Posts by Nova

The next update will be available on Wednesday, December 18, in the early evening (GMT+1).

This update will not yet replace the Java version, instead it is the actual content update. We'll provide more information about the transition together with the update.

    I very like the rope idea, that makes sense. You cant start explore a hole with nothing! It should be necessary to soundly prepare for Exploration.

    Yep, it's a bear. I like these fur for gamesbut looking for textures was kind of ugly poor animals :/. Good we don't hurt anyone playing RW :D, and yep i make some version may 5 or so with different color sets. I put these "pictures" into the texture pack. ;)

    Was natürlich auch mal ein interessant wäre, solche "Monster" eher selten dafür ziemlich stark auftreten zu lassen. Zum Beispiel könnten einige der generierten Höllen das Heim eines Ogers sein. Eventuell wäre irgendwo dort ein Schatz versteckt und ich müsste um dort heranzukommen mich im Early Game durchschleichen, weil man diesen mit den Start-Fähigkeiten/Ausrüstung nicht besiegen kann.


    Glaube das wäre recht nice so ein Gargoyl, Troll, oder Oger sollte ja schon ein zähes Biest sein :D.

    I worked on my textures an found a bug or known error, i connected a normal block to an half round one. The left image shows the texture applied in the correct way, on the the right image you can see how the texture is cut.
    After some research for my own i found out, that the round side of an half round block doesn't get applied one texture side, it one and a half.


    My second image shows the 1 and a half fact better:


    Wouldn't it make more sense to stretch the texture on halfround to 1 texturetile or to apply 2 texturetiles where the seam fits the mid?
    The total round block fits well in every aspect but this one is one grid cell not on 2.

    Some is good ;). But criticsm ist good for me to push my improvement process, so don't be shy tell me what you need and like.

    Also ich finde die Idee toll, dass muss aber nicht sofort passieren. Ich würde sogar sagen das andere Mechaniken wichtiger sind und dass man es ein bisschen so wie bei SpaceEngineers macht. Die haben ja auch erst den "Content" aus der Community sich geholt. Man könnte coole Challenges machen, wo dann die Top 10 der Banditenlager, bzw. Burgen es ins Game als ebensolche Orte schaffen.


    Dann könnten die Entwickler ja quasi einfach "nur" noch die Ki reinsetzen.


    Stelle mir das toll vor ich schleiche durch den Wald in der Nacht, von weitem ein Feuer, ein Lager ich vs die Banditen :)....

    It is okay if you like the look and feel of the game as it is, but like said may some people have fun to make some textures. And maybe some people who play the game wishs some additional textures. It is not such an advanced task to implement such a optional possibility to provide this.

    Hey yeah that sounds good :). I know this page but its a bit to general for my taste but thx.


    And yeah maybe in forest you can have a decent road and in the swamp you have maybe some planks, if they give some boni to movement or something that could be interesting.

    Isn't it a question of art? So i want my roads to fit the lore, with the highest possible rate of freedom. On a medieval server i don't need asphalt roads and vice versa. Are we talking about procedural generated or user generated content?

    Eben ich verkneife mir den weiteren Kommentar zu den Spielen aber gut. Was mein Post ausdrücken sollte ist, dass manche Gameplaymechaniken eben redundant erscheinen können, jedoch sich dieses Spiel hierin unterschiedliche Richtungen entwickeln kann.


    Und es wäre unfair es als Minecraftklon zu bezeichnen, da man ja auch schon Elemente hat die ich so noch nirgends kenne. Wie das Platzieren von Gegenständen im freien Raum (Balken,Bretter).

    Also es ist wirklich früh, um alle Gameplay-Elemente definiert zu wissen. im Endeffekt kopiert es gar nichts von Minecraft! Das regt mich immer auf Open-World,Building,Ressource-Gathering und Crafting wurde weder durch Minecraft erfunden noch zur Perfektion gebracht.
    Eigentlich hat diese Klötzchensuppe eben auch nur abgekupfert und viel Glück sowie Marketing gehabt. WOW ist auch als solches der letzte Müll es gibt 1000 bessere Genreveteranen, wie zum Beispiel Eve Online mit den meisten MMO Spielern aller Zeiten (ja genau 1 Server für alle).


    So und für RW ist noch alles offen eventuell wirds ja eine Art AI-System geben oder oder oder. Für mich zum Beispiel kann der ganze "Modern-Art"-Stuff in die Tonne aber gut XD.

    Added 2 new Textures in Post^^.
    Yep thats what i thought too, creating content so you have it when you need it ;D. I can also give it out like a preview version then that should be no problem, too. It's amazing you give so much feedback to this :). If you have some wishes which block is needed in a medieval style world just ask here, i am thankful for each inspiration.