Posts by Avanar
Latest hotfix: 0.9 (2025-11-05)
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Shame on red51 that we have no blueprints yet
(just kidding of course). With BP i think i would add some more details but for now i like it as it is. A miniature village with farming, stable, church and townhall. Sourrounded by some woods (its not christmas-town, but other trees are not available for scaling
)The idea came from my nephew, who also likes rising world and who was very happy about the possibilities of the new version when i showed him today.
I hope you also can enjoy it and im sure there are several talented builders out there who can do it even better. Can´t wait to see more miniature worlds

https://steamcommunity.com/sha…iledetails/?id=2478033369
https://steamcommunity.com/sha…iledetails/?id=2478033273
https://steamcommunity.com/sha…iledetails/?id=2478033173
https://steamcommunity.com/sha…iledetails/?id=2478033065
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sorry. i posted in english originally because more people here on the forum can benefit from reading reports and your answer.
first of all - ill try occlusion tomorrow and let you know
i didnt just sent a part of the picture. i have used snipping tool to take th at picture. but its showing accurately how its looking on my screen. as offered i can show you via screen share too.
Edit: Its Ambient Occlusion. I had it turned on to 8. When turning down the strange effect got less and by turning it off it was gone completely. What does this Ambient Occlusion do actually?
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Der Befehl von dir hat leider nichts gebracht. Meine Vermutung ist das es etwas mit den Schatten zu tun hat. Denn außen platziert scheint das nicht zu passieren. Die Balken hier haben eine Überdachung aus Gras/Erde
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Meine Wünsche :
Oben abgeflachter Kegel, selbiges für die Pyramide.
Oder geht das mit der Oberflächenbearbeitung? Hab das noch nicht versucht
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Dank der andockpunkte muss ich fast gar nichts mehr manuell, ausrichten. Evtl kannst du damit etwas rumprobieren
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The Reflection is persistent. I noticed it only with this wood texture but i didn't experiment much and it's the first time I'm using that much of this texture.
I will try to take another screenshot. Otherwise i could show you via discord, if you like
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ah yes, thats where i saw it. then im just wondering what that cave is, mentioned in another thread

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My first bigger building is done. I am very much missing glass yet. I have replaced it in some windows with a Jalousie or a light marble. But overall im satisfied. Cant wait to try out more

Thanks at red51 and his team to make this possible!
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auch bis -1260 runter und hab nichts gefunden. nur alles rotglühend und grell gelbes material.
den einsamen baum konnte ich auch nicht finden.

wenn du von dem startpunkt aus nach rechts gehst, dort im grass sind auch einige der asiatischen steinlampen, gehts ne klippe runter und dort unten - ganz unten - findest du den baum. ist nicht mehr direkt am berg, sondern auf dem ebenen gelände.
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ich hätte eine idee
wegen alle der bretter und balken schreier
wär es nicht möglich
seite 3 bei der blockbank einzurichten
seite 1 farbe
seite 2 form
und seite 3 größe Länge Breit Höhe
vileicht so gar das mann sich auch selber grösen vorlangen abspeichern kann so 5 stück
aber auch gleich oben einen den pungt block wo er dann so wie beisher ein fach erstellt wird
danke für das wunder schöne spiel
ich finde ihr macht das wunderbarschreier... sehr nett, danke

das man an der blockbank die abmessungen eingeben können soll wurde ja schon irgendwo vorgeschlagen. als zusätzliche option sicher ok aber ich möchte nicht (im survival) ständig wegen jedem cm oder mm zur blockbank rennen müssen.
ich verstehe aber auch das skalieren nicht jedermanns sache ist und die konsole nicht unbedingt immersiv ist.
red51 meinte ja auch das eine grafische eingabeoberfläche schön wäre. vielleicht ein tool im inventar (als ausrüstungsgegenstand den man ein/ausblenden kann)? ein massband oder so.