Posts by Devidian

Trello update: The last weeks we've been improving the terrain generation and we've also put some effort into making landscapes smoother in general (to avoid bumpy terrain). Apart from that, we've also been working on new building tools. You find more information on Trello, but also expect an announcement about the recent changes soon

updated plugin:

Code: 0.3.0
    ## [0.3.0] - 2019-12-10
    ### Added
    - map-tiles can now be send to a rendering service through webSockets
    - setting `enableWebSocket` to enable websocket client
    - setting `wsURI` websocket server uri
    - setting `wsSendTiles` to enable sending map-tiles to websocket server
    ### Fixed
    - `enableWebSocket` setting was ignored when creating WSEndpoint

updated Frontend Code:

Code: 0.4.0
    ## [0.4.0] - 2019-12-10
    ### Added
    - map-id service
    - public environment configuration

Small update

Code: 0.7.0
    ## [0.7.0] - 2019-12-10
    ### Added
    - `max` button in the gui now checks ressources available and only sets to maximum resources you have
    ### Fixed
    - dependencies updated

ATTENTION:
    shared-0.7.0.zip must be updated too! It could not be attached to the first post but there is a link to download it!

ACHTUNG:
    shared-0.7.0.zip muss auch aktualisiert werden. Ich konnte es nicht anhängen, deshalb gibt es einen Link im ersten Beitrag!

Ein aktuelles update habe ich gerade im 1. Beitrag zur Verfügung gestellt.

Code: update 0.11.0
    ## [0.11.0] - 2019-12-10
    ### Changed
    - moved WSClientEndpoint to tools 0.7.0
    - moved dependency jars for websockets to tools 0.7.0
    ### Fixed
    - nullPointerException in SP when GI Player is not loaded.

@red51 ich konnte die Datei shared-0.7.0.zip nicht hochladen aus einem "unbekannten Fehler"

Have installed all folders and files as according to the manual but unfortunately the server still wont start with the discord plugin installed, same error result.

Hmm then i dont know! java.lang.ClassNotFoundException: de.omegazirkel.risingworld.tools.FileChangeListener is in that shared zip folder, if the server cant find it, you did not properly install it - that is my conclusion

The game is bound to your local ip instead of your external it seems!

In your server.properties leave this blank

Code
    server_ip=
    server_query_ip=

Hmm das nur du nicht auf deinen Server kommst klingt verdammt komisch. Hast du einen anderen Rechner von dem du es mal probieren kannst um auszuschließen das dein Rechner die Ursache ist?
    mal abgesehen davon das ich von nitrado auch nur schlechtes gehört habe und dort nie einen server mieten würde, glaube ich kaum das nitrado nur dich nicht auf deinen server lässt.

Ich kann mir da auch eher nur vorstellen, das es an deinem Rechner oder (wahrscheinlicher) an deinem ISP liegt.

Hast du mal auf andere Nitrado Server verbunden oder nur allgemein andere Server? Mein Server z.b. läuft bei Strato und nicht bei nitrado, hatte gesehen das du mal kurz drauf warst - aber da es kein Nitrado Server ist, auch kein wunder :D, wenn musst du mal auf einen anderen Nitrado connecten.

Nur mal so eingeworfen, könnte man nicht sowas wie Modulare bäume einbauen ? Die haben einen Stamm höhe X umfang Y und daran packt man dann Äste in höhe X2 bei Z Grad. Ist etwas mehr Speicheraufwand pro baum da man die Verästelungen speichern muss aber dann braucht man keine voxel und kann die Äste ("Arme") vom Stamm trennen - theoretisch. War jetzt ein spontaner Gedanke. Oder halt ein Bone-Modell für die Bäume bei der man die "Gliedmaßen" an bestimmten Punkten abtrennen kann.

Dann bitte auch eine Färbung auf eine Id. Da der Blueprint Editor nicht mehr funktioniert, ist eine Umfärbung in manchen Fällen immer noch praktischer als Neubau. Das Färben mit editc texture x, kann aber bei vielen Teilen zum Horrorszenario mutieren. Wenn es eine Möglichkeit gäbe, mehrere Teile durchgehend anzuklicken und diese dann auf einmal zu färben, wäre das ein großer Vorteil.

In der Java Version wird das leider nichts mehr (da das Färben von mehreren Elementen ja gar nicht drin ist, anders als das Löschen von Elementen), aber für die neue Version behalten wir das auf jeden Fall im Hinterkopf ;)

Könnte ja auch jemand als Mod bauen, sowas wie in 7 Days to Die, der Malerpinsel. Textur aussuchen und auf Elemente Schiessen zum bemalen.

Yes, i got this error too but could not find a secure way to reproduce it - to find its cause (because it makes no sense)

java.lang.ClassCastException: [Lde.omegazirkel.risingworld.Waypoint; cannot be cast to [Lde.omegazirkel.risingworld.Waypoint;

It's like "An apple cant be an apple".

But by the way this bug occurred before i took over the plugin.

Oh yes the tech behind Landmark was great, it was a sort of prototype for Everquest Next but failed - i think it was because of missing gameplay content, it was just a sandbox game, no real story just something to build with very fine granularity. I played it myself a bit: https://steamcommunity.com/id/…er=myfiles&view=imagewall

I think the main problem was, that it was made as a mmo and there was a to low playerbase to pay all the servers and developers as it was buy to play...

Imagine RW would be an mmo where JIW has to pay all the servers to run a huge world for all with the current playerbase .... If Landmark had been a game like other current sandbox game it would have been survived - maybe