but it will also introduce collisions with construction elements. It will have some limitations though (for instance, water would not collide with very small or thin construction elements), but an underwater base will be definitely possible then (actually in creative mode it will already be possible to create an underwater base after the world update, but it requires the usage of static water, which will only be placeable in creative mode)

    And will the regular water collide with static water?

    Evtl könnte man jeder Blaupause tags zuordnen. Und dieser Blaupausen Container im inventar wäre dann ein extra Objekt das man herstellen müsste und dann auswählt welche Tags da rein kommen.

    red51 könnte man Blaupausen einem bestimmten Thema oder so zuordnen? Wenn dann mehr als eine bp eines Themas erstellt wird, werden diese automatisch zu einem "set" zusammengefügt und braucht sowohl im inventar als auch in der tool Bar nur einen slot.

    Beim Erstellen könnte man dann das rad über c nutzen um die gewünschte bp auszuwählen

    I now wonder if I somehow missed the 'shift + Page up / Down' portion, IF Avanar mentioned it. It worked, and I'm happy it worked. This is fine now, I'm happy. Thank you red51, and thank you guys.


    I may be a little tipsy during this exact posting, I just want to say this is awesome. Works as mostly intended and desired. A few flaws, though is nice. I'll try to work on this more when I have time and not so tipsy.:drunk:


    Labour Day, and I'm planning something special.

    Yes, he did - on Discord ;)