Posts by Avanar

    Ach komm, welcher kleine oder teilweise sogar mittlere Forum/Blog/whatever Betreiber kann denn all die xxxx Millionen REchteinhaber weltweit abklappern und für jeden Content eine Genehmigung einholen? Das ist doch unrealistisch.


    Ich persönlich glaube ja das die großen, wie Google, Facebook, etc. kein Problem haben werden. Für die ist es ein finanzieller Mehraufwand aber sie kriegen es hin. Google hat sogar schon eine halbwegs funktionierende Filtersoftware (die übrigens im Zweifelsfall eher mehr filtert/zensiert als notwendig, um auf der sicheren Seite zu sein).


    Aber Hansi Kraus, der ein Forum für Schrebergärten betreibt und mit ein bisschen Werbung die Serverkosten reinholt, hat das Nachsehen. Jeder Link, jedes Bild, etc. müsste er einzelen nach dem Rechteinhaber abklappern, sich mit dem auseinandersetzen, evtl sogar noch bezahlen, und dann entsprechend reagieren - wenn dieser z.B. die Rechte nicht freigibt.


    Das ist so ein hirnloser Unsinn der da verzapft wird... unglaublich.


    ich habe an 2 beteiligte Abgeordnete Emails geschrieben... keine einzige Antwort. Es ist traurig. Wirklich extrem traurig was da gerade passiert. Man versucht nun hinterrücks eine Zensur durchzudrücken. Es geht, meiner Meinung nach, nicht um die Rechte an irgendwelchem gedanklichen Eigentum, sondern nur darum die Informationsverbreitung im Internet einzudämmen.



    Ach, ich deaboonier das hier. Es regt mich zu sehr auf X(:cursing:

    well, there is a indirect way. You could i.e. place a workbench and then use planks and beams to "decorate" it. As long as the extra layer is not too thick you can still use the icon for the workbench but have the visual of whatever you built with planks and beams.


    it works the same way with i.e. the seat that was introduced the pre-last patch i believe. You put it somewhere, put a layer of planks above and have a bench/chair/throne/whatever that is working (you can click on the seat-icon), but the look of whatever you created.

    In upfront: These Terraprints are AWESOME!!


    I don´t intend to spam this section with Riverblueprint-threads. I just gonna update this one every now and then with new additions and improvments.


    For a basic river the blueprints below are working fine. I have used the terraforming tools to create one straight riverbed and one riverbend. Then blueprinted these. The picture below shows how flexible these can be used. I have tried to make it in a way that the connection points are not too much visible. But in order to fit into your world you need to adjust the terrain, plants, etc. yourself.


    In later updates i want to add bigger rivers, springs, waterfalls, etc.


    I hope you like it and can use it somehow!




    Vorab mal: Diese Terraprints sind einfach der HAMMER!!


    Ich möchte die Blaupausen-Sektion hier nicht vollspammen. Daher werde ich einfach zukünftig diesen Thread hier updaten, sobald ich für das modulare Flussbett weitere Ergänzungen, Verbesserungen, etc. habe.


    Für einen einfachen Fluss sollten die Blaupausen aber funktionieren. Ich habe die Terraforming-werkzeuge benutzt um eine Gerade und eine Biegung zu bauen und diese dann geblaupaust. Das Bild unten zeigt wie flexibel diese 2 Module sind. Ich habe versucht die Übergänge möglichst unsichtbar zu gestalten. Aber damit der Fluss in eure Welt passt müsst ihr das umgebende Terrain, Pflanzen, etc. selbst anpassen.


    In späteren Updates möchte ich größere Flüsse, Quellen, Wasserfälle, usw. hinzufügen.



    Ich hoffe ihr mögt das und könnt es irgendwie gebrauchen.

    But finally i can confirm that all your Terraprints are working and look awesome.


    BattleGods and BigFuckinMonster seem to cause the biggest lag. When you select it from the Blueprints, just have patience. Don´t Alt-Tab the game, don´t click again, just wait. It can take several minutes until the Blueprint is loaded but finally it will work.
    Also have some patience when placing them. They are damn huge and might also take another minute or two :thumbsup:

    I'm really hoping to see more of these :D Maybe you could make them into segments so people could make custom rivers. Doing straight sections, elbow joints (L-shaped), wavy sections, etc. and then people would piece them together like Ikea furniture! :D


    actually exactly this is the idea. I just have to find a way that the ends connect to each other. The example above is not fitting too well. I have to fiddle with it a bit but will try some more things

    Du kannst das ja jetzt sogar selbst einbauen. Geht mit der api für Waffen und Werkzeuge. Bin mir aber nicht sicher woher die Modelle kommen könnten

    I have done a quick trial of how to use the new Terraprints to create rivers. Below blueprint is really just a trial to get some feedback of how you think it could be used to create rivers more easily.


    The Blueprint is quite big and there should be sufficient terrain if you want to place it. Some smoothing and of course decoration, adjusments, etc are necessary depending on how you like to have it.



    If you think its a good start let me know and i try to refine it a bit more, as well as adding shores, springs, river bend, etc.




    Ich habe mal einen schnellen Versuch gemacht um zu sehen ob man die neuen Terraprints nutzen kann um Flüsse zu bauen. Natürlich benötigt dieses Flusstück noch einiges an Feinschliff damit es in eure Welt reinpasst. Lasst mich wissen ob es für euch passen würde und was geändert werden muss. Dann versuche ich es anzupassen und noch mehr Teilstücke zu posten. Flussufer, Quellen, Flussbiegungen, etc.

    @red51


    ah oh no. I hoped so much for smoothing water :(


    The painting does quite well for waterfalls, etc. But there are still small triangular gaps in between that doesn´t make it look like a natural waterfall.


    But no problem. We will manage to work with this. Waterfalls are now easier than ever before, so it is still an improvment to have the waterpainting


    Well, basically the "smoothing out" feature never takes the currently
    selected material into account. Maybe we can hide the material selector
    while the smoothing mode is active (to avoid any confusions).




    This is basically intended: the regular terrain tools only affect the
    "terrain", i.e. solid ground, not water. That's why the brush is not
    visible on water surfaces. If you want to edit the water explicitly, you
    need to select the dedicated water tool (F5 -> 5)



    @red51


    i still don´t understand the thing with the water. Maybe i missunderstood but i thought that we are now able to "smooth" water. The same way as we can with the ground. F5-5 just allows me to place water. I can see no difference to before the patch.


    What was added is the painting-feature, which is very nice. But i seriously hoped we could smooth the water and by that create beautiful waterfalls and rivers.

    @red51 am i doing something wrong? I have shot 7 arrows with the compound bow at a spider but it didn´t die. The yellow visual mark and the sound showed me that i hit my target but aside that no impact was recognizable. I hit it with the warhammer and the chainsaw and the spider died off almost immediately.


    That was in SP and creative mode


    Edit: It seems i didn´t hit the spider but the ground. Though when i did another trial, coming up very close to the spider, aiming directly at the hairy body the result was the same. Spider did not die.


    Is the hitbox for arrows really that small or maybe the collision not working? Or am i that blind that i can´t hit a spider with my arrow from a distance of 10 cm? :whistling:


    Edit 2: Nah, it isn´t my dioptrine. I locked the spider-NPC in place, hit it up close with arrows and also with the rifle but no reaction on the spider. Either the hitbox is really izzybizzy tiny or not detecting impact on projectiles

    Du machst ganz sicher was falsch. Bist Du Dir sicher das Du die richtige lösch Option ausgewählt hast? Du kannst z. B. Mit Objekt löschen keine Blöcke entfernen

    probier es doch mal in einer anderen welt. oder geh ein gutes stück von deinem jetzigen bauwerk weg und stell da irgendwas hin. dann versuch es mal.


    ich bin mir ziemlich sicher das du was übersiehst. denn das entfernen-tool hat bei mir nur bei blueprints gezickt (manchmal, nicht immer). ansonsten ging es einwandfrei

    Dann machst du aber irgendwas falsch. Denn das Tool funktioniert.


    1. F7
    2. Punkt A + Punkt B anklicken (Mausbutton) - ergibt einen roten Würfel das das zu verändernde Gebiet markiert
    3. Auswählen was du löschen willst (siehe mein vorheriger Post)
    4. ENTF-Taste drücken
    5. fertig