Posts by botchikii

A new update is now available, introducing seasons and more!
Latest hotfix: 0.8.0.1 (2024-12-20)

    CONSOLE / Touches utiles


    La console de jeu vous permet pas mal de choses en jeu. La touche qui permet de l'ouvrir varie selon votre PC.


    Windows/Linux: ~(Tilde),`(Grave), ou ^(Carat)(avant c'était F12.)
    Mac: |(Pipe) & \(Back Slash) Key (selon le clavier, il faut peut être appuyer sur Fn en même temps que la touche d'accès)


    --- Les commandes possibles en Console ---


    setspawn - Pour redéfinir le point de spawn de votre map.
    setinventory - Définit les objets disponibles dans votre inventaire en cas de mort.
    setgametype ou gm - Change le mode de jeu (game mode)

    • 0 - Survie
    • 1 - Semi-Creatif (Godmode, inventaire illimité, cassage de bloc en un coup)

    -> gm 0


    settime ou tod - Change l'heure en jeu.

    • 7 - Aube
    • 8 - Matin
    • 21 - Crépuscule
    • 22 - Nuit

    -> tod 21


    mark - Sauvegarde votre position actuelle.


    goto <destination> - Téléportation vers :

    • #spawn - Point de spawn (lit, tente ou spawn initial selon votre cas)
    • #mark (or gotomark) - Votre endroit sauvegardé. Attention, cela ne fonctionne que sous la cession courante. Le "mark" ne sera plus sauvegardé après déconnexion.
    • #origin - le spawn originel du monde
    • <Playername> - vers le joueur ciblé.


    getplayerinfo <player> - Donne des informations sur un joueur (adresse IP)
    makeadmin <player> - Donne les droits admin à un joueur.
    kick <player> [raison] - Kick un joueur. La raison n'est pas obligatoire.


    --- Touches de fonctions ---


    F1 - Aide. Donne de l'aide pour le placement et le mouvement des items de construction et des objets.


    F2 - Vol. Permet de passer en mode "no-clip" et donc de voler et traverser tout matériau. Attention à la chute quand vous désactivez ce mode !


    Mouvements en vol :

    • Descendre : Ctrl (touche pour s'accroupir)
    • Monter: Espace (Sauter)
    • Vitesse de vol rapide - Page-Up
    • Vitesse de vol lente - Page-Down


    F3 - Informations techniques et de debug. Pratique pour savoir sur quel bloc on est, les coordonnées,… (Il y a plusieurs pages. Appuyez 4 ou 5 fois pour revenir au jeu normal)
    L - Lumière magique !
    J - Votre journal. Donne accès à une aide de jeu, aux blue-prints et aux informations du serveur parfois.


    F9 fait apparaitre les FPS du jeu dans le coin de l'écran
    F10 (mode creatif seulement) - recalcule les lumières pour le chunk actif (pratique pour résoudre les bugs de lumières)



    --- OUTILS ---


    Voici quelques outils et leur fonctions :


    • Pioche - L'outil de base pour casser pierre, sable, terre et minerais.
    • Hache - Pour couper du bois
    • Faucille - Indispensable pour récupérer les graines des plantes. Coupe l'herbe sur un petit rayon.

      • Clic gauche: Coupe à blanc
      • Clic droit: Coupe à moitié l'herbe. Récolte les plantes
    • Faux - Coupe l'herbe sur un grand rayon. Ne récole pas les graines.

      • Clic droit et gauche identique à la faucille.
    • Rateau - Égalise le terrain en terre. Retire l'herbe. Demande un peu de pratique pour apprécier le travail.

      • Click gauche - Abaisse le terrain
      • Click droit - élève le terrain
    • Marteau - Égalise le terrain en pierre. Permet de casser un bloc pour le récupérer (enfin !!!!)
    • Armes - Épée, Hache de bataille et étoile du matin - Chacune a une portée et une puissance différente. L'étoile du matin n'est pas conseillée contre les ours !
    • Montre - Utilise une place particulière dans l'inventaire - Utilise O (modifiable dans les options) pour sortir la montre
    • Boussole - Utilise une place particulière dans l'inventaire - Utilise K (modifiable dans les options) pour vous retrouver dans vos errances.


    --- Commandes pour se donner des objets/items ---


    item <type/forme> <quantité> [variation]

    • Forme (variations): block, cylinder, halfcylinder, ramp, stair1, stair2
    • type (no variation): treelog, lumber, stick, torch, clock, compass, ironsheet, ironrods, ironrodm, nvg, maplesapling, pinesapling, apple
    • Variations: l'identifiant de la texture (voir l'atelier à bloc pour connaitre la texture voulue)


    object <objectname>

    • Objets: workbench, sawmill, blockbench, anvil, piano


    Exemples :


    • Pour 64 pierres : item ore 64 3 (Thanks Carlzilla)
    • Pour 32 buches : item treelog 32
    • Pour 64 planches de construction en cobblestone : item woodplank 64 27



    Pour les pousses :


    • item saplingapple 64
    • item saplingbirch 64
    • item saplinglemon 64
    • item saplingmaple 64
    • item saplingspruce 64
    • item saplingwillow 64


    Pour les graines :


    • item saplingsalad 64 (Laitue)
    • item saplingpotato 64
    • item saplingcarrot 64
    • item saplingstrawberry 64
    • item saplingbroccoli 64
    • item saplingtomato 64


    Cette liste n'est pas complète, on complétera à mesure.



    --- Informations générales ---


    • Le monde a une hauteur de 1216 blocks, 320 blocks de surface (au dessus du sol), le reste est en dessous !
    • Les blocs et les objets avancés (planches et piliers de bois) peuvent se chevaucher.
    • Il y a plusieurs pages dans l'inventaire des coffres
    • Le piano est utilisable en jeu
    • Les posters permettent d'importer des images (et de les redimensionner). Pensez à prendre de PNG avec de la transparence pour faire de la magie.
    • Loin en dessous, un autre monde existe.

    Avec plaisir :) Pour les aides, on peut faire ça à mesure. Pour l'instant, je ne pense pas qu'on puisse trop accumuler les sujets sur le forum. On peut commencer ici, c'est un peu notre « chez nous ». Un truc de bien que tu pourrais faire, c'est poser des questions ;) si tu cherche un truc ou si tu n'arrive pas à comprendre un sujet, met le lien ici et on travaillera dessus. Après coup, on verra pour ajouter l'aide aux sujets officiels pour laisser un bout de français un peu partout ^^


    Je pense que je vais commencer par les commandes de base et les scripts que j'ai mis en place sur le serveur.

    Bonjour et bienvenue :) Et oui, il y a quelques francophones (et français) qui suivent et jouent activement sur Rising World. Ça ne se voit pas trop sur le forum puisqu'on parle tous anglais par ici sur les sujets quotidiens.


    Pour monter un serveur rw, ce n'est pas très compliqué, si on a déjà un serveur qui tourne. Le script fourni de base est fonctionnel et le serveur est stable et ne consomme pas trop de ressources. Après il faut avoir java 8 d'installé sur celui ci.


    J'ai personnellement un serveur fonctionnel, accessible via la recherche du jeu. Je ne suis pas chez moi actuellement et ne peux donc pas jouer dessus (et je ne mettrai à jour le serveur que quand je pourrais contrôler si tout va bien), mais à l'occasion, on pourrait discuter online, c'est plus simple pour montrer certaines astuces de gestion. le script areaprotection est hautement recommandé, si le serveur est public, car régulièrement des petits cons viennent pour tout casser (comme pour tout jeu en ligne).


    À l'écoute pour répondre à tes questions ou tes soucis techniques.


    Pour les sujets intéressants sur les commandes de base, tu peux commencer par là :
    New Player Reference - Commands and Basics - Partially Updated for Version 0.6.4


    celui là est très intéressant pour aborder les subtilités des déplacements des woodbeams et woodplanks. ne pas hésiter à utiliser le F1 en jeu aussi, notamment pour la construction étendue (beam et planks)
    set r/l/p

    In fact, as Deidre says you, you can do much more than blocks with woodbeams and woodplanks, all scalables and with all textures in the game. I think you just need a spectific texture pack. I never check this aspect of the game, but some alternates textures packs were made. The game will never have all textures. that's why textures packs are very enjoyable.

    Hello,
    Metal plates and rods are used in some recipes in other workbenches. Lot's of lights in workbench tiers 2 need them for example.

    For me, I don't even try a game « windows only » (I had some, like bethesda games) but devs who don't care of linux users don't need my money. And now, there is lot's of more choice of good games on linux (thank's to steamOs I think).


    I'm using actually a debian jessie juice, with i3wm as windows manager. For who wants a (very) light WM (tiling style) with lot's of customization and key control, it's worth a try.

    For me, I choose "B" for inventory and "O" for interact :D Anyway, I use bépo keymap so… But your post give me the opportunity to rage against non-utf8 game. In bépo keymap, the default key for walk (W in qwerty) is "é". toggling with qwerty is a work around for single player. If I want to chat easily, I need to remap every game because "é" is not valid.. Except some games (lot's of Source based games) which overwrite the keymap and you never have issue (when you chat, you keep your keymap).

    I reproduced your description, but each time pg-up/pgdown and left-right orientations are "good". (Z and Y axis). I try dozen times with resetting orientation, and whatever order axis I rotate, the final orientation of the beam is the same. sorry, it's begin technical and my english is not good enough for this level.

    @Miwarre


    Quote from Miwarre

    OTOH, domestication is a process by which a species gradually evolves and develops evolutionary behaviours of familiarity with humans. It does not simply takes "more than one generation": it takes millennia! Dog is the paradigmatic example.

    Yes, totally agree with you. I just assume, for gaming purpose that we can « compress » the time. Personnaly, I never wanted to domesticate like minecraft offer with wolves but it's personal thought and I can understand players who want to do that before 15000 years (the time before humans domesticate some wolves for human purpose).

    Sometimes, I feel Rising World's blocks too « clean ». I have played several hours on minecraft and I like the cracked, mossy and chiseled version of blocks. In Rising World, can we imagine a tool (I think the hammer, or create a chisel ?) which can alterate a block ? 1 hit on a building block -> cracked. 2 hit -> chiseled. have some vegetation in hand -> mossy. I imagine it's a lot of texturing work on each block, but you can make ruins, give ages to builds : you give unique taste on a build.

    Thank's :) you can go far : you tame sheep and you don't want wolves try to eat them : so you can tame guard dogs and build electrical borders ;) I can imagine squirrel come in your food chests, except if you upgrade them with iron. I would love to be able to protect my items without killing. it is possible in real life.


    just for the fun fact : you can try to be smarter, but you never know if you are. putting food up on a tree ? well it works, some days. after that :




    And you can be sometimes wake up by a bear who want to negociate the territory. a smart morning-talking withe your neighbour :


    Hello :) not sure if this topic is in good place. I searcherd around and found some threads about the IA of mobs, which seems to be a future rework.


    Rising World seems to go to realistic. Lot's of survival games have animals. some usefuls (for meat, wool, whatever), some passive-agressive or agressive (wolf, bear are the more common, RW add tigers). I wish one day I can play a game witch show naturals behavior of wildlife. I'm not objective : Since 13 years, I try to live in wildlife and learn about wolves, bears, deers, squirrels and caribous.


    What I have seen in Rising World is very cool yet for some behaviors : the fox is great (you can see him walking and if you want to encounter, he take distance), moose is right (perharps too passive). for me, bear is not realistic. bear don't attack humans like that. But they can be interested by your strawberries plant and try to get them all days ! (like fox). If you stay at same camp all the time, bears, foxes, squirrel and wolves will learn of your behavior and they can go closer (predators are curious about anything in their territory). I suppose this behavior is not impossible to code ? and for fun playing, it's a very smart way to build a safe farm, try to be smarter than these « pirates ».


    In fact, I hope Rising World can learn a little about the real wildlife. In real world, we have so many to do for educate about wildlife. no, wolves don't kill humans and yes, wildlife will interact with you if you live near, but it is just so good if you forget your cultural fears…


    why not physically show the taming evolution if one day it is possible : sheeps can't live in a fresh new rising world, they need humans. Mouflons are wild. So only mouflon can spawn right at spawn. when you tame a couple of mouflon, child is a sheep and hourra. we can say same with chicken and cows too. wolf can be dog (but not on one generation).


    You think perhaps it will be boring and players need challenges ? if Rising World want to be realistic, so watch after NPC hostiles. (clans perhaps, bandits). I will never be boring to « talk » to a fox or a bear or sitting in the grass for watching a deer.


    Just my 2 cents.


    Hello,
    I like this concept a lot !

    Thanks for your answer @red51 No "hs_err_pid" in RW for me. @zfoxfire : you can create a steam_appid.txt with the right ID in , so you can launch the game further than a logging issue.

    Code
    echo "324080" > steam_appid.txt


    The result :


    Hello, same here. Debian Jessie, Nvidia gtx 660Ti, 8gb of Ram. I get few moments of the black screen of initial load, and it close itself before JIW's logo shows up. The info file is exactly the same as above.


    I try update java, nothing change. The only change is when I activate fullscreen in config.properties : the launch after, I have an alert box which says fullscreen is not available and turned off (I had this fullscreen error since always). After that, I have a blackscreen, but nothing else than steam's overlay pop up.